Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 08:23:34 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?  (Прочетена 1993 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
svetlind
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 1
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 25 Септември, 2013, 18:50:18 »
ОтговорОтговор

Здравейте,
карам си собствен камион и ми се налага да заменя държавите за каране от Италия на Германия. По този случай ще се наложи да махна големите бордюри върху джантите и да сложа 60-ятки. Пуснаха ми слух че ще имам проблем с височината. Ако някой е запознат с подобен проблем ще съм благодарен да сподели.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 25 Септември, 2013, 18:50:18 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2411/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 19:35:45 »
ОтговорОтговор

Разликата в диаметрите на двата размера е около 12.6 см, от което следва, че трябва да предвидиш корекция в лафета. Освен това ще имаш промяна с около 10% в показанията на скоростомера и съответно тахографа..

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 19:35:45 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 19:56:45 »
ОтговорОтговор

Разликата в диаметрите на двата размера е около 12.6 см, от което следва, че трябва да предвидиш корекция в лафета. Освен това ще имаш промяна с около 10% в показанията на скоростомера и съответно тахографа..

     Да, разликата в диаметъра е толкова, но само радиуса участва и е наполовина 6,3 см, ще е по-ниско. Мисля, 60 и 80, са 60% и съответно 80% от ширината 315 мм. Но не разбрах, дали не става на въпрос за ремаркето? Ако е на двигателния мост, задължително е корекция на тахографа, но съвсем се променя предаваното усилие!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #3 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 19:57:42 »
ОтговорОтговор

Някъде  пишеше и размера на гумите или по-точно камиона Х трябва да е У размер гуми. В момента не си спомням точно как беше, но ще се разровя и пак ще пиша. Имаше един колега с така поставени различни по размер гуми и в западен ЕС имаше проблеми. Искаха да спират камиона от движение. А иначе скоростомера и тахографа е насройват и  готово. Но сега като се замисля, че има и по-голям разход и по-малко изминати километри, защото дифа е за гуми в случая 315/80 R 22,5, а не за по-ниски. По нагорнища ще "лети " , а по -равното ще изостава от другите .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2411/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 22:19:00 »
ОтговорОтговор

Rammbon, ами турците как така масово карат с "ниски" гуми камионите си, които останалите карат с нормални?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #5 -: Сряда, 25 Септември, 2013, 23:03:29 »
ОтговорОтговор

Rammbon, ами турците как така масово карат с "ниски" гуми камионите си, които останалите карат с нормални?
Камионите им  фабрично е с такива гуми.  А според теб, защо им слагат по-ниски гуми, на тези камиони, на които са с по-високите 80?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #6 -: Неделя, 27 Октомври, 2013, 05:44:52 »
ОтговорОтговор

Не разбрах колега какъв слух са ти пуснали Ухилен ,значи става въпрос за влекача че на ремаркето няма на 60 гуми поне аз не се сещам.Та камиона става по нисък като го свалиш на 60,оглеждаш го дали ти позволяват резервоари бутилки и прочие.Тахографа бял кахър оправяш го и си караш ама идва големия въпрос РАЗХОДА.Та не знам какъв е камиона ама няма и значение но ако примерно с 90км/ч с нормални гуми с които е излязал от завода камиона на 80 върви с 1400об/м,какво ще стане ако го свалиш на 60.Струва ми се малко икономически не изгодно при положение че в транспорта печели този който камиона му е икономичен.Но да заключим ти си решил не питай действай пак то ще се види иначе нямаш никакви проблеми че си го свалил на друг размер само да не забравиш тахографа това е единствения проблем.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #7 -: Неделя, 27 Октомври, 2013, 14:38:30 »
ОтговорОтговор

Разликата в разхода идва от по-малкото изминато разстояние с по-големите гуми ! При сверяване на тахографа и километража този проблем изчезва ! Аз карам с 295-ци и пак си се движа с останалите камиони , в момента съм с нови гуми и съм с 2 км по-бърз  Ухилен , по-един и същи маршрут зареждам едно и също количество гориво ,а при изчисление разхода ми е м/у 0,5 до 1 литър на 100 в повече защото по същия маршрут ми е отчело 2,3 км на всеки 100 по-малко ! Като се поизтрият гумите всичко си идва на мястото . При колегата разликата ще е обратно  Намигване , но него шефа няма да го похвали ,защото камиона си е негов , най-много да му тряснат някоя глоба защото се предполага че вози на километър и с по-малките гуми (ако не е пренастроил тахографа ) лъже клиента с пробега ! Затова и на такситата им е забранено да слагат по-малки гуми .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +203/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #8 -: Понеделник, 28 Октомври, 2013, 02:18:54 »
ОтговорОтговор

Кажи с каква скорост си караш камиона макс (ако е заключен), и на какви обороти ти е двигателя в този момент ?

Защото оборотите на двигателя ще ти се повишат, ако запазиш скороста. (ориентирай се по GPS-а)
Ако е заключен, няма да можеш да вдигнеш скороста която си достигал преди и трябва да "пипнеш" компютъра.

Ако караш камиона си бавно, мисля че ще станеш по-икономичен.
Тези гуми естествено че ще се износват по-рано, на по-малък пробег. Би трябвало да са по-евтини.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #9 -: Понеделник, 28 Октомври, 2013, 06:31:43 »
ОтговорОтговор

Разликата в разхода идва от по-малкото изминато разстояние с по-големите гуми ! При сверяване на тахографа и километража този проблем изчезва ! Аз карам с 295-ци и пак си се движа с останалите камиони , в момента съм с нови гуми и съм с 2 км по-бърз  Ухилен , по-един и същи маршрут зареждам едно и също количество гориво ,а при изчисление разхода ми е м/у 0,5 до 1 литър на 100 в повече защото по същия маршрут ми е отчело 2,3 км на всеки 100 по-малко ! Като се поизтрият гумите всичко си идва на мястото . При колегата разликата ще е обратно  Намигване , но него шефа няма да го похвали ,защото камиона си е негов , най-много да му тряснат някоя глоба защото се предполага че вози на километър и с по-малките гуми (ако не е пренастроил тахографа ) лъже клиента с пробега ! Затова и на такситата им е забранено да слагат по-малки гуми .
А това 295 какво означава?
Щото все си мисля, че не е радиуса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2411/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: Понеделник, 28 Октомври, 2013, 07:57:33 »
ОтговорОтговор

А това 295 какво означава?
Щото все си мисля, че не е радиуса.


Широчината на гумата в милиметри. 22.5 е вътрешния диаметър в цолове, а 80 или 60 е отношение на височината към широчината в проценти.

http://www.delti.com/barzgumve/Reifenbezeichnung.html

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #11 -: Понеделник, 28 Октомври, 2013, 16:43:41 »
ОтговорОтговор

Въпроса беше насочен към Годжи.
Та тогава Годжи ще ми каже ли, каква е разликата във външният диаметър между 315/60 R 22.5 и 295/80R 22,5

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!