Имам ново питане. В цяла Европа и особено в Германия съм виждал стотици по-големи джипове от тима на МЛ и Х5, които дърпат единична платформа с кола на нея. Въпросът ми е как тях не ги лови изискването за тахиграф, защото джипа натоварен е около 2000-2100кг. и платформата с лекия автомобил е най-малко 2000г, което прави състав над 4т. Аз лично не съм виждал такъв джип с тахограф и не знам дали са технически пригодени въобще за такова нещо.
Идеята ми е че искам да взема бус, който да се напълни със стока втора ръка в Германия, да му се закачи платформа и да се прибере за БГ, след което да започне по един път в месеца да речем да пътува за България. Не искам да е над 3.5 тона, защото там пада голямата набутвация с винетките, чакането по границите и т.н. Проблемът е, че не виждам да се продават много бусове до 3.5 с монтиран тахограф и това усложнява нещата.
Четох някъде, че имало значение дали буса е товарен категория N1 или е пътнически (категория М1) и се съмнявам да не би това да има общо с тахографа и да има изключение, когато влчекача е М1 ?