Интересно с каква "най-малка" категория може да се извади и карта за тахограф? Най-малка е относително и спорно, защото за най-висша категория от контролните органи десетилетия се приема тази за автобус. Сега пък тази за тролейбус се изписва така: "D и код 103." Значи тя е по-висша и от тази за автобус и всички останали. Сигурно е, че тези с "милиони километри" във фантазиите си, биха заспорили ожесточено - затова е спорно, макар и безспорно. Да речем, че тези които могат да се карат курсове с най-малки изисквания са: "В", "В1", "АМ", "А1" и "Ткт". Дори категории: "А2", "А" и "ВЕ" имат не малко изисквания.
Реално към момента тези с "ВЕ" могат да управляват МПС с изисквания за тахограф при закачено ремарке. Но пък от 1 юли 2026 година ще се изисква за превозни средства над 2,5 тона (вероятно търговски).
Но и в момента може да се извади карта за тахограф с категория "В"!!! Точно тези в момента не им е необходима, ама знам ли за други?! Интересно ми е дали с "АМ", "В1" или "А1" може да се извади карта за тахограф?
Забележка: категории - "АМ", "А1", "А2" и "А" са за онези които много се кефите като се чуе, че са загинали в катастрофа. Като загиналите може да са със или без тези категории. Сега е още по-лесно може да се кефите на загинали руснаци или украинци, обикновено най-малко виновни.
Нещо с тези карти не ми е ясно, имало фирми в които се карало с две карти, а и шофьори които независимо дали са в такива фирми карали така? Чудя се и започнах да броя за гориво поне една, често две, три и повече, служебна дебитна и лична такава, както за квалификация на водача (компетентност), за АДР (незадължителна, но възможна) и ЛК. Разбира се има някои с няколко кредитни и тази за тахограф (на малко да я забравя). Някак си минимално е двете дебитни, поне една за гориво и една за тахограф. Дори и моята мисъл си загубих, но поне 5-6 е минимално, 8-10 съвсем нормално (без да броим кредитни при "големите играчи"). Пак да ги изредя: ЛК, компетентност, АДР, дебитна, тахограф (5 плюс още дебитни и кредитни най-вече) и служебни - две и повече гориво, дебитна и т.н.
Въпросът ми е, тези които карат с една карта с коя от тези всичките ползвате? С една? Лична карта, компетентност и аналогов тахограф с шайба са поне две карти! Май са доста извън правилата тези с една карта?! Освен че картите имат за цел да ни контролират (при тази за тахограф е безспорно) и това е май единственият минус. Всичко друго е удобно, фактури, ДДС... Тези с една карта всичко ли плащате в брой? В брой е превод на "кеш", учудихте ли се, че има такава дума на български? А дума окей няма в българския (изненада), но ако искаме да сме евроатлантически с "цивилизационен" избор и да няма България скоро, тогава ЯКО я има.