Но не се броИ и за почивка!Така че пак си влиза към работното време!От тази гледна точка с тези 10 минути не печелиш нищо друго освен облекчен стомах,топло кафе,10-минутно зяпане на стоповете пред теб или нещо подобно.
Работното време започва от момента на първото тръгване. И 45 минутна почивка, влиза в "работното време". Между другото, в Регламента, такова понятие "работно време". Не се употребява. Напоследък карам камиони марка Рено. На таблото излиза, "чистото" време за каране. Както с цифровия, така и аналоговия тахограф. Така, че дори и пет минутно спиране, се вади от караното. Може да се брои за 4, а не за 5 минути, но не и за карано. Така, ако тръгнеш в 12:00 спреш в 15:30. По време на този период от три и половина часа, спреш три пъти по 10 минути, независимо на легло или чукчета имаш 3 часа карано. Съответно остават 6 или 7 часа.
Скоро карах от най-новите тахографи, при спиране и запален двигател, е на друга работа, около 5 секунди след загасяне на двигателя, преминава сам на почивка.
Тези изключения, толеранс от 15 минути, говориха ни, на "курса за квалификация...". Това означава ли? Ако тръгна в 12:00 и до 16:00 часа, съм спирал често ще ми покаже карано 4 часа и 10 минути. Или се отнася, за тази една минута която добавя тахографа, като карано при всяко спиране.
По въпроса, на разпечатка как излиза кратко спиране. Понеже нямах подръка, истински тахограф. Използвах "един ненужен симулатор", както го нарече един нов/стар съфорумник.