Може и да бъркам, но все си мисля че промените се отнасят за водачи които са в дадена страна. Доколкото разбрах, за международни пътувания това не важи. За България "нормално седмична почивка" се приема с продължителност от 24 часа. В Белгия и Дания, седмична почивка няма. Някой караш в Германия, с кое да се съобразява, че всяка 24 часа почивка е нормална или че въобще няма?!
Навсякъде има седмични почивки от минимум 2x24 ч. В линка на МТИТС, който съм дал по-горе, е описано изменението.
Изключения във времената за шофиране и почивките на водачите
Европейските страни приемат различни временни изключения за работното време и почивките на водачите. В много от държавите обаче крайният срок на изключенията изтече и още не е обявен нов!
Например в Англия и Ирландия може да се направят 7 периода, които не важат в други страни. В страните от ЕС отпаднаха забраните за движение на товарните автомобили през почивните дни.
Важно е да се знае, че вдигането на времето за шофиране и отлагането или намаляването на почивките не са задължителни и че водачите трябва да карат повече. Изключенията означават, че шофьорите имат право, ако искат или, ако им се налага, да надвишават дневния лимит за шофиране и да отлагат почивките си за известно време, без да бъдат глобявани. Така ще могат да избегнат, например, задръствания по-границите или да компенсират изоставането заради опашките при засилените проверки.
ЕК освобождава България от ограничения за превозвачите
Одеве ми мина мисъл, че това увеличение 5.5 часа и общо до 11 дневно, са проучване или репетиция за преминаване към такъв тип работа.
Европейската комисия одобри исканията на България за временни изключения (дерогация) на правилата в международния автомобилен транспорт, заради пандемията.
Цитатите са ползвани от статии в списание
kamioni.bgНе забравяйте, че:
В много от държавите обаче крайният срок на изключенията изтече и още не е обявен нов!ЛЕКИ ПЪТИЩА !