В навечерието на автосалона в Женева баварците представиха дългоочакваната M-версия на своята шеста серия. Най-мощният вариант на модела се познава лесно по различната предна броня, раздутите калници, изменените прагове, задния дифузьор и други по-дребни детайли като "хрилете" зад предните гуми и четирите ауспухни тръби.
Покривът на закритата модификация е изработен от въглеродни нишки, а вратите и предният капак са алуминиеви и при купето, и при кабриолета. M6 ще се оборудва серийно с предни спортни седалки с електрически настройки, памет и активни подглавници против камшичен удар. Арматурното табло има декорации от въглеродни нишки и 10.2-инчов многофункционален дисплей за системата iDrive, а озвучителната уредба е Bang & Olufsen.
Окачването на M-шестицата е доработено и снижено. Стандартните колела са 19-цолови с гуми 265/40 отпред и 295/35 отзад. Срещу допълнително заплащане могат да се поръчат 20-цолови джанти и въглеродно-керамични спирачки.
Двигателят на M6 е познатият 4.4-литров битурбо осмак. Развива мощност от 560 к.с. и въртящ момент от 680 Нм. Комплектован е със седемстепенна роботизирана трансмисия Drivelogic с функция за контрол на потеглянето.
Купето ускорява до 100 км/ч за 4.2, а до 200 - за 12.6 секунди. Показателите на кабриолета са малко по-слаби - 4.3 и 13.1 секунди съответно. Максималната скорост по традиция е ограничена на 250 км/ч, но при поръчка на M-пакет срещу допълнително заплащане нараства на 305 км/ч.
Независимо от впечатляващите динамични характеристики, двата варианта на M6 се отличават с доста скромен за подобни автомобили апетит. Купето харчи средно 9.9 литра на 100 км, а кабриолетът - 10.3. Емисиите на въглероден двуокис са съответно 232 и 239 г/км.
Цените на новата M-шестица ще бъдат обявени на изложението в Женева, където ще се състои световната премиера на модела. Продажбите стартират през лятото.
Източник :
www.mobile.bg