Здравей.
Мазда 3/6 не съм карал, но съм имал MPV (V6, 3.0). Години наред притежавам два ситроена - Пикасо и Ксантия. Имам и Опел Омега 2.5 TD, а също и Хонда CR-V (2.4i).
Мога да напиша тиради за всяка от марките и моделите в детайли. Препоръчвам ти просто много добре да си направиш калкулация на онова, което можеш да отделя като пари за части, поддръжка и просто текущи разходи.
От дизел няма защо да се притесняваш. Особено френския. Доказани майстори са. За съжаление нямам преки наблюдения върху 16 клапановите модели с директно впръскване, но 8 клапановите са железни. Ксантията е на оригинални 410 хиляди, а пикасото на 330 - първи собственици. Никакви дюзи, никакви проблеми.
Бензините са атрактивни заради възможността да монтираш газова система. Хондата е с такава. Също няма проблеми. Тя е на 390.000 (отново първи собственик), като 290.000 е на газ. Още си е с оригиналния изпарител. Миналата година смених механизмите в инжекторите (80 лева) и направих центровка на клапаните за 60 лева.
Ситроен не ти го препоръчвам, като марка, защото имат много крива политика за резервните части. Правят ги до навършване на 8 години на модела. И после до изчерпване на количествата. Пежо е дъщерна фирма - същата работа. Мазда се поддържа много скъпо. Поне моят опит е такъв. За астрата нищо не мога да кажа. На мен лично G версията много ми допада: нисък разход и много прилична возия (капризен съм специално към нея).
Моят съвет е банален, но се насочи към германски автомобил от Италия или Швейцария. Колкото и да ми е неприятно да го призная, там е истината. И то не за нещо друго, за поддръжката. Всичко винаги има. И афтърмаркет на корем. W140 (S500) поддържам без никакви проблеми. Нищо, че е кола на 22 години. Просто явно си държат на машините германците. А франсетата са много комерсиални и по тази причина губят....
Колега може и да спамя,но бих му препоръчал италянски автомобил,със система комън рейл