Renault Clio-1,5dCi
Форум на българските шофьори
Вторник, 21 Май, 2024, 22:03:45 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Renault Clio-1,5dCi  (Прочетена 135644 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #60 -: Сряда, 18 Юни, 2014, 22:42:41 »
ОтговорОтговор

 Отдавана не съм писал, тъй като няма нищо конкретно. Новото е, че пак направи стария номер-изгасна на кръстовище и запали много трудно, въпреки включването на резистора във веригата на соленоида на регулатора. Тогава купих нов (чисто нов) регулатор на налягане за 190 лв., смених го, изчистихме грешките и адаптивните настройки и изкара около седмица без проблеми. След това отново започнаха. Сравнително рядко, но ги има. Или не пали (трудно пали), или гасне на малки обороти и после трудно пали и докато не я покарам 50-100 м, не се оправя. Освен това (доста рядко) ми светват за 2-3 секунди едновременно трите лампи на таблото-чек енжин, стоп и подгревни свещи. Винаги под 2000 об/мин.
   Познат специалист по автомобилна електроника изказа предположение, че гасненето може да е и от клапана за управление на входящия въздух (известен и като клапа за меко гасене). Тоест, възможно е проблемите да са два различни... И наистина, когато ми гасне по кръстовищата гасне съвсем меко-почти не се усеща разтрисане на двигателя. А когато аз я гася-понякога разтриса и малко повече.
   Никъде в схемата обаче не намерих електрическо управление на тази клапа-когато се поосвободя ще я търся физически къде се намира (някъде в смукателния колектор, около EGR клапана) и от къде получава вакуум и ток за управление.
 Колега, клапата за която говориш според мен въобще не е за "меко гасане" на двг-то функцията й е свързана единствено с работа на  EGR-клапана(на моята печка тази клапа не работи от поне 4 год защото съм изолирал EGR-a и с клапа и без клапа гасне еднакво твърдо  Ухилен  По принцип има едни други клапи в смукателите(те са кратни на броя цилиндри примерно 4 за 4 цилиндров мотор ) тези клапи на жаргон се наричат "вихрови клапи" или т.н SWIRL ТЕХНОЛОГИЯ, но не вярвам 1.5 DCi да има такива клапи и въобще да става въпрос за тях  Усмивчица )- т.е когато започне рециркулацията на изгорелите газове отново във всмукателлния тракт, ЕКУ-то подава сигнал на тази клапа да ограничи постъпването на свеж въздух  във всмукателните колектори за да може да се запази подходящата пропорция на постъпващите газове в мотора. Не е задължително тази клапа да е близко до EGR клапана, най-често тази клапа се управлява с електровакуумен клапан(огледай всмутелния тракт за място където отива маркуче за вакуум)- спри вакумното(НЕ електрическото на клапана защото ще ти грейне таблото с грешки  Намигване Смотан ) управление на този клапан и клапата ще остане в напълно отворено положение(метода е проверен) но най-добре изолирай EGR клапана(също е изпитано и работи+ ремап+ демонтиран катализатор+ леко напомпан "турбалан"+изолирани отдушници на маслените пари- печката си ,,хапе каишката" без да светят никакви лампи  Ухилен Ухилен Ухилен ), след като изолираш EGR-а клапана, клапата във всмукателя ще остане без управление т.е ще остане напълно отворена. Успех  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #60 -: Сряда, 18 Юни, 2014, 22:42:41 »

 Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!