Форум на българските шофьори
Петък, 03 Май, 2024, 03:08:27
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
>
Ремаркета
>
На приказка..
Страници: [
1
]
2
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: На приказка.. (Прочетена 5366 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1838/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
На приказка..
«
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:25:21 »
Отговор
Момци да Ви питам ,какви са плюсовете на дисковите спирачки при ремаркенцата в сравнение с добрият стар барабанец.
Активен
Форум на българските шофьори
На приказка..
«
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:25:21 »
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #1
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:52:19 »
Отговор
"Не се обслужват"(гресират регулират), механизмът е скрит зад маншони, по-леки са като тегло, като площ за охлаждане дисковете са по-добре(дори да не са вентилирани),тоест к.п.д. е по голямо, но това означава по бързо износване и стареене(напукване ) . Единственото място, където барабаните се представят по-добре е при тежки външни условия(кал,вода, сол, и т.н). Но дори и там зависи от модела (има апарати с тасове на диска) и подръжката.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
Re:На приказка..
«
Отговор #1 -:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:52:19 »
Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1838/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:На приказка..
«
Отговор #2
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:54:01 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:52:19
"Не се обслужват"(гресират регулират), механизмът е скрит зад маншони, по-леки са като тегло, като площ за охлаждане дисковете са по-добре(дори да не са вентилирани),тоест к.п.д. е по голямо, но това означава по бързо износване и стареене(напукване ) . Единственото място, където барабаните се представят по-добре е при тежки външни условия(кал,вода, сол, и т.н). Но дори и там зависи от модела (има апарати с тасове на диска) и подръжката.
Интересно ,а откъм цена на подръжка нещо?
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #3
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:00:00 »
Отговор
Комплект втулки и маншони около 400лв.
маншони за буталата около 80лв.
феродо 160-280лв.
Апарат- 800лв.-втора употреба в Гърция нов много над хиляда стига до 2000лв.
диск около 200 лв.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2391/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #4
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:08:50 »
Отговор
Интересна тема, която ме кара да питам дали към барабанни спирачки може да се сложи ABS?
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #5
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:24:51 »
Отговор
И ABS и датчици за износване на феродото ,ESP, EBS няма никакъв проблем даже се слага . Зависи как искаш да поръчаш ремаркето .Въздушната инсталация е една и съща ,но при дисковете работи на по голямо налягане (учил съм някога защо, но ако почна ще се изложа).
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2391/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #6
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:30:09 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:24:51
И ABS и датчици за износване на феродото ,ESP, EBS няма никакъв проблем даже се слага . Зависи как искаш да поръчаш ремаркето .Въздушната инсталация е една и съща ,но при дисковете работи на по голямо налягане (учил съм някога защо, но ако почна ще се изложа).
В такъв случай дисковите спирачки са по-ефективни от барабанните.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #7
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:40:28 »
Отговор
Да по-ефективни са. Но (винаги има но) малко хора знаят как да ги подържат. Свикна ли са с барабаните ,а те имат особеността(преимущество) да работят с много големи луфтове(в последствие) ,което е неправилно.
Очакват и и при дисковете да е така НО остават изненадани в последствие.
На запад подръжката и грамотността на хората е друга и затова новите камиони и ремаркета са на дискове но се предлагат и като специално изпълнение и барабани( получих такава гондола чисто нова ).
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
godji
Потребител герой
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 652
Теми: 10
Активност
0%
трактор автоматик
Re:На приказка..
«
Отговор #8
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 14:24:25 »
Отговор
Именно от по-големите луфтове барабаните са по-неефективни , но ако се обират навреме хлабините не отстъпват на дисковите !Но пък с дисковите системите за сигурност сработват по-адекватно и го няма разтрисането на камиона като при барабанните! Въпреки това аз съм по-доволен от барабанните - някак по-нормално спира с тях камиона ! И двата модела си имат предимства и недостатъци ,според мен !
От скоро карам композиция с дискови спирачки - трябва ли да обръщам някакво по-специално внимание на нещо ?
Активен
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #9
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 14:54:05 »
Отговор
Не става дума за хлабини от разрегулирани тресчотки. Луфтове може да има във втулките ,в самите тресчотки,дори при малко подбити ролки и ексцентрик пак работят спирачките.
Хода на буталото е по-голям и е в състояние да обере тези луфтове.Хората си мислят ,че и така с луфтове може да се кара.
Хода на буталата при дисковете е много по-малък.
Ако те интересува има цяла тема, но не вярвам да не си я видял до сега.
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
godji
Потребител герой
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 652
Теми: 10
Активност
0%
трактор автоматик
Re:На приказка..
«
Отговор #10
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 15:13:46 »
Отговор
Ми всъщност съм я виждал , ама сега не се сетих за нея и не знаех че толкова много е изписано в нея
Малко като "кон с капаци" съм . Май множко ми идват разделите
Активен
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2391/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #11
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 16:36:56 »
Отговор
Цитат на: godji в Четвъртък, 22 Септември, 2011, 15:13:46
Ми всъщност съм я виждал , ама сега не се сетих за нея и не знаех че толкова много е изписано в нея
Малко като "кон с капаци" съм . Май множко ми идват разделите
Можеш да "сгънеш" тези раздели, към които нямаш интерес. Това става с минуса до името на самия раздел. Ако пак ти потрябва да се показва, натискаш плюса и готово. То на мен не само разделите, ами и темите и публикациите ми идват в повече напоследък. Не се оплаквам от това, но ми става трудно на моменти да чета всичко.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
MagnuM
Старши потребител
Рейтинг: +70/-7
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 343
Теми: 14
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #12
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:46:26 »
Отговор
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръжка дисковите ми харесват повече. На дисковите един сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора.Един сваля гумата другите двама сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превъртяли и става дълга и широка
.За това на мен ми харесват повече дисковите.
Причина за редакция : Правопис
«
Последна редакция: Петък, 23 Септември, 2011, 15:47:59 от Trucker_Boy
»
Активен
Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1838/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:На приказка..
«
Отговор #13
-:
Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:49:06 »
Отговор
Цитат на: MagnuM в Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:46:26
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръшка дисковите ми харесват повече. На дисковите 1 сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора. 1 сваля гумата другите 2 сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превартяли и става дълга и широка
За това на мен ми харесват повече дисковите.
Баце на ремаркенце с барабанни спирачки не е баш така може да развиеш гайката на главината и гумите и барабана са история.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:На приказка..
«
Отговор #14
-:
Петък, 23 Септември, 2011, 00:16:33 »
Отговор
Цитат на: MagnuM в Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:46:26
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръшка дисковите ми харесват повече. На дисковите 1 сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора. 1 сваля гумата другите 2 сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превартяли и става дълга и широка
За това на мен ми харесват повече дисковите.
Всичко е много относително.
Като пример мога да дам: смяна на диск на диференциал на камион с редуктор.
Сваля се всичко:гуми, редуктор ,главина , лагери,апарат за да извадиш
диска
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [
1
]
2
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...