Екстремно спиране на камиони!
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 01:46:23 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Екстремно спиране на камиони!  (Прочетена 17342 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2282/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #30 -: Неделя, 18 Май, 2014, 20:29:23 »
ОтговорОтговор

    Да ти кажа най-важното! Цветанов е започнал много да те харесва. Ще станат почти всички, без мен. Чудя се кога ли ще научат жените, та да взема да се кача нависоко, да се "спася" от тълпата жени която ще тръгне към теб?



Илчев,язека съм неук бацин,не съм инженерчв кат теб,ма кат те четем ,мислим,че ми мъцаш,че пълен и празен камион при една и съща скорост,ше запрат за едно и също разстояние .
Тъй,ли е,правилно ли съм те уденал?
    Теоретично, спирачния път не зависи от масата. И реално при напълно изправни спирачки (могат да развият максимално усилие), би следвало да е така. И ако, товара е укрепен за транспортиране, не само за придвижване. Вероятно, да.

     Малко ми е колебливо "да"-то. За теоретичното е така и при съвършени спирачки. Аз не съм правил измервания с камиони за колко спират за нещо конкретно. Често пъти с някакъв товар спира по-бързо от напълно празен. Например е предвидена за обичайни 14 тона товар и регулирана да спира като с този товар. Твърдял съм и пак ще твърдя. Предпочитам композиция 44 тона с изправни спирачки, пред празна горе-долу примерно 15 тона, както и първата пред Жигулата на баща ми. Предпочитам да се разбира по съм сигурен в спирачките и ще направят по-малък спирачен път!    



Оти мое ти каем,че таз формула мое си я заврете,нейде.Пълен и празен не нам как им се разпределя усилието,че запрат еднакво,точно у трийсе и шести.
Разбирам,че си начетен,не си неук,е го е и формули поназнайваш,ма ти се чудим на акъло дори и да е верно,че масата нямала значение (а това не е така) с кой акъл водиш такъв спор,като у практиката,поне при мен един и същ камион с различна маса не мое да сопре на едно и също разстояние.
Мое ли да ми обясниш ако некое лапе ти фане вера,ко че се случи (акъл имаш ли?)

     Подбиращ от всичко писано кое да коментираш. Не казваш защо мотора спира за повече разстояние! При условие, че са верни нещата, леката кола не може да спре за 15 метра и мотора за 18,5 при тази скорост. Ще сметнеш ли едно моторче с моторист общо 220 кг. За колко по-късо разстояние ще спре (подбрал съм за смятане на ум числа) спрямо 44 000 кг. Зависи от масата и то защото са несъвършени, но по-важни са другите. Толкова хора се изредиха да казват, че много зависило от масата, никой не каза как точно можеш да си първият ти!
     Обърни внимание и на:
- Няма значение колко е товара.

     А Mandor ти е написал формулата за кинетичната енергия и тя отива за топлина, а в по-добрият случай за изменение на потенциалната. Като да изкачиш баир!



П.П.Те за тва не губих време да учим,оти и мен шеше ми лопа душемето.

     Много е важно да не се надхвърлят възможностите. Претоварването понякога е пагубно. Не се напрягай и ще хлопат само дъските!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Неделя, 18 Май, 2014, 20:29:23 »

 Активен
M.Traykov
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +43/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 249
Теми: 1



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #31 -: Неделя, 18 Май, 2014, 23:47:22 »
ОтговорОтговор

Не ме бива много с формулите,но все си мисля че десет колела (съответно с десет диска и апарати) спират по-бързо от примерно 4 на кола и 2 на мотор.
Но тук идва масата те трябва да спрат по-голяма маса и излиза,че камиона трябва да спре по-добре от другите две и за по-малко разстояние.На практика мисля не може да стане това.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Неделя, 18 Май, 2014, 23:47:22 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2282/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #32 -: Понеделник, 19 Май, 2014, 00:27:38 »
ОтговорОтговор

Не ме бива много с формулите,но все си мисля че десет колела (съответно с десет диска и апарати) спират по-бързо от примерно 4 на кола и 2 на мотор.
Но тук идва масата те трябва да спрат по-голяма маса и излиза,че камиона трябва да спре по-добре от другите две и за по-малко разстояние.На практика мисля не може да стане това.

     Много хубав въпрос (като са повече колела)! Интересно ми е какво е становището на науката така "знам/така са ми казвали/елементарно"? Някой който я е изучавал нека сподели!
     Малко встрани от темата, възниква въпроса стоножката като има от 15 до 191 крака, по-бърза ли е от другите подобни тези с 6-8?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1856/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #33 -: Понеделник, 19 Май, 2014, 08:18:02 »
ОтговорОтговор

Илчевючуй са бацин у форума на фиат са се пънали по темата и комай си участвалми там.
Ти си учен оти я не смеем да претоварим,па мене ме питаш не е ли по -арно аз да те пипам за разни нещица?
Е са ми се върти въпрос,защо като масата не от значение,други умни инженери кат теб са турали кранове,които да променят спирачното усилие спрямо масата?
За да спреш ти трябват фактори като триене,сцепление,съпротивление и прочее,ти въпреки,че си инженерче си прав,че композиция с 15т спира ,по-зле от композиция с 44 т. ,но това е така само,когато нямаш сцепление ,защото при еднакво сцепление ти си спирай с 44т,ма гледай аз да съм пред теб и да спирам с 15т.
Относно спирачните възможности на ,което и да е МПС са в сила няколко параметра ,като се почне от интезитета на спирането,мине се през спирачно усилие,площ на триене,скорост и маса ,коефициент на сцепление и съпротивление и се стигне до  климатични условия.Всички тези неща ти дават спирачният път.
Са ако ми се дзвериш защо кола 1т и камион 40т не спират с 40 пътна разлика,то ще ти кажа,че нито едно от нещата изброени по-горе не им е еднакво.
Масата Илчев,въпреки,че подобрява сцеплението е проблем при спиране,въздушното съпротивление е единствената величина,която би могъл да ползваш за две неща,а именно увеличение на сцеплението и посредством причиненото съпротивление,при което пак има триене се получава,че хем спираш хем и увеличаваш сцеплението,като генерираш силата на съпротивление в маса.
Масата е величина,която влияе на факторите сцепление и триене,на принципа колкото повече,толкова повече.

Е тука си напраих труда да изпростеем с мойте наблюдения,а ти кат учен си ги формулирай по-обстойно,но не ми се прави на професорюче според еди коя си формула дръгливият ти МАН,спирал повече от Жигула,защото това не е така ,въпреки,че болният от учене мозък си мисли,че еди кво си.
Ега ABS-са в мозъка ти,помогне на този на МАН-а ти и успеете колективно и голяма и съвременна ефективност на спиране,да успеете да ми не полазите жигулето със спиращи на кръст колела.
Побеляват ми косите от висшисти на път

Забраих да спомена,че топлината отделяна при триенето или там как му викате превръщането на кинетичната енергия в топлина,действа негативно,като влошава ефективността на триене или с други думи,некогиш некой Илчев ше е е в състояние ,да измисли по-ефективни спирачни параметри от съществуващите в момента,но нека внимава с величината сцепление,че си е мноо подла тя.
Илчев за да съпоставиш що годе Ман и Жигула,вземи си откачи командващият въздух на ремаркето и приложи формулата,мое и да се получи,макар че пак коефициентите за съпротивление,триене и сцепление няма да са ти еднакви,то поне ще усетиш,що е то маса

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2282/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #34 -: Понеделник, 19 Май, 2014, 16:40:12 »
ОтговорОтговор

Илчевючуй са бацин у форума на фиат са се пънали по темата и комай си участвалми там.

     Не позна, ползвам от другият край на марките.



Ти си учен оти я не смеем да претоварим,па мене ме питаш не е ли по -арно аз да те пипам за разни нещица?
Е са ми се върти въпрос,защо като масата не от значение,други умни инженери кат теб са турали кранове,които да променят спирачното усилие спрямо масата?

     Аз все си мислех, че шофьора посредством спирачният педал определя какво усилие да приложи. И крановете разпределят според натоварването. В онази наука дето не съм я изучавал може да е както споменаваш!



За да спреш ти трябват фактори като триене,сцепление,съпротивление и прочее,ти въпреки,че си инженерче си прав,че композиция с 15т спира ,по-зле от композиция с 44 т. ,но това е така само,когато нямаш сцепление ,защото при еднакво сцепление ти си спирай с 44т,ма гледай аз да съм пред теб и да спирам с 15т.
Относно спирачните възможности на ,което и да е МПС са в сила няколко параметра ,като се почне от интезитета на спирането,мине се през спирачно усилие,площ на триене,скорост и маса ,коефициент на сцепление и съпротивление и се стигне до  климатични условия.Всички тези неща ти дават спирачният път.
Са ако ми се дзвериш защо кола 1т и камион 40т не спират с 40 пътна разлика,то ще ти кажа,че нито едно от нещата изброени по-горе не им е еднакво.

     Виж почти нищо не разбрах! Нарочно ли го правиш, да е с неясно съдържание и да кажеш не си имал това предвид?
     Досега все обяснявах за спиране без плъзгане на колелата. Случаят в който спират еднакво кола 1 тон и композиция 40 тона е с блокирали колела. От момента на блокиране до пълно спиране. Разлика ако има е от коефициента на триене и ако подпушат гумите и започнат да се топят!



Масата Илчев,въпреки,че подобрява сцеплението е проблем при спиране,въздушното съпротивление е единствената величина,която би могъл да ползваш за две неща,а именно увеличение на сцеплението и посредством причиненото съпротивление,при което пак има триене се получава,че хем спираш хем и увеличаваш сцеплението,като генерираш силата на съпротивление в маса.

     Сцепление е равно на коефициент на триене. Той не се изменя освен, ако не загрее гумата или пътя стане мокър, заледен. Притискането от въздушната струя увеличава силата на триене без да се увеличава масата.



Масата е величина,която влияе на факторите сцепление и триене,на принципа колкото повече,толкова повече.

     Именно сам си го казал. По-голямата маса създава по-голям натиск и оттам по-голяма сила на триене (тя спира МПС-то). И при идеални спирачки спират за еднакво разстояние с различни маси.



Е тука си напраих труда да изпростеем...
Илчев за да съпоставиш що годе Ман и Жигула,вземи си откачи командващият въздух на ремаркето и приложи формулата,мое и да се получи,макар че пак коефициентите за съпротивление,триене и сцепление няма да са ти еднакви,то поне ще усетиш,що е то маса

     Ще го направя направя. А ти с празен камион и ще опиташ да го спреш само с молитви и кръстене! Ще усети, че само Вяра не е достатъчна. Кой мислиш ще спре по-бързо?



     П.П. Ако нещо не съм те разбрал причината не е в мен! При мен излизат някакви странни буквосъчетания!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1856/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #35 -: Понеделник, 19 Май, 2014, 20:10:17 »
ОтговорОтговор

Илчев,кебапчетата са ми големшки,съдба.
Нишо не си разбрал,мое и да е щото кофти съм го писал,та затуй дай да се уточним.Колко триения имаш при спиране?
Оти кат ти четем напъните,почвам да се съмнявам,че си и ,,натоварил"поече от мен,язък ти за загубените 5 годинки,но иначе лавираш,стааш за политик или некой запънат пътен полицай

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #36 -: Понеделник, 19 Май, 2014, 22:48:55 »
ОтговорОтговор

Ако и "влезна" в стилистиката на колега Илчев- сигурно Юсеин Болт съжалява, че не се е родил в чернобилския край, че кой знае можеше още един чифт долни крайници да му израснат и да чупи рекордите с още по-добри времена.
    Много хубав въпрос (като са повече колела)! Интересно ми е какво е становището на науката така "знам/така са ми казвали/елементарно"? Някой който я е изучавал нека сподели!
     Малко встрани от темата, възниква въпроса стоножката като има от 15 до 191 крака, по-бърза ли е от другите подобни тези с 6-8?

Не ме бива много с формулите,но все си мисля че десет колела (съответно с десет диска и апарати) спират по-бързо от примерно 4 на кола и 2 на мотор.
Но тук идва масата те трябва да спрат по-голяма маса и излиза,че камиона трябва да спре по-добре от другите две и за по-малко разстояние.На практика мисля не може да стане това.

А иначе колега и аз съм на твоето мнение, че разликата в спирачния път е "само" 26% м/у празна(14т.) композиция и "пълна"(44т), поради разликата в осите и респективно гуми и спирачни апарати. Но в клипчето, което е постнал Данчо, не напразно е подчертал, че пълната композиция е с 8 оси( 4 на влекача и 4 на полуремаркето) с/у празната с 5 оси- но пък защо да сме "буквояди" и да се заяждаме за дребни детайли, какво са "само" 3 оси повече(т.е най-малко 6 гуми повече) какво се "само" 6 спирачни диска и техните апарати повече, абе дето 5 там и 8 .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2282/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #37 -: Вторник, 20 Май, 2014, 01:34:19 »
ОтговорОтговор

...Колко триения имаш при спиране?

     Видях препинателният знак за въпрос и специално се задълбочих. Питаш за видове триене? При покой - когато гумата се върти между нея и настилката в частност е такъв вид. Триене при хлъзгане - влачене с блокирали колела или при боксуване. И триене при въртене, което е общият случай за колелото. Не съм чувал при спиране да се променят законите и сигурно са същите!



А иначе колега и аз съм на твоето мнение, че разликата в спирачния път е "само" 26% м/у празна(14т.) композиция и "пълна"(44т), поради разликата в осите и респективно гуми и спирачни апарати. Но в клипчето, което е постнал Данчо, не напразно е подчертал, че пълната композиция е с 8 оси( 4 на влекача и 4 на полуремаркето) с/у празната с 5 оси

     Да разбирам, ако сравняваме масовият пет осен прицеп и осем осен тежковоз съответно натоварен и празен. Ще дадат много по-малка разлика от 26%! Нали правилно съм разбрал? И аз това обяснявам!



- но пък защо да сме "буквояди" и да се заяждаме за дребни детайли, какво са "само" 3 оси повече(т.е най-малко 6 гуми повече) какво се "само" 6 спирачни диска и техните апарати повече, абе дето 5 там и 8 .

     Значи логиката повече оси влошено спиране?! Добре, ако са по две колела на ос или са с двойни гуми? Каква точно е логиката при тези с една гума на мост (ако може така да се нарече)? При "лястовица" още по-бързо ли може да спре моториста?


     Които отговарят на всички въпроси пишат километрични постове, дори и нищо не казват! Колко пъти да попитам как Шкода ще спре от 80 км/ч за 15 метра и от 100 за 23 метра. Някой да посочи една такава кола!!! Или само удобните въпроси се коментират?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #38 -: Събота, 21 Юни, 2014, 17:20:07 »
ОтговорОтговор

     Съвсем "плахо" и един път ще спомена точно формулата. При определени хора съм изумен каква простащина отключват съвсем нормални твърдения с факти. Ако мислиш, че 40 пъти по-тежко спира за 40 пъти по-дълго или каквото и да било друго, няма да споря. Спирачният път зависи от втората степен на скоростта и обратно пропорционален на половината на коефициента на триене и земното ускорение. S=V2/2fg  и по сух път е приблизително S=V2/2.0,6 (при съвременните гуми този коефициент на триене над 0,7 и достига до 0,9), ако скоростта е в метри за секунда ще получим спирачният път в метри. При 90 км/ч=25 м/с и съответно 625/1,2 около 50 метра, кола с хубави гуми ще спре и под 40 метра и защото там почти сигурно държат всичките гуми.
Гледам добре разбираш от физика, ама само на теория.
 Къде в това уравнение е индекса за времето  за напълване на системата с въздух при увеличаване на товара има едни кранове, които регулират  налягането според натоварването, а за това се изисква време. За разлика от лекият автомобил в който спирачната система е на хидравлика  и времето  напълване на спирачните цилиндри е 0s.
 Къде е формулата за промяна на центъра на тежестта според закъснението на композицията и как това влияе на разпределението на  натоварването  на композицията и как се отразява това на спирачките.
Къде е коефициента за намаляване на триенето според температурата?
Къде е индекса за гранична температура, при  която триенето намалява осезателно, защото се получава сухо смазване на диска  и накладките от отделилото се като сажди феродо.
 
С две думи много просто си ги формулирал, и нас ни имаш за прости хора.
 За това умните хора предвиждат фактори и взаимодействия, които не могат да изчислят и правят тестове.
За да видят как се държат системите и агрегатите в реални условия.
 
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #39 -: Събота, 21 Юни, 2014, 22:17:57 »
ОтговорОтговор

    Видях препинателният знак за въпрос и специално се задълбочих. Питаш за видове триене? При покой - когато гумата се върти между нея и настилката в частност е такъв вид. Триене при хлъзгане - влачене с блокирали колела или при боксуване. И триене при въртене, което е общият случай за колелото. Не съм чувал при спиране да се променят законите и сигурно са същите!



     Да разбирам, ако сравняваме масовият пет осен прицеп и осем осен тежковоз съответно натоварен и празен. Ще дадат много по-малка разлика от 26%! Нали правилно съм разбрал? И аз това обяснявам!



     Значи логиката повече оси влошено спиране?! Добре, ако са по две колела на ос или са с двойни гуми? Каква точно е логиката при тези с една гума на мост (ако може така да се нарече)? При "лястовица" още по-бързо ли може да спре моториста?


     Които отговарят на всички въпроси пишат километрични постове, дори и нищо не казват! Колко пъти да попитам как Шкода ще спре от 80 км/ч за 15 метра и от 100 за 23 метра. Някой да посочи една такава кола!!! Или само удобните въпроси се коментират?

 Напротив колега, исках да кажа(напиша)колкото повече оси(примерно 5 оси с/у 8, имам предвид сравнение м/у две композиции- 5 осна 44 тона и 8 осна 44 тона) толкова по-къс спирачен път, написал съм го по-горе защо мисля така- най-малко 6 гуми повече(в случая в клипчето даже са 8 гуми), 6 спирачни диска и апарата повече. Според мен ако 44 тонната композиция беше с 5 оси разликата нямаше да е  26%, а доста повече в спирачния път спря му 5 осна 14 тонна композиция.
 P.S Един ,,+" за Данчо.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #40 -: Събота, 21 Юни, 2014, 22:33:25 »
ОтговорОтговор

С увеличаване на температурата намалява полезното действие на спирачният агрегат.
Илчев иска да каже, че не е от значение колко спирачни апарата  или гуми има...да ама не, защото коефициента на триене е по голям при малки температури, и е забравил да спомене  топлобмена  и разсейването  на топлината в спирачките.
 Та ако тези  неща са  без значение камиона и лекият автомобил биха спрели еднакво.
 Само че, никой не и предположи кава е площта  на накладките(и диска) на лекият автомобил и каква е площта и диска на товарният автомобил, какво усилие се прилага върху тях, до какъв коефициент на триене води това, каква е отделената температура за единица време и как се поема от самият възел, как действа и какво влияние оказва много високата температура на накладките и процеса на спиране.
 

П.П. Спирането е процес на превръщане на кинетичната енергия в топлина.
Колкото по-големи дискове(барабани) толкова повече количество топлина могат да поемат без да прегреят и това да доведе до  прегряване и запалване на феродото и намаляване  на коефициента на триене.
 Има и формули ама по тях е Илчев. Но по прости изчисления не са по големи 40пъти от дисковете на лекият автомобил.
Ако беше без значение масата(кинетичната енергия) то и влака би спрял за 30-40м от 90км/ч. въпреки малките си накладки и големите си дискове(колела).
Да ама не би.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #41 -: Неделя, 22 Юни, 2014, 20:13:10 »
ОтговорОтговор

Аз не знам формулите по които изчислявате , но някой от вас знае ли че и студените спирачки не са ефективни и трябва да си ги поддържате топли ,особено дисковите !?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2282/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #42 -: Понеделник, 23 Юни, 2014, 12:42:29 »
ОтговорОтговор

С увеличаване на температурата намалява полезното действие на спирачният агрегат.
Илчев иска да каже...
Аз не знам формулите по които изчислявате , но някой от вас знае ли че и студените спирачки не са ефективни и трябва да си ги поддържате топли ,особено дисковите !?

     Тъкмо си помислих, през зимата при минус 20 слагам летни гуми и "кова на място"!

     Понеже съм отпуск и не ми се пише, съвсем накратко и освен на подбраните въпроси които ми е отговорил loshdancho, да пише и за тези много важни: Първо, как ти е фамилията и във Фейсбук не я пише, явно искаш да си официален? Второ, коя кола спира за 23 метра от 100 км/ч за да вярваме на видеото? Трето, разбирам че ти е много мъчно като намалее коефициента на триене между накладките и дискове/барабане, мен ме притеснява като намалее между гумите и настилката. И защо не ги правят от гума нещо с много триене? Нали знаеш за лостовата система и усилватели? Там можем да компенсираме с по-голям натиск, така ли е? Има граница естествено, това че ти намалял коефициента наполовина можеш да усилиш натиска двойно. Обясни какво е значението на височината центъра на маса, освен че се преразпределя различно, което при спиране с влачене е пак без значение.
     Как никой не "подскочи" на това, че спирачният път е пропорционален на масата, а се заехте да ми преиначавате и това което не твърдя?! По-напред съм дал формулата за спирачен път само от триенето между гумите и настилката без да има съпротивление на въздуха, ефект на антикрило, парашутен ефект при дракстери. Къде съм писал, че се опитвам да описвам целият процес на реално спиране. Или и на теб ти стана интересно да се включиш в групата? Ако Волво са постигнали действително това, почти няма да има разлика при различна маса!



Гледам добре разбираш от физика, ама само на теория...
 
С две думи много просто си ги формулирал, и нас ни имаш за прости хора.
 За това умните хора предвиждат фактори и взаимодействия, които не могат да изчислят и правят тестове.
За да видят как се държат системите и агрегатите в реални условия.

     Моите са на теория, а твоите на най-доброто ЕШК. Прочети пак какво точно съм писал и тях коментирай, не си фантазирай!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #43 -: Понеделник, 23 Юни, 2014, 14:05:40 »
ОтговорОтговор

Камиона има повече спирачки заради това че трябва да спре по-голяма маса. Има си стандарти, не може камион да спира по дълго от друго МПС. Впрочем камионите спират много добре
Масата има огромно значение за притискането на гумите към асфалта, а по-големата маса се компенсира с повече и по-сериозни спирачни механизми. Така че едното е за сметка на другото.
Тук не требва много физика и наука за да се разбере.

Също така искам да вметна, че студените спирачки спират по-добре, не съм съгласен с един колега дето пише обратното. Колкото е по-гореща накладката, толкова по малко триене има. Изпекла ли се е, само пищи и не спира. На накладките им трябва много малко време да се нагреят, някакви милисекунди, буквално като докоснеш педала. За това винаги е по-добре да спираш (намаляваш) с алтернативни механизми и накрая чак с накладки. А не да прегрееш спирачките и после да се молиш на моторната

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #44 -: Вторник, 24 Юни, 2014, 21:23:07 »
ОтговорОтговор

Минко и Краси , сори пичове , не спорете с  loshdancho  Ухилен нищо не печелите !
Краси знаеш ли как работи спирачния асистент при Мерцедес ? Предполагам НЕ - ако не ти е достатъчен спирачния ефект , отпускаш педала на спирачките и натискаш РЯЗКО ! Защо ли ?! - ако искаш да разбереш гледай да си с предпазен колан ( ако си без колан , помисли кога са ти били по-студени спирачките - като си се залепил на предното стъкло или преди това  Ухилен ) !При VOLVO едва ли има разлика , а ако ти покажа снимка на кутията от накладките с които съм в момента ти гарантирам че и при Скания е същото положението Усмивчица ( не съм ги прегрявал никога и през лятото винаги свирят като карам в по-голям град )

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
Етикети:
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!