Разход на гориво
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 13:43:28 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 30   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разход на гориво  (Прочетена 181694 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #255 -: Петък, 13 Септември, 2013, 13:29:09 »
ОтговорОтговор

Ако и при камионите е както при леките коли, то това което е удебелено е вярно. При моята кола, за да спре притока на гориво като върнеш газта, оборотите на двигателя трябва да са над 1600. Когато паднат под 1200 пак се възстановява притока на гориво. Ако я пусна по инерция, на скорост, с 1300 оборота например, притока на гориво не спира.
Това което е задраскано е пълна глупост - като изключиш от скорост си гори толкова колкото и на място на празен ход. Това едва ли има човек, който да не го знае  Ъ?
Каква е тази кола, която има 1300 оборота/мин  по инерция? Че и на скорост?  Как така на скорост и по инерция едновременно ?
Всяка кола на моно или пълна инж. и дизеловите е електр. управление на двг, като пуснеш газта и притока на гориво пада до 0.005л на минута . Дори някои имат клапи в смукателния колектор и като се пусне газта, тези клапи се затварят и става все едно си на моторна спирачка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Форум на българските шофьори
« Отговор #255 -: Петък, 13 Септември, 2013, 13:29:09 »

 Активен
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #256 -: Петък, 13 Септември, 2013, 15:42:05 »
ОтговорОтговор

Каква е тази кола, която има 1300 оборота/мин  по инерция?
Защо какво е странното? Или май някой не знае какво е "по инерция"?

Как така на скорост и по инерция едновременно ?
Ти да не си мислиш, че по инерция значи изключена от скорост???

Всяка кола на моно или пълна инж. и дизеловите е електр. управление на двг, като пуснеш газта и притока на гориво пада до 0.005л на минута . 
Това е вярно за моноинжекцион и карбуратор. За пълен инжекцион и дизел с ECU разхода е точно 0.000 като караш по инерция, на скорост, и оборотите на двигателя са над определена норма.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #256 -: Петък, 13 Септември, 2013, 15:42:05 »

 Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #257 -: Петък, 13 Септември, 2013, 16:23:33 »
ОтговорОтговор

Защо какво е странното? Или май някой не знае какво е "по инерция"?
Ти да не си мислиш, че по инерция значи изключена от скорост???
Това е вярно за моноинжекцион и карбуратор. За пълен инжекцион и дизел с ECU разхода е точно 0.000 като караш по инерция, на скорост, и оборотите на двигателя са над определена норма.
Явно твоето по " инерция" в кавички се различава от моето по инерция, защото  цитат - Праволинейното и равномерно движение на тяло, което не взаимодейства с други тела, се нарича движение по инерция. В заобикалящия ни свят не може да се наблюдва движение по инерция в "чист вид" тъй като неизбежно присъстват сили на триене и съпротивление. Например праволинейното движение на автомобил по хоризонтален път с изключен двигател не е равномерно, а закъснително - под действие на силите на триене автомобилът постепенно намалява скоростта си. Независимо от това такова движение също се нирича движение по инерция тъй като при него се проявява едно изключително важно свойство на телата, налечено инертност.
 Или в случая според мен по инерция е с изключване от скорост, МПС-то се движи без да се намалява скоростта му под въздействието на скоростната кутия.
За пълен инжекцион и дизел с ECU разхода е точно 0.000 като караш по инерция, на скорост, и оборотите на двигателя са над определена норма.
На бордовия компютър показва толкова , а реално е 47мл. И аз не вярвах, докато не включих VAG диагностична програма на едно Кади  дизел модел 2011г и разхода показа 47мл по време на движение на скорост без газ.
Някой вещ да обясни какво е инерция.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

rolly_s
Старши потребител
****

Рейтинг: +681/-292
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 273
Теми: 10



Активност
0%

няма втори шанс за първо впечатление


Ел. поща
« Отговор #258 -: Петък, 13 Септември, 2013, 18:00:18 »
ОтговорОтговор

За автомобили с дизелов двигател при движение на скорост без подаване на гориво(т.е. без натискане на педала на газта) разходът е 0(нула),а при изключено от скорост положение,т.е. на тихи обороти има разход зависещ от много фактори-състояние на двигателя,въздушния филтър и техническите показатели на самия двигател.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #259 -: Петък, 13 Септември, 2013, 18:10:53 »
ОтговорОтговор

Или в случая според мен по инерция е с изключване от скорост, МПС-то се движи без да се намалява скоростта му под въздействието на скоростната кутия.  На бордовия компютър показва толкова , а реално е 47мл. И аз не вярвах, докато не включих VAG диагностична програма на едно Кади  дизел модел 2011г и разхода показа 47мл по време на движение на скорост без газ.
Някой вещ да обясни какво е инерция.

     Инерция:
"Явлението, при което телата запазват скоростта си постоянна по
големина и посока, когато върху тях не действат други тела, се нарича
инерция."
     Инерцията е едно от най-общите свойства на материята в природата. Движението по инерция е без ускорение.

     Това е определението, близко до твоето! И да подчертая, явленията нямат мерна единица. "Това е с голяма инерция" - е безсмислено твърдение от научна гледна точка.

     Това по-горе е определението! И означава само това!!! И явно всякакви други, са някакви съчинения и е безсмислено да се пита кога е по "инерция".
     Аз употребявам, без газ и на изключена предавка.

     Това 47 мл имаш предвид 47мл/ч или 47мл/100км? Или е нещо друго? Иначе казано 0,047 литра и освен, ако не е за минута, никой няма да се впечатли. Не разбрах какъв ти е въпроса!
     Камионите при спускане, обикновено имат разход малко повече от 0 (за автоматиците), защото се налага превключване на по-ниски предавки и се подава "междинна" газ.


За автомобили с дизелов двигател при движение на скорост без подаване на гориво(т.е. без натискане на педала на газта) разходът е 0(нула),а при изключено от скорост положение,т.е. на тихи обороти има разход зависещ от много фактори-състояние на двигателя,въздушния филтър и техническите показатели на самия двигател.

     Градския автобус който карах, имаше 4-4,5 литра на час разход. С 20 км/ч (обичайна скорост). Ще измине 100 км за 5 часа, поне 20 л. Съответно 20/100, което при всички случаи е повече от движение с отнета газ. Освен това, ретардера при повечето не работи на изключена предавка и спираш само на накладки!
     На мен ми показваше борд компютъра, на камион с ръчни скорости. И ясно личеше от нула на включена предавка и ако изключиш как се увеличава разхода. И колкото е по-малка скоростта, толкова разход на 100 км е повече!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
rolly_s
Старши потребител
****

Рейтинг: +681/-292
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 273
Теми: 10



Активност
0%

няма втори шанс за първо впечатление


Ел. поща
« Отговор #260 -: Петък, 13 Септември, 2013, 18:34:39 »
ОтговорОтговор

Не разглеждаме първия закон на Нютон ,но как да няма ускорение?Движиш се с композиция от 40 тона с 80 км в час.Навлизаш в стръмен наклон и няма ускорение ли?Законът на Нютон се отнася за равномерно праволинейно движение на тяло,на което не му оказват влияние странични сили.Съпротивлението при триене е такава сила,но и в примера,който ти дадох влияят инерционни сили,зависими от масата и наклона,формата на тялото и др.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #261 -: Петък, 13 Септември, 2013, 19:27:18 »
ОтговорОтговор

Или в случая според мен по инерция е с изключване от скорост, МПС-то се движи без да се намалява скоростта му под въздействието на скоростната кутия.  
За липсващото от поста ти си прав.
С това обаче не мога да се съглася. Значи приемаш, че когато външното влияние е съпротивлението от асфалта, от лагерите в главините на колелетата, от челното съпротивление и т.н. имаме движение по инерция. А когато външното съпротивление е от скоростната кутия нямаме движение по инерция?
Какво различава двата вида сили, които противодействат на инерцията?

На бордовия компютър показва толкова , а реално е 47мл. И аз не вярвах, докато не включих VAG диагностична програма на едно Кади  дизел модел 2011г и разхода показа 47мл по време на движение на скорост без газ.
Някой вещ да обясни какво е инерция.
По стечение на обстоятелствата преди да се захвана с камиони и други дейности съм се занимавал 1 година с всякакви диагностики. При движение по инерция, на скорост, над определени обороти на двигателя, замереното напрежение при дюзите е 0.0000, т.е. напълно затворени. Няма как да има разход.
При теб може и да е показвало разход, ако двигателя не е с достатъчно високи обороти. За бензинови двигатели тези обороти са в диапазона 1500-1800, за дизелови са в диапазона 1200-1500. Зависят от това как е програмирано ECU-то.
При автоматичните скоростни кутии не е толкова просто, там има много други работи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #262 -: Петък, 13 Септември, 2013, 20:51:59 »
ОтговорОтговор

За липсващото от поста ти си прав.
С това обаче не мога да се съглася. Значи приемаш, че когато външното влияние е съпротивлението от асфалта, от лагерите в главините на колелетата, от челното съпротивление и т.н. имаме движение по инерция. А когато външното съпротивление е от скоростната кутия нямаме движение по инерция?
Какво различава двата вида сили, които противодействат на инерцията?

Аз затова исках някой вещ да пише какво в случая е движение по инерция. Дали когато Х МПС се движи на скорост без подаване на газ или и с изключена скорост. Също си спомням изпитващият ме за С беше казал, никога не пускай по инерция като изключваш скоростите, а спирай на скорост и комбинирай ретардер със спирачка при екстремни ситуации.
 И ти както си писал : Какво различава двата вида сили, които противодействат на инерцията? - това би доста интересно някой да го разясни Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

cecoa1
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #263 -: Петък, 13 Септември, 2013, 21:23:18 »
ОтговорОтговор

Комуникацията открай време е проблем между хората Ухилен
В случая малко излишно се издребнява в буквалния смисъл на термините.
Да, наистина движението по инерция е леко поизкривено смислово в разговорния език.
Тънката разлика между силите, които противодействат на инерцията е, че едните действат по волята на водача, а другите не. Освен това често големините на тези сили се различават твърде много, и заради това понякога за едните се казва че са пренебрежимо малки, от където пък идва и добилата популярност аналогия(не съвсем точна) за движение по инерция(когато на МПС му действат само постоянните съпротивителни вътрешни сили и външните от пътните условия, но без спирачни или задвижващи такива прилагани по волята на водача).
Дали ще си обясняваме Физиката или Българския език, не е от съществено значение за същността на темата, тъй като на практика става въпрос за едно и също нещо като начин на движение/управление на ППС.
И да, полза от карането по инерция на неутрална предавка за икономия на гориво има. Но не абсолютно във всеки случай, а само в определени.  За да бъда разбран правилно, ще ползвам примера за градския автобус даден по-горе. Да, с 20км/ч изключен от скорост ще харчи 20л/100км,  но ако на същия наклон(приемаме че наклона е точно такъв, че с изключена предавка да си поддържа 20км/ч), караш с включена предавка без газ, ще може ли да поддържа същата скорост?! Отговора е, не, ще трябва да подаваш газ за да се движи с 20км/ч, т.е. гориво пак ще се харчи. Но тогава част от това гориво ще трябва да покрие загубите от триене в скоростната кутия и самия двигател и неминуемо ще е повече за определения пробег, отколкото ако се кара на неутрална.  Обратно, ако наклона е достатъчно голям за да се поддържа исканата скорост със спирачната сила на двигателя без да му се подава гориво, тогава логично разхода е нула и е най-икономично.  Но като цяло всичко това е "тънка работа" и за всеки конкретни условия има най-оптимален режим. А движението "по инерция"(т.е. на неутрална  за по-взискателните) отдавна е с доказани ползи, но само с разумното му използване. Именно затова в най-новите автоматизирани кутии на почти всички марки камиони има функция за автоматично изключване от скорост при определени условия(с разни наименования е функцията като EkoRoll или подобни). Там обаче ползите се гарантират, защото функцията се управлява от компютъра и влиянието на водача е ограничено(но не отменено като цяло де, щото той може да избира дали и кога да е активна тази функция).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #264 -: Събота, 14 Септември, 2013, 00:39:25 »
ОтговорОтговор

     Поздравления, за "блестящото влизане" във Форума!!! По правописа, никакви забележки. Технически също!

Комуникацията открай време е проблем между хората 
...
И да, полза от карането по инерция на неутрална предавка за икономия на гориво има. Но не абсолютно във всеки случай, а само в определени.  За да бъда разбран правилно, ще ползвам примера за градския автобус даден по-горе. Да, с 20км/ч изключен от скорост ще харчи 20л/100км,  но ако на същия наклон(приемаме че наклона е точно такъв, че с изключена предавка да си поддържа 20км/ч), караш с включена предавка без газ, ще може ли да поддържа същата скорост?! Отговора е, не, ще трябва да подаваш газ за да се движи с 20км/ч, т.е. гориво пак ще се харчи. Но тогава част от това гориво ще трябва да покрие загубите от триене в скоростната кутия и самия двигател и неминуемо ще е повече за определения пробег, отколкото ако се кара на неутрална.  Обратно, ако наклона е достатъчно голям за да се поддържа исканата скорост със спирачната сила на двигателя без да му се подава гориво, тогава логично разхода е нула и е най-икономично.  Но като цяло всичко това е "тънка работа" и за всеки конкретни условия има най-оптимален режим. А движението "по инерция"(т.е. на неутрална  за по-взискателните) отдавна е с доказани ползи, но само с разумното му използване.

     Напълно съм съгласен! За тези които им е "КАЗАНО", няколко прости правила за икономично каране: "Изключвай от скорост, винаги когато може и дори гаси"
     Карането на изключена предавка е много глупаво! В почти всички случаи, допустимо е при съвсем малка скорост! Дори гасенето на двигателя с турбина при спряно положение, е желателно да стане след "поуспокояване" на турбината - инак няма какво да я смазва.

     При намаляване на скоростта, кинетичната енергия на движение се превръща в топлина. И ако, всичката тази топлина отиде в накладки - дискове/барабани, след това се предава на гумите. Затова преди са "гърмели" толкова гумите.
     Преди около година, минах през Беклемето. Със Скания, без ретардер и не работеща моторна. Спирах да проверявам как са колелата, в един момент дисковете бяха станали червени, като на Формула 1.
     Освен всичко друго, спускане на изключена предавка, може да доведе, до липса на въздух. На празен ход, компресора осигурява, пъти по-малко въздух!


Именно затова в най-новите автоматизирани кутии на почти всички марки камиони има функция за автоматично изключване от скорост при определени условия(с разни наименования е функцията като EkoRoll или подобни). Там обаче ползите се гарантират, защото функцията се управлява от компютъра и влиянието на водача е ограничено(но не отменено като цяло де, щото той може да избира дали и кога да е активна тази функция).

     Пионера в тази област бяха навремето Вартбург и Трабант. С тяхната система Фрайлауф (дали правилно си спомням?). Тя е била по-скоро, защото на отнета газ, има малко горивна смес - съответно и масло! При другите двутактови моторетки как е?

     Като прочетох, се сетих че и моята кола (автоматик-хидротрансформатор), при малка скорост явно изключва от скорост. Показанията на тахометъра, показват като на празен ход.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +541/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 740
Теми: 33



Активност
0%


« Отговор #265 -: Събота, 14 Септември, 2013, 10:01:39 »
ОтговорОтговор

Системата се нарича ИППХ- Икономайзер за Принудителен Празен Ход. Аз лично за първи път я видях при ВАЗ 2107. Когато са изпълнени едновременно две условия- затворена дроселова клапа и обороти на двигателя над определена граница, се спира подаването на гориво към двигателя. Идеята е, че при това положение двигателя работи като моторна спирачка, макар и без клапата в изпускателния тракт. Намалява се разхода на гориво, и се увеличава спирачният ефект.
Понеже дизелите нямат дросел-клапа, при тях се следи положението на педала за газ- при отпуснат педал.
Цялото това нещо се случва когато спускате по наклон, с включена предавка и отпуснат педал на газта.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #266 -: Събота, 14 Септември, 2013, 14:34:16 »
ОтговорОтговор

...
 Аз лично за първи път я видях при ВАЗ 2107. Когато са изпълнени едновременно две условия- затворена дроселова клапа и обороти на двигателя над определена граница, се спира подаването на гориво към двигателя.
...

     Има я преди да излезе "седмицата". Ако не бъркам, след '82 година (най-късно да е '84 г.) започва да се монтира на карбуратори Озон 2. Условията са, отпуснат педал и 1 200 оборота/минута.
    Щом руснаците, още тогава я ползват, на кола модел шейсет и някоя година . Какво да кажем за останалите коли от тогава "загнилия" капитализъм. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
cecoa1
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #267 -: Събота, 14 Септември, 2013, 19:30:40 »
ОтговорОтговор

Всъщност на системата за спирането на горивото при ППХ(на карбураторни ДВГ), ѝ трябва поне още едно условие(доколкото помня, а може и повече да са). Необходимо е двигателя да е достигнал определена работна температура. Тази система се управлява от малък и сравнително прост електронен модул, това дори и в руските автомобили(колкото и да е учудващо).
А за дизелите и спирането на горивото при ППХ, е друго, там това е заложено в принципа им на регулиране. (качествено регулиране при дизела, срещу количествено при бензиновите) Така че дори най-строшения дърт дизел притежава тази функция по рождение.

За другото не съм съгласен, че карането на неутрална почти винаги е безполезно. Просто е необходима достатъчно съобразителност и ясна представа, кога и защо е полезно и кога не. Не става въпрос за гасене на двигателя, поне при конвенционалните превозни средства които не са пригодени за това.  Става въпрос за движение с работещ двигател с изключена предавка, като част от предвидливото шофиране най-вече в градски условия.  Звучи малко неразбираемо но в реални условия с конкретни примери може да се види достатъчно ясно. Логиката за ползата от такова движение е съвсем проста - ползва се по-оптимално вложената предварително енергия. Нагледен пример - ясно е от достатъчно далече, че трябва да се спре на определен светофар(примерно). Вариант първи, караме на скорост до определен момент(подавайки газ, разход някакъв), после отнемаме газта(разход нула), евентуално сменяме низходящи предавки(междинната газ е разход на гориво, амортизацията свързана с превключването също е разход на ресурс, както и затруднява водача, ако той го върши), и накрая спираме и чакаме на светофара(възможно най-малко, или ако може дори гледаме да не спираме). Вариант втори, знаейки къде и кога трябва да спрем, засилваме МПС до такава скорост, че при последващо движение на неутрална(по инерция) то да спре на определеното за изчакване място по възможност без дори да се използват спирачките му, т.е. само заради постоянните загуби от триене и пътните условия(евентуален наклон). Разхода на гориво при такова спиране е по-малък от този при вариант първи, а амортизацията е на възможния минимум. Просто вложената кинетична енергия за предварително засилване отива за покриване на постоянните загуби за изминаване на определения път до мястото на спиране. Докато в другия случай, ще трябва да се покриват и загубите в самия двигател и предавателната кутия и необходимата енергия ще е повече. Освен това "цената" или разхода за получаване на тази енергия много зависи от режима на работа на двигателя. ДВГ са по-ефективни когато се натоварват повече.
Всички тези изводи принципно са в основите на съвременните хибридни МПС, при които енергията от спиранията се съхранява в голяма степен и се използва повторно за задвижване. Е, в обикновенните МПС, не можем да си върнем енергията превърната в топлина от спирачките(или ретардера), но можем всячески да се стремим да ограничим загубите ѝ, с достатъчно разумно шофиране. Не винаги е оправдано и не винаги е възможно, гони се скорост, време, срокове, разписания, но все пак има и доста случаи в които единствената пречка е, че не се замисляме достатъчно. Последното е въпрос на професионализъм до степен професионално изкривяване... на тема икономия на гориво...   Ухилен В днешно време такова "изкривяване" може да се получи само след достатъчно добра и продължителна във времето(по възможност и законна) мотивация.(Всъщност важи само за хора, които не са антишофьори по природа, че има и такива).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #268 -: Понеделник, 16 Септември, 2013, 15:31:26 »
ОтговорОтговор

Ако и при камионите е както при леките коли, то това което е удебелено е вярно. При моята кола, за да спре притока на гориво като върнеш газта, оборотите на двигателя трябва да са над 1600. Когато паднат под 1200 пак се възстановява притока на гориво. Ако я пусна по инерция, на скорост, с 1300 оборота например, притока на гориво не спира.
Това което е задраскано е пълна глупост - като изключиш от скорост си гори толкова колкото и на място на празен ход. Това едва ли има човек, който да не го знае  Ъ?

     Според ЕШК - справочника: "То не е едно и също дали е на 2 000 оборота (правилното оборота/в минута) или на 1 000 - и затова се изключва от скорост!!!"
     Виждал съм автобуси, които се гасят в движение, за икономия!


     То така както си го написал, излиза че аз го твърдя. Дори да не си забелязал, "ЕШК - справочник", двоеточие, кавички. Да си ме виждал някъде да пиша в такъв стил?! Поне 4 признака, че не е мое мнението!
     Казваш: Няма кой да не знае. Пробвай, питай няколко човека. И преди 20 и повече години съм спорил затова (ще се сетиш ли какво ми е било становището - същото като сега). Сега не е много по-различно.
    Повечето професионални шофьори, не знаят колко е скоростта за движение по национал и магистрала в България! Което е и  задължително да се знае.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Roshko
Гост
« Отговор #269 -: Понеделник, 16 Септември, 2013, 20:58:32 »
ОтговорОтговор

2 000 оборота (правилното оборота/в минута)
1 200 оборота/минута

Минко, кое е правилното, бре? Зех да са обърквам...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 30   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!