Разход на гориво
Форум на българските шофьори
Петък, 03 Май, 2024, 03:42:27 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 30   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разход на гориво  (Прочетена 181245 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #195 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02 »
ОтговорОтговор


Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
 Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
 Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
 В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
 Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #195 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02 »

 Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #196 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 21:52:03 »
ОтговорОтговор

Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
 Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
 Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
 В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
 Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.






Опцията за полусъединител е копчето на което е нарисувано камионче със стрелки (от горе) и гума на двигателния мост със две стрелки(от долу).Използва се най често за паркиране на рампи или блиски маневри.Понеже камиона няма педал на съединителя , и с това копче се предотвратява опасноста при маневра камиона да "скочи".
Поне аз така си мисля ,че Данчо за това има предвит.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Форум на българските шофьори
« Отговор #196 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 21:52:03 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #197 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39 »
ОтговорОтговор

Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора - Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал - и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
 Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик) - че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
 Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване... - е че друго ко да се гони
 В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква  но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
 Опцията power  качва разхода с 20% и държи 10 сек. - качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи 10 минути(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост. - става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително  , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.



Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да  обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
 Отегчих се яко от простотии.












Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #198 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:04:34 »
ОтговорОтговор

Това на снимките е Актрос МП 4 , а тази петица показва ,че е евро5.Колегата пита за Актрос МП 3 евро 5.
С 24тона товар разход 24 ,25 ,26 на 100 Ухилен , икономисти.Функцията с копчето което вдига 200 оборота е точно обратна на това което си обяснил.
Когато катериш баир и караш на автоматичен режим най добре е ако се налага да свалиш една предавка надоло да го направиш с педала на газта.Катериш на 12 , но на камиона не му достигат обороти(12 му идва много) и сваляш една надолу 11.За да катери Актроса му трябват обороти ,около 1500- 1600 , зависи от наклона и товара.Докато катери оборотите на двигателя трябва да са около тези стойности , да но точно при авроматичен режим системата при тези обороти качва една нагоре(в повечето случай).Точно с това копче се вдигат оборотите при смяна на предавка , "издува се мотора".

Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.



Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да  обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
 Отегчих се яко от простотии.

Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:22:03 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #199 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:10:45 »
ОтговорОтговор

      За допълване, един час имаш активен бутон "Редактирай"!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:23:55 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен
Roshko
Гост
« Отговор #200 -: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:45:30 »
ОтговорОтговор

Карай го като искаш! Отегчих се яко от простотии.

Е т'ва е най-умната приказка у темата! Намигване
+1

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #201 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 00:10:34 »
ОтговорОтговор

Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.


Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.


Почвам наред.

Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #202 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 00:38:55 »
ОтговорОтговор


Почвам наред.

Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.
1. снимката е на МП4. Правя разлика. При МП3 има бутон Power - чрез него караш на по-високи обороти (или до максималния въртящ момент при 1800об на МП3) и няма нищо общо с това, което съм обяснил по-горе. Карам МП4. Системата не се влияе от ниакакъв сателит - на моя няма сателит - има Флийтборд с навигация допълнително.
2. Актрос 3 се търкаля много повече от МП2 и, инерцията му, е по-голяма. За използването на инерцията си прав. Кои обороти лично на теб ти допадат е право на твоя избор.
3. С 40т тотал можеш да го направиш на равен терен (става и София - Бургас - София). Скоростта трябва да е 85км/ч, не по-висока. Няма никакво значение дали ще набереш бързо или бавно - разхода на гориво е един и същ.
4. Свържи с инструктора в Балкан Стар да те открехне на някои тарикатлъци и ще спестиш някой лев.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #203 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 02:24:58 »
ОтговорОтговор

Това е система Powertrain на мерцедес актрос мп4 (гледай как действа)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0cR2ECwxcQI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=0cR2ECwxcQI</a>

Fleetboard няма нищо общо с това.Това е система с която те следът къде си , правилно и икономично ли караш.При всеки един режим на работа с камиона системата дава оценка на шофьора.Системата е платена (за новите мп4 мисля ,че беше 4 месеца гратис).Освен мп4 такава система има и мп3 (при него флетборда е с формата на дигитален тахограф с карта подобна на СИМ за ГСМ).
Подобна система е също DYNAFLEET от Волво тръкс  и FROTKOM.

А и аз не мисля ,че ако спреш и потеглиш 40пъти ,като при потеглянето набираш камиона равномерно(без издуване) , и ако спреш и потеглиш 40 пъти , като при потеглянето издуваш камиона разходът ще е един и същ.Нали точно това е целта на икономичното каране (особено с града) , колкото се може камиона да се движи (без да има спиране -тръгване) , колкото се може да се сведе до минимум използването на спирачки -ретардер-сменяне на предавки.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1838/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #204 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 08:01:01 »
ОтговорОтговор

Е т'ва е най-умната приказка у темата! Намигване
+1
Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос.
Обърнете внимание,че има бая момци тук ,където търкалят тези железа .
Я ми кажи като селски и познаваш местността Студена-София с 44т(както е писал Лошио Тонажолюбителя) кой дарак ше ти даде 30/100.Ако ти е трудно направи си съпоставка с Бели извор -София там терена е същия як байр и равно само където е по-дълго разстоянието.


Лошио се пъне с пусти Актроси,ма не е роден за такъв камион и пише щуротии.Аз лично не вярвам които и да е от Балканстар да е казал ,че Актрос се кара с 1100об/мин с 1300об/мин мое ме навие,но нищо под тези обороти не е нито икономично нито здравословно за Тракторсите,но пак казвам много си прав ,че всеки може да си го търкаля както си пожелае

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2391/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #205 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 08:38:11 »
ОтговорОтговор

Бриги, абе Лошия сигурно има предвид следната постановка. Значи пътуваш с недостатъчно мощен камион, но достатъчно добре натоварен и доближаващ тотала от 40 тона. Магистралата е Egnatia Odos в Гърция, а посоката донякъде е без значение. И тъй като на места камиона не може да се движи с по-голяма скорост например от 40 км/ч, има логика да се кара с 1100 об/мин. Друг е въпроса дали това е международен транспорт или селскостопанска дейност.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Roshko
Гост
« Отговор #206 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 14:47:16 »
ОтговорОтговор

Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос. [/b]

Аз в Актрош съм се качвал само веднъж и то от дясната врата. Но като гледам що глупост и безсмислица се коментира тук, освен цитатите от мрежата, даже ме е срам да чета.
Никой не чете, никой не мисли, само наливане, наливане на информация на килограм без никаква форма. Не съм правил анализ, но мисля, че в една друга тема участват същите хора, пък там къде, къде повече истина и смисъл имаше, онази с каква скорост е по-икономично...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ruskov
Младши потребител
**

Рейтинг: +12/-5
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 75
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #207 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 21:37:35 »
ОтговорОтговор

При изкачване 1100 оборота?!Нали ще ;падне; кардана.От къде ги измисляте тези глупости

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #208 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 22:55:09 »
ОтговорОтговор

Да актроса е мп3 е5 , не знам защо го объркахте с бъдещия мп5  Ухилен Но да речем че аз съм ви подвел айде.
Последното ми инфо за разхода е 30,6 литра на 100км /биогориво  при скорост 88км/ч на темпомат с 42,5 тона тотал по равно и 36,6 литра на 100/биогориво  по аутострадата при Фиренце със скорост 39-42км/ч.Всичкия този разход е постигнат при обороти в диапазон 1300-1500 , обороти под 1200 водят до едно константно намаляване на скоростта до такава на пешеходец.Иначе на кардана нищо му няма или на двигателя  от оборотите  , но единствено забелязах че загрява по-бързо а разхода е незначително по-нисък с около литър и половина.Това са наблюдения от преди няколко часа , желязото е актрос мп3 евро 5 еев на 200хиляди и 100% изряден и обслужен.

ПП.На тежки терени и при постоянно газене (1400-1800-2000оборота) и отново с около 40 и кусур тона ще пиша утре вечер ако имам нет.Ааа и ще пробвам и с 1100 ма да не псувате много ако сте зад мене Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #209 -: Сряда, 26 Юни, 2013, 22:57:30 »
ОтговорОтговор

Утре ще го намеря тоя инструктор от Балкан Стар, ще питам и ще споделя.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 30   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!