Форум на българските шофьори
Петък, 03 Май, 2024, 03:42:27
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Товарни автомобили
>
Общ раздел
>
Разход на гориво
Страници:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
...
30
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Разход на гориво (Прочетена 181245 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Разход на гориво
«
Отговор #195
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Понеделник, 24 Юни, 2013, 17:02:03
Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора
- Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал
- и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик)
- че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра
не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване...
- е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power качва разхода с 20% и държи 10 сек.
- качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи
10 минути
(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост.
- става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Разход на гориво
«
Отговор #195 -:
Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02 »
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #196
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 21:52:03 »
Отговор
Цитат на: Boroman21 в Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02
Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора
- Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал
- и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик)
- че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра
не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване...
- е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power качва разхода с 20% и държи 10 сек.
- качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи
10 минути
(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост.
- става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.
Опцията за полусъединител е копчето на което е нарисувано камионче със стрелки (от горе) и гума на двигателния мост със две стрелки(от долу).Използва се най често за паркиране на рампи или блиски маневри.Понеже камиона няма педал на съединителя , и с това копче се предотвратява опасноста при маневра камиона да "скочи".
Поне аз така си мисля ,че Данчо за това има предвит.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Форум на българските шофьори
Re:Разход на гориво
«
Отговор #196 -:
Вторник, 25 Юни, 2013, 21:52:03 »
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #197
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39 »
Отговор
Цитат на: Boroman21 в Вторник, 25 Юни, 2013, 20:53:02
Та какво им казаха:
Баир се катери на 1100об/мин-1 точно там има най-голяма теглителна сила мотора
- Да , байр с наклон 0,1 градуса.Пробвах преди час на Бренера и мога да кажа че диапазона е 1300-1500(при байр си трябват коне за да поддържат някаква скорост а не да ускоряваш тоест нм )
Баир се катери на мануал
- и това са глупости , на автомат при еко режим актроса е най икономичен(31 на 100 био)
Не се държи на скорост и спрял камион(автоматик)
- че аз не го държа а той сам се държи и си изключва след някакво време.
Има опция полусъединител.... но е нежелателно да се кара на нея повече от 10-15метра
не я знам , обясни къде се намира
Когато се кара на автомат педала на газта ръководи скоростите и камиона гони максимална скорост и мощност, всичко е зададено на процентно натискане на педала и от там се ръководи момента на превключване...
- е че друго ко да се гони
В баир техниката страда от липсата на информация и за това се обърква и не знае как да превключва.
За това на баир само на мануал - и да и не , много зависи (ако караш и изведнъж ти дойде 10 градуса наклон се обърква но се оправя със със сваляне на предавки в автоматичен режим
Опцията power качва разхода с 20% и държи 10 сек.
- качва максималните обороти на превключване до 1800 и така се използва пълната мощност на ДВГто(е съответно и разхода с мааалко) , държи
10 минути
(но това предполагам е според настройките
За да е икономичен се ползва опцията " екоролинг" (каране по инерция на скорост) има я само при по-новите модели- когато махнеш крака от газта камиона изключва от скорост.
- става но по сравнително равен терен иначе е непрепоръчително , може да доведе до неприятни моменти и износено/изпечено феродо.
Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
Отегчих се яко от простотии.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
monterei
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 208
Теми: 8
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #198
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 23:04:34 »
Отговор
Цитат на: LKW в Понеделник, 24 Юни, 2013, 03:41:01
Това на снимките е Актрос МП 4 , а тази петица показва ,че е евро5.Колегата пита за Актрос МП 3 евро 5.
С 24тона товар разход 24 ,25 ,26 на 100
, икономисти.Функцията с копчето което вдига 200 оборота е точно обратна на това което си обяснил.
Когато катериш баир и караш на автоматичен режим най добре е ако се налага да свалиш една предавка надоло да го направиш с педала на газта.Катериш на 12 , но на камиона не му достигат обороти(12 му идва много) и сваляш една надолу 11.За да катери Актроса му трябват обороти ,около 1500- 1600 , зависи от наклона и товара.Докато катери оборотите на двигателя трябва да са около тези стойности , да но точно при авроматичен режим системата при тези обороти качва една нагоре(в повечето случай).Точно с това копче се вдигат оборотите при смяна на предавка , "издува се мотора".
Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.
Цитат на: loshdancho в Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39
Карай го като искаш!
Нямам желание да обяснявам повече как функционират скоростите на спрял камион и оставен на скорост.
Нямам желание също да обяснявам от какво зависи на коя ще потегли после ако междувременно си натоварил.
Нямам и желание да обяснявам разликата между Nm и HP. И дали е важно да изкачиш баира с 90км/ч. на 11-та или 80км/ч. на 12-та предавка.
Отегчих се яко от простотии.
Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.
«
Последна редакция: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:22:03 от МИНКО ИЛЧЕВ
»
Активен
monterei
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 208
Теми: 8
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #199
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 23:10:45 »
Отговор
За допълване, един час имаш активен бутон "Редактирай"!!!
«
Последна редакция: Вторник, 25 Юни, 2013, 23:23:55 от МИНКО ИЛЧЕВ
»
Активен
Roshko
Гост
Re:Разход на гориво
«
Отговор #200
-:
Вторник, 25 Юни, 2013, 23:45:30 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Вторник, 25 Юни, 2013, 22:56:39
Карай го като искаш! Отегчих се яко от простотии.
Е т'ва е най-умната приказка у темата!
+1
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #201
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 00:10:34 »
Отговор
Цитат на: monterei в Вторник, 25 Юни, 2013, 23:04:34
Обяснението, което съм дал е за Актрос МП4, и няма нищо общо с Актрос МП3. Това, което съм написал за Актрос МП4 е абсолютно вярно - написах 200Нм, което е различно от 200оборота и не се включва с ниакакво копче. За МП3-та не мога да разбера защо трябва да изкачваш с 1500-1600оборота - това не е необходимо, а камиона просто харчи. Не знам какво имаш предвид под "икономисти", но разхода на МП3 при 24 тона е в порядъка на 27-30/100 в зависимост от маршрута.
Подкрепям твоя коментар. Това, което си описал за обучението в Хидробетон е абсолютно вярно. Колеги от други фирми минали през същото това обучение правят чудеса с разхода на гориво - стига, разбира се, да се замислят малко върху това, което им се показва. Аз ще ходя в най-скоро време на такова и ще споделя - пък каквото ще да става.
Почвам наред.
Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
monterei
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 208
Теми: 8
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #202
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 00:38:55 »
Отговор
Цитат на: LKW в Сряда, 26 Юни, 2013, 00:10:34
Почвам наред.
Първо никой не пита за МП4.100 процента съм сигурен , че колегата пита за МЕРЦЕДЕС АКТРОС МП3 ЕВРО5.Актрос 5 няма ,има актрос мп2 евро5 има мп3 евро 5 има мп4 евро5.Незнам правиш ли разлика.При актрос мп3 евро5 Power режима се включва с копче (карам такъв камион).При мп4 системата Powertrain се влияе от терена чрез сателит.
Второ на Актрос мп 2 и мп3 работя при еднаква скорост на различни обороти (2 на по високи 3 на по ниски).За да катери трябва да се използва максималната енерция на камиона преди изкачването.Лично за мен обороти 1400-1500-1600 при изкачване са най добри.При 1100 оборота и автоматичен режим камиона ще сваля постояно скорости.
Трето с 40тона тотал 27 на 100 е нереално.За 30 на 100 може и да се съглася до някъде , стараната трябва да е като Унгария (равна като тепсия) , не по висока скорост от 80км. , перфекно време , едвам едвам да го набираш , максимално използване на енерцията на камиона.
1. снимката е на МП4. Правя разлика. При МП3 има бутон Power - чрез него караш на по-високи обороти (или до максималния въртящ момент при 1800об на МП3) и няма нищо общо с това, което съм обяснил по-горе. Карам МП4. Системата не се влияе от ниакакъв сателит - на моя няма сателит - има Флийтборд с навигация допълнително.
2. Актрос 3 се търкаля много повече от МП2 и, инерцията му, е по-голяма. За използването на инерцията си прав. Кои обороти лично на теб ти допадат е право на твоя избор.
3. С 40т тотал можеш да го направиш на равен терен (става и София - Бургас - София). Скоростта трябва да е 85км/ч, не по-висока. Няма никакво значение дали ще набереш бързо или бавно - разхода на гориво е един и същ.
4. Свържи с инструктора в Балкан Стар да те открехне на някои тарикатлъци и ще спестиш някой лев.
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #203
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 02:24:58 »
Отговор
Това е система Powertrain на мерцедес актрос мп4 (гледай как действа)
http://www.youtube.com/watch?v=0cR2ECwxcQI
Fleetboard няма нищо общо с това.Това е система с която те следът къде си , правилно и икономично ли караш.При всеки един режим на работа с камиона системата дава оценка на шофьора.Системата е платена (за новите мп4 мисля ,че беше 4 месеца гратис).Освен мп4 такава система има и мп3 (при него флетборда е с формата на дигитален тахограф с карта подобна на СИМ за ГСМ).
Подобна система е също DYNAFLEET от Волво тръкс и FROTKOM.
А и аз не мисля ,че ако спреш и потеглиш 40пъти ,като при потеглянето набираш камиона равномерно(без издуване) , и ако спреш и потеглиш 40 пъти , като при потеглянето издуваш камиона разходът ще е един и същ.Нали точно това е целта на икономичното каране (особено с града) , колкото се може камиона да се движи (без да има спиране -тръгване) , колкото се може да се сведе до минимум използването на спирачки -ретардер-сменяне на предавки.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1838/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Разход на гориво
«
Отговор #204
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 08:01:01 »
Отговор
Цитат на: Росен Димитров - Рошко в Вторник, 25 Юни, 2013, 23:45:30
Е т'ва е най-умната приказка у темата!
+1
Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос.
Обърнете внимание,че има бая момци тук ,където търкалят тези железа .
Я ми кажи като селски и познаваш местността Студена-София с 44т(както е писал Лошио Тонажолюбителя) кой дарак ше ти даде 30/100.Ако ти е трудно направи си съпоставка с Бели извор -София там терена е същия як байр и равно само където е по-дълго разстоянието.
Лошио се пъне с пусти Актроси,ма не е роден за такъв камион и пише щуротии.Аз лично не вярвам които и да е от Балканстар да е казал ,че Актрос се кара с 1100об/мин с 1300об/мин мое ме навие,но нищо под тези обороти не е нито икономично нито здравословно за Тракторсите,но пак казвам много си прав ,
че всеки може да си го търкаля както си пожелае
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2391/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #205
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 08:38:11 »
Отговор
Бриги, абе Лошия сигурно има предвид следната постановка. Значи пътуваш с недостатъчно мощен камион, но достатъчно добре натоварен и доближаващ тотала от 40 тона. Магистралата е Egnatia Odos в Гърция, а посоката донякъде е без значение. И тъй като на места камиона не може да се движи с по-голяма скорост например от 40 км/ч, има логика да се кара с 1100 об/мин. Друг е въпроса дали това е международен транспорт или селскостопанска дейност.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Roshko
Гост
Re:Разход на гориво
«
Отговор #206
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 14:47:16 »
Отговор
Цитат на: Бриги Бичкията в Сряда, 26 Юни, 2013, 08:01:01
Ако имаш впредвид за карането ме навиваш,но относно простотийте ше те замоля да не даваш оценка тъй като и ти едвам си запознат с Актрос. [/b]
Аз в Актрош съм се качвал само веднъж и то от дясната врата. Но като гледам що глупост и безсмислица се коментира тук, освен цитатите от мрежата, даже ме е срам да чета.
Никой не чете, никой не мисли, само наливане, наливане на информация на килограм без никаква форма. Не съм правил анализ, но мисля, че в една друга тема участват същите хора, пък там къде, къде повече истина и смисъл имаше, онази с каква скорост е по-икономично...
Активен
ruskov
Младши потребител
Рейтинг: +12/-5
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 75
Теми: 0
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #207
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 21:37:35 »
Отговор
При изкачване 1100 оборота?!Нали ще ;падне; кардана.От къде ги измисляте тези глупости
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Разход на гориво
«
Отговор #208
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 22:55:09 »
Отговор
Да актроса е мп3 е5 , не знам защо го объркахте с бъдещия мп5
Но да речем че аз съм ви подвел айде.
Последното ми инфо за разхода е 30,6 литра на 100км /биогориво при скорост 88км/ч на темпомат с 42,5 тона тотал по равно и 36,6 литра на 100/биогориво по аутострадата при Фиренце със скорост 39-42км/ч.Всичкия този разход е постигнат при обороти в диапазон 1300-1500 , обороти под 1200 водят до едно константно намаляване на скоростта до такава на пешеходец.Иначе на кардана нищо му няма или на двигателя от оборотите , но единствено забелязах че загрява по-бързо а разхода е незначително по-нисък с около литър и половина.Това са наблюдения от преди няколко часа , желязото е актрос мп3 евро 5 еев на 200хиляди и 100% изряден и обслужен.
ПП.На тежки терени и при постоянно газене (1400-1800-2000оборота) и отново с около 40 и кусур тона ще пиша утре вечер ако имам нет.Ааа и ще пробвам и с 1100 ма да не псувате много ако сте зад мене
Активен
monterei
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 208
Теми: 8
Активност
0%
Re:Разход на гориво
«
Отговор #209
-:
Сряда, 26 Юни, 2013, 22:57:30 »
Отговор
Утре ще го намеря тоя инструктор от Балкан Стар, ще питам и ще споделя.
Активен
Етикети:
Страници:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
...
30
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...