Колега HINO, аз не споря с теб, трансмисията и мотора на Ивеко НЕ са нещо дефектно, дори на против. Просто обясних, че основната вина не е в софта на автоматизираната трансмисия, а в софта на двг-то.
Защото дори и една трансмисия всекидневно да изрязва предавките до 1800-2000 об/мин, работа на софта на мотора е да спре това издевателство
, а не да гаси пожара с бензин, като оставя турбото да помпи и .т.н . Защото ако един софт на мотора е направен да щади възлите на едно мпс, той лесно може да запази кутията и турбото, като при всяко ,,изрязване" на предавка от страна на кутията до 1800-2000 об/мин намаля въртящия момент( картaта с torque limiter е точно в неговия софт, а не в софта на кутията) намаля количеството на впръсканото гориво(ако е комън рейл е фасулска работа за софта, просто отваря на макс, регулатора за дебит на помпата за високо налягане, някои я наричат погрешно и ГНП
, ако и регулатора не успее си има и регулатор за дебит, а ако и те не е успеят, софта на мотора казва на активатора на турбото да отвори геометрията до край, и все едно караш атмосферка, турбото не помпи(при ел. активатора може да се разтовари турбината до край, за разлика от механичния, който винаги има малко запас преди да му удължиш хода) т.е няма голям въртящ момент и турбото е спасено с един куршум два заека
; ), а отделно в софта на мотора си има и карта за авариен режим т.е за баш душмани
, не откривам топлата вода, така са настроени всички нормални заводски софтуери на двг.
А за случая на италианеца с геометрията макс. си мисля(нямам достъп до сервизно инфо на ИВЕКО, само предполагам), че активатора се управлява по различен начин при софта мотора на ръчка и автомата, т.е турбината е на макс и при двата варианта, обаче не се знае колко точно(в проценти го смята компа) е затворена геометрията и какво впръсканото гориво при всяко моментно смачкване на газта(защото в единия случай ще има повече изгорели газове, а оттам и различна скорост развъртане на нагнетателя на турбината и в комбинация с по агресивния активатор работата става лоша, а в обратния случаи с ръчката имаме пак бууст на макс обаче по дълъг живот на турбото, а от тази плавност нямаме и такива пикове на въртящ момент които натоварват трансмисията) това си е моя теория, на база на това, че всички коли(печки) , които съм карал съм ги ремапвал и съм им правил различни доработки(хибридни турбини, по-големи кулери, нагласяне хода на активатора на геометрията когато е механичен с ел. вакуумно управление и т,н) и имам приятелчета мапери(са ме светна ли, съвмсем лайшки как са нещата), с които сме настройвали бараките, защото когато една кола е стокова е много лесно да ти сложат софт на мотора copy/paste, обаче когато е с различен хардуер тогава няма copy/paste защото всичко се прави по колата иначе просто не върви оптимално.
Между другото имам желание да причиня
и нещо подобно на камиончето, което карам от време на време, обаче, чорбаджията е от старата школа и не си пада по къстъм изпълненията на тежкотоварна техника
.