Обръщане на самосвал
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 10:16:00 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Обръщане на самосвал  (Прочетена 14588 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
motto_man
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United Kingdom United Kingdom

Публикации: 18
Теми: 3



Активност
0%


Martin-Vasilis Dimitrov, dimitrov225
Ел. поща
« -: Вторник, 04 Февруари, 2014, 22:52:01 »
ОтговорОтговор

Още от както започнах работа на самосвал,колегите ме предупреждаваха за възможност от обръщане.Аз се чудех как е възможно толко голяма машина да се катурне ,до момента в който не го изпитах.Не бе както го очаквах с гръм и трясък,изведнъж ,но съм късметлия че спрях първичния си инстинкт към бягство и оцелях,оставайки в кабината.Тук предлагам да споделяме опита си и видяното в подобни ситуации.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Любовта към себе си не е егоизъм. НЕлюбовта към себе си е плод на егото, което иска да бъде харесвано или одобрено отвън, защото не знае, че собственикът му е пълноценна личност, заслужаваща любовта си
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 04 Февруари, 2014, 22:52:01 »

 Активен
Люси
Старши потребител
****

Рейтинг: +73/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 399
Теми: 7



Активност
0%

Ерудиран тъпанар-каруцар!!


liusi.nikolov@gmail.com LNikolov76
Ел. поща
« Отговор #1 -: Сряда, 05 Февруари, 2014, 09:08:56 »
ОтговорОтговор

Усещането не е много приятно,аз не съм обръщал целия камион но ми е падал легена и на камиона и на ремаркето и една гондола на колега е падала на 1 метър от кабината ми,това е за три годишния ми стаж като самосваладжия!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 05 Февруари, 2014, 09:08:56 »

 Активен
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #2 -: Сряда, 05 Февруари, 2014, 21:52:39 »
ОтговорОтговор

Още от както започнах работа на самосвал,колегите ме предупреждаваха за възможност от обръщане.Аз се чудех как е възможно толко голяма машина да се катурне ,до момента в който не го изпитах.Не бе както го очаквах с гръм и трясък,изведнъж ,но съм късметлия че спрях първичния си инстинкт към бягство и оцелях,оставайки в кабината.Тук предлагам да споделяме опита си и видяното в подобни ситуации.
Особено чичовите самосвали дет са обръщани по 100 пъти и легена се вдига на една страна, не трябва да си магьосник да ги катурнеш.Ама като Иво и брат му Юри изправят шасита и легени на обърнати камиони така ще е. Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-100
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #3 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 01:18:57 »
ОтговорОтговор

Едно наборче от казармата, от тея по чернокраките, де населяват южните склонове на града ,дойде да кара самосвал в двойката във Варна.

Нищо и никаква работа уж - ЗИЛ самосвал. И в казармата си караше 130.

Да, ама не - успя да го обърне във варненското езеро.  Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен

Точно срещу ДАП-а, де постояно се изсипват строителните отпадъци. Намигване


Ма тогава нямаше айфони и цифрови фотоапарати   Плезещ се

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #4 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 10:25:13 »
ОтговорОтговор

Зил да се обърне е по-трудно, да не казвам невъзможно. Трябва да си неграмотен, за да стане. Проблемът е при дългите самосвали и гондоли. Центърът на тежестта се вдига много на високо и при най-малкия наклон се обръща. Един познат разтоварва на едно криво място, където окачването силно се деформира. Имаше хоросан и като вдигна коша, не падна товара. Цялото шаси се изкриви, но не се обърна. Става въпрос за газка. На мен ми се е случвало да падне коша от задното ухо при шкода мадара. Там при вдигане на страни, в задния край се ограничава с една шайба хваната на 2 болтчета. Болтчетата скъсани и коша в задния захват се изсули. Това стана на сметището. Трудно го наместих, за да се прибера. Добре, че баща ми носеше в камиона по 2-3 крика за смяна на гуми и ми помогнаха.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 10:47:02 от naum4o » Активен
Люси
Старши потребител
****

Рейтинг: +73/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 399
Теми: 7



Активност
0%

Ерудиран тъпанар-каруцар!!


liusi.nikolov@gmail.com LNikolov76
Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 10:47:22 »
ОтговорОтговор

Е при мен беше по-лесно,като ми падна легена на 4-оската на обекта имаше кран който разтоварваше тухли та го закачихме и го вдигнахме да го наместиме,а легена на ремаркето и гондолата паднаха в бетоновия възел и ги вдигахме с фадромата!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
valzar
Младши потребител
**

Рейтинг: +4/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 50
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #6 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 12:46:16 »
ОтговорОтговор

При разтоварване на по-дългите самосвали и гондоли трябва да са на равен терен иначе е голям проблем,може да го обърнеш настрани,по тази тема има доста клипове в раздела Гондоли и самосвали.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
bochopz
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 15
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 17:55:03 »
ОтговорОтговор

При нас назначиха нов колега които цял живот работил пазач,изкарал C-категория и започна работа.Самочувствието му беше до небето,кой като него ще кара камион и му дадоха зила. Първи курс - скална фракция до обекта(около километър беше пътя), може и да неми повярвате но беше качил 10 тона и при опита да изсипе заяжда задния капак и както беше вдигнал(през цялото време държеше газта почти в дъно за да вдигне) до половината и айде на една страна.

След седмица го черпихме че е бракувaл Зила.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kobrata-kalugerovo
Младши потребител
**

Рейтинг: +9/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 84
Теми: 1



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #8 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 20:28:42 »
ОтговорОтговор

Да споделя и аз виждал съм различни случай( де са вика да не дава господ) но най интересния беше преди години в КЦМ - Пловдив  На цинковия концентрат две гондоли се  паркирали в съседни клетки за изсипване и на едната залепи товара и при падането бутна и другата направо луда работа Ъ? Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #9 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 21:01:03 »
ОтговорОтговор

При нас назначиха нов колега които цял живот работил пазач,изкарал C-категория и започна работа.Самочувствието му беше до небето,кой като него ще кара камион и му дадоха зила. Първи курс - скална фракция до обекта(около километър беше пътя), може и да неми повярвате но беше качил 10 тона и при опита да изсипе заяжда задния капак и както беше вдигнал(през цялото време държеше газта почти в дъно за да вдигне) до половината и айде на една страна.

След седмица го черпихме че е бракувaл Зила.
Как ги е качил тези 10 тона скална фракция. Аз с шкодата не съм качвал повече от 8т и то като се има предвид че на шкодата самосвала е по-дълъг. Второ че крика максимум първия пръстен да му се вдигне и ако не започне да пада няма шанс да се вдигнат другите. На газка съм качвал 3 кубика бетон, скъса болтовете на кардана към скоростната кутия на 3 метра от мястото за разтоварване. Мъчихме се да вдигаме и не се помръдна. Разтоварваха малко на ръка, докато сменим скоростната кутия. Като я сменихме, бяха хвърлили единия кубик и разтоварихме останалото.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
motto_man
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United Kingdom United Kingdom

Публикации: 18
Теми: 3



Активност
0%


Martin-Vasilis Dimitrov, dimitrov225
Ел. поща
« Отговор #10 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 12:33:49 »
ОтговорОтговор

Добре, че баща ми носеше в камиона по 2-3 крика за смяна на гуми и ми помогнаха.
Колега,крик в кабината или каквото и да било не е идея в самосвал.Аз гледам да изхвърля всичко от нея.Че един колега при обръщане беше син у главата с едно  крикче.Как оцеля не знам.От опита ми на табан знам колко е гадно изсипването.Особено със сегашния ми МАЗ 551605 ,големи бараки,подлагаш от едната страна,той се люшне към другата,спускаш.Затова съм виждал самосвали с опцията за много бавно спускане на легена.Това ме спаси при едно ВМС ,където не се отвори задния капак,иначе като пуснеш изведнъж не е приятно.По едно време бях отишъл при шефа да се кача на булдозер,защото точно заради тях ни се случват тия беди.И най-важното е че непретоварен камион трудно ще се обърне,но пак си зависи от задкормилното устройство,затова трябва всичко нови да започват да карат на табан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Любовта към себе си не е егоизъм. НЕлюбовта към себе си е плод на егото, което иска да бъде харесвано или одобрено отвън, защото не знае, че собственикът му е пълноценна личност, заслужаваща любовта си
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #11 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 15:06:47 »
ОтговорОтговор

Има си сандъци за инструмент точно зад кабината. Баща носеше доста инструмент там. Отделно под коша имаше голям сандък за вериги и допълнително инструмент. При газките имахме сандък за инструменти под коша. Това са все камиони с къси кошове и няма голяма опасност от преобръщане. Падане на коша става при вдигане на страни от задния захват, понеже е недомислен. При задно разтоварване коша няма къде да отиде. В гората съм карал с вдигнат кош за да не буксува камиона и не съм имал проблеми.
От 4 години не се отървахме от камионите, а от 2 години не съм се качвал на камион. Вече не искам и да чуя да работя като шофьор. Единствено лека кола или за мене да си свърша работа с един трактор и ремарке.
Много интересен е казуса с трактор и ремарке. Нямам С+Е, но за трактор с ремарке не правят никакви проблеми. Спирали са ме 2 пъти за проверка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Люси
Старши потребител
****

Рейтинг: +73/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 399
Теми: 7



Активност
0%

Ерудиран тъпанар-каруцар!!


liusi.nikolov@gmail.com LNikolov76
Ел. поща
« Отговор #12 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 16:03:30 »
ОтговорОтговор

И аз 4-оската съм карал с вдигнат леген като затъна някъде!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
bochopz
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 15
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #13 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 16:43:15 »
ОтговорОтговор

Как ги е качил тези 10 тона скална фракция. Аз с шкодата не съм качвал повече от 8т и то като се има предвид че на шкодата самосвала е по-дълъг. Второ че крика максимум първия пръстен да му се вдигне и ако не започне да пада няма шанс да се вдигнат другите. На газка съм качвал 3 кубика бетон, скъса болтовете на кардана към скоростната кутия на 3 метра от мястото за разтоварване. Мъчихме се да вдигаме и не се помръдна. Разтоварваха малко на ръка, докато сменим скоростната кутия. Като я сменихме, бяха хвърлили единия кубик и разтоварихме останалото.

Ми качва ги като има надстройка 60-70 см,крика на коша беше от Ивеко,фракцията беше 0-63мм. и няма как да се образуват кухини, товариш докато започне да пада и кантара показа 9910кг.нето.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #14 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 17:17:44 »
ОтговорОтговор

А Аз, като не съм обръщал..... с какво да се похваля? Засрамен
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!