Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик
Форум на българските шофьори
Събота, 04 Май, 2024, 04:41:50 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик  (Прочетена 14714 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #15 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 08:05:44 »
ОтговорОтговор

При ман както и при други камиони има характерни места където се пука интеркулера и започва по малко да омаслява.При ман в горен ляв ъгъл на радиатора почва по малко и в процеса на работа се увеличава,както споделих имахме камион с пукнат интеркулер и то много до такава степен че се чуваше как свири,да датчик има но не свети грешка.За агр-клапата ако не работи веднага светва грешка и започва да пуши черен пушек,така че и това отпада мисля.И пак идваме на клапаните ама то знае ли се не всичко може да знае чичо доктор Ухилен Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 08:05:44 »

 Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #16 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 23:57:21 »
ОтговорОтговор

Колега сигурно си прав за реглажа на клапаните и имаш няколко + от  мен  Усмивчица , ако колегата потвърди, че от това е бил висок разхода.Пък и да не го напише пак ще се отчета със + , защото си запознат със марката.
Но за интеркулера не съм много съгласен, миналата година сменях направо пръснат(с голяма пукнатина) кулер на бус, който въобще не беше омазан, както и се случвало като "новобранка" да се хващам за омазан кулер, а то се оказва скъсан маркуч(съединение) което влиза или излиза от кулера или просто разхлабени скоби за на маркучите от или след кулера и да омасляват кулера. А турбо нагнетяването(пълнененто) при колите, бусовете и камионите е на един и същи принцип, даже при колите има "пряк" и "дълъг" път на всмукване, вихрови клапи на всмукателите, и т.н неща които май до колкото знам все още не се вграждат серийно в тежката техника. А за това ми е думата,че няма характерни места на "пукване" на кулера, сменял съм кулери на един и същи модел коли(работим с една определена марка) , с едни и същи тип двигател и кулерите са били с пробойни на различни места. А за EGR-a си прав до някъде , че трябва да пуши доста черно и да записва грешка, но невинаги е така, защото ЕГР-а не клапа а е клапан(елктроклапан, който има и механична част поне съвременните, на старите модели бяха управлявани с вакуум от електровакуумен клапан) управляван от ЕКУ-то и се отваря според режима на работа на ДВГ-то( на празен ход и на МАКС обороти е напълно затворен) и преди да се повреди тотално стои в някакво междинно положение и не индикира грешка на таблото, но при закачане с диагностика показвана колко процента е отворен. А за датчика за абсолютно налягане на всмукателния колектор принципа на работа е пак същия както при леките коли, и неговата "работа" е в съвкупност с други датчици да определя налягането на турбото и оттам количеството впръскано гориво според надува на турбото. И затова например ако турбото направи лягане 1.2 бара, а покрай датчика се засече 0.95, т.е има пробив на кулера примерно, ще влезе в авария(или поне при диагностика) ще покаже  грешка "твърде ниско налягане на турбото".Защото при комънрейл моторите и при някой от последните роторни ГНП този датчик освен абсолютно налягане отчита и температурата на нагнетения от турбото и вече охладен въздух от кулера и според тази стойност, пак в съвкупност с други датчици определя количеството впръскано гориво, и затова ми е думата, че този датчик е важен и  при съвременните комънрейл автомобили без неговите коректни данни мотора не може да работи 100% ефективно.  Пиша това съвсем добро намерено и нямам идеята да се заяждам, просто излагам своята позиция  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 23:57:21 »

 Активен
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #17 -: Вторник, 18 Юни, 2013, 22:33:09 »
ОтговорОтговор

Колеги,регулирах клапаните и камиона почна да работи по добре но разхода не падна.500 км от които половината празен 38 средно дойде,изписа ми грешка 03778-10 сега ще проверявам какво е.Ако някой е имал такава грешка да каже.Мисля,че е нещо с налягането на горивото или има теч някъде.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #18 -: Сряда, 19 Юни, 2013, 05:46:03 »
ОтговорОтговор

По всяка вероятност това е за дюзите,има една малка вероятност да е клапана за горивото но малка .Когато е напънат на баир камиона и светва и губи мощност,грешката предполагам е с ЕДЦ отпред.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
vasko_iq
Младши потребител
**

Рейтинг: +13/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 85
Теми: 11



Активност
0%


vasko.vakadinov
« Отговор #19 -: Сряда, 19 Юни, 2013, 23:20:54 »
ОтговорОтговор

До колкото сам запозна ЕДЦ-то си е проблем на МАН.Чичо ми кара ТГА 430 автомат и имаше почти същите проблеми,и смениха всички дюзи в сервиз МАН в Гърция и се оправи за сега няма ядове до колкото знам,ама беше доста скъпо.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #20 -: Четвъртък, 20 Юни, 2013, 22:05:03 »
ОтговорОтговор

Колеги,регулирах клапаните и камиона почна да работи по добре но разхода не падна.500 км от които половината празен 38 средно дойде,изписа ми грешка 03778-10 сега ще проверявам какво е.Ако някой е имал такава грешка да каже.Мисля,че е нещо с налягането на горивото или има теч някъде.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Без име.jpg (15.84 KB, 1018x62 - видяно 1887 пъти.)
Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #21 -: Петък, 01 Ноември, 2013, 01:02:34 »
ОтговорОтговор

Колеги имам MAN 18.480 TGX от няколко дни сутрин след като запали светва една червена лампа със едно зъбно колело и знака ВНИМАНИЕ. След няколко минути огасва сама. Някой може ли да каже нещо за причината?
Търся някакво тъководстрво също, че камиона го имаме от скоро.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #22 -: Петък, 01 Ноември, 2013, 08:00:58 »
ОтговорОтговор

Хаа колега здравей,лампата с зъбното колело е за скоростната кутия.Има два варианта да светва или в жълто или в червено,причината поради която ти светва сутрин е че ти е паднал въздуха и когато вдигне въздух лампата гасне,не бой се тва не е техническа неизправност.Но лично мое мнение е отстрани си течовете на въздух по системата камиона ще ти се отплати  Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #23 -: Петък, 01 Ноември, 2013, 10:57:39 »
ОтговорОтговор

Благодаря колега
Не знам при вас как е но в Ямбол голям проблем със сервизие, ако някой знае читав сервиз в Бургас или Сливен нека сподели

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #24 -: Петък, 01 Ноември, 2013, 12:43:42 »
ОтговорОтговор

Колега то в България читави сервизи няма пък ти търсиш по нашия край,по принцип специалисти много като гледам ама не са много за вярване.Ако имаш някакви въпроси питай ако мога ще помагаме не ги разбирам много ама неволята учи,ама за сервиз не питай последно чух че в София са задобрели ама само слух.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #25 -: Петък, 08 Ноември, 2013, 02:17:10 »
ОтговорОтговор

Благодаря колега със сигурност ще се възползвам Усмивчица

За сега лек път на всички колеги

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!