Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик
Форум на българските шофьори
Събота, 18 Май, 2024, 07:27:35 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик  (Прочетена 14734 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:11:57 »
ОтговорОтговор

Колеги, купих един такъв МАН, но не знам какво стана с разхода още на първият курс 45/100км мисля, че е доста много. Грешки няма никакви. Дайте съвет някакъв, ако не да го продавам.


     Редактирано заглавие!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:32:27 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:11:57 »

 Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #1 -: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:34:59 »
ОтговорОтговор

Здравей колега,карах такъв МАН 480 коня комонрейл ,разхода му беше в доста по нисък.Та да споделя вървеше на ниски обороти с 89, на 1250-1300 оборота това има значение.Разхода на Ман зависи много клапаните и въздушния филтър,не се щади да му регулираш клапаните.Такъв разход е недопустим за този камион ако всичко му е наред,но все пак да вземем под въпрос на какъв терен си го засякъл този разход но пак е висок.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:34:59 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #2 -: Сряда, 05 Юни, 2013, 23:56:24 »
ОтговорОтговор

Карай го на ниски обороти 1100-1300, гледай манометъра за турбото( в ляво под оборотомера) да показва колкото може по-малко( три,  черти чертички е оптималното)  на баир обратното на всичко научено до сега.... на голяма предавка 1100-1300об/мин-1 и газ до дупка педала трябва да опре в пода( не гледай тогава манометъра на турбото за да не се плашиш), не му давай да сваля сам скорости на баир, блокирай го на мануал (М) преди баира.
Можеш също от менюто на компа да му пуснеш моментният разход и да  се самообучаваш... Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 06 Юни, 2013, 06:27:50 »
ОтговорОтговор

Релацията беше София-Пиргос и обратно през Козани.Там наистина са баири,но все пак е много този разход.Камиона е обслужен изцяло без реглаж на клапаните.Върви много иначе.Не знам дали не е от гумите.Отпред с широки ,а отзад с големи 315-80.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #4 -: Четвъртък, 06 Юни, 2013, 07:00:28 »
ОтговорОтговор

Има и нещо друго колега този разход по компютър ли е,понеже повечето манове излизат на размер 315/70 гуми и ако са сменяни и не му е оправен тахографа крие много км и вече разхода скача много.Иначе аз в момента карам ман 440 автоматик дава много добър разход спрямо ръчните скорости.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Петък, 07 Юни, 2013, 13:58:51 »
ОтговорОтговор

тахографа аз го заверих наново,не съм му гледал компютъра само по нафтата.Пълна ги догоре и после смятам.Вчера ми откриха ,че диши след турбото едно гумено пръстенче и ми казаха че оттам губил мощност и може да се е качил разхода.Сега е на път и като се върне ще видим.Имам нужда от нова или втора ръка букса на компа ,тази голямата че е малко счупена.Ако някой може да помогне.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #6 -: Петък, 07 Юни, 2013, 14:52:21 »
ОтговорОтговор

Не може а от там си качва разхода но не е чак толкова фрапиращо е пак е според зависи,предполагам че гумения пръстен непосредствено след турбината,където е хваната кривата тръба с скоба.Препоръчително смени си и скобичката не струва милиони,но си виж и клапаните.Имахме камион вървя 1 година с пукнат интерколер да е вдигнал разхода с не повече от 1 литър а си беше доста пукнат свиреше като свирка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Петък, 07 Юни, 2013, 15:39:41 »
ОтговорОтговор

може ли да качи толкова от клапаните,защото мисля че почукват леко.Бързо ли става и колко струва тази услуга регулиране на клапаните.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #8 -: Петък, 07 Юни, 2013, 19:45:03 »
ОтговорОтговор

Вдига го и то доста,ако не са правени от едно 200 000км по всяка вероятност ще има и натегнати клапани което не е много желателно.До сега хлабави клапани при нашите камиони не се е случвало само леко натегнати а на всеки 100-150 000км минаваме през сервиза.Ман е много капризен към клапани,в сервиза в Бургас един път казаха отишъл някой регулирали му клапаните някъде в София и му вдигнал много разхода и те наново ги правили.Има един успокоител който също се регулира и там някой правят грешка.В Бургас регулиране на клапани е 1 час труд 70лв за другаде не знам.Не знам от къде си колега но ми похвалиха един майстор в София,преди това е работил в Еврокамион и ги чувал много нещата 0877643332 Диян.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #9 -: Неделя, 09 Юни, 2013, 00:43:05 »
ОтговорОтговор

Вижте кулера...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #10 -: Неделя, 09 Юни, 2013, 18:33:31 »
ОтговорОтговор

здрав е кулера,чакам го сега да се върне и ще пиша какъв разход е дал.Ако е голям минавам на регулиране на клапаните

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
krume
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Неделя, 09 Юни, 2013, 23:41:22 »
ОтговорОтговор

на кратко ще Ви кажа как и колко км е минал камиона и колко разход.Значи 200 км само по влекач,100 км празен с ремарке,350 км с 10 тона и 600 км с 24 тона,Среден разход даде 36/100.Нормален, като се има предвид колко км е бил празен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #12 -: Понеделник, 10 Юни, 2013, 12:20:19 »
ОтговорОтговор

Май пак множко е дал като разход.... Колегата Крон ти е казал за клапаните, друго карай го на ръчен режим че автомата на ТГА май не е много сполучлив.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #13 -: Понеделник, 10 Юни, 2013, 17:52:18 »
ОтговорОтговор

Колега висок е този разход,нормалния разход хайде малко ще го завишим даже много ще го завишим трябва да е 31л на 100км.За автоматика според зависи в каква местност се кара карай го на ръчен режим да видиш дали ще даде разлика.Само за сравнение празен камион автоматик по релация София-Ловеч 22,6л/100 каране на ограничител плътно 89км/ч.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #14 -: Понеделник, 10 Юни, 2013, 21:18:10 »
ОтговорОтговор

Вижте кулера...
здрав е кулера,чакам го сега да се върне и ще пиша какъв разход е дал.Ако е голям минавам на регулиране на клапаните

  Колега, интеркулера без да бъде свален и проверен(надут) никога човек не може да бъде сигурен, че е здрав и няма малки пробойни, това че не е омазан с масло не е белег, че е здрав.
   Но пък ако пробойната в кулера е толкова голяма, че да влияе на разхода, щеше да влезе в авариен режим или поне да засече грешка(поне при леките коли е така, не съм много вещ по ремонта на камионите защото съм въртял само геврека(преди), но за леките коли съм сигурен, че така), защото най-вероятно има "мап сензор"(датчик за абсолютно налягане във всмукателния колектор), които в повечето случаи(за Ман не знам) се намира или на изхода на кулера или някъде по пътя към всмукателя или на самия всмукателен колектор, и този датчик засича разликата от налягането, което е направило турбото и налягането което минава покрай датчика и ако разлика от зададената  стойност и измерената стойност  е май беше от 4-5%, компа дава инфо за грешка.
Фирмата, която ни кара автомобилите с автовозите (които една част са Манове ТГА 480 автоматик(не съм много запознат с у-вото на предавателните кутии на камионите но си мисля, че тези кутии са някакъв тип роботизирани механични или пилотирани механични производни на механичните, а не от типа на АЛИСАН-а) се оплакваха от проблема с EGR-a и от там по-висок разход на гориво, но пък при ЕGR-a дава грешка. Затова, че и недобрата работа на газо-разпределителния механизъм(натегнати клапани в повечето случаи) влие негативно в/у разхода на гориво. Но това само мое предположение, но нека грамотните колеги по ремонта на комиони да си кажат мнението.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!