Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик
Форум на българските шофьори
Събота, 18 Май, 2024, 08:37:42 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик  (Прочетена 14735 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #15 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 23:57:21 »
ОтговорОтговор

Колега сигурно си прав за реглажа на клапаните и имаш няколко + от  мен  Усмивчица , ако колегата потвърди, че от това е бил висок разхода.Пък и да не го напише пак ще се отчета със + , защото си запознат със марката.
Но за интеркулера не съм много съгласен, миналата година сменях направо пръснат(с голяма пукнатина) кулер на бус, който въобще не беше омазан, както и се случвало като "новобранка" да се хващам за омазан кулер, а то се оказва скъсан маркуч(съединение) което влиза или излиза от кулера или просто разхлабени скоби за на маркучите от или след кулера и да омасляват кулера. А турбо нагнетяването(пълнененто) при колите, бусовете и камионите е на един и същи принцип, даже при колите има "пряк" и "дълъг" път на всмукване, вихрови клапи на всмукателите, и т.н неща които май до колкото знам все още не се вграждат серийно в тежката техника. А за това ми е думата,че няма характерни места на "пукване" на кулера, сменял съм кулери на един и същи модел коли(работим с една определена марка) , с едни и същи тип двигател и кулерите са били с пробойни на различни места. А за EGR-a си прав до някъде , че трябва да пуши доста черно и да записва грешка, но невинаги е така, защото ЕГР-а не клапа а е клапан(елктроклапан, който има и механична част поне съвременните, на старите модели бяха управлявани с вакуум от електровакуумен клапан) управляван от ЕКУ-то и се отваря според режима на работа на ДВГ-то( на празен ход и на МАКС обороти е напълно затворен) и преди да се повреди тотално стои в някакво междинно положение и не индикира грешка на таблото, но при закачане с диагностика показвана колко процента е отворен. А за датчика за абсолютно налягане на всмукателния колектор принципа на работа е пак същия както при леките коли, и неговата "работа" е в съвкупност с други датчици да определя налягането на турбото и оттам количеството впръскано гориво според надува на турбото. И затова например ако турбото направи лягане 1.2 бара, а покрай датчика се засече 0.95, т.е има пробив на кулера примерно, ще влезе в авария(или поне при диагностика) ще покаже  грешка "твърде ниско налягане на турбото".Защото при комънрейл моторите и при някой от последните роторни ГНП този датчик освен абсолютно налягане отчита и температурата на нагнетения от турбото и вече охладен въздух от кулера и според тази стойност, пак в съвкупност с други датчици определя количеството впръскано гориво, и затова ми е думата, че този датчик е важен и  при съвременните комънрейл автомобили без неговите коректни данни мотора не може да работи 100% ефективно.  Пиша това съвсем добро намерено и нямам идеята да се заяждам, просто излагам своята позиция  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 11 Юни, 2013, 23:57:21 »

 Активен
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!