Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 21:50:50 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 276411 пъти)
0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.
Roshko
Гост
« Отговор #30 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 21:19:12 »
ОтговорОтговор

С това твое твърдение въобще не мога да се съглася. Миналата година през януари ходих с DAF XF 105 в сервиз и срещу 80 лева смениха софтуера, за да минава автоматично на легло.

С кое точно в моето твърдение не си съгласен?
Както съм упоменал твърдението ми се базира на личното ми присъствие в немски сервиз през споменатата година.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 21:19:12 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #31 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 21:48:32 »
ОтговорОтговор

Функцията за автоматично преминаване на легло е добавена във версиите на софтуера от 2008-ма година насам.

Пак ще те цитирам. И ще добавя, че миналата година в онзи тахограф нямаше автоматично преминаване на легло.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 21:48:32 »

 Активен
Roshko
Гост
« Отговор #32 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 22:00:46 »
ОтговорОтговор

Пак ще те цитирам. И ще добавя, че миналата година в онзи тахограф нямаше автоматично преминаване на легло.

Аз пак ще те питам, с кое не си съгласен, че съм бил 2008-ма година в немски сервиз и са ми качили на тахографа на бял ДАФ 105 XF 410 новия софтуер с автоматично минаване на легло ли???  Завърти очи
Аз ли треба да съм отговорен, че твоя тахограф до миналата година е бил със стар софт?
В наща фирма до ден днешен има такива, това прави ли неверно твърдението ми?
Ми недей да си съгласен - твое право! Някой да карам насила да ми верва?  Смотан Смотан Смотан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #33 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 22:14:02 »
ОтговорОтговор

От твърдението ти останах с впечатление, че всички тахографи от 2008-ма насам са с автоматично преминаване на легло и ти дадох пример, че има и такива, които не са.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
wolves
Старши потребител
****

Рейтинг: +101/-98
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 323
Теми: 11



Активност
0%


« Отговор #34 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 22:33:46 »
ОтговорОтговор

Аз да ви подхвърля едни данни,но реални.кво и да пише в тоя регламент,мои колеги с по 3х15часов раб ден,с по 3х10ч карано,вземаха едни тежки глоби от порядъка на 350-500евра във Франсето.И между другото,моя тахо първото отчитане къ го направи на 15,20 или 25мин примерно,второто по малко от 30мин не става,нема как да го сбъркаш

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #35 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 23:34:21 »
ОтговорОтговор

Аз да ви подхвърля едни данни,но реални.кво и да пише в тоя регламент,мои колеги с по 3х15часов раб ден,с по 3х10ч карано,вземаха едни тежки глоби от порядъка на 350-500евра във Франсето.И между другото,моя тахо първото отчитане къ го направи на 15,20 или 25мин примерно,второто по малко от 30мин не става,нема как да го сбъркаш

Люс, за 3х10 часа каране в една седмица нормално да ги глобят, па може и услужливо да са пропуснали някое дребно детайлче в информацията...  И мен Крюшо ме клати за едни 320 евро, после станаха 6х320 демек броя на "прецаканите" шайби, ма накрая остана незадоволен... Смотан Смотан Смотан

От твърдението ти останах с впечатление, че всички тахографи от 2008-ма насам са с автоматично преминаване на легло и ти дадох пример, че има и такива, които не са.

Аз затуй честичко апелирам - четете ВНИМАТЕЛНО ко са драска!  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1923
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #36 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 00:39:35 »
ОтговорОтговор

Във Франция за "прецакана" шайба удоволствието е 135€ ,,,,,,и не знам защо толкоз ги коментират тез почивки,,,правете като мен ,,,аз като спра да почивам, хапвам пускам си нета и МИНИМУМ час почивам,,понякога и 2  Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен  А когато товаря или разтоварвам винаги е на легло но след това местя камиона и пак пауза МИНИМУМ час  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #37 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 08:02:51 »
ОтговорОтговор

Цитат
Аз затуй честичко апелирам - четете ВНИМАТЕЛНО ко са драска!
Е като си най-големият четец  Намигване я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #38 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 08:43:44 »
ОтговорОтговор

Е като си най-големият четец  Намигване я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!

     Мисля е друга работа. Разположението е, когато се возиш на другата седалка. И имаш готовност, да започнеш работа. Може също, когато пътуваш за работното място или от него. Като вкараш картата, има ръчно въвеждане, ако имаш изгода (плащат го), можеш да въведеш ръчно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #39 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 11:23:56 »
ОтговорОтговор

Значи точно това се опитвам да изясня:
Дали има разлика в седенето между лява и дясна седалка.
В старата квалификация от 97-98г точно това ни учеха, че това е престой (на разположение)и не е работа, когато местиш тахото автоматично си пише каране .
За престой (на разположение) се мяташе товарене  на рампа , чакане по митници , граници , чакане в сервиз, и други работи без участието на шофьора.
За  друга работа се смяташе всичко   което има участие шофьора: ремонт товарене  и т.н.
 Та тука ми идва тънкият момент...
Когато чакам в камиона си е престой(на разположение), но ако сляза с документите или ме проверяват то автоматично извършвам друга работа(дори без да местя камиона).
По същата логика ще ви дам пример с висенето в гаража:
Ако и висиш на дясната седалка би трябвало тахото да е в престой(на разположение), но ако чакаш за курс или документи тахото трябва да  на ?!?!?!
Щото си на лявата седалка и чакаш !!!
Примерите са аналогични но различни за мен напълно еднакви , но по изискване на контролните органи на граница -чукчета, а в гаража на разположение.
Е те това не мога да до разбера :
Къде е разликата и приликата в чакането и логиката на контролните органи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #40 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 13:09:26 »
ОтговорОтговор

Така като чете човек за това "разположение" и тази "друга работа", може да се ошашави.

На практика на кой му пука?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #41 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 17:34:04 »
ОтговорОтговор

Е като си най-големият четец  Намигване я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!

Тъй като в момента нямам време за дълги лекции ще го напиша накратко с думи прости.
По мое разбиране символът "на разположение" дублира "легло", но когато се возиш като пътник в превозното средство което по принцип управляваш. Тоест почиваш. По презумция ти си на разположение на работодателя 24 часа, когато ключовете са в теб.
Накратко: щом си изгасил двигателя и можеш да четеш вестник, да ядеш и да се възстановяваш /почиваш/, логично тахографа да е на легло, на каквото аз го поставям например когато съм на ферибот. Но от текста по долу става ясно, че тези дейности се отбелязват с "на разположение". И все пак се признава за "почивка по време на работа", което предполагам също те интересува.
Благодаря за въпроса, научих нещо ново за мен! Намигване

Ето и текстовете от старата Директива 15/2002 към която ни препраща 561:

За целите на настоящата директива:
а) „работно време“ е:
1. по отношение на транспортни работници: времето от нача-
лото до края на работа, през което мобилният работник е
на индивидуалното си работно място, на разположение на
работодателя и упражнява своите функции или дейности,
т.е.:
— времето, отдадено на всички дейности в областта на
автомобилния превоз. Тези дейности са в частност
следните:
i) управление на пътното превозно средство;
ii) товарене и разтоварване;
iii) помагане на пътниците да се качат на превозното
средство и да слязат от него;
iv) почистване и техническа поддръжка;
v) всяка друга работа, предназначена за осигуряване
безопасността на превозното средство, неговия
товар и пътници или за изпълнение на законови
или подзаконови задължения, пряко свързани с
извършваната конкретна транспортна операция,
включително наблюдение на товаренето и
разтоварването, административни формалности с
полиция, митници, имиграционни служби и др.,
— периодите, през които той не разполага свободно с вре-
мето си и е задължен да бъде на работното си място, и
да е в готовност да започне нормална работа с някои
задачи, свързани с изпълнение на дежурство, и
по-специално през периодите на очакване на товарене
или разтоварване, когато продължителността им не
може да се предвиди предварително, т.е. преди
отпътуване или точно преди действителното начало на
въпросния период или съгласно общите условия, дого-
ворени между социалните партньори и/или съгласно
законодателните условия в държавата-членка;

б) „периоди на разположение“ са:
— периоди, различни от тези, свързани с периодите на
почивка по време на работа и периодите на почивка, през
които транспортният работник не е задължен да бъде на
работното си място, но трябва да бъде в състояние да отго-
варя на всички обаждания, за да започне да управлява или
да възобнови управлението на превозното средство или да
извърши друга работа. В частност такива периоди „на раз-
положение“ включват периодите, през които
транспортният работник придружава превозното средство
докато то е пренасяно с ферибот или влак, както и перио-
дите на изчакване на границата или поради забрани за път-
ното движение.
Тези периоди и тяхната предполагаема продължителност
трябва да се знаят предварително от транспортните работ-
ници, т.е. преди заминаване или точно преди самото
начало на въпросния период, или съгласно общите усло-
вия, договорени между социалните партньори и/или съгла-
сно законодателните условия в държавата-членка,
— по отношение на транспортните работници, които управ-
ляват превозното средство в екип: времето, което прекарват
седнали до водача или върху кушетка, докато превозното
средство е в движение;

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 06 Юни, 2012, 18:07:06 от Росен Димитров - Рошко » Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #42 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 18:05:48 »
ОтговорОтговор

Цитат
В частност такива периоди „на раз-
положение“ включват периодите, през които
транспортният работник придружава превозното средство
докато то е пренасяно с ферибот или влак, както и перио-
дите на изчакване на границата или поради забрани за път-
ното движение.
Това потвърждава казаното от мен но не отговаря напълно на въпроса?
На какво основание от закона(регламент ЕО 561) се изисква от унгарците примерно камиона на опашката да е на чукчета(друга работа), и колеги пострадали защото са оставили тахото на почивка се кълнат, че се иска от унгарците да е на чукчета(друга работа)
Къде го пише в регламнта?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Roshko
Гост
« Отговор #43 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 18:16:30 »
ОтговорОтговор

На какво основание от закона(регламент ЕО 561) се изисква от унгарците примерно камиона на опашката да е на чукчета(друга работа), и колеги пострадали защото са оставили тахото на почивка се кълнат, че се иска от унгарците да е на чукчета(друга работа)
Къде го пише в регламнта?

На никакво основание! Питай унгарците! И те го Регламента знаят колкото нас...
Пише го точно там откъдето си го копирал. Нито легло, нито чукчета, трябва да е "на разположение"! Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #44 -: Сряда, 06 Юни, 2012, 20:32:41 »
ОтговорОтговор

Такааа....
Продължавам да питам:
 Има ли изискваме за почивка 15мин между смените когато се кара екипаж от двама шофьори?
Каква е разликата в почивките  когато в екипаж от двама се кара по 3часа и когато се  кара по 4.5 часа?
Става дума за  малките почивки между периодите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!