Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 21:23:01
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Дискусии и проблеми
>
Законодателство
>
Регламент 561 - въпроси и отговори
Анкета
Въпрос:
Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!
Страници:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
46
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори (Прочетена 276410 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
kkkvd
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #120
-:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:23:09 »
Отговор
чел съм регламента колега, и престани да квалифицираш кой какъв е и дали говори глупости или умности. Мисля че шегата във постинга ми е очевидна. 6 дневната работна седмица може да се разположи и върху 7 шайби примерно. Това ми беше идеята, мисля че на който му е трябвало ме е разбрал.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #120 -:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:23:09 »
Активен
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3007
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #121
-:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:41:08 »
Отговор
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov в Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:23:09
чел съм регламента колега, и престани да квалифицираш кой какъв е и дали говори глупости или умности. Мисля че шегата във постинга ми е очевидна. 6 дневната работна седмица може да се разположи и върху 7 шайби примерно. Това ми беше идеята, мисля че на който му е трябвало ме е разбрал.
Никого не квалифицирам, а казвам мнението си за конкретно твърдение: "...тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече..." Това аз определям като глупост, а ти като шега? Само, че е видно и от другите коментари, че никой не я е разбрал, вкл. и тези тези на които е нужно.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #121 -:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:41:08 »
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #122
-:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 18:23:11 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:41:08
Никого не квалифицирам, а казвам мнението си за конкретно твърдение: "...тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече..." Това аз определям като глупост, а ти като шега? Само, че е видно и от другите коментари, че никой не я е разбрал, вкл. и тези тези на които е нужно.
Да се карат 4 деветки и 2 десетки по съм съгласен. Някак не става да се кара 7 дни в седмицата.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2283/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #123
-:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 19:05:10 »
Отговор
Цитат на: Росен Димитров - Рошко в Петък, 07 Септември, 2012, 21:20:08
Това не беше ли НЕвъзможно в този сайт да се появи дублиране на пост?
Значи Драйвър, оплескали са те Французите и след това колегите са те дооплескали. И мен се опитваха за подобна простотия, но не им се дадох!!!
Записано е "дневно управление". Нощно време нямаш ли право да караш? "Дневна почивка означава дневен период от време". Значи не мога да почивам през нощта? Айде стига!
Изрично се казва, че в рамките на 24-часа трябва да имаш споменатата почивка. Имаш ли я си почваш нов период като гладно цигане топло кебапче! Седмицата се отнася относно допустимите часове и там кога и да я започнеш няма как да ги превишиш ако всичко останало ти е по регламента! Изтекат ли ти седмичните часове - СПИРАШ!!! Никъде не се споменава кога започва и завършва деня, сам казваш " да приемеме", няма какво да приемаме, казано е "24-часов период", НЕ се казва кога започва той именно по тази причина, защо си измисляте? Колко още регламента написА ЕШК, неам време да ги пребрОим...
Съгласен съм с Драйвер1, в едно денонощие по Гринуич (03:00 до 03:00 лятно Източно Европейско време) не може повече от 9 (10) часа управление. Това е мнението и на хора които пишат книги за "Квалификация на водач". На шайба също е проблем, ако на една шайба има започнат нов период и общо е повече от 9 (10) часа. По принцип и при шайбите би следвало да е същото, но повече се гледат бройките шайби, отколкото 24 - часови периоди! Някой неща се правят и за улеснение. Някой, с цифров тахограф, като минава граница, с чести спирания. Вади ли разпечатка и където между две карания има по-малко от 15 минути, да го добавя за каране?! С шайбите такова каране, може да има широко тълкуване, макар сега не си спомням да има ясно написано, че почивка по-малка от 15 минути се счита за каране.
Подобна ли ще е логиката на двуседмичното, съответно седмично време за каране. Направил съм 90 часа за двете седмици, петък в 12:00 ч, правя 45 ч, в неделя в 9:00 ч съм готов да тръгна или в 0:00 часа в понеделник по Гринуич (UTC)?! Някак аналогично ми се струва, ако ще правя повече от 9 (10) часа караме в едно денонощие (03:00 до 03:00 лятно и 02:00 до 02:00 зимно).
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
kkkvd
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #124
-:
Вторник, 23 Октомври, 2012, 20:19:23 »
Отговор
Ще продължавам да твърдя. Да, можеш да караш 7 пъти в 6 дневен седмичен цикъл... Тоест в една и съща дата можеш да отвориш 2 пъти работния ден, правил съм го много пъти и не е в разрез с регламента (разбира се и са ме контролирали), стига часовете за седмицата и за две седмици да не се превишават. Никой не е казал, че трябва да се карат плътно 9 часа всеки ден, ето днес съм на 1.10 часа, вчера на 3 и нещо...
Ти па се хвана за 65-те часа. В постинга и усмивки метнах някакви... за какво ли...
абе карай...
Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
Рейтинг: +61/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 140
Теми: 11
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #125
-:
Сряда, 31 Октомври, 2012, 00:25:15 »
Отговор
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov в Вторник, 23 Октомври, 2012, 20:19:23
Ще продължавам да твърдя. Да, можеш да караш 7 пъти в 6 дневен седмичен цикъл... Тоест в една и съща дата можеш да отвориш 2 пъти работния ден, правил съм го много пъти и не е в разрез с регламента (разбира се и са ме контролирали), стига часовете за седмицата и за две седмици да не се превишават. Никой не е казал, че трябва да се карат плътно 9 часа всеки ден, ето днес съм на 1.10 часа, вчера на 3 и нещо...
Ти па се хвана за 65-те часа. В постинга и усмивки метнах някакви... за какво ли...
абе карай...
Чета тук, чета там и се сещам за "скромността краси човека".
Краси, що само 7 пъти, ами 8, ами 9, 10?
Имаше една реплика на Мирча Крешан, че в бързината нема време да ги брои-ръцете си. Давай по-смело! И... не се шегувам. Щото чета регламента и не виждам брой дни-те излизат от сметките ни. Не виждам и понятието денонощие. Виждам ясно написано, този "труд 561" е написан с две цели безопасност на движението и защита на шофьорския труд, демек шофьора.
Ето какво трябва да контролираме:
1 непрекъснато време за управление
2 дневно време за управление
3 почивки по време на дневното управление
4 работно време
5 дневна почивка
6 седмично време за управление
7 двуседмично време за управление
8 нормална седмична почивка
9 намалена седмична почивка
10 компенсация на намалена седмична почивка
Никак не е малко, за да добавяме понятието денонощие. Числото 24 в регламента се среща, но като период от време, а не като момента 24,00 часа. И няма кой да ни плаща, щото сме решили да чакаме кукувичката да изкука в 24,00 ч/по УТС-то разбира се/. Седмицата да отсичам-да, но денонощие е прекалено..... мазохистско. А ако има някъде да го търсят, значи са им корави столчетата по канцелариите и се натягат в простотиите.
За мен нещата са прости.
Карам си и следя времената по-горе "до изчерпване на количествата".
И нямам проблеми.
Активен
borgir1111
Начинаещ
Рейтинг: +3/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 23
Теми: 0
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #126
-:
Сряда, 07 Ноември, 2012, 07:48:00 »
Отговор
Имам два конкретни въпроса за управлението на двойка.Доста съм разпитал за тях и досега получавам винаги различни отговори.
1. Има ли вариант да се правят две последователни намалени седмични почивки,ако между тях няма много часове карано?Знам,че след 24 се прави 45,а в рамките на три седмици трябва да се направи 66 часа.
2.Двойката не може да си кара часовете за седмицата и работния ден е 21 часа,та на шестия 24 часов цикъл започнатия работен ден може ли да се довърши или трябва да се прекрати до края на шестия 24 часов цикъл?
Пример:работната седмица почва понеделник 8 часа и в неделя 8 часа е края на 6 24 часов цикъл,но пускаме работния ден в неделя 1 часа и той продължава 21 часа до 22.00.Докога трябва да се пусне седмичната почивка до 8 или 22?
Активен
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #127
-:
Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 01:45:10 »
Отговор
Цитат на: borgir1111 в Сряда, 07 Ноември, 2012, 07:48:00
Имам два конкретни въпроса за управлението на двойка.Доста съм разпитал за тях и досега получавам винаги различни отговори.
1. Има ли вариант да се правят две последователни намалени седмични почивки,ако между тях няма много часове карано?Знам,че след 24 се прави 45,а в рамките на три седмици трябва да се направи 66 часа.
2.Двойката не може да си кара часовете за седмицата и работния ден е 21 часа,та на шестия 24 часов цикъл започнатия работен ден може ли да се довърши или трябва да се прекрати до края на шестия 24 часов цикъл?
Пример:работната седмица почва понеделник 8 часа и в неделя 8 часа е края на 6 24 часов цикъл,но пускаме работния ден в неделя 1 часа и той продължава 21 часа до 22.00.Докога трябва да се пусне седмичната почивка до 8 или 22?
Любопитен ще съм да споделиш какво е казал ЕШК вероятно ще има доста атрактивни тези.
Отговорите ти са написани в Регламент 561, прочети ги!
1. В рамките на две седмици една 45-ца е абсолютно задължителна ако ще да си карал и по 15 мин на ден! Прочети си и опциите за компенсиране, не е само 66 на третата седмица.
2. Не знам какво имаш предвид под "пускане на седмична почивка", но ти сам си си отговорил на въпроса. 6 24-часови периода от предишната седмична почивка.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #128
-:
Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 23:34:12 »
Отговор
Това, което пише е от списание, не може да се взема на 100% но е добре да се обсъди.
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0086&n=000060&g=
ЕКИПАЖИ ОТ ДВАМА И ПОВЕЧЕ ВОДАЧИ - ситуация, когато при период на кормуване между който и да е два последователни дневни периода на почивка или между дневен период на почивка и седмичен период на почивка има поне двама шофьори, които кормуват превозното средство. Максималното време за кормуване при 2-членен екипаж е 20 часа, преди да започне необходимата дневна почивка.
В тази ситуация през първия час на кормуване присъствието на втори шофьор е по желание, но е задължителен за остатъка от периода. Тази ситуация позволява на превозното средство да напусне гаража, а вторият шофьор да се качи някъде по път, но при условие, че това ще се осъществи в рамките на един час след като първия шофьор е започнал работа.
Ако тези строги правила не могат да се спазят, то тогава всеки един шофьор от екипажа става подвластен на варианта на схемите за индивидуално кормуване и почивки.
Четете още по темата в следващия брой.
Какво обаче казва регламента:
5. Чрез дерогация от параграф 2 в рамките на 30 часа след края на дневната или
седмичната почивка водач, извършващ екипно управление, трябва да ползва нова
дневна почивка от поне девет часа.
Така че работният период става 21 час а не както е описано в списанието(според мен).
П.С. не съм дочел ...Максималното време за кормуване е 20 часа а не работният период....
Работният период си е 21 часа и почивката 9 часа.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #129
-:
Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 23:54:47 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 23:34:12
Това, което пише е от списание, не може да се взема на 100% но е добре да се обсъди.
Аз знам, че само шофьора който е започнал работния ден има право на 10-ка.
Моля, помогнете да намерим оригиналния документ!
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #130
-:
Петък, 09 Ноември, 2012, 01:55:36 »
Отговор
Трябва ли да се правят 45-минутни паузи при смяната на екипажа? Или само се сменят шайбите или картите и газ към адреса?
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
zlatoto_zd
Начинаещ
Рейтинг: +15/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 20
Теми: 0
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #131
-:
Петък, 09 Ноември, 2012, 08:52:54 »
Отговор
Това сериозен въпрос ли е или да взема предвид късния час, в който е задаван..
Поднасям се..незлобливо разбира се.. Ето и сериозния отговор: Не, не се правят паузи! Сменят се водачите и газ към адреса..или кръчмата.. Презумпцията е, че вторият водач е почивал до момента. Това, обаче не може да се смята за дневна почивка - сън. Според Регламента, в рамките на 30 часа камионът трябва да е неподвижен за минимум 9 часа и това е времето да дневна почивка на двамата водачи.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #132
-:
Петък, 09 Ноември, 2012, 08:57:31 »
Отговор
Цитат на: admin в Петък, 09 Ноември, 2012, 01:55:36
Трябва ли да се правят 45-минутни паузи при смяната на екипажа? Или само се сменят шайбите или картите и газ към адреса?
Зависи от това кой, как ще кара.
Ако кара първият 4.5часа и после е пак той на волана трябва да се правят, Ако се сменяват не трябва.
Ако събереш часовете от горната таблица се получават точно30 часа и за почивка, в която камиона не се движи не остава време.
Някак си неграмотно е написано Почивка + В наличност, а през това време другият прави 4.5часа
Преди време Рошко прави проучване и установи, че има ситуации в които времето на разположение се признава за почивка.
А и никъде няма изискване черно на бяло в регламента за такива почивки.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #133
-:
Петък, 09 Ноември, 2012, 11:44:08 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Петък, 09 Ноември, 2012, 08:57:31
Зависи от това кой, как ще кара.
Ако кара първият 4.5часа и после е пак той на волана трябва да се правят, Ако се сменяват не трябва.
Преди време Рошко прави проучване и установи, че има ситуации в които времето на разположение се признава за почивка.
А и никъде няма изискване черно на бяло в регламента за такива почивки.
Първата част от отговора е излишна и предпоставяща объркване, каквото се случи и при мен. Няма нужда да се отговаря нещо което не е питано, а е логично и се знае отлично!
Погледнете и таблицата: Почивка + наличност докато другия кара!
В началото е малко сгрешена. Който я е писал не е мислил много, много. Докато шоф. 1 отива да вземе по пътя шоф 2 не извършва друга работа, а кормува...
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #134
-:
Петък, 09 Ноември, 2012, 12:19:21 »
Отговор
Цитат на: zlatoto_zd в Петък, 09 Ноември, 2012, 08:52:54
Това сериозен въпрос ли е или да взема предвид късния час, в който е задаван..
Поднасям се..незлобливо разбира се.. Ето и сериозния отговор: Не, не се правят паузи! Сменят се водачите и газ към адреса..или кръчмата.. Презумпцията е, че вторият водач е почивал до момента. Това, обаче не може да се смята за дневна почивка - сън. Според Регламента, в рамките на 30 часа камионът трябва да е неподвижен за минимум 9 часа и това е времето да дневна почивка на двамата водачи.
Напълно е сериозен въпросът. Колкото хора попиташ, толкова мнения ще получиш относно тази 45-минутна пауза.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
46
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...