Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 22:09:13 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 276413 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #180 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 09:32:43 »
ОтговорОтговор

А някой знае ли дали може да се изкара седмичната почивка на кораба?

А защо да не може? Гледат се часовете за почивка, а не къде е направена тя.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #180 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 09:32:43 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #181 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 09:33:45 »
ОтговорОтговор

Драйвър, дай цитат от регламента, който постановява това да се почива по описаният от теб начин.
След 10 каране- 11 часа почивка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #181 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 09:33:45 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #182 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 10:39:51 »
ОтговорОтговор

Щом обсъждаме регламента, предлагам да се обсъди и този документ , тъй като е неразделна част от него.
Къде , кога и как се процедира.
Какво е важно да се знае, какво не трябва да се прави.
Какви са опасностите, и наказанията.
Прилагам документа за изтегляне под линията  pdf формат.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* aetr. 561..jpg (110.62 KB, 1366x768 - видяно 1284 пъти.)
* reglament561.pdf (221.06 KB - свалено 248 пъти.)
Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #183 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 10:42:09 »
ОтговорОтговор

А някой знае ли дали може да се изкара седмичната почивка на кораба?

     Дай подробности, къде пътуваш с кораб, да умуваме. Принципно можеш да прекъснеш, нормалната дневна почивка (11 часа), на два пъти с обща продължителност не повече от 1 час. И в този случай се признава, като си сложиш и тахографа на ферибот и си пазиш билета. Например, от Свинеухче, Полша, до Швеция е около 8 часа. Чакал си 2 часа преди качването, на кораба имаш легло, слизаш и спираш за още 1 час и си готов. Ако кораба пътува повече от 24 часа или 45, не виждам проблем, да правиш и седмична почивка, нея не можеш да я прекъсваш.

     П.П. Колегата loshdancho, ми прави много добро впечатление, че чете. А, не се напряга да "чува".

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
kanonir
Младши потребител
**

Рейтинг: +12/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 99
Теми: 0



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #184 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 11:09:45 »
ОтговорОтговор

На паркинг 'Мехадия " в Румъния се запознах с колега от В.Търново ,който не са му признали видинските ДАИ този документ ,,защото всички си ги вадели по Факс и биле фалшиви...Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Човекът е човек,когато е на път-жената е жена ,когато е по гръб!!!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #185 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 11:20:46 »
ОтговорОтговор

Има си причина за това!
Не можеш да извадиш "бележка" на място различно от местодомуването на камиона.
За всяко друго място, се изисква   пътя до това място да е описан на гърба на шайбата и се смята за друга работа.
Тоест дори да пуснеш бележка от Видин, пътя до там трябва да е описан на шайба и се смята, че работният ти ден е започнал когато си тръгнал от фирмата за Видин.
Втората причина е , че ако не си бил отпуска е задължително да имаш 9часа почивка на шайбата преди да тръгнеш.
 Ето ти цитат от регламента:

2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.

5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в
член 4, буква д), както и всяко време1 използвано за управление на превозно средство,
използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент,
и регистрира всички периоди на разположение, съгласно определението в член 15,
параграф 3, буква в) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или
седмична почивка. Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист, на
разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на
записващото оборудване.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
stoil nedev
Старши потребител
****

Рейтинг: +299/-158
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 416
Теми: 5



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #186 -: Понеделник, 12 Ноември, 2012, 14:22:45 »
ОтговорОтговор

На паркинг 'Мехадия " в Румъния се запознах с колега от В.Търново ,който не са му признали видинските ДАИ този документ ,,защото всички си ги вадели по Факс и биле фалшиви...Ъ?
А да не би това да не е 100% истина!!! Щом не са му я признали сигурно е била наистина фалшива, те да не пасат трева инспекторите Завърти очи

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #187 -: Неделя, 23 Декември, 2012, 00:36:00 »
ОтговорОтговор

     Тази вечер в Румъния, по радиостанцията колега се "похвали", че е глобен 170 евро за четири "деветки" (колега за четири деветки, от фирмата, беше глобен 350 евро, едната е 2 ч и 56 мин + 9 - за малко).
     Като четвъртата е почивка от поне 11 часа, обаче след 15 часов ден! Имало е някой, да му превежда. Казали са му, след 15 часа ден, да се брои за девет часа почивка!
     Твърдя го не за първи път, че след 15 часов ден работа колкото и повече от 9 часа да се прави почивка тя е 9 часа. И се позовавам на изискването в рамките на 24 часа, да се работи и да бъде "взета" почивката. Ако някой твърди, че 15+11 е 24, тогава. Да!

     Всички са съгласни, че при 3 часа престой може да се прави 15 часов работен ден. В Регламента, не го пише изрично, как тогава такова съгласие?!
     По мое мнение, петнадесет часа могат да се правят когато имаш право на намалена почивка (9 часа). Това е три пъти в седмицата, обаче независимо от продължителността на работния ден при намалена почивка го бройте за един от петнайсе часовите. Когато имаме 3 часа през работното време тогава е достатъчно да се направят още 9 часа и варианта се нарича разделяне на нормалната дневна почивка 3+9. Така че, може и всеки ден при 3+9 да се работи по 15 часа.
     Последния ден от седмицата, ако са използвани всички намалени почивки, петнайсе часов ден, по същата логика. Не може.


     Който иска да коментира. Моля, без такива сериозни аргументи, като: "Логично", "така знам", "така съм чул".

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
kkkvd
Гост
« Отговор #188 -: Понеделник, 24 Декември, 2012, 14:27:51 »
ОтговорОтговор

Има си причина за това!
Не можеш да извадиш "бележка" на място различно от местодомуването на камиона.

За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #189 -: Понеделник, 24 Декември, 2012, 14:55:29 »
ОтговорОтговор

За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Краси, по правило след като пристигнеш при камиона/квартирата,  трябва да минат поне 9 часа /намалена почивка/ преди да имаш право да започнеш нов работен ден.
Дано съм бил по-ясен от Милко, че за неговите коментари впрягам цялата си енергия, след което доста рядко придобивам желания резултат...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kkkvd
Гост
« Отговор #190 -: Понеделник, 24 Декември, 2012, 15:58:14 »
ОтговорОтговор

Да, исках да изтъкна че масово и тук не сме изправни.. веднъж имаш деветка, веднъж не...
Какво и да е, сега карам на бележки...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
abator
Потребител герой
*****

Рейтинг: +494/-8
Неактивен Неактивен

Публикации: 811
Теми: 51



Активност
0%


WWW
« Отговор #191 -: Понеделник, 24 Декември, 2012, 19:41:18 »
ОтговорОтговор

За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Погледни темата Регламент 561 - изключения

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
матадора
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +39/-3
Неактивен Неактивен

Публикации: 128
Теми: 2



Активност
0%


« Отговор #192 -: Четвъртък, 03 Януари, 2013, 13:00:10 »
ОтговорОтговор

С извинение към колегите,и по-специално към loshdancho...най-после намерих темата,в която да пусна линка с упътването по регламент 561 и AETR.Чрез търсачката на форума не успях.

http://driver-bg.eu/files/File.zip

В упътването има доста решени казуси,мисля че ще ви е от полза.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #193 -: Четвъртък, 03 Януари, 2013, 15:48:11 »
ОтговорОтговор

С извинение към колегите,и по-специално към loshdancho...най-после намерих темата,в която да пусна линка с упътването по регламент 561 и AETR.Чрез търсачката на форума не успях.

http://driver-bg.eu/files/File.zip

Два пъти го теглих, и все ми дава грешка в Part4  при отваряне, дали причината ми се крие в моя телевизор.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
матадора
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +39/-3
Неактивен Неактивен

Публикации: 128
Теми: 2



Активност
0%


« Отговор #194 -: Четвъртък, 03 Януари, 2013, 17:04:12 »
ОтговорОтговор

Може и да не е в твоят телевизор,защото парт4 би трябвало да е по-голям.Ако админа иска,мога да му го пратя отново,за да го архивира.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!
Етикети:
Страници: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!