Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 23:19:09 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 276418 пъти)
0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #285 -: Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 00:22:58 »
ОтговорОтговор

В Регламента няма дефиниция за денонощие. Има само за седмица.
...
Имаш право да избираш в коя седмица да попада седмичната ти почивка само при определени условия. А именно да "захапва" по малко и от двете седмици.

     На бърз преглед наистина не открих, да се коментира денонощие. И за последното, така е правилно да се каже.



Е тука бъркаш. Може да се кара до повече в едно денонощие.

... Което е 12 часа.

...Ако си с шайби може в 21:00 да си сложиш новата шайба и така да тръгнеш, 

     За можене може, дали е правилно? Аз не карам повече от 9 (10) часа за периода от 3,00 до на другия ден 3,00 - лятно часово време. За шайбите, на практика 100% е така.



    ... А пък и ако практикуват този начин направо са си късметлии, че досега не са им отрязали главата някъде.
   ... Що се отнася до работните периоди на шофьора, то те са ограничени до 6 цикъла в 7 дневен период,...

     За практикуването - Карам редовно по 7 пъти в седмицата, често спирам в последните минути на 6х24=144 час. Картата напоследък само в Румъния ми я проверяват, не са ми правили забележка. Или да намекват, че има повод за черпене. И колко дълго, ако изкарам, ще се счита, че "номера" минава?

     Този "7 дневен период", това ли точно имаш предвид или е грешка?

     Ето цитата от Регламента: "Седмичната почивка започва не по-късно от края на шест 24-часови периода от края на предишната седмична почивка."
     Колега, го глобиха в Румъния около 500 евро. Говори добре румънски и казва, че е глобен за седмо каране. Донякъде щях да се съглася, обаче е влязъл с 2,5 часа в седмия ден! На същия ден друг колега, същата сума за същото, само за 40 минути е бил в седмия ден.

     На Сату Маре, спрях при техния контрол. И питах има ли проблем седмо каране, ако спра в рамките на 6х24 часа? Отговориха ми, не!

     Ето този въпрос ме мъчи последните дни: Член 8
"2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка."

     Известно време след това, минавам на Видин. Исках да питам нашите, ДАИ. Нямаше ги. Вчера, пак пътувах за София, от Калафат. Гледам на обичайното място на Видин има много возила, спрях и тръгнах пеша, но уви само три полицейски коли.

     На излизане от Монтана, имах късмет и имаше. Общо взето казаха, след дневна почивка можеш да си караш 9 (10) час, без значение колко ще излезе в разпечатката! Спиране за седмична почивка, след 6 работни периода! Казах им, че често карам 7 пъти и няма проблем. А те отвърнаха, че съм измислил нов регламент и имат нова програма за проверка. Предложих, да проверим картата и два пъти отказаха. И аз реших, че може да имам друг пропуск и се съгласих.
     Днес тръгнах за Кулата, на магистрала Люлин имаше едно Пунто и спрях. За 24 часовия период, нищо не изяснихме. За седмицата, също след 6 карания и като му казах, че имам много по 7, почти пребледня!
     На Благоевград, също спрях. Той също беше на мнение, че се спира след 6 ден. Питах, може ли да се направи 24 и 45 часова на кораб? Каза, да. Бих добавил, ако не въвеждаш "ферибот", кой ще знае, освен ако не се похвалиш.

     Ще кажете, ето видя ли! Ама не съм съгурен, дали са чели Регламента. Ако някой, каже че е глобен за 7-мо каране, като е спрял, преди 6х24 (144) часа от тръгването, тогава ще има съмнения!

     Преди време на Враца, питам пак тези "нашите". След 15 часов работен ден за колко да си броя почивката? И те: "Е, как за колко, като е 9, е девет часова, като е 11 е единадесет часов."
     И тогава 15+11, как ще ги събера в 24 часа?!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #285 -: Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 00:22:58 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #286 -: Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 07:25:49 »
ОтговорОтговор

Аз обаче не мога да разбера, ако по някакво стечение на обстоятелствата работните периоди са по 2-3 часа и след всеки от тях следва една продължителна почивка от 12 часа например пак ли трябва след 6 периода да се прави седмична почивка?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #286 -: Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 07:25:49 »

 Активен
abator
Потребител герой
*****

Рейтинг: +494/-8
Неактивен Неактивен

Публикации: 811
Теми: 51



Активност
0%


WWW
« Отговор #287 -: Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 12:51:39 »
ОтговорОтговор

Колега защо ми се струва, че се бъркаш нещо.
Седмицата е дефинирана от - до. Но това се отнася само и само за часовете на управление - седмични и съответно двуседмични.
А седмичната почивка може да е в сряда например. Само, че после си броим максимум 6 работни периода и отиваме в другата сряда.
И почиваме кога другите работят, готови сме в събота и неделя да работим ама няма на кого. Това е проблема. Та си гласиш по тази причина седмичната почивка да е в събота и неделя. И правиш една къса седмица от 1-2 дни, та да почиваш в събота и неделя.
Седмиците за нищо не се броят освен за компенсациите по седмичните почивки.
Нищо не бъркам колега. Ако прочетеш внимателно какво съм написал, ще видиш, че не противореча на това, което ти си написал. Имаш пауза в сряда. Това попада в дефиницията за седмица и може да ти се брои за седмична почивка. Не коментирам след колко време се започва следващата седмична почивка.
Същата простотия е и с карането през нощта. Като пристигнеш посред нощ и няма кой да те разтовари не е ли същото? После през деня работят, а ти трябва да правиш пауза.

Аз обаче не мога да разбера, ако по някакво стечение на обстоятелствата работните периоди са по 2-3 часа и след всеки от тях следва една продължителна почивка от 12 часа например пак ли трябва след 6 периода да се прави седмична почивка?

Проблема е, че на различните места регламента се тълкува различно. Гърка иска 4 часа каране и 1 почивка, а всеки нов период да е на нова шайба. Като почнеш да му обясняваш, че по регламент е еди как си ти вика "Какъв регламент? Тука е Гърция!" После в България пък почват да се заяждат, защото шайбата била за 24 часов период, а ти си я изкарал по-рано. В Румъния и Унгария не се знае за какво може да се заядат.

Сетих се за един случай. Колегата кара само Холандия, а там правят паузите на отворен тахограф. Обаче шефа му го накарал да дойде до Българи с камиона и нашите джедаи го глобили заради шайбите.

Изобщо тълкувания всякакви.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #288 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 21:51:25 »
ОтговорОтговор

Колеги,
1. Шайбата е 24 часова, толкова е денонощието. Това не означава, че 24 часа не можеш да я вадиш.

2. Членът който обособява работния ден на 15 часов не му помня номера но гласи примерно, че до изтичането на 24 часовия период след началото на работния ден трябва да имаш МИНИМУМ 9 часа пауза. Ето именно тази дума минимум я пропускате. Тоест не е задължително 15 плюс 11 да е 24, това не е математика.

3. Работните периоди - след като между тях има дневна пауза от минимум 9 часа може да са повече от 6 разбира се.

4. Работната седмица е от 6 х 24 часа периоди, тоест започваш неделя на обяд в 12 часа, другата седмица в събота в 11.59 часа камиона трябва да е в покой.

5. По повод предната ми точка, работната седмица започва след седмична почивка (нормална или намалена), а не в понеделник в 02:00 часа, както е по тахограф. В пон. 02.00 тахографа сумира часовете карани през последните две седмици и почваш новата седмица с нула часове, които постоянно добавя.

6. Новите тахографи дигитални са супер, отначалото ме дразнеха, ама са много удобни за работа като им свикнеш. Настроени са така, че много трудно да нарушиш нещо погрешка. Дори имат OVERSPEED PREWARNING на 40 секунди, което е супер.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #289 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 00:18:43 »
ОтговорОтговор

Колеги,

2. Членът който обособява работния ден на 15 часов не му помня номера но гласи примерно, че до изтичането на 24 часовия период след началото на работния ден трябва да имаш МИНИМУМ 9 часа пауза. Ето именно тази дума минимум я пропускате. Тоест не е задължително 15 плюс 11 да е 24, това не е математика.

"    Член 8 
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка."

     Ако е това, не пише поне 9! А дневна почивка! Намалените почивки са 3. Ако си 15 часов ден и нямаш право на намалена почивка. Как до 24 час, ще ползваш 11 часа почивка?



Колеги,

3. Работните периоди - след като между тях има дневна пауза от минимум 9 часа може да са повече от 6 разбира се.

4. Работната седмица е от 6 х 24 часа периоди, тоест започваш неделя на обяд в 12 часа, другата седмица в събота в 11.59 часа камиона трябва да е в покой.

     Напълно съм съгласен (но само три 9 часа). И днес съм спрял на 7 период, но 2,25 минути преди края на 6 ден!



Колеги,

6. Новите тахографи дигитални са супер, отначалото ме дразнеха, ама са много удобни за работа като им свикнеш. Настроени са така, че много трудно да нарушиш нещо погрешка. Дори имат OVERSPEED PREWARNING на 40 секунди, което е супер.

     Как предупреждава? И аз съм с новия, в Германия ми светна "Т" в жълто, но беше записало "Превишена скорост". Докато Магнум 2007 - стар тахограф, някъде 40-50 секунда светва на целия дисплей "Т" - това е от камиона, а не тахографа!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #290 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 12:59:06 »
ОтговорОтговор

МИНКО, ето ти сам го казваш
 Член 8
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка

Да ползва дневната си почивка, която е 11 часа. Не пише да ползва следващата си намалена почивка. Тоест затова минимума почивка е 9 часа, а максимума раб. ден е 15 часа

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3007
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #291 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 13:13:20 »
ОтговорОтговор

МИНКО, ето ти сам го казваш
 Член 8
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка

Да ползва дневната си почивка, която е 11 часа. Не пише да ползва следващата си намалена почивка. Тоест затова минимума почивка е 9 часа, а максимума раб. ден е 15 часа

   Аз не мога да разбера какво неясно има?  За да започнеш нов период от 24 часа, следва да си направил почивка от 9/11 часа в предходния период. Къде е казано, че това трябва да стане в рамките на 24 астрономически часа?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #292 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 13:42:01 »
ОтговорОтговор

Да ползва дневната си почивка, която е 11 часа. Не пише да ползва следващата си намалена почивка. Тоест затова минимума почивка е 9 часа, а максимума раб. ден е 15 часа

     След 15 часов работен ден колко остава до 24-тия час? Задължително е да си си взел почивката. Ако имаш право на 9-ки ще ти се отчете за такава, ако не ставаш в нарушение. Пробвай, ползвай си трите 9-ки, направи 15 часов ден и почивай колкото искаш след 11 часа. В Румъния спираш за контрол и имаш между 200 и 400 евро глоба. Имам няколко примера!

   Аз не мога да разбера какво неясно има?  За да започнеш нов период от 24 часа, следва да си направил почивка от 9/11 часа в предходния период. Къде е казано, че това трябва да стане в рамките на 24 астрономически часа?

     В член 8, алинея 2 (в предната публикация съм го цитирал)! След 15 часов ден, почивката е само 9 часа! А след 13 часов, имаш избор.


     

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3007
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #293 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 13:53:25 »
ОтговорОтговор

     След 15 часов работен ден колко остава до 24-тия час? Задължително е да си си взел почивката. Ако имаш право на 9-ки ще ти се отчете за такава, ако не ставаш в нарушение. Пробвай, ползвай си трите 9-ки, направи 15 часов ден и почивай колкото искаш след 11 часа. В Румъния спираш за контрол и имаш между 200 и 400 евро глоба. Имам няколко примера!

     В член 8, алинея 2 (в предната публикация съм го цитирал)! След 15 часов ден, почивката е само 9 часа! А след 13 часов, имаш избор.


     

   Искам да ми се посочи текста, който указва, че един работен период (включващ каране, почивки, лично време и т.н) трябва да се вмести в рамките на 24 астрономически часа? Съвсем ясно е написано, че СЛЕДВАЩИЯ РАБОТЕН ПЕРИОД ЗАПОЧВА ДА ТЕЧЕ СЛЕД 9/11 ЧАСОВА ПОЧИВКА! а не че почивката трябва да се ползва в рамките на 24 часа.
  Не ми се вярва глобите в Румъния да са били на това основание, но ако е така - прецакали са те. Обжалвай!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #294 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 14:00:03 »
ОтговорОтговор

   Искам да ми се посочи текста, който указва, че един работен период (включващ каране, почивки, лично време и т.н) трябва да се вмести в рамките на 24 астрономически часа? Съвсем ясно е написано, че СЛЕДВАЩИЯ РАБОТЕН ПЕРИОД ЗАПОЧВА ДА ТЕЧЕ СЛЕД 9/11 ЧАСОВА ПОЧИВКА! а не че почивката трябва да се ползва в рамките на 24 часа.
  Не ми се вярва глобите в Румъния да са били на това основание, но ако е така - прецакали са те. Обжалвай!

Именно това писах и аз по-рано в темата. Първият ми период за шофиране по стечение на обстоятелствата може да е например 2 часа. Следва 9 или 11 часа почивка и тръгвам пак. Отново по стечение на обстоятелствата този път шофирането е 3 часа и пак следва почивка 9 или 11 часа. Излиза, че въпросните 6 периода ще свършат доста по-рано от началото на задължителната 24 или 48-часова почивка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #295 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 14:09:59 »
ОтговорОтговор

     След 15 часов работен ден колко остава до 24-тия час? Задължително е да си си взел почивката. Ако имаш право на 9-ки ще ти се отчете за такава, ако не ставаш в нарушение. Пробвай, ползвай си трите 9-ки, направи 15 часов ден и почивай колкото искаш след 11 часа. В Румъния спираш за контрол и имаш между 200 и 400 евро глоба. Имам няколко примера!

     В член 8, алинея 2 (в предната публикация съм го цитирал)! След 15 часов ден, почивката е само 9 часа! А след 13 часов, имаш избор.


     
Спираш на 10час/карал си 9 часа/  правиш 9 ч пауза или това прави сборно 19часа от 24часов период  , ако след тия 9 часа тръгнеш и направиш над 59минути каране  до края на 24часовия период на работа  австриеца го накарва квадратен без смазка. Така че в 24часов период не повече от 10часа каране , максимум 3 намалени паузи/от 9 часа/ , максимум два пъти кормуване по 10 часа/с минимум 11часа пауза и часове на кормуване за 2 поредни седмици макс 90.

Ако се спазват тези особени зависимости няма проблем почти във цяла европа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3007
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #296 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 14:27:50 »
ОтговорОтговор

Спираш на 10час/карал си 9 часа/  правиш 9 ч пауза или това прави сборно 19часа от 24часов период  , ако след тия 9 часа тръгнеш и направиш над 59минути каране  до края на 24часовия период на работа  австриеца го накарва квадратен без смазка. Така че в 24часов период не повече от 10часа каране , максимум 3 намалени паузи/от 9 часа/ , максимум два пъти кормуване по 10 часа/с минимум 11часа пауза и часове на кормуване за 2 поредни седмици макс 90.

Ако се спазват тези особени зависимости няма проблем почти във цяла европа.

   Тук вече съм съгласен - ако след смяната на датата си карал 9/10 часа, след това си почивал 9/11 часа и след това си тръгнал отново, то времето, което си шофирал до новата смяна на датата ще бъде добавено към предходното шофирано време и тогава става страшно. Знам го от собствен опит.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #297 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:06:51 »
ОтговорОтговор

Минко, отварям ти частен пример.
Работил съм от 5 сутринта до 20 вечерта, карал, товарил и прочие. В 19.59 камиона е в покой. Искаш да кажеш, че на другата сутрин требва да стана в 5 и да тръгна да карам, щото на румънеца така му е кеф??? Може да ми е лошо и да не ми се кара баш в 5 сабале
И Драйвер, точно така е, почивката трябва да се ползва в рамките на 24 часа (от започването на раб ден)
но работата и почивката не е задължително да са 24 часа.
Това е малко трудно за разбиране, ама си е така.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #298 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:13:02 »
ОтговорОтговор

   Искам да ми се посочи текста, който указва, че един работен период (включващ каране, почивки, лично време и т.н) трябва да се вмести в рамките на 24 астрономически часа? Съвсем ясно е написано, че СЛЕДВАЩИЯ РАБОТЕН ПЕРИОД ЗАПОЧВА ДА ТЕЧЕ СЛЕД 9/11 ЧАСОВА ПОЧИВКА! а не че почивката трябва да се ползва в рамките на 24 часа.
  Не ми се вярва глобите в Румъния да са били на това основание, но ако е така - прецакали са те. Обжалвай!

     Като подкараш или на чукове, тогава ти започва новия период и до 24 часа, си длъжен да си вземеш почивката (Член 8, алинея 2). Така че, след 15 часов ден, не може да ти се зачете повече от 9 часа почивка.
     Да съм казал, че съм глобен?! Глобени са такива, които са разсъждавали като теб!

     



Именно това писах и аз по-рано в темата. Първият ми период за шофиране по стечение на обстоятелствата може да е например 2 часа. Следва 9 или 11 часа почивка и тръгвам пак. Отново по стечение на обстоятелствата този път шофирането е 3 часа и пак следва почивка 9 или 11 часа. Излиза, че въпросните 6 периода ще свършат доста по-рано от началото на задължителната 24 или 48-часова почивка.

     Иска се да е взета почивката в рамките на 24 часа, не е казано че не може по-рано! И целия период да е по-малък, но най-много 24 часа




Спираш на 10час/карал си 9 часа/  правиш 9 ч пауза или това прави сборно 19часа от 24часов период  , ако след тия 9 часа тръгнеш и направиш над 59минути каране  до края на 24часовия период на работа  австриеца го накарва квадратен без смазка. Така че в 24часов период не повече от 10часа каране , максимум 3 намалени паузи/от 9 часа/ , максимум два пъти кормуване по 10 часа/с минимум 11часа пауза и часове на кормуване за 2 поредни седмици макс 90.

Ако се спазват тези особени зависимости няма проблем почти във цяла Европа.

     Именно това питах кога е този 24 часов период, не можа да ми отговорят нашите ДАИ, на 3 места ги питах. Казват след всяка почивка можеш да караш наново 9 (10) часа, без да се съобразяваш с датата или друго.

     И аз не карам повече от 9 (10) часа в една дата.




Минко, отварям ти частен пример.
Работил съм от 5 сутринта до 20 вечерта, карал, товарил и прочие. В 19.59 камиона е в покой. Искаш да кажеш, че на другата сутрин требва да стана в 5 и да тръгна да карам, щото на румънеца така му е кеф??? Може да ми е лошо и да не ми се кара баш в 5 сабале

     Къде съм казал да тръгнеш на 9-тия час. ОТЧИТА СЕ ЗА 9 ЧАСА - само това казвам!!! И се доказва с глобите!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #299 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:15:30 »
ОтговорОтговор

Именно това писах и аз по-рано в темата. Първият ми период за шофиране по стечение на обстоятелствата може да е например 2 часа. Следва 9 или 11 часа почивка и тръгвам пак. Отново по стечение на обстоятелствата този път шофирането е 3 часа и пак следва почивка 9 или 11 часа. Излиза, че въпросните 6 периода ще свършат доста по-рано от началото на задължителната 24 или 48-часова почивка.

Значи първият ти 24часов период започва като тръгнеш след седмичната пауза /независимо намалена или нормална/ .Вече да речем караш 2 часа и спираш за 9ка или общо 11часа от 24 , пак тръгваш и караш максимум 7часа /за да не прехвърлиш 9часа каране в 24часов период на работа/ и до тук станаха 2ч/каране/+9ч/съкратена пауза/+7ч/пак каране/ или общо 19часа от 24 часов период.Така имаш общо каране 9часа/2+7/ +  1час/за по лесно от45мин/ пауза между вторите 2 периода на кормуване или равно на 10ч+9ч/съкратена пауза/ = 19часа/от тях 10 се счетат за работно и ти остават още 5 ч за работно/пауза.----това може макс 3 пъти в седмицата

Иначе е така  2ч/каране/+11ч пауза=13ч от 24часов период/остават 11часа .От тях може да караш още 8ч/общо 10ч за 24ч период/ или до тук работния ден е 2ч+8ч+1ч/пауза/+11ч/пауза=22часа от 24ч период. Така в него имаш 11ч пауза/задължителна ако правиш повече от 9ч кормуване/ и 10ч каране+ 1ч/пауза/= 11ч работно и така имаш още 2часа на разположение до 13ч работен ден/за товарене или разтоварване/
Общо взето е така или поне аз така го разбирам и работя с една дума гледам да спазвам зависимостите от по-горния си пост.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!