Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 04:34:02
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Дискусии и проблеми
>
Законодателство
>
Регламент 561 - въпроси и отговори
Анкета
Въпрос:
Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!
Страници:
1
...
22
23
[
24
]
25
26
...
46
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори (Прочетена 276423 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #345
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02 »
Отговор
Цитат на: abator в Сряда, 16 Октомври, 2013, 02:09:28
Това е текста, който ограничава работния ни период (каране, друга работа, дневна почивка) до 24 часа. Ако направим работен ден от 15 часа, то времето, което остава за почивка е 9 часа.
И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #345 -:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02 »
Активен
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3007
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #346
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01 »
Отговор
Цитат на: admin в Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02
И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?
Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #346 -:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01 »
Активен
Красимир Тодоров
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #347
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 12:05:50 »
Отговор
Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???
Активен
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #348
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 14:31:25 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01
Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.
Тук някой здравата си противоречи!!! Справка: Две страници назад...
Цитат на: Красимир Тодоров в Сряда, 16 Октомври, 2013, 12:05:50
Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???
"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"
Да, условието е спазено! Направил си намалена пауза от 9 часа. Останалата почивка не е нарушение, разбира се, просто остава във въздуха и няма как намалената почивка да я направиш нормална! Имаш право на три такива между две седмични почивки!
"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"
Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...
Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...
Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...
...се разглежда като намалена дневна почивка.
...се разглежда като намалена дневна почивка.
...се разглежда като намалена дневна почивка.
Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
Рейтинг: +61/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 140
Теми: 11
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #349
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:38:22
Казва имаш четири 9-ки. Казвам да, ама едната е 3+9, имах 4,20 часа престой.
Според това ЕДК, можеш да започнеш работа да караш не повече от час, ако тога спреш се признава 3+9. Казвам му покажи ми този текст - има го!
Колега нали може малко цвят?
Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с
"онези"
три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #350
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:25:58 »
Отговор
Цитат на: комбайнер в Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10
Колега нали може малко цвят?
Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с
"онези"
три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.
Ако само преместиш 1-2метра напред или назад тахото не ти отчита прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм.
А иначе ако си прекъснал паузата за до 5 минути да речем ханс нема да прави проблем.Или пък ако трябва да местиш и дойде милиционер , задължително един щемпел на разпечатка от ТАХОТО.
Активен
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3007
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #351
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26 »
Отговор
Цитат на: Boroman21 в Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:25:58
Ако само преместиш 1-2метра напред или назад тахото не ти отчита прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм...
Сподели чалъма, че ми стана интересно?
Активен
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #352
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:53:38 »
Отговор
Скоро Крюшо ме събуди с шутове и гневно ме накара да се преместя на една бензинджийница.
Аз любезно го попитах ко ще чина с паузата, която вече беше 7 часа, а бях планирал 9. Той ми отвърна категорично да си извадя разпечатка. Помолих го за щемпел, той ми отвърна, че не ми трябва и изпуши накъде следващия паркинг предполагам да разбута другите спрели не баш къ трябва. Написах си бележка и за всеки случай си направих 11 часа. Qualcomm-а, обаче ми скъса нервите два дена да ми повтаря, че съм нарушил закона. Искаше да почивам още поне 9 часа след местенето.
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2283/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #353
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 19:12:17 »
Отговор
Цитат на: stoil nedev в Вторник, 15 Октомври, 2013, 21:44:08
Тахографа сборува времето за почивка на 45 или повече минути( колкото водача я е направил).
Това може да се прави повече от един път, тъй като двете почивки могат да са 15 + 30 минути.
Не мога да се доверя 100% на тахографа. Правил съм много пъти 15+30, само в първите 4,5 часа. Един път по-късно, не са правили на проблем. Първи тахографи, събираха всичко над 15 минути, така че 30+15 и 15+15+15, също започваха наново. Което явно не е така!
Цитат на: комбайнер в Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10
Колега нали може малко цвят?
Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /.
Това няма нищо общо с
"онези"
три деветки...
Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!
Цитат на: driver1 в Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26
Сподели чалъма, че ми стана интересно?
Единия "чалъм" е и при по-старите цифрови тахографи. Местиш бавно, като ти отчете скорост 1-2 км/ч спираш и изчакваш да стане 0. При по-новите дори да премине на кормуване, ако веднага прехвърлиш на "легло", често продължава почивката.
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
stoil nedev
Старши потребител
Рейтинг: +299/-158
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 416
Теми: 5
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #354
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:36:51 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26
Сподели чалъма, че ми стана интересно?
На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.
На всички тахографи след същата година ти приема и сумира почивката само и единственно ако е 15+30 и по никакъв друг начин.
Единственното е че трябва да направиш 1ч. шофиране, ето това не е въведено в програмата на устройството.
Активен
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов
Roshko
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #355
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:55:44 »
Отговор
Цитат на: stoil nedev в Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:36:51
На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.
Т'ва нек'во ново ЕШК, даже ми трудно да го асимилирам. Колко е изобретателно т'ва ЕШК, даже акъла не ми го побира... Да, не ти го отчита като работа, само като каране и съответно прекъсване на почивката...
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #356
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 21:16:53 »
Отговор
СТоиле дай цитат от регламента, щото ще ме спукаш от смях.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
комбайнер
Пълноправен потребител
Рейтинг: +61/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 140
Теми: 11
Активност
0%
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #357
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 21:51:03 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Сряда, 16 Октомври, 2013, 19:12:17
Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!
Минко не те карам да се съгласяваш с "такива теории", но ако съм проверяващ бързо ще се съгласиш. Нищо неясно не съм писал. Просто паузата си е пауза, става по-дълга заради прекъсването и, и дали ще те изрежат по другата точка-зависи от това ще надвишиш ли 24 те часовия период.
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #358
-:
Сряда, 16 Октомври, 2013, 22:44:56 »
Отговор
Това никъде не го пише , в регламента паузата не се прекъсва.
Иначе тези допуски са програмирани в тахографа а именно как става това.
Паля камиона , тръгвам /нито рязко нито бавно/ минавам около 50тина метра и правя пълен стоп/изключване от скорост , пъркинг и бутона 1 го натискам / .Така тахографа не отчита нарушение на паузата , независимо кога е започната /преди 1 или 10часа/. Важното е да направите пълен стоп а не само да спрете на скорост да речем.
Това е информация ЕШК , но изпробвана лично от мене и доказано работи.Изпробвано е на актрос/2010Г/ , ТГХ/2011Г/ и Волво /2013г/ , вече дали ще работи и при вас може само да си пробвате и да не хейтвате срещу предоставената ви полезна информация.
пп. Доколкото пробвахме днес на този трик става и на ТГХ/2013/ , но на третото местене тахото прехвърли на каране .Възможно е и обаче да е виновно зад кормилното устройство че не направи пълен стоп.
Активен
Красимир Тодоров
Гост
Re:Регламент 561 - въпроси и отговори
«
Отговор #359
-:
Четвъртък, 17 Октомври, 2013, 09:15:23 »
Отговор
http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/trace_explanatory_text_bg.pdf
стр.27 точка Ж
това като доказателство за мойта теза
Иначе се надявам четивото да ви е интересно, изтеглете си го и си го дръжте в кабините за често препрочитане и евентуално ако има спор на пъта - това тълкувание е европейско, поне така смятам аз. преведено е на български
аз лично научих това онова от него..
Активен
Етикети:
Страници:
1
...
22
23
[
24
]
25
26
...
46
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...