Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 04:34:02 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 276423 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #345 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02 »
ОтговорОтговор

Това е текста, който ограничава работния ни период (каране, друга работа, дневна почивка) до 24 часа. Ако направим работен ден от 15 часа, то времето, което остава за почивка е 9 часа.

И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #345 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02 »

 Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3007
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #346 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01 »
ОтговорОтговор

И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?

    Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #346 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01 »

 Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #347 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 12:05:50 »
ОтговорОтговор

Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #348 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 14:31:25 »
ОтговорОтговор

    Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.

Тук някой здравата си противоречи!!! Справка: Две страници назад... Ухилен Смотан Смотан Ухилен

Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???

"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"


Да, условието е спазено! Направил си намалена пауза от 9 часа. Останалата почивка не е нарушение, разбира се, просто остава във въздуха и няма как намалената почивка да я направиш нормална! Имаш право на три такива между две седмични почивки!

"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


...се разглежда като намалена дневна почивка.

...се разглежда като намалена дневна почивка.

...се разглежда като намалена дневна почивка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #349 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10 »
ОтговорОтговор

 
     Казва имаш четири 9-ки. Казвам да, ама едната е 3+9, имах 4,20 часа престой.
     Според това ЕДК, можеш да започнеш работа да караш не повече от час, ако тога спреш се признава 3+9. Казвам му покажи ми този текст - има го!
 
Колега нали може малко цвят?
 Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #350 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:25:58 »
ОтговорОтговор

Колега нали може малко цвят?
 Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.



Ако само преместиш 1-2метра напред или назад  тахото не ти отчита  прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра  и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм.
А иначе ако си прекъснал паузата за до 5 минути  да речем ханс нема да прави проблем.Или пък ако трябва да местиш и дойде милиционер , задължително един щемпел на разпечатка от ТАХОТО.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3007
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #351 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26 »
ОтговорОтговор

Ако само преместиш 1-2метра напред или назад  тахото не ти отчита  прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра  и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм...

   Сподели чалъма, че ми стана интересно?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #352 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:53:38 »
ОтговорОтговор

Скоро Крюшо ме събуди с шутове и гневно ме накара да се преместя на една бензинджийница.
Аз любезно го попитах ко ще чина с паузата, която вече беше 7 часа, а бях планирал 9. Той ми отвърна категорично да си извадя разпечатка. Помолих го за щемпел, той ми отвърна, че не ми трябва и изпуши накъде следващия паркинг предполагам да разбута другите спрели не баш къ трябва. Написах си бележка и за всеки случай си направих 11 часа. Qualcomm-а, обаче ми скъса нервите два дена да ми повтаря, че съм нарушил закона. Искаше да почивам още поне 9 часа след местенето.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #353 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 19:12:17 »
ОтговорОтговор

Тахографа сборува времето за почивка на 45 или повече минути( колкото водача я е направил).
Това може да се прави повече от един път, тъй като двете почивки могат да са 15 + 30 минути.

     Не мога да се доверя 100% на тахографа. Правил съм много пъти 15+30, само в първите 4,5 часа. Един път по-късно, не са правили на проблем. Първи тахографи, събираха всичко над 15 минути, така че 30+15 и 15+15+15, също започваха наново. Което явно не е така!



Колега нали може малко цвят?
  Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки...

     Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
     Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!

  Сподели чалъма, че ми стана интересно?

     Единия "чалъм" е и при по-старите цифрови тахографи. Местиш бавно, като ти отчете скорост 1-2 км/ч спираш и изчакваш да стане 0. При по-новите дори да премине на кормуване, ако веднага прехвърлиш на "легло", често продължава почивката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
stoil nedev
Старши потребител
****

Рейтинг: +299/-158
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 416
Теми: 5



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #354 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:36:51 »
ОтговорОтговор

   Сподели чалъма, че ми стана интересно?
На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.
На всички тахографи след същата година ти приема и сумира почивката само и единственно ако е 15+30 и по никакъв друг начин.
Единственното е че трябва да направиш 1ч. шофиране, ето това не е въведено в програмата на устройството.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов
Roshko
Гост
« Отговор #355 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:55:44 »
ОтговорОтговор

На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.

Т'ва нек'во ново ЕШК, даже ми трудно да го асимилирам. Колко е изобретателно т'ва ЕШК, даже акъла не ми го побира... Да, не ти го отчита като работа, само като каране и съответно прекъсване на почивката...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #356 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 21:16:53 »
ОтговорОтговор

СТоиле дай цитат от регламента, щото ще ме спукаш от смях.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #357 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 21:51:03 »
ОтговорОтговор

   
    Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
     Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!


Минко не те карам да се съгласяваш с "такива теории", но ако съм проверяващ бързо ще се съгласиш. Нищо неясно не съм писал. Просто паузата си е пауза, става по-дълга заради прекъсването и, и дали ще те изрежат по другата точка-зависи от това ще надвишиш ли 24 те часовия период.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #358 -: Сряда, 16 Октомври, 2013, 22:44:56 »
ОтговорОтговор

Това никъде не го пише  , в регламента паузата не се прекъсва.
Иначе тези допуски са програмирани в тахографа а именно как става това.

Паля камиона , тръгвам /нито рязко нито бавно/ минавам около 50тина метра      и правя пълен стоп/изключване от скорост , пъркинг и бутона 1 го натискам  /  .Така тахографа не отчита нарушение на паузата , независимо кога е започната /преди 1 или 10часа/. Важното е да направите  пълен стоп а не само да спрете на скорост да речем.
Това е информация ЕШК , но изпробвана лично от мене  и доказано работи.Изпробвано е на актрос/2010Г/ , ТГХ/2011Г/ и Волво /2013г/  , вече дали ще работи и при вас може само да си пробвате и да не хейтвате срещу предоставената ви полезна информация.

пп. Доколкото пробвахме днес на този трик става и на ТГХ/2013/ , но на третото местене тахото прехвърли на каране .Възможно е и обаче да е виновно зад кормилното устройство че не направи пълен стоп.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #359 -: Четвъртък, 17 Октомври, 2013, 09:15:23 »
ОтговорОтговор

http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/trace_explanatory_text_bg.pdf
стр.27   точка Ж

това като доказателство за мойта теза
Иначе се надявам четивото да ви е интересно, изтеглете си го и си го дръжте в кабините за често препрочитане и евентуално ако има спор на пъта - това тълкувание е европейско, поне така смятам аз. преведено е на български

аз лично научих това онова от него..

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!