Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 23:27:57 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 276418 пъти)
0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1923
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #495 -: Сряда, 03 Февруари, 2016, 19:18:31 »
ОтговорОтговор

Аз правя абсолютно всеки ден по 15 часов ден и как пък нито веднъж не ми направиха забележка даже при проверките ,,,,,,,,,,,,,

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Форум на българските шофьори
« Отговор #495 -: Сряда, 03 Февруари, 2016, 19:18:31 »

 Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +775/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #496 -: Сряда, 03 Февруари, 2016, 21:02:00 »
ОтговорОтговор

Стискам ти палци това да продължи. Цитирам закона, за да няма бели. Австрийците миналия  понеделник за 4-та 9-ка ощипаха с 230 евро едно много стабилно момче. И с още 280 за недостатъчно натоварване на диференциала. (18,9%) Ходи спори после.....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
Форум на българските шофьори
« Отговор #496 -: Сряда, 03 Февруари, 2016, 21:02:00 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #497 -: Четвъртък, 04 Февруари, 2016, 00:44:26 »
ОтговорОтговор

3 плюс 9 часа пауза можеш да правиш на всеки 24 часа, теоретично. В 561 няма изискване за максимална почивка, само за минимална. Просто не можеш да имаш повече от два 15 часови работни периода в календарна седмица, затова когато направиш дневна почивка 3 плюс 9, и си вече в трети 15 часов работен  период, не те глобяват, тъй като не си почивал само 9, а 12 часа общо.
За понятието седмица - учен съм по наредбата, приета с постановление 244, в сила от 1.01.2007г. ал.5 т.1 - която казва, че седмицата е от 00.00 пон. до 24.00 в неделя. Ако има някаква промяна оттогава, моля да я споделите, за да сме в час.
Така е. Но никой не може да ти забрани да  почиваш в понеделник и после да работиш 6 дни. И никой не забранява да изместваш седмичната почивка по рано от Шестият ден. Реално се получава, че накрая  тази седмица е само за смятане на часовете  , които си карал и  за смятане на общата  двуседмична почивка. А кога ще я направиш тая  почивка(2х45часа) си решаваш ти. Стига да спазваш правилото за максимум работни дни, 90часа шофиране за две седмици и 90часа (24+66) седмични паузи

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +775/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #498 -: Четвъртък, 04 Февруари, 2016, 08:36:04 »
ОтговорОтговор

Така е. Но никой не може да ти забрани да  почиваш в понеделник и после да работиш 6 дни. И никой не забранява да изместваш седмичната почивка по рано от Шестият ден. Реално се получава, че накрая  тази седмица е само за смятане на часовете  , които си карал и  за смятане на общата  двуседмична почивка. А кога ще я направиш тая  почивка(2х45часа) си решаваш ти. Стига да спазваш правилото за максимум работни дни, 90часа шофиране за две седмици и 90часа (24+66) седмични паузи
Абсолютно прав си. От толкова време правим 45-ци от събота до понеделник, че не се възползваме от факта, че законът позволява всякакви варианти в рамките на две поредни седмици. Удобното стана норма - кой ще те товари в неделя?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +654/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 317
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #499 -: Неделя, 07 Февруари, 2016, 13:32:52 »
ОтговорОтговор

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Lz0U8HR1MSs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Lz0U8HR1MSs</a>

Много добре унагледено видео за регламента. Не са необходими задълбочени познания по английски, обърнете внимание на схемата от 9:30 мин. до 10 мин. на видеото, отнася се за дневните почивки, намалените такива и компенсацията им.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
vraykov
Начинаещ
*

Рейтинг: +14/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 37
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #500 -: Петък, 22 Април, 2016, 15:02:37 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги, изчетох темата, но не намерих отговор на моя казус. Накратко - работната седмица ми е от понеделник до петък, позволено ли е в този перод да имам само 1 дневна пауза 11 часа. Примерно в четвъртък. Тълкованието на моят шеф е, че втората дефакто се получава като свържеш остатъка от петък след края на смяната със седмичната почивка. Няма да споделям какво мисля аз за да не накланям везните. Дайте мнение моля.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #501 -: Петък, 22 Април, 2016, 16:27:15 »
ОтговорОтговор

Бях  писал някъде ,но не помня къде.Тук в Германия доста шефове,диспоненти, не са чували за Рег.561.
Масово се кара  по 4:30-4:50 и не им прави дори впечатление,а това колко 9-ки и 11-ки паузи може да правиш ......хахахха, гледат като извън-земни.
Да ще глобяват БГ колеги , но не и немските фирми,ако не е нещо супер изродско каране.
Тука се гледа дневните почивки,ако са Ок ,всичко друго е на заден план.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
vraykov
Начинаещ
*

Рейтинг: +14/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 37
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #502 -: Петък, 22 Април, 2016, 16:51:27 »
ОтговорОтговор

Да точно за Германия става въпрос. Няма как да него знаят защото професионалната им компетентност се взема трудно, не като в БГ. По скоро знаят другото, че органите не контролират немските фирми, особенно големите, Което значи само едно, липса на синдикати и яка експлоатация на шофьорите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #503 -: Петък, 22 Април, 2016, 17:20:51 »
ОтговорОтговор

Да точно за Германия става въпрос. Няма как да него знаят защото професионалната им компетентност се взема трудно, не като в БГ. По скоро знаят другото, че органите не контролират немските фирми, особенно големите, Което значи само едно, липса на синдикати и яка експлоатация на шофьорите.
Не бе човек,
точно синдикатите си мисля са причината!
Навлизането на много чужди компании,ограничава и подбива цените на пазара.
Трябва по някакъв начин (законно) да се ограничи това нещо.
Нощно време работят (карат)куриерските фирми,мислиш ли ,че някой ги проверява?
А знаеш ли какви са неустойките за закъснял термин?
Денем BAG спират само чужди регистраций,за това и ние  (БГ) сме много запознати с тоя регламент и гледаме да го спазваме ,защото още от Видин те почват ДАИ,после Румънците,Унгарци,Австрийци ......и пр.
В Германия немските фирми плащат данъци и пълнят хазната ,да не говорим за партийни каси и др.
А чуждите фирми ,кво...само им взимат бизнеса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +533/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0%


« Отговор #504 -: Петък, 22 Април, 2016, 17:35:09 »
ОтговорОтговор

То и в Франция повече гърбят чуждите камиони !Френски трудно ще видиш спрян за проверка, а не може да се каже че са им слаби синдикатите !
Та какво излиза: Че си е държавна политика и приказката /Всички сме равни ама наште са по равни/ си е верна?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #505 -: Петък, 22 Април, 2016, 18:17:08 »
ОтговорОтговор

То и в Франция повече гърбят чуждите камиони !Френски трудно ще видиш спрян за проверка, а не може да се каже че са им слаби синдикатите !
Та какво излиза: Че си е държавна политика и приказката /Всички сме равни ама наште са по равни/ си е верна?
Точно така си е!
Само живеещите в Европа виждаме ,че Европа не е това за което се представя.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LightOff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +84/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 179
Теми: 15



Активност
0%

« Отговор #506 -: Петък, 22 Април, 2016, 18:59:17 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги, изчетох темата, но не намерих отговор на моя казус. Накратко - работната седмица ми е от понеделник до петък, позволено ли е в този перод да имам само 1 дневна пауза 11 часа. Примерно в четвъртък. Тълкованието на моят шеф е, че втората дефакто се получава като свържеш остатъка от петък след края на смяната със седмичната почивка. Няма да споделям какво мисля аз за да не накланям везните. Дайте мнение моля.


... да имаш само една дневна почивка от 11 часа за цялата работна седмица!? Това по българския регламент 999 ли е!  

 Ето как е според регламент 561.
 Нормалната дневна почивка е 11 часа. Която може да се намали до 3 пъти до 9 часа. Намалението да речем ще е за Понеделник, Вторник, Сряда, всяка по 9 часа и тук е края на възможността за намаление на дневната почивка, защото ще си в нарушение на регламента. От Четвъртък, Петък са 11 часа. От остатъка от Съботата и цялата неделя, примерно ще ти тече седмичната почивка.  
Според регламента не се прави компенсация за намалените дневни почивки, те са последователни, което ще рече немогат да се прехвърлят произволно като остатък към друга дневна почивка.
Възможно е разделение на дневната почивка.  Но тогава следващата дневна почивка става задължително от 12 часа. Обърни внимание, задължително  ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ НЕПРЕКЪСНАТИ часове. Не като шефа ти, кръчмарската да вземе от тук и от там да направи една цяла.
При разделението на дневната почивка. Първата намалена дневна почивка е от минимум 3 часа, след което да речем следва някакво време на управление/работа/ , и следващата ВТОРА част от разделената 11 часова дневна почивка е - 9 часа  НЕПРЕКЪСНАТИ.  Общо става 3+9 = 12 часа. Това е схема на управление и почивки за един 24 часов период.   Тоест или трябва да имаш осигурени 11, или 9 или разделени 3 + 9 часа НЕПРЕКЪСНАТИ, ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ часове. Регламента непозволява прехвърлянето на часове от предишна дневна почивка към друга/ от Понеделник за Вторник примерно/


 Шефа ти, сигурно е завършил Пернишката школа за да стаен трансопртен бос.

Ще взема да си повярвам, че ази да си извадя кетап да стана транспортен шеф  Завърти очи


 Без да казвам, че знам най - добре от всички за регламента, ето ти какво казва той:

 1. Нормалното работно време е максимум 9 часа. След всеки 4,5ч./половин часа/ трябва да направиш минимум 45 минути почивка. Тази почивка може да бъде разделена на два пъти. Примерно да корумуваш 2ч, да направиш 15 минути почивка и да продължиш с остатъка до 4,5 ч - 2,5 часа още. След което да вземеш остатъка от съкратените 45 минути почивка - 30 минути. Ако Направиш това разделение на почивките между периодите на кормуване, при която първата е 30 минути, следващата минути до 45 мунити, не са 15 минути, а още 30 минути.

2. Дневния период на кормуване може да бъде увеличен до два пъти в седмицата - до 10 часа. Обикновено в този случай, работният ден е 15 часа.

3. Нормалната дневна почивка е 11 часа. Тя може да намалена до 9 часа  - 3 пъти в седмицата/ за 3 работни дни/ . Компенсация за това намаление не е необходимо.
 Тук правя малко скоба. Че повечето контролни органи, контролират по свои си начин това последното. Според регламента, когато ползваш до 3 пъти намалена - 9 часа дневна почивка, през следващите 2 седмици нямаш право на намлени 3 девете часови намаления на дневната почивка. Защо "скоба", защото повечето служби контролират дали се спазва тази част и налагат глоби според особенностите на страната в която се извършва контрола.

 ... Тази дневна почивка може също да бъде разделена на 2. Но тогава нормалната 11 часова намалена дневна почивка, задължително става 12 часа. Първата намалена почивка е задължително 3 часа. Следва периодите на кормуване/ да речем 9 часа/ и следващата втора част е от минимум 9 часа. В този случаи, опасността е от възможност да надвишите общото работно време от 15 часа. Това разделение на времето рядко се прави. Обикновенно в екстремни ситуации, така да се каже.

4. Общото време за кормуване за една седмица не трябва да надвишава 56 часа. Включва 9 часовите дневни и/или до 2 увеличените до 10 дневни периоди на управление.

 *** Трябваше да уточня по - горе. Че периодите на управление и часовете за почивка са за последователни, непрекъснати часове за едно деннонощие - от 00.00ч до 24.00ч.

 Тряба да се знае, че в лятното часово време. Работният ден по тахограф приключва в 2.00ч по UTC, а през зимния период в 3.00 часа приключва текущия работен ден. Тоест да речем през зимата, можем в 03.01ч да стартираме нов 9 часове дневен период на управление. Примерно!

5. Общото време на упраление за 2 седмици не трябва да надвишава 90 часа.

6. Седмичната почивка е 45 часа / както разбрахте, става въпрос за последователни часове/
Тази седмична почивка може да бъде намалена до 24 часа. Което намаление трябва да се компенсира най - късно до 3 седмична пауза. Ще стане нещо като 45 + 21. Тези 21 часа се получават от 45 - 24 = 21 часа/компенсацията/.

7. Ферибот

 Почивката на ферибот, не зависимо, че сте настроили правилно тахографа, че се движите на такъв превоз, ще се зачете, като почивка/ дали дневна или друга, според времето на продължителността на пътуване с ферибота/ ако имате достъп до стая за отдих и документ/ обикновенно закупен билет за ферибота с касова бележка/удостоверяващ това. По време на пътуването може да прекъснете почивката си максимум до 1 час. Тези прекъсвания може да са разделени на 2 пъти в рамките на 11 часа. Примерно първи 30 минути и втори 30 минути.

8. Друга работа.

Пътуването до превозното средство, за да се качите на него  и да стартирате работа се счита за "друга работа". И трябва да се въведе ръчно в тахографа, като дейност. Освен, ако не сте имали достъп до легло/примерно пътувате с влак и по точно спален вагон. Тогава закупения билет трябва да се запази при другите документи при евентуален контрол. А след пътуването, ще въведете ръчно на тахографа, че в времото напътуването по показанията на билета, сте били в почивка. Има и друга възможност, заобикаляне. Администрацията на транспортната фирма да ви издаде служебна бележка, че сте били в отпуск за конкретния период. При което няма да има нужда да се въвеждат ръчни дейности в тахографа, за този случай.

9. На разположение. Всяка дейност различна от управлението на камиона, и различна от почивката. Тоест нито почивате, нито управлявате камиона. Обикновенно е в този режим, когато сте на рампата и товарите камиона, и всякаки други дейности свързани с основната ви дейност.  Обикновенно някой тахографи, автоматично минават на режим "друга работа, когато камиона спре на място за кратко време. Случва се по време на задръствания или на рампите и т.н Но може да го настроите да минава автоматично на режим "легло" почивка.


 Още една скоба. Какво се прави по време на задръстване. В България, Унгария и много други хубави страни, няма милост, когато сте нарушили регламента дори и да не сте искали, обикновенно се случва на задръствания и прочие.
 Закона обаче казва, че може в този случаи, да разпечатате "разпечатка" от тахографа в началото на задъстването" до момента в който излезете от него. И на гърба на лентата да запишете трите си имена, регистрационин номер на камиона, дата, час начало и край на задръстването /поради което правите нарушението/, подпис, понякога се иска километража да се напише, ако не фигурира в разпечатката. Ако липсва дори един от тези "реквизити" се смята за нарушение и няма да ви бъде признато и следва глоба. Това нарушение е с допустимост до 30 или малко повече минути. И единствено, ако е инцидентно.  

За жалост, макар и това да е съвсем законно да се направи, повечето контролни органи не го признават и направо ви пишат глоба за нарушение. Но някой са "хора".  За да ви е мирна главата, може да поискате полицай, който примерно ви е спрял за проверка да се подпише на разпечатката, че ви е направил проверка и с това да се свърши.  Тази разпечатка влиза се съхранява с другите, поне за следващите 28 дни.


... това е. Ако съм сгрешил някъде, съм готов да си призная вината. Не съм казъл, че съм идеален!

 Със здраве и лека!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
navara
Младши потребител
**

Рейтинг: +56/-6
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 88
Теми: 3



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #507 -: Петък, 22 Април, 2016, 19:20:39 »
ОтговорОтговор

В регламента е записано 3 пъти по 9 часа.Другото няма значение.Съгласен съм с шефа ти.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #508 -: Петък, 22 Април, 2016, 21:20:45 »
ОтговорОтговор

Понеделник, Вторник, Сряда, са по 9часа. Или максимума на разрешените 9-ки паузи.
Четвъртък имаш 11 часа. Петъчната 11 часова пауза е обединена със седмичната почивка.
Не си в нарушение  в този случай.
Но това при условие, че работиш само Пет дни в тази седмица. Ако работиш още един ден(Шести) в неделя примерно трябва да е с 11часа пауза.  
Здравейте колеги, изчетох темата, но не намерих отговор на моя казус. Накратко - работната седмица ми е от понеделник до петък, позволено ли е в този перод да имам само 1 дневна пауза 11 часа. Примерно в четвъртък. Тълкованието на моят шеф е, че втората дефакто се получава като свържеш остатъка от петък след края на смяната със седмичната почивка. Няма да споделям какво мисля аз за да не накланям везните. Дайте мнение моля.

 Член 8 ал. 3.
Дневната почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или намалена седмична почивка.
 Член 8 ал4.
Водачът може да има най-много 3 намалени дневни почивки между всеки две седмични почивки.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
LightOff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +84/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 179
Теми: 15



Активност
0%

« Отговор #509 -: Събота, 23 Април, 2016, 11:22:00 »
ОтговорОтговор

.... ако може, пак да се изкажа. Аз ли чета грешно този регламент или...

Този човек няма да е в нарушение, единствено за конкретната седмица в която прави намаление на дневните почивки / трите 9 -ки/. Но за следващите две, ако рече пак да е така, ще е в нарушение.

Така ли е или аз,  не го разбирам! През всеки две седмици, казват. Тоест, такова намаление на дневните почивки, след първата в която се прави, ще е възможна едва на третата седмица. 

Регламента не дава възможност за постоянно намаление на дневната почивка за всички седмици в месеца. И в този случай, искането на конкретния работодател е в нарушение на регламента. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!