ADR
Форум на българските шофьори
Сряда, 15 Май, 2024, 21:41:14 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: ADR  (Прочетена 70528 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
ADR
« -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 18:21:14 »
ОтговорОтговор

Тази тема е за дискусии относно превози под режим ADR. Ще се радвам да споделите опита си в този вид превози.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
ADR
« -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 18:21:14 »

 Активен
imter
Потребител герой
*****

Рейтинг: +413/-15
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 987
Теми: 35



Активност
0.2%


Ел. поща
« Отговор #1 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 19:09:16 »
ОтговорОтговор

Поздрави за темата,аз също ще се радвам колегите да споделят своя опит.Аз лично до сега съм превозвал  предимно ADR-товари.И все още смятам ,че има тънкости които не знам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 19:09:16 »

 Активен
stalker
Начинаещ
*

Рейтинг: +34/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 37
Теми: 5



Активност
0%

alex_70@mail.bg
Ел. поща
« Отговор #2 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 19:55:46 »
ОтговорОтговор

90% от товарите които превозваме са ADR,като много голяма част е Клас 1 /взривни вещества/,както и небезвестния Клас 6 /токсични вещества/. Ако някой колега го интересува нещо по специфично във връзка с превоза на този род товари - ADR - нека пита,с каквото мога ще бъда полезен.
Най-общо казано - материята е специфична,отговорна и неизпълнението на някой неща - макар и на пръв поглед дребни и незначителни - води до глоби и страшно много главоболия.Питайте,не се притеснявайте,ще се стремя да отговоря възможно най-изчерпателно.
Лека и безаварийна ...

Причина за редакция: Забранено е използването на червен цвят в публикациите!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Понеделник, 01 Август, 2011, 20:08:33 от admin » Активен

Предпочитам невъзможното което убеждава,пред възможното което звучи неубедително ...
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #3 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 20:06:57 »
ОтговорОтговор

Бацета айде да питам аз .
Моя милост се интересува при  колко атмосфери се транспортира пропан-бутанеца у цистерна ако некой мое ми мъцне мноо мерси.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 20:12:54 »
ОтговорОтговор

Преди две години товарихме с брат ми от Влисинген в Холандия две палета с E451. Това е някаква добавка най-вече за колбаси. Някакъв трифосфат по-скоро. Произвежда се в някаква химическа фабрика, и пуснаха само него да товари. Обаче преди това се снабди с пълно снаряжение за ADR. Дойдоха и няколко цистерни и шофьорите само дето противогази не носеха. Ботуши, наметала, ръкавици, очила. Направо се чудя как после ги ядем тези неща. Но в крайна сметка самото Е451 не е ADR.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ivanstch
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 11
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 21:22:19 »
ОтговорОтговор

Колега, 90% от стажа ми на камиони е бил на цистерни за пропан-бутан, а той не е много малък. Та на въпрoсът ти за налягането, не е много голямо , варира от 2 до максимум 14 bar. Зависи какво точно караш / в какво съотношение е пропана и бутана. Обикновено ''микса'', който карам е около 4-6 bar. Виж при метана нещата са доста по-различни, там налягането е около 240 bar.

Причина за редакция: Правопис!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Понеделник, 01 Август, 2011, 21:27:25 от admin » Активен
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #6 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 21:29:59 »
ОтговорОтговор

Мерси баце,пропанеца ме бригаше метана го мани.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivanstch
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 11
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 21:48:39 »
ОтговорОтговор

Ако знаеш Баце колко сладка работа беше с пропана , ама едно време!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #8 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 21:52:39 »
ОтговорОтговор

  Имаше един много интересен въпрос у форума „Олиото АДР товар ли е?"
  Е, има ли решение? Ъ? Ъ? Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #9 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 22:48:35 »
ОтговорОтговор

Списък на опасните вещества и изделия UN номера на английски с обяснение на типът на веществото  и характеристиките му. Ако някой го намери на български нека го постне.http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UN_numbers

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Понеделник, 01 Август, 2011, 22:53:37 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
stalker
Начинаещ
*

Рейтинг: +34/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 37
Теми: 5



Активност
0%

alex_70@mail.bg
Ел. поща
« Отговор #10 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 23:00:50 »
ОтговорОтговор

Първо - "Admin - сори за поста в червено" усетих се но късно,бях го публикувал вече и не успях да го редактирам.
Второ - Имам уверението от един мой приятел - момчето има малка фирма за предпечатна подготовка на книги - че до два дни ще ми изпрати в електронен вид целия класификатор на ADR с UN номерата и значението им - на български език. Това е същото което е публикувал колегата но на нашия си език.
Получа ли данните от приятелчето - моментално ще ги споделя тук с Вас.
Лека и безаварийна ...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Предпочитам невъзможното което убеждава,пред възможното което звучи неубедително ...
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #11 -: Петък, 23 Септември, 2011, 21:21:56 »
ОтговорОтговор

Знаци за опасност.
                       източник:ДАИ

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* adr_34.JPG (226.17 KB, 862x1375 - видяно 5149 пъти.)
« Последна редакция: Петък, 23 Септември, 2011, 21:35:59 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #12 -: Събота, 08 Октомври, 2011, 04:40:00 »
ОтговорОтговор

Колеги здравеите.От доста време се каня да напиша нещо в този раздел ,аз имам опит с АДР и брезенти(но за брезенти няма тема и реших да пусна за АДР).Преди да почна темата искам да отговоря на въпроса на колегата BoBy_BoY ,олиото НЕ Е АДР.Имам желание и снимки да кача  но незнам как ,а имам доста ако някои има желание да помогне да пише на ЛС да му дам скаипа си.

За да караш АДР продукт трябва водача да има свидетелство са превоз на АДР и камиона да има АДР сертефикат.Има два вида цистерни за превоз на АДР и за превоз на хранителни продукти.Не може да се вози в цистерна за АДР храни или обратното колкото и добре да е измита.Цистерните са раделени на няколко секци(депозити).Наи често са с 4 или 5 депозита или с един цял (говоря за цистерна-полуремърке),като депозитите се броят от влекача на зад.Всяка цистерна има тапи(капаци) и спирателни клапани,разположени отгоре и са с различен брои според това с колко депозита е цистерната(пример:при 4 депозитна цистерна са 4 тапи и 4 сп.клапани)Всички депозити са свързани в горния има краи (точно до тапите) с обезвъздушаващасе система.Тази система се използва за изпускане на парите при отваряне на тапите(ако ги има разбирасе),като всеки депозит си има оделен кран за обезвъздушаване.В долния краи са разположени изводите за пълнене и изпразване на цистерната като всички изводи са свързани общо с колектор които се маха и слага.Броя на изводите зависи от броя на депозитите и всеки извод има спирателен кран.Самите изводи и колектора за разположени в сандък.В сандъка има още помпа на ток също има и извод за вода и въздух за чистене на маркучите когато се разтовара и товари с преносима помпа.Има цистерни които имат одтелен штуцер-вход за въздух за разтоварване.Цистерната която аз карам има такъв извод и имали фабрика с компресор за въздух се разтовара много бързо.Този тип цистерни имат няколко слоя изолация която позволява превозвания продукт да не губи температурата си.Единственото лошо нещо на тези цистерни е че са малко по тежки(празна композиция влекач+цистерна=16тона и нещо).

Товарене:

Има два начина за товарене на цистерни,единия е от горе ,а другия от долу.Начина отгоре предполагам е ясен на всички.Прикарваш над трабата където е отвора на депозита и пълниш.Пълни се 1-4-3-2(като 2 се пълни по рядко).При пълнене от горе всички кранове и клапани за затворени.Пълненето от долу е по специфично.Първото важно нещо което трабва да знаеш преди да започнеш да пълниш е каква е плътноста на продукта които ще товариш за да няма претоварване.Принципно при товарене на течни продукти се знае количеството в тонове.След като се разбере колко процента е плътноста на продукта тоновете и процентите плътност се делят и полученото е литрите които траябва да се товарят.Винаги 1 и 4 събират наи много 2и3 по малко.

Примерно трябва да товариш 24000кг. плътноста на продукта е 1.1% =литрите са около 22000л.
При положение че 1 и 4 са по 10000л всеки ,а 2 и 3 са по 5000л всеки.
Продукта се разпределя :1 и 4 пълни ,а останалото в 3.
И така вече сме на мястото където ще товариме от долу.Отваряме капаците(тапите) и спирателните клапани на 1 3 и 4 ,снаждаме маркуча с отвора на колектора и започва пълненето.Винаги пълня първо 1 като отварям спирателния каран само на първи извод.И започвам да следя нивото на течноста в депозита ,като видя че наближава края пускам спиратения кран на 4 на полувина.В момента в които 1 се напълни (винаги оставам между 2 - 4 пръста преди края на депозита) му затварям спирателния кран и веднага отварям крана на 4 до краи.След това затварям спирателния кран на 1 и капака на депозита(тапата).Същото правя и с 4 и 3 след като се напълнят.Помпите  са два вида ,с брояч за литри (те спират автоматично) или помпи които се спират ръчно.В момента в които помпата спре трябва да се затвори спирателния кран на извода на 3 за да не почне да се връща течноста обратно по маркуча.Този вариян на пълнене е удачен когато има втори човек да ти помага.Ако съм сам вариянта е следния:Преди да почне пълненето на депозитите отварям всички спирателни кранове (без втори) ,но затварям всички спирателни клапани горе на цистерната като оставам отворен само клапана на депозита които ще се пълни.Като почне да се напълва депозита (1) леко отварям клапана на (4).Процедурата е горе долу същата като при спирателните кранове,само че с клапаните има една тънкост когато отваряте следващия клапан трябва да се отваря много внимателно и леко защото течноста е под налягане и ако го отворите бързо........ Усмивчица Ухилен
След като вече цистерната е пълна идва и времето за поставяне на табелите.Поставят се два вида табели "кемлерови" и "табели са опасност".Кемлеровата табела има два реда цифри,горния е кода на опасност на продукта ,а долната е UN номера му.Ако кода за опасност е само с една цифра (пр.30) това значи ,че има само единична опасност но ако са две или три (пр.336) тогава има и вторична и третична  опасност.Табели те се слагат :една кемлерова отпред на влекача и отзад на ремъркето и табели за опасност отзад и от двете страни на цистерната.Като броя и вида на табелите за опасност зависи от това какъв е кода за опасност (пр.30 по една ) (пр.336 по две).Друго важно нещо което много малко колеги знаят е ,че когато се налага да се сложат две табели за опасност те трябва да се наредят както се редят цифрите на кода за опасност на кемлеровата табела.Ако кода е 336 ,се слага първо табела с номер 3 а до нея и табела с номер 6 (от ляво на дясно).

Транспорт:

Една цистерна е наи стабилна на пътя когато или е пълна (около 95 процента от обема и)или е празна.НИКОГА НЕ ТРЯБВА ДА ЗАБРАВЯМЕ ,ЧЕ ВОЗИМЕ ТЕЧНОСТ КОЯТО СЕ ДВИЖИ НАПРЕД НА ЗАД ,ОСОБЕНО ПРИ ЗАБОИ И ПРИ СПИРАНИЯ.Друго важно нещо е разпределяне на товара когато ни се налага да разтоварваме на две различни места.Винаги разтоваряите 4 първи.Редът на разтоварване е следния 4 ,3, 2, 1.Винаги оставяите 1 последен.Защото оставили се 4 последен при едно навлизане в завои с малко по висока скорост и........... :'(.

Разтоварване:

Отваряте всички тапи(капаци) и спирателни клапани прикачате маркуча към изхода на колектора и отваряте всички спирателни кранове след това се пуска и помпата на фабриката.Като винаги депозитите свършват 1,2,3,4,.В момента в които един депозит свърши трябва да му се затвори спирателния кран.Това е малко тънак момент особено когато помпата е по слаба и има опасност да дръпне въздух.Разбира се не може депозитите да се изцедят до капка ,като винаги трябва да си носите две кофи за до изцеждане на депозитите.Има помпи които за да почне да дърпа трябва цистерната да е заземена.Самия кабел с щипката за заземяване има датчик към помпата ,ако не е заземено хубаво датчика свети червено и помпата не работи ,ако всичко е точно датчика свети зелено.Щипката се закача за цистерната.Другия вид разтоварване е с въздух.При него тапите са затворени ,а само се отварят клапаните и спирателните кранове,като освен маркуча за разтоварване се слага и маркуч за въздух от компресора на фабриката (ако има ) към штуцер-входа.След като се пусне въздух се гледа манометъра на штуцера на цистерната.Стане ли на 2  се отварят спирателните кранове.Когато депозитите се изпразнят маркуча за разтоварване започва да вибрира.Това е знак че са празни.

Когато цистерната е празна но е возила АДР продукт, а не е мита НЕ трябва да се махат табелите докато цистерната не се измие.Цистерните се мият в специялни мивки.В Западна Европа е пълно с такива,за БГ не съм много на ясно с мивките (не съм возил АДР в БГ).До колкото съм чул имало няколко.След мивката въпреки ,че депозитите се обработват с пара с висока температура трябва да се провери сухи ли са депозитите.

Колеги надявам се да съм ви бил полезен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #13 -: Вторник, 15 Ноември, 2011, 21:34:59 »
ОтговорОтговор

До преди малко разглеждах стари теми във форума и попаднаш на една друга тема за ADR в нея ставаше дума за биодизела ,че бил ADR товар.Биодизела и олиото не са ADR товари.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #14 -: Вторник, 15 Ноември, 2011, 22:49:36 »
ОтговорОтговор

Преди години след пожара в тунела във Франция, когато изгоряха 54 човека, имаше големи дебати, дали да се вкл. маслото,маргарина и олиото към ADR UN спиъка на опасните вещества. Камиона, който се запали тогава беше натоварен с такива стоки.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!