Психологическа годност
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 11:49:11 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 22   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Психологическа годност  (Прочетена 137746 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #210 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 22:48:35 »
ОтговорОтговор

Ще внеса малко яснота. Цялото писание на човека заслужава похвала, но принципно в края на написаното имаше поставена връзка към сайт, което по същество се явява непозволена реклама. Връзката съответно беше премахната.
Извинявам се, но не зацепих аз ли съм рекламирал нещо или боби е направил непозволена реклама? Или направо линк към кабинет лицензиран от... за.... пс.... ска г... ност Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #210 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 22:48:35 »

 Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #211 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 23:15:51 »
ОтговорОтговор

Мен психото ме забавлява. Наистина. Всеки път се чувствам част от ,,the wall" Искам само да вметна, че една от основните части на IQ теста, се пропокрива със задачите на психото. Логика, съобразителност, наблюдателност, дедукция. И по същество е полезен за самия участник.
P.S. Ако се анализират резултатите, ако някой ти обърне внимание след теста, и ако това е за сметка на работодателя......
Обратното е колега, теста на който ни подлагат се припокрива с IQ такъв. Относно резултатите проблема е, че те не означават нищо на практика. Аз съм работил и друго освен шофьор, работодателите ми са организирали подобни тестове, обаче с цел....  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #211 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 23:15:51 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2411/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #212 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 23:18:07 »
ОтговорОтговор

Извинявам се, но не зацепих аз ли съм рекламирал нещо или боби е направил непозволена реклама? Или направо линк към кабинет лицензиран от... за.... пс.... ска г... ност Ухилен

Не си ти. Нямам представа кой е Боби, но със сигурност е избрал много хитър начин да си рекламира сайта.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #213 -: Понеделник, 20 Февруари, 2017, 23:29:17 »
ОтговорОтговор

Не си ти. Нямам представа кой е Боби, но със сигурност е избрал много хитър начин да си рекламира сайта.
Micyri, видя ли, че има нещо гнило Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +776/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #214 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 00:39:27 »
ОтговорОтговор

Обратното е колега, теста на който ни подлагат се припокрива с IQ такъв. Относно резултатите проблема е, че те не означават нищо на практика. Аз съм работил и друго освен шофьор, работодателите ми са организирали подобни тестове, обаче с цел....  Усмивчица
Радвам се искрено за теб. Аз лично държах  психологически тест за първи път много отдавна. Имаше ли тогава IQ тест в България?
С наредба № 36 от 15.05.2006  се въведе психо тестът, преди това си карахме и без него.
Относно резултатите: Вярно ли е твърдението, че водач, преминал теста на прима виста, е по-приспособим към негативите на шока от професията, или е невярно? И вярно ли е твърдението, че след премахването на ,,психо теста", българският водач ще профилира и подобри уменията си?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #215 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 08:14:24 »
ОтговорОтговор

Привет колега, отговарям ти на въпросите без да си налагам мнението, защото не съм компетентен в тяхния смисъл. Психологическото изледване с нищо не помага за бъдещата работа на шофьора, то няма за цел да развие по добри умения на същия, било те практически, теоретични или ментални.
На втория въпрос ти отговарям с въпрос. След като в ЕС няма такова изследване, нима там колегите си вършат работата по зле от нас, с повече инциденти, с повече неприятни случки на пътя и т. н.?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +776/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #216 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 17:02:50 »
ОтговорОтговор

Аз съм като теб. Не съм достатъчно компетентен по този въпрос, за да формулирам експертни тези, и излагам единствено лично мнение.
Разсъждаваме заедно и търсим възможна истина. Поне да обсъждаме можем, този психо тест сме го минавали Н на брой пъти и пряко ни засягат всички възможни промени по него. В случая аз съм опозиция.
Но защитавам обречена кауза. Психото ще падне, така или иначе. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #217 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 18:15:52 »
ОтговорОтговор

Намигване В този вариант трябва да падне, защото най-малкото не покрива никакви рискове. Чета от ляво и дясно, че ще се предлага подобни изледвания да се организират от работодателя и вече той може да прецени какъв е служителя, след като му се предоставят резултатите и да си "бере гайлето". Аз кандисвам на такъв резултат от кампанията. С тая психо тема, нещо ми се раздвои личността.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #218 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 18:42:18 »
ОтговорОтговор

briko извинявам се, че се намесвам но мисля, че визираш идеята която лансираме ние, да се прави ежегоден медицински преглед за сметка на работодателя и да отпадне сегашната наредба 36 както и текстовете за нейното изискване в Закона за автомобилните превози и Закона за движение по пътищата.
Нашата идея е освен задължителните медицински прегледи, които и сега работодателя е длъжен да прави да се прави и психиатричен преглед на работника и по този начин да се взима под внимание реалната психическа нагласа на всеки. С резултатите от тези прегледи да може работодателя да декларира пред контролните органи, че водачите му са медицински и психически годни, както е в редица страни от ЕС.
Резултатите от такива психиатрични, а не психологически изследвания ще бъдат много по-точни и може да послужат не само на работодателите. Пълните резултати от тези прегледи може да послужат и за по-ранна превенция от страна на работниците за борба с далеч по-тежки заболявания или поне такава е идеята. Такава практика има в редица европейски страни и ние не откриваме топлата вода. Дано да съм бил полезен с нещо.
Цялата идея е пълното отпадане на психото в сегашният му вид и начин на провеждане и издаване.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #219 -: Сряда, 22 Февруари, 2017, 19:39:53 »
ОтговорОтговор

Разбира се, че имах в предвид вашата идея и съм съгласен с нея, с каквото мога ще помагам.
Не искам да обидя никой, но се чуствам длъжен да напиша тук, че психиатъра е лекар, а психолога не е медицинско лице.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #220 -: Сряда, 01 Март, 2017, 13:24:15 »
ОтговорОтговор

И така колеги, от КЗД са завели преписка т.е. жалбата е основателна......... Готин



Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #221 -: Сряда, 01 Март, 2017, 16:02:17 »
ОтговорОтговор

И така колеги, от КЗД са завели преписка т.е. жалбата е основателна......... Готин




Това е добра новина!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #222 -: Сряда, 01 Март, 2017, 16:45:37 »
ОтговорОтговор

Следва заседание с МТ и точно тогава е според мен е подходящия момент за реализацията на идеята на г-н Стамболийски за промяна на наредбата, ако комисията реши, че е налице трудова дискриминация.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #223 -: Сряда, 01 Март, 2017, 23:34:53 »
ОтговорОтговор

briko моля те изпрати ми, ако можеш всичко което са ти изпратили като отговор от КЗД за да може да пуснем и нашият проект към МТ и да си съгласуваме действията. Пощата е sbtr@mail.bg

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #224 -: Четвъртък, 02 Март, 2017, 11:42:56 »
ОтговорОтговор

това е незавършен вариант на предложението ни до властта.
ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ДО МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
ДО ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ДЕКЛАРАЦИЯ - ИСКАНЕ
УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕЗИДЕНТ,
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ Г-ДА/Г-ЖИ МИНИСТРИ,
УВАЖАЕМА Г-ЖО ОМБУДСМАН,
С оглед на направени от нас проверки през информационният портал на Международният съюз за автомобилен транспорт (IRU), представена у нас от АЕБТРИ и чрез официално представена информация в информационните сайтове на ведомствата на страните членки на Европейският Съюз. Ние, професионалните водачи правим следното искане и на база отправена жалба до Комисията за защита от дискриминация(КЗД) обявена за основателна на база на която е заведена преписка №27 към 3ти състав.

Ние, професионалните водачи желаем отменяне на НАРЕДБА № 36 от 15.05.2006 г. за изискванията за психологическа годност и условията и реда за провеждане на психологическите изследвания на кандидати за придобиване на правоспособност за  управление на МПС, на водачи на МПС и на председатели на изпитни комисии и за издаване на удостоверения за регистрация за извършване на психологически изследвания и отпадане на чл. 18 ал.3 от НАРЕДБА № 33 от 03.11.1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България, чл. 152, ал. 1,т. 2 от Закона за движението по пътищата, чл.7а ал.2 в частност думите „и за психологическа годност” от Закона за автомобилините превози.

За сметка на това искаме да бъде създадена методика за изследване на физическа и психическа годност за водачи на моторни превозни средства от категории C, C1, D, D1, CE, C1E, DE, D1E. Искането ни е методиката да бъде въведена и приета, като текст от Закона за автомобилните превози(ЗАП) или като поднормативен акт и да бъде изискуема за водачи на МПС упражняващи професията щофьор на автобус, товарен автомобил и/или шофьор на автомобил изискващ наличието на категория С, C1, D, D1, CE, C1E, DE, D1E, за които досега се изискваше психологическа годност по НАРЕДБА № 36 на МТ.
Ако обърнем внимание на случващото се по пътищата на Република България, а и не само, бихме могли да заключим, че досегашният метод за иследване чрез психометрия е неефективен и има нужда да бъде заменен с по-подходящ метод водещ до ефективни резултати в изследването и подбора на водачи от съответните категории. Както е известно психометричното изследване е съвкупност от методи и техники, позволяващи измерване на психичните явления. В най-широк смисъл тази дума обхваща всички измерващи сензорни изследвания (прагове на усещане, време на реакция), но обикновено тя се употребява в по-тесен смисъл за означаване на съвкупността от когнитивни тестове и изобщо тестовете, които служат за преценка на способностите и нивата на развитие.
Психологията постига голям напредък след въвеждането на измерванията. Но използването на цифрови резултати не е безопасно. Числото притежава само индикативна стойност; то е просто елемент от диагностиката, която психологът трябва да направи. То потвърждава или не дадена хипотеза и трябва винаги да се съотнася с други наблюдения и с миналото на изследвания субект.
Ако висок коефициент при когнитивните тестове означава положителен резултат, то ниският коефициент след теста не означава винаги предпоствка за отпадне  на субекта при теста. Този резултат може да се дължи на тревожност, на невротично потискане, на противопоставяне от страна на субекта или липса на интерес у него към предлаганите задачи. Следователно, много важно е психологът да не се ограничава до ролята на лабораторен техник, чиято задача е извършване на точни измервания, а да умее да ги интерпретира правилно, а при нас такава тенденция не се наблюдава.
Премахването на т.н. психологическа годност на водачите изразена в по-горе цитираните нормативни, според нас е също и държавна дискриминация към водачите. В нито една страна от ЕС не съществува понятие психологическа годност или сродно на него. Поради този факт бихме желали това понятие да бъде премахнато от нормативните актове на страната.

Нашето предложение относно тази методика е да бъде въведено за всики превозвачи чрез текстове в ЗАП, задължително медицинско изследване на водачите, което да включва освен обстоен медицински преглед и преглед при психиатър с нужното медицинско образование. Задължителните медицински прегледи в сегашният им вид са неефективни по своята същност и контролът по изпълнението им е прекалено нисък. Според нас и трябва да се наложи ежегоден задължителен такъв.

При така предложеното медицинско изследване на водача ще може да бъдат наблюдавани и превантивно лекувани всички рискови заболявания, с което ще се сведе риска от злополуки в следствие на медицински причини до минимум. По този начин ще бъде дадена и възможност на хора с хронични заболявания да продължат да изпълняват служебните си задължения без притеснение и с предприети мерки за лечение и превенция от изследващите лекари.

Психиатричното изследване ще даде по ясна картина  на работодателите за техните работници и за това до каква степен те са рискови при изпълнение на служебните си задължения. С оглед на безопасността може да бъде изготвена схема за определяне на риска от експерти по психиатрия към Министерството на здравеопазването. По този начин ще се сведе до минимум риска от ПТП предизвикани от нервни разтройства.

Такива видове изследвания на работещите в бранша транспорт са въведени в редица европейски страни. Според немският закон Fahrerlaubnisverordnung (FeV), и член 5 и 6 от него на ежегодни медицински и психологични прегледи се подлагат всички водачи в съответните професионални категории заети в държавният или частният сектор при превоз на пътници.

За Франция такива психологични изследвания се правят само и единствено след отнемане на свидетелството за правоуправление след употреба на алкохол или друг вид тежко нарушение. Тези изследвания се прилагат по нормативни документи приети от съответната префектура.

В Испания се изисква от фирмите при назначаване на работа да изпращат работниците на медицински и психологичени изследвания само, ако са наскоро придобили право да упражняват професията, за която се изисква. Работници с най-малко 2 години стаж, които не са наказвани за тежки нарушения са освободени от психологическо изследване но подлежат на медицинско.

Както в всички европейски страни така и в България контролът върху тези дейности се предоставя на държавните органи в лицето на ИА”АА”, като с нормативен акт, се определя срокът за подаване, отчет и съхранение на списъците с резултатите на преминали ежегодните медицински изследвания водачи както и сроковете за вписване на резултатите на новоназначените водачи. Тези данни по презумция се съхраняват от работодателите и от медицинските служби или лица извършили прегледите.

Позовавайки се ЗЗБУТ, всички необходими мерки за здравословни и безопасни условия на труд, се изпълняват от работодателя и/или съответното ведомство при държавни предприятия и разходите за медицински изследвания с цел служебни задължения следва да останат, като отговорност и за сметка на работодателите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 22   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!