Ретардер на МАН 19.463
Форум на българските шофьори
Вторник, 14 Май, 2024, 02:34:05 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Ретардер на МАН 19.463  (Прочетена 16293 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1853/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #15 -: Неделя, 25 Септември, 2011, 09:25:14 »
ОтговорОтговор

Това което съм натиснал е много ценно копче Усмивчица като го включиш дори и камиона да не е на контакт можеш да командваш възглавниците на влекача , като нивото на което ги оставиш се запазва при товаро-разтоварна дейност (при товарене само докато има достатъчно въздух в системата !) Това над него спада възглавниците и камиона става по-нисък .Не знам какъв е смисъла от него , но аз го ползвам когато трябва да надигна малко задницата на ремаркето ( с люлка съм ) ! Третото от горе надолу е за подгряването на огледалата  ,а най-долното да сменяш бензиномера на таблото да показва нивото на горивото в двата резервоара ! При теб подредбата може да е друга , така че ако искаш снимай твоето табло и ще ги разчетем по символите !
За спадането една идея...
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Xzh8RiitMyg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Xzh8RiitMyg</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Неделя, 25 Септември, 2011, 09:25:14 »

 Активен
Дамян Йончев
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +36/-3
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 247
Теми: 12



Активност
0%


Дамян Йончев
WWW Ел. поща
« Отговор #16 -: Петък, 04 Ноември, 2011, 00:01:21 »
ОтговорОтговор

Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер  Ъ?

Ето снимки: самоче той е 19.464


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Петък, 04 Ноември, 2011, 00:01:21 »

 Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #17 -: Четвъртък, 02 Август, 2012, 19:58:10 »
ОтговорОтговор

А защо моторната спирачка на този модел Ман 19.463 не е ефекетивна на 6-ста скорост? Или на 4 и 5-а добре спира, а на 6-ста само бучи, и нищо или спира с на 10%- неефективно. Моторната спирачка се включва с  метал  бутон  отляво на седалката на пода и е само с 1 степен. Камиона е 1995г.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Jack77
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +42/-176
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 164
Теми: 8



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #18 -: Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:35:43 »
ОтговорОтговор

Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #19 -: Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:46:44 »
ОтговорОтговор

Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.
Точно защото оборотите са малко. Колкото по високи са оборотите на двигателя, толкова и по-ефективна е моторната спирачка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #20 -: Петък, 03 Август, 2012, 11:22:27 »
ОтговорОтговор

Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер  Ъ?

Ето снимки: самоче той е 19.464



При МАН е интардер, няма значение с какво лостче е.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #21 -: Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57 »
ОтговорОтговор

С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2406/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #22 -: Петък, 10 Август, 2012, 17:58:09 »
ОтговорОтговор

С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

С водно охлаждане е най-вероятно. Не ти ли покачва бързо стрелката за температурата на таблото? Аз пътувах преди време с един такъв МАН до Франция и мога да ти кажа, че грееше ужасно много ретардера. Максимум 10 секунди и трябваше да се изключи, докато охлади малко. Представяй си какво изживяване е на спусканията към Игуменица. На този МАН беше същата история моторната спирачка. Все едно с нея или без нея. А скоро пътувах до Гърция и Румъния с едно Рено Магнум и останах очарован от ретардера. С 24 тона на четвърта степен спира композицията все едно си на крачна спирачка. А стрелката едва-едва се повдига. И то на около 35 градуса околна температура.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #23 -: Петък, 10 Август, 2012, 19:36:45 »
ОтговорОтговор

Интардера е с водно охлаждане,ако всичко е в ред не би трябвало да грее.Ако не са сваляни да се мият радиаторите не се щадете свалете ги измийте ги и край с този проблем.Карах ман тга 18.460 с интардер ако ще 1 час да пускам на ретардер няма греене само перката се включва а стрелката на температурата не мърда.Мана в това отношение е много подсигурен,но иска и малко грижи така че някой да свали радиаторите  Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #24 -: Петък, 10 Август, 2012, 20:46:52 »
ОтговорОтговор

С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

Както колегата Крон каза производителя го е сметнал и не би трябвало да има проблеми. Затова радиатора трябва да е чист. Може да се почисти и без да се сваля /ако антифриза е чист/. Лично аз като си миех камиона редовно минавах и радиатора че между него и интеркулера става като тапа в долната част. И редовно падат доста мизерии, но веднъж ми се откъсна малко нафта от сърцето и като го минах с пара изпадаха многократно повече боклуци.
 А и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
 Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
MagnuM
Старши потребител
****

Рейтинг: +70/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 343
Теми: 14



Активност
0%


« Отговор #25 -: Петък, 10 Август, 2012, 21:14:42 »
ОтговорОтговор

Започне ли МАНа да грее на ретардер, задължително сваляне на радиаторите. Съгласен съм с колегата kron, МАНа има много добър ретардер, при добре почистени радиатори няма греене, пък ако искаш и 1 час карай на ретардер Намигване
Например като при нас, гондолите (влечени от TGA 410, 430, 460) работят постоянно в трици когато товарят, въпреки че работи само да се позиционира и после се запалва да качи въздух, перката поема доста боклук и всичко отива по радиатори и от там идва греенето. При нас на всеки 4-5 месеца се сваля радиаторите на всеки от камионите (профилактично, не чакаме до последния момент). Така го избягваме поне малко греенето, а ако започне да грее може 1 месец след почистването, пак се свалят  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Намигване Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя Намигване
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #26 -: Петък, 10 Август, 2012, 21:45:50 »
ОтговорОтговор

Цитат
А и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
 Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото.
Ако силиконовото масло е в нормите като количество перката ще работи , системата е така направена, че дори да няма въздух перката да работи.
Първо има един допълнителен термостат на тръбата под водната помпа с въздушен клапан, който пуска въздух към перката,
Работният диапазон е от 0-до 7bar  0-2bar перката  включена, а от 2-5bar изключена, след което от 5-7bar отново е включена.
По този начин на работа се предотвратява възможността при липса на въздух да откаже перката.
Ако откаже термостата  е по-вероятно да не изключва перката, от колкото да грее камиона.
Имал съм подобна авария с отказал термостат и зимата е приключение от студ.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #27 -: Събота, 11 Август, 2012, 22:29:57 »
ОтговорОтговор

При изправен вентилатор няма как да загрее, поне на колегата с постоянно зацепена перка и товар 40т трудно достигаше 80-85 градуса в най големите горещини. А за датчика лесно се проверява.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #28 -: Петък, 17 Август, 2012, 10:46:03 »
ОтговорОтговор

При новите камиони,перките вече не са с силикон(масло),те са не електрически принцип,компютъра включва перката а не както при старите маслото Ухилен а по принцип и на място се мият радиаторите но специално при МАН имах случай когато свалихме радиаторите беше станала такава стена между двата радиатора че на място нямаше шанс.Така че иска си сваляне а както са писали колегите по горе при гондолите нормално е да е по често всеки знае в какви условия работят ;)лека и безаварийна на всички колеги Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!