Форум на българските шофьори
Вторник, 14 Май, 2024, 02:34:05
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Товарни автомобили
>
MAN
>
Ретардер на МАН 19.463
Страници:
1
[
2
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Ретардер на МАН 19.463 (Прочетена 16293 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1853/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #15
-:
Неделя, 25 Септември, 2011, 09:25:14 »
Отговор
Цитат на: godji в Неделя, 11 Септември, 2011, 15:59:03
Това което съм натиснал е много ценно копче
като го включиш дори и камиона да не е на контакт можеш да командваш възглавниците на влекача , като нивото на което ги оставиш се запазва при товаро-разтоварна дейност (при товарене само докато има достатъчно въздух в системата !) Това над него спада възглавниците и камиона става по-нисък .Не знам какъв е смисъла от него , но аз го ползвам когато трябва да надигна малко задницата на ремаркето ( с люлка съм ) ! Третото от горе надолу е за подгряването на огледалата ,а най-долното да сменяш бензиномера на таблото да показва нивото на горивото в двата резервоара ! При теб подредбата може да е друга , така че ако искаш снимай твоето табло и ще ги разчетем по символите !
За спадането една идея...
http://www.youtube.com/watch?v=Xzh8RiitMyg
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #15 -:
Неделя, 25 Септември, 2011, 09:25:14 »
Активен
Дамян Йончев
Пълноправен потребител
Рейтинг: +36/-3
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 247
Теми: 12
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #16
-:
Петък, 04 Ноември, 2011, 00:01:21 »
Отговор
Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер
Ето снимки: самоче той е 19.464
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #16 -:
Петък, 04 Ноември, 2011, 00:01:21 »
Активен
Rammbon
Потребител герой
Рейтинг: +287/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1424
Теми: 107
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #17
-:
Четвъртък, 02 Август, 2012, 19:58:10 »
Отговор
А защо моторната спирачка на този модел Ман 19.463 не е ефекетивна на 6-ста скорост? Или на 4 и 5-а добре спира, а на 6-ста само бучи, и нищо или спира с на 10%- неефективно. Моторната спирачка се включва с метал бутон отляво на седалката на пода и е само с 1 степен. Камиона е 1995г.
Активен
http://www.portbulgariawest.com/
Jack77
Пълноправен потребител
Рейтинг: +42/-176
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 164
Теми: 8
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #18
-:
Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:35:43 »
Отговор
Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.
Активен
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +83/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #19
-:
Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:46:44 »
Отговор
Цитат на: Jack77 в Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:35:43
Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.
Точно защото оборотите са малко. Колкото по високи са оборотите на двигателя, толкова и по-ефективна е моторната спирачка.
Активен
Tihomir78
Старши потребител
Рейтинг: +32/-7
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 254
Теми: 2
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #20
-:
Петък, 03 Август, 2012, 11:22:27 »
Отговор
Цитат на: Дамян Йончев в Петък, 04 Ноември, 2011, 00:01:21
Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер
Ето снимки: самоче той е 19.464
При МАН е интардер, няма значение с какво лостче е.
Активен
Rammbon
Потребител герой
Рейтинг: +287/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1424
Теми: 107
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #21
-:
Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57 »
Отговор
С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му :'(
Активен
http://www.portbulgariawest.com/
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2406/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #22
-:
Петък, 10 Август, 2012, 17:58:09 »
Отговор
Цитат на: Rammbon в Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57
С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му :'(
С водно охлаждане е най-вероятно. Не ти ли покачва бързо стрелката за температурата на таблото? Аз пътувах преди време с един такъв МАН до Франция и мога да ти кажа, че грееше ужасно много ретардера. Максимум 10 секунди и трябваше да се изключи, докато охлади малко. Представяй си какво изживяване е на спусканията към Игуменица. На този МАН беше същата история моторната спирачка. Все едно с нея или без нея. А скоро пътувах до Гърция и Румъния с едно Рено Магнум и останах очарован от ретардера. С 24 тона на четвърта степен спира композицията все едно си на крачна спирачка. А стрелката едва-едва се повдига. И то на около 35 градуса околна температура.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
kron
Старши потребител
Рейтинг: +166/-7
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 489
Теми: 7
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #23
-:
Петък, 10 Август, 2012, 19:36:45 »
Отговор
Интардера е с водно охлаждане,ако всичко е в ред не би трябвало да грее.Ако не са сваляни да се мият радиаторите не се щадете свалете ги измийте ги и край с този проблем.Карах ман тга 18.460 с интардер ако ще 1 час да пускам на ретардер няма греене само перката се включва а стрелката на температурата не мърда.Мана в това отношение е много подсигурен,но иска и малко грижи така че някой да свали радиаторите
Активен
Tihomir78
Старши потребител
Рейтинг: +32/-7
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 254
Теми: 2
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #24
-:
Петък, 10 Август, 2012, 20:46:52 »
Отговор
Цитат на: Rammbon в Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57
С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му :'(
Както колегата Крон каза производителя го е сметнал и не би трябвало да има проблеми. Затова радиатора трябва да е чист. Може да се почисти и без да се сваля /ако антифриза е чист/. Лично аз като си миех камиона редовно минавах и радиатора че между него и интеркулера става като тапа в долната част. И редовно падат доста мизерии, но веднъж ми се откъсна малко нафта от сърцето и като го минах с пара изпадаха многократно повече боклуци.
А и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото.
Активен
MagnuM
Старши потребител
Рейтинг: +70/-7
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 343
Теми: 14
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #25
-:
Петък, 10 Август, 2012, 21:14:42 »
Отговор
Започне ли МАНа да грее на ретардер, задължително сваляне на радиаторите. Съгласен съм с колегата kron, МАНа има много добър ретардер, при добре почистени радиатори няма греене, пък ако искаш и 1 час карай на ретардер
Например като при нас, гондолите (влечени от TGA 410, 430, 460) работят постоянно в трици когато товарят, въпреки че работи само да се позиционира и после се запалва да качи въздух, перката поема доста боклук и всичко отива по радиатори и от там идва греенето. При нас на всеки 4-5 месеца се сваля радиаторите на всеки от камионите (профилактично, не чакаме до последния момент). Така го избягваме поне малко греенето, а ако започне да грее може 1 месец след почистването, пак се свалят
Активен
Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #26
-:
Петък, 10 Август, 2012, 21:45:50 »
Отговор
Цитат
А и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото.
Ако силиконовото масло е в нормите като количество перката ще работи , системата е така направена, че дори да няма въздух перката да работи.
Първо има един допълнителен термостат на тръбата под водната помпа с въздушен клапан, който пуска въздух към перката,
Работният диапазон е от 0-до 7bar
0-2bar перката включена, а от 2-5bar изключена, след което от 5-7bar отново е включена.
По този начин на работа се предотвратява възможността при липса на въздух да откаже перката.
Ако откаже термостата е по-вероятно да не изключва перката, от колкото да грее камиона.
Имал съм подобна авария с отказал термостат и зимата е приключение от студ.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Tihomir78
Старши потребител
Рейтинг: +32/-7
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 254
Теми: 2
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #27
-:
Събота, 11 Август, 2012, 22:29:57 »
Отговор
При изправен вентилатор няма как да загрее, поне на колегата с постоянно зацепена перка и товар 40т трудно достигаше 80-85 градуса в най големите горещини. А за датчика лесно се проверява.
Активен
kron
Старши потребител
Рейтинг: +166/-7
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 489
Теми: 7
Активност
0%
Re:Ретардер на МАН 19.463
«
Отговор #28
-:
Петък, 17 Август, 2012, 10:46:03 »
Отговор
При новите камиони,перките вече не са с силикон(масло),те са не електрически принцип,компютъра включва перката а не както при старите маслото
а по принцип и на място се мият радиаторите но специално при МАН имах случай когато свалихме радиаторите беше станала такава стена между двата радиатора че на място нямаше шанс.Така че иска си сваляне а както са писали колегите по горе при гондолите нормално е да е по често всеки знае в какви условия работят ;)лека и безаварийна на всички колеги
Активен
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...