Съединител ТГХ-ТГА автоматик
Форум на българските шофьори
Вторник, 14 Май, 2024, 03:35:06 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Съединител ТГХ-ТГА автоматик  (Прочетена 4640 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 08:29:03 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги поради факта че управлявам автомобил на който бързо му се нижат километрите имам едно питане.Колко е дълъг живота на съединителя при автоматичните скоростни кутии,някакви характерни признаци,шумове че съединителя е за смяна,как да разберем да вземем навременни мерки.Всички знаем какви са признаците на съединител с педал,но при автоматиците нещата стоят по друг начин.Волво препоръчват смяна на съединителя около 500 000км но другите производители не се ангажират с препоръки.Става въпрос за автомобили пътуващи по международни релации с дълъг дневен пробег по магистрали,защото превключванията на един камион движещ се предимно в България,Румъния са в пъти повече от движещия се по магистрали в Германия,Австрия и др. при което и живота на съединителя е друг.Споделете кой какъв пробег без аварии на този елемент от своя камион е имал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 08:29:03 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #1 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 08:49:41 »
ОтговорОтговор

Аз патих от тази болест. Първо компа регистрира грешка (претоварване)  много често, тоест диска буксува. Когато го закачиха на диагностика  си каза  грешката, но толкова смотано ни я обясниха, че не ги разбрахме за какво става дума. Системата е така изчислена, че когато си замине диска си е заминал и аксиалният лагер. И оставаш на пътя без предупреждение
Мога перефразирам мисълта- автомат и циганин мрат от един път, на около -600 000км.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 08:49:41 »

 Активен
Nachinaesht
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +29/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 195
Теми: 18



Активност
0%


« Отговор #2 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 10:43:51 »
ОтговорОтговор

И при мен се случи точно така. Без никакво предварителни признаци се счупи лагера на съединителя. Като ме изтеглиха до сервиз и свалиха скоростите, се оказа че и диска е на нитове. Явно лагера и диска си заминават едновременно. Тогава камиона беше на около 950 хил.км., от които 700 хил. в DE, a останалите 250 хил. в БГ.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #3 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 15:14:37 »
ОтговорОтговор

Аз патих от тази болест. Първо компа регистрира грешка (претоварване)  много често, тоест диска буксува. Когато го закачиха на диагностика  си каза  грешката, но толкова смотано ни я обясниха, че не ги разбрахме за какво става дума. Системата е така изчислена, че когато си замине диска си е заминал и аксиалният лагер. И оставаш на пътя без предупреждение
Мога перефразирам мисълта- автомат и циганин мрат от един път, на около -600 000км.

Това протоварване съм го засичал да се изписва на монитора на таблото, когато съм спрял и съм на горния блок и искам да потегля примерно празен на уж на 3-а , а съм на 7-а. Също веднъж ми го изписа когато катерих един дълъг баир на 8-а бавна с 22т и когато го изписа и скоростите отказаха , падна и скоростта от 80км/ч на 60км/ на 6-та. Изпишели го и 5 секунди , нищо . Неможе да се наема. Изписва също и намалена мощност. От сервиза само изчистиха грешките и толкова. Вече само се кара. Камиона е с ръчни скорости тип Комфорт / с бутон за съединител на скоростния лост/ на 520000км, иначе педала на съединителя е ужасно твърд .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #4 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 17:23:55 »
ОтговорОтговор

И при мен се случи точно така. Без никакво предварителни признаци се счупи лагера на съединителя. Като ме изтеглиха до сервиз и свалиха скоростите, се оказа че и диска е на нитове. Явно лагера и диска си заминават едновременно. Тогава камиона беше на около 950 хил.км., от които 700 хил. в DE, a останалите 250 хил. в БГ.
Със сигурност не може да се каже нищо, защото масово се връщат километражи. По сведения от високо място 600 000км е средният пробег. То и Мана , който карах показваше 750 000 км но се оказа, че е на 1 200 000 и това е втората смяна

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Mystang
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +36/-162
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 209
Теми: 3



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #5 -: Сряда, 27 Ноември, 2013, 22:47:43 »
ОтговорОтговор

Съединителя на Мана мре от раз.Няма значение дали е автомат или ръчка.Едни и същи са.Чупил съм 2.1 на ръчка и 1 на автомат.Няма предупреждение няма нищо.За това си караш как знаеш и гледаш да го щадиш.Разни там полусъединители и тръгване от място на висока скорост са нежелателни.На автомата позицията М да се ползва възможно най-рядко.Това е полусъединител на автомата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #6 -: Четвъртък, 28 Ноември, 2013, 00:02:48 »
ОтговорОтговор

Ами затова и не държат цена тази марка,лежат на лаври от стара слава...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +166/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Петък, 14 Март, 2014, 06:53:25 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги сега да споделя и своя опит по темата,след доста безаварийни километри решихме да направим един общ поглед върху съединителя на камиона който управлявам.И така както написах в началото на темата камиона е международен бързо му се нижат километрите стана вече на завидните 730 000км реални.Без да закачаме камиона на компютъра да проверим данните за съединителя свалихме кутията,демонтирахме въпросния елемент(съединителя) и заключението е че сме уцелили точния момент за смяна.В аксеалния лагер вече се беше появил луфт,имаше луфт и в оста на вилката,феродовия диск по спомен с стари сменяни на други машини съединители(не сме взели новия комплект) е на повече от 60% живот.Много хора както в форума така и на пътя казаха че няма никакви признаци че съединителя ще дава авария но не съм съгласен с колегите.При потегляне да няма признаци включва както си му е реда потегля няма подскачане или рязко потегляне всичко си е ок,при изреждане на скоростите в възходящ ред всичко си е ок никакви ядове само чуваш как щрака кутията включва плавно неусетно.Но признаците са поне при моя камион при включване на скоростите в низходящ ред или когато включва от голяма на по малка предавка и не когато се движим на скорост(превключване в баир) а когато намаляме за да спрем на светофар примерно.Тогава се появява едно преритване което с времето се увеличава до като не аварира лагера ако не сме взели превантивни мерки и е на лице по остро включване(това може да е нормално нямам опит с друг автомат).Преди време колега сподели и друго на място когато включим на скорост пуснем паркинга и от лостчето за ръчно управление сменим предавка надолу ако преритва камиона значи трябва да се помисли за смяна на съединител.Днес когато завършим ремонта и тествам машината ще споделя дали тези мой впечатления в промяната на работа на съединителя са именно признаците че той е за смяна,но мисля че не съм се заблудил и именно това е признак.И като заключение мога да кажа че съединителя не мре от раз както са писали колеги по горе има признаци но в много случай няма кой да ги разбере(установи).Нещо друго което пропуснах да кажа на компютъра на камиона не е изписвал никакви грешки и претоварвания на съединителя.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!