Ще взема да сложа едни по-широки гуми, така ще имат по-голяма контактна площ и ще "държат" повече в завой, спиране, ускорение (не за време на употреба). Особено при мотористи може да се чуе често. Имаше един от Северозапада, който хем много стаж имаше, хем учил и висше, хем бизнес развивал, хем много разбираше от компютри, сайтове... Дори той откъдето идва, ние тепърва ще ходим вероятно с Жоро сме били тръгнали на някъде. Хем беше един състрадателен и като гледаше как хората тук (особено великите шофьори) са тормозени, бити и третото, реши да ги спасява. Дори много преди коронавируса, тогава политиците бяха (почти всички) крадлива пасмина, разбира се после изведнъж станаха почти светци и спасяваха хората. А този още преди това и той направи форум на "върховите шофьори", дори и името беше почти като на този и започна да ги спасява. Като спаси достатъчно, взе че го продаде форумчето, та чак отдавна го няма този форум съставен от великите шофьори. Ама важно е, че беше дал формула за силата на триене, във всички учебници тя е F=fG (на равно), но те не знаят колкото него. В тази формула се казва, че триенето е пропорционално на теглото (онова в където е в нютони, не в килограми) и на още един коефициент на триене или сцепление. Неговата формула на великият шофьор и спасител по спомени F=fGS, понеже беше не само споменал думата формула, а дори беше написал (не съм казал, че е вярна), имаше вълна от възмущение сред великите - какви формули, та те имат "милиони километри"?!. Съвсем скоро след като беше споделил "откритието" си, я премахна.
Явно аз намеквам май, че ширината на гумата не определя контактната площ и че триенето не зависи от нея, от това следва че е точно така, както са писали големите карачи най-общо. Тези неща са се предавали от уста на уста, а когато има форуми вече писмено, явно науката цензурира тези нови открития и съвсем буквално слага прът в колелата на прогреса.
Интересно защо тогава не слагат едни много широки гуми, направо от край до края, като на валяк (не с пневматични гуми), така ще има едно сцепление, една сила на триене и както си караш с 200 чукваш леко спирачка и за няколко метра е спряло. А той валякът дали не създаваше голямо налягане за да валира? Тогава площа не се ли търси да е малка за да се създаде налягане?
Има ли някой да е виждал като се помпи силно спаднала гума? С малкото налягане е силно разплескана и с повишаването на налягането става все по-малко площ на контакт. Ах, чудно? Възможно ли е колкото е по-малко налягането толкова повече да е площа на контакт? Не, не - по-скоро от ширината зависи, така казват великите, а го кажат по телевизора, например вирусолог - самата истина е!