Често срещани технически грешки
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 14:11:07 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 7   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Често срещани технически грешки  (Прочетена 29160 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #45 -: Вторник, 21 Януари, 2014, 12:34:05 »
ОтговорОтговор

Въх убихте ма!
Какви бяха тия въпроси?!
И браво на Павлов, че се е наел да отговори, някои бяха такива провокиращи сякаш. Аз единия немаше да се занимавам

     Мислех че си следил "разговорите" и си наясно! Не помниш ли кой започна първи? Кой е повече знаещ от всички други?

     Нямам очаквания, че повече от 5-6 човека изобщо ще прочетат. Повечето от новозапочващите са дали 1 500 - 2 000 лева за документи. И смятат, че са длъжни да им дават тези пари за най-много две седмици. Независимо дали могат нещо, а и най-вече защото така е приказката за ТИРаджиите и много пари.

     Очаквах да си от тези няколко с по-широк кръгозор!



1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?
Заради центробежната сила. Основно зависи от масата, центъра на тежестта и съпротивлението между колелата и настилката.

     Центробежна сила не съществува! Масата не участва и ППС-та с различна маса и еднакъв тип гуми могат да преминат с една и съща максимална скорост в даден завой. ППС-та „излитат“ от завоя когато гумите не могат да осигурят достатъчна центростремителна сила (тя е винаги перпендикулярна на посоката на скоростта и насочена към центъра на въртене). Тогава започва да се движи по разширяваща се спирала, а може и направо по допирателната на завоя.



2. Помагат или пречат виражите?
Едни помагат, други пречат - зависи от наклона.

     Накратко – да!



3. Когато е хлъзгаво, защо се вземат завоите по-бавно?
Защото е влошен един от основните показатели изброени по-горе.

     Силата на триене (сцепление) е по-малка и затова максималната центростремителна сила е намалена. При четири пъти  по-малко сцепление спирачния път е 4 пъти по-голям и даден завой можем да преминем с 2 пъти по-малка скорост. Противно на всички препоръки и „здрав“ разум теоретично дистанцията може да бъде същата или по-малка при по-добри гуми от предния. При по-малко сцепление промените стават по-бавно. Но не е препоръчително в случая да се „залага“ на теорията, по-добре по-голяма дистанция.



4. Как можем да се движим в завоя по инерция (физическото явление)?
Теоретично погледнато движение по инерция в чист вид не съществува на Земята.

     Ясно че не говорим за „чист“ вид. Приеми „пречещите“ сили за пренебрежимо малки и отговори пак!



5. Ако сме пред някакво препятствие (много широка стена) по-лесно е да завием или евентуално с ръчна и поднасяне (справка американските филми, при всички е едно и също) или само натискаме спирачка? Или ако сме 4х4 включим на задна предавка?
Лично мнение не подкрепено от научна обосновка - само спирачки в повечето случаи. Ако сблъсъка е неизбежен, то по-добре ръчна и страничен удар вместо спирачка и челен, според мен.

     Пред достатъчно широка стена която не можем да заобиколим, спирането е най-бързият и кратък начин. Силата на триене между гумите и пътя се нарича при сила на триене при покой и е най-голямата, това е когато колелата се въртят без приплъзване. Ако сме 4х4 и включим на задна както правят по филмите, тогава е сила на триене при хлъзгане и е по-лошо от блокирали колела, защото загрява гумите и се топят – в този случай е необходимо поне 20% по-голямо разстояние за спиране. Ако решим да завием преди стената в този случай скоростта не намалява само си променя посоката до перпендикулярна спрямо началната и е необходимо (корен квадратен от 2) около 1,4 по-голямо разстояние! Освен това част от силата на триене отива да предаде въртенето на цялото МПС и около 50% ще е по-голямо разстоянието.
     Това със страничният удар не ми се струва добра идея! Няма достатъчно място за безопасна деформация.



6. Какво е центробежна сила и това интересува ли ни?
Центробежната сила е налична при въртене или движение по окръжност, каквото е движението в завой. Следователно ни интересува.

     Както споменах центробежни сили не съществуват. Има понятие „центробежни инерчни сили“. Това е аналогично когато сме в любимите ми тролеи и при рязко тръгване, нещо дърпа ли ни назад? При рязко спиране нещо бута ли ни напред?



   7. Някой казват, че при "челен" сблъсък скоростите се събират! Така ли е? И ако имаме две еднакви МПС-та с еднакви скорости, как е по-добре да се сблъскат "челно" или всяко поотделно в бетонна стена? Кой е по-добър вариант при неизбежна необходимост?
Не, не е така. Последствията от челен сблъсък с 50 км/ч в стена и челен сблъсък между две еднакви МПС-та движещи се с 50 км/ч биха били еднакви, ако челният сблъсък е абсолютно идеален. Такъв на практика не може да се случи - винаги съприкосновението е с част от челната площ на МПС-то, а не с цялата площ. По-малка площ, по-голяма сили, по-големи поражения. Затова пораженията са по-значителни отколкото челен удар в стена със същата скорост.
По тази причина в САЩ смениха миналата година методологията за провеждане на "краш тестове".

     Общо взето си отговорил. Да поясня че много неверни неща се пишат обикновено. При удар обикновено приближението което можем да приемем е за идеално пластичен удар. Има загуба на енергия, но импулса се запазва след удара. Пример: Лека кола с маса 1 тон и скорост 80 км/ч и камион с маса 40 тона и 40 км/ч противоположна посока. Дори не е необходимо да се превръщат мерните единици в случая. Импулса на колата е 80.1-40.40=-37.41 - след удара двете превозни средства ще се движат с 37 км/ч в посоката на камиона. В този случай колата изменя скоростта си от 80 до -37 км/ч (37 км/ч в обратна посока). При еднакви превозни средства и "идеален" челен сблъсък е равносилно на удар в стена!



8. Защо по-спортните автомобили са по-ниски гуми? И тези камиони с по-ниски гуми ("меги") по ли са стабилни в завоя?
По-ниските гуми са с по-твърди бордове, карат се с по-високо налягане, което ги прави по-стабилни при аксиални натоварвания.
Стабилността в завоя основно зависи изброените по-горе характеристики. По-ниските гуми биха оказали незначително влияние на стабилността ако циитираните по-горе характеристики са същите.

     Колкото профила е по-малък и са с по-високо налягане гумите. По-малко е така нареченото увличане. Това е изменение на траекторията без плъзгане. Лявото и дясното колело на управляемия мост завиват под различен ъгъл. От това следва да се намали до минимум увличането.
     При камионите налягането е много високо и дали са с малко по-широки гуми, по-скоро профила (височината) е по-важна. Те по-скоро биха се преобърнали.



Хаха бил ме поставил в ъгъла... Я си сипи още една ракия и се осъзнай... Мислиш ли, че някой, в някакъв форум, би ме провокирал да му отговарям на нелепите въпроси и аз веднага бих му отдели 2-3 часа да пиша глупости дето се учат в 8-ми клас по физика???
Сериозно си се объркал... Тук съм за да чета предимно, но понякога просто не издържам като ви чета глупостите и се разписвам  Намигване

     Обобщено: 1 - Горе-долу; 2 - Да; 3 - Почти не; 4 - Не; 5 - Има нещо; 6 - Нещо; 7 - Мога да се съглася с повечето; 8 - И там има нещо!

     Дотук си за около 4! По-нататък ще обсъдим другите отговори!



От масата зависи максималната скорост при спускане. При изкачване зависи предимно от мощността на влекача!  Завърти очи

     Камионите се засилват повече заради съотношението челно съпротивление/маса. Ако не беше съпротивлението на въздуха и колите биха се засилвали по същия начин като камионите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #45 -: Вторник, 21 Януари, 2014, 12:34:05 »

 Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #46 -: Вторник, 21 Януари, 2014, 19:11:34 »
ОтговорОтговор

80.1-40.40=-37.41 Това как точно си изчислява Ъ? Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #46 -: Вторник, 21 Януари, 2014, 19:11:34 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #47 -: Сряда, 22 Януари, 2014, 02:58:21 »
ОтговорОтговор

80.1-40.40=-37.41 Това как точно си изчислява Ъ? Ъ?

     Може да се приеме, че удара е идеално пластичен или импулсите на двете тела преди удара е равен на импулса на системата (камиона и колата) след удара и от Закона за запазване на импулса: Имаме  m.v-M.V=-(m+M).Vобща както е в примера по-горе. Това е записано в алгебричен вид и минусите идват от това, че скоростта е вектор, съответно импулса и е тогава (минус), когато е в противоположна посока. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3009
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #48 -: Сряда, 22 Януари, 2014, 03:15:01 »
ОтговорОтговор

     Може да се приеме, че удара е идеално пластичен или импулсите на двете тела преди удара е равен на импулса на системата (камиона и колата) след удара и от Закона за запазване на импулса: Имаме  m.v-M.V=-(m+M).Vобща. Това е записано в алгебричен вид и минусите идват от това, че скоростта е вектор и е тогава, когато е в противоположна посока. 

   Ко? Не!


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #49 -: Понеделник, 03 Февруари, 2014, 23:21:36 »
ОтговорОтговор

Цитат
2 халогена

     Сещаш ме за много честа техническа грешка, която е залегнало дори във филтри за търсене на коли да кажем. Ще обясня какво си мисля че е. Да кажем около 80-те години почти всички коли бяха с обикновени фарове с волфрамова нагреваема жичка. Тогава нямаше оригинално поставени фарове за мъгла и някой слагаха допълнителни на бронята. Те бяха с халогенни лампи. Тоест използват халогенен елемент (в Менделеевата таблица са VII колонка). Мисля атмосферния въздух е заменен с такъв газ, но не съм сигурен. И от халогенни фарове за мъгла е останало само "халогени". Което си е грешно. Евентуално като се премине изцяло на светодиоди, може и да отпадне понятието "халогени"!



     Много ми е интересно и един друг въпрос: Магистрала на български, аутобан на немски, аутострада на румъски и италиански, аутописта на испански (не съм сигурен), моторей на британски английски, фрийуей или хайуей на американски английски. Защо всички казват аутобан? Какво ако се каже на български магистрала? Не звучи ли като от тираджия? Надали се е замислял някой!
     
     

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #50 -: Понеделник, 03 Февруари, 2014, 23:25:58 »
ОтговорОтговор

Илчев,такова животно като магистрала няма има автомагистрала бацин

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +776/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #51 -: Понеделник, 03 Февруари, 2014, 23:43:46 »
ОтговорОтговор

    Много ми е интересно и един друг въпрос: Магистрала на български, аутобан на немски, аутострада на румъски и италиански, аутописта на испански (не съм сигурен), моторей на британски английски, фрийуей или хайуей на американски английски. Защо всички казват аутобан? Какво ако се каже на български магистрала? Не звучи ли като от тираджия? Надали се е замислял някой!
Много от технологичните термини идват от немския език. Успоредно и Николай II в Русия, и Фердинанд в България, масово въвеждат в експлоатация немския технологичен реквизит. Практически немците са с най-големия принос за възникването и обособяването на тази специфична терминология.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #52 -: Вторник, 04 Февруари, 2014, 00:26:11 »
ОтговорОтговор

Илчев,такова животно като магистрала няма има автомагистрала бацин

     Ето какво казва Укипедия: "Автомагистрала (или само магистрала) е вид път, който е предвиден за по-безопасно високоскоростно движение на моторни превозни средства чрез премахването на пресечки. Такива пътища обикновено са разделени и имат поне по две платна във всяка посока. Тъй като няма пресичащ трафик, по магистралите обикновено няма светофари и стоп-табели. В някои държави по магистралите няма ограничение в скоростта (например по немските аутобани). За България то е 140 km/h за леките автомобили и 100 km/h за мотоциклетите, товарните автомобили и автобусите. В САЩ по всички магистрали има ограничение на скоростта. Най-често срещаното ограничение на скоростта в САЩ е 104 km/h за леките автомобили и 88 km/h за камионите и МПС, теглещи товар зад тях."

     Има и магистрала, ама според тях има аутобани.



Много от технологичните термини идват от немския език. Успоредно и Николай II в Русия, и Фердинанд в България, масово въвеждат в експлоатация немския технологичен реквизит. Практически немците са с най-големия принос за възникването и обособяването на тази специфична терминология.

     Тогава не е имало такива пътища. Не вярвам да е това причината.

     Един бивш мой шеф който говореше немски и френски, на френските магистрали също казваше аутобан, вместо ауторут!

     Нещо подобно, но то е разбираемо от дългото влияние на бившата СССР е като се брои - раз, два, раз, два. Питам: "Защо не броиш едно, две?" - Каква е разликата! Раз е едно на руски.

     Слушах по радиото се обажда възрастна жена. Искам да кажа за тези чуждици които се използват и от дистанцията на времето... Ама госпожо - разстоянието на времето. Не, ама искам да кажа от дистанцията на времето!
      Някой виждал ли е написано: "Спазвай разстоянието!!!"?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #53 -: Вторник, 04 Февруари, 2014, 09:10:58 »
ОтговорОтговор

    Ето какво казва Укипедия:
Илчев, Уйкипедия казва това, което си направиш труда да напишеш... Никой не проверява информацията, всеки пише, пък ако на някой му се занимава да редактира... Божа работа...

Та ако ползваш Уйкипедия да ми оборваш твърденията - не мерси...
Или както е модерно:
Ко? НЕ!

         Да поясня че много неверни неща се пишат обикновено. При удар обикновено приближението което можем да приемем е за идеално пластичен удар. Има загуба на енергия, но импулса се запазва след удара. Пример: Лека кола с маса 1 тон и скорост 80 км/ч и камион с маса 40 тона и 40 км/ч противоположна посока. Дори не е необходимо да се превръщат мерните единици в случая. Импулса на колата е 80.1-40.40=-37.41 - след удара двете превозни средства ще се движат с 37 км/ч в посоката на камиона. В този случай колата изменя скоростта си от 80 до -37 км/ч (37 км/ч в обратна посока). При еднакви превозни средства и "идеален" челен сблъсък е равносилно на удар в стена!
Ко? НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!
Според моите сметки скоростта непосредствено след удара ще е 11,85 км/ч.
Не знам ти откъде си го изсмука от пръстите това, но формулата за кинетичната енергия при праволинейно движение е E=m.v2/2. Aко си направиш сметките, този път с правилните мерни единици, може и да откриеш топлата вода.

П.П.: Сериозно се замислям дали има смисъл да ти коментирам драсканиците в стил "когато сме в любимите ми тролеи и при рязко тръгване, нещо дърпа ли ни назад?", че ставаме смешни...
С тия лафчета за халогени и аутобани може и да си интересен на лапетата пред блока, ама тук никой не ти обръща внимание  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #54 -: Сряда, 05 Февруари, 2014, 01:21:29 »
ОтговорОтговор

Та ако ползваш Уйкипедия да ми оборваш твърденията - не мерси...
Или както е модерно:
Ко? НЕ!

     Това ми стана ясно дори и на мен, че се имаш за велик. Защото имаш инж точка пред името си. Може да си измениш потребителското име с молба до Администратора. Предлагам да изглежда така: инж. drago_pavlov или инж точка drago_pavlov. Така ще впечатляваш тези които са прочели по-малко от два реда някъде. Защото които са прочели два реда не ги впечатляваш с технически познания.

     Ако някой прост шофьор като мен чете отнякъде, не би следвало да се притеснява инж точка! Нали?
     В действителност ето тук ги има въпросите:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg56888#msg56888
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg56933#msg56933
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg57208#msg57208
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg58372#msg58372

А ето тук има отговорите на първите осем:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg60397#msg60397
Остава да ги намериш и на друго място и да ти излезе вярна теорията, че чета от Уикипедия. Или някъде другаде.
     


Ко? НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!

     К'во е туй?



Според моите сметки скоростта непосредствено след удара ще е 11,85 км/ч.
Не знам ти откъде си го изсмука от пръстите това, но формулата за кинетичната енергия при праволинейно движение е E=m.v2/2. Aко си направиш сметките, този път с правилните мерни единици, може и да откриеш топлата вода.

     Не е за вярване, че продължаваш да се фукаш с знания! По-скоро си развяваш титлата, като няма какво друго!
     Как ще сметнеш каква енергия се отделила при удара? Идеално пластичен удар! Имаме само запазване на импулса, преди и след удара. При идеално еластичният удар имаме запазване на енергията и импулса преди и след удара!
     Ето откъде съм смукал:
     Закона за запазване на импулса: Имаме  m.v-M.V=-(m+M).Vобща както е в примера по-горе. Това е записано в алгебричен вид и минусите идват от това, че скоростта е вектор, съответно импулса и е тогава (минус), когато е в противоположна посока. 
     Това е израза, като искаш го раздели на 1000/3600 и накрая умножи по същото. Ако искаш превърни скоростта в морски мили за лунен ден и пак ще получиш същото!



П.П.: Сериозно се замислям дали има смисъл да ти коментирам драсканиците в стил "когато сме в любимите ми тролеи и при рязко тръгване, нещо дърпа ли ни назад?", че ставаме смешни...
С тия лафчета за халогени и аутобани може и да си интересен на лапетата пред блока, ама тук никой не ти обръща внимание  Намигване

     Забравих че тролеите в Плевен специално те дразнеха. Как да ги коментираш сили които не съществуват? Вероятно ти можеш. И преди ти казвах, че разговорите с теб, приличат като тези с жена. Винаги си виновен и няма "излизане на глава".
     За "халогените" обясник откъде произлиза. Аутобаните явно никой не знае включително и ти. И не за първи път питам. И продължава да ме интересува.

     Тези въпроси които зададох исках да проверя какво покритие имаш. Понеже дълго не отговаряше помислих, че си сетил каква ми е целта. А именно да покажа на няколко човека които могат да разберат, че си като тези мъжки американски птици! Тоест кокошинчиш се, дуеш се, ама вътре много малко. И евентуално да внеса някакви съмнения на почитателите и тези които мерят скоростта в километри. Дотук съм доволен - "захапа".

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #55 -: Четвъртък, 06 Февруари, 2014, 08:46:43 »
ОтговорОтговор

              Не е за вярване, че продължаваш да се фукаш с знания! По-скоро си развяваш титлата, като няма какво друго!
И това ми го казва човек, който прекарва 80% от времето си в камиона и на паркинга???
Малко е нелепо...

                   Тези въпроси които зададох исках да проверя какво покритие имаш. Понеже дълго не отговаряше помислих, че си сетил каква ми е целта. А именно да покажа на няколко човека които могат да разберат, че си като тези мъжки американски птици! Тоест кокошинчиш се, дуеш се, ама вътре много малко. И евентуално да внеса някакви съмнения на почитателите и тези които мерят скоростта в километри. Дотук съм доволен - "захапа".
Тези въпроси, които ми зададе и на теб не са ти ясни... 80% от отговорите ти нямат много общо с действителността...
А "захапах" заради разни индивиди, който те мислят за великия бай Минко, който ме е "поставил в ъгъла със свалени гащи"...
Нали се сещаш, че отговарянето на тези въпроси, единствено ми е загубило няколко часа. Никаква полза нямам от това, че съм ти отговорил - рейтинг не ме интересува, хич не ми пука какво мислят потребителите за мен, като цяло нямам зор да показвам нищо на никой в този форум...
Аз където трябва да се доказвам съм се доказал. Самият факт че съм започнал от нулата (по конкретно от най-ниската позиция с 420 лв брутна заплата), а в момента дохода ми е повече от на 95% от потребителите в тоя форум, е показателен...

П.П.:
         Не е за вярване, че продължаваш да се фукаш с знания!
Не ти отива, като класен ръководител на форума, да допускаш подобни грешки  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2136
Теми: 136



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #56 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 15:21:14 »
ОтговорОтговор

И това ми го казва човек, който прекарва 80% от времето си в камиона и на паркинга???

     Да са само 80% щеше да е добре. Да разбирам че понеже ти си инж точка да си мълча и да не се обаждам?



Малко е нелепо...

      Много нелепо беше да сравняваш моите 9 години с автобус и тролей с твоите 5 години с кола!
     Преди все апелирах да е ясно съществуваш ли изобщо. Сега ще ти препоръчам да премълчиш кой университет си завършил. Хората ще сметнат, че ги пускат ей така оттам!



Тези въпроси, които ми зададе и на теб не са ти ясни... 80% от отговорите ти нямат много общо с действителността...

     Да отгатна как позна "така като гледаш"?! Защото явно нямаш техническа възможност сам да прецениш. Аз не се мисля за прав, просто е така според нивото на съвременната наука!
     Мислех си, че  rider777 би могъл да знае нещо по тези въпроси. Но като знам какви широки тълкования даваше на Джи Пи Ес-са - Не знам!



А "захапах" заради разни индивиди, който те мислят за великия бай Минко, който ме е "поставил в ъгъла със свалени гащи"...

     Е, не може да се отрече - доста точно!



..., хич не ми пука какво мислят потребителите за мен, като цяло нямам зор да показвам нищо на никой в този форум...

     Понеже имаш в потребителското име Драго, което вероятно не е истинско. Целта ти е да се "дракаш". Е, където можеш!



Аз където трябва да се доказвам съм се доказал. Самият факт че съм започнал от нулата (по конкретно от най-ниската позиция с 420 лв брутна заплата), а в момента дохода ми е повече от на 95% от потребителите в тоя форум, е показателен...

     Изфукай се с това, че с познания от типа инж точка не става. На мен не ми плащат повече заради това, че ги знам. Ако на теб за това ти плащат, давай по-кротко да не се вгледат колко знаеш!



П.П.:Не ти отива, като класен ръководител на форума, да допускаш подобни грешки  Намигване

     Пак повтарям, желая да се развивам граматично. Приемам забележки вече отделно, ако изглеждат направени като от дете което сочи с пръст и подскача, тогава е по различно. В случаят е по-скоро печатна грешка, защото знам кога се пише "с" и "със" - както и изключението за "със" когато не е пред "з" и "с".
     Отново да кажа понеже ти и Росен ме гледате "под лупа". Все си мисля, че горе-долу бива за човек с 3 по граматика?!



     Малко да повишим самочувствието. Следващите три си отговорил за шест минус.

9. Мълния, гръмотевица, светкавица, трескавица – как е правилно? И като светне и ни касае, ако реагираме преди да сме чули гърма, изпреварили ли сме я?! И защо има разлика във времето – светлината и звукът?
Тук не съм много компетентен. Но си мисля, че мълния е синоним на светкавица - освобождаване на електрически заряд в отмосферата. Обикновено са съпроводени от гръмотевица.
Като светне, значи вече е тук - за да я изпревариш трябва да си по-бърз от светлината  Ухилен
Разликата във времето е заради различните скорости на звука и светлината - около 1290 км/ч при звука и 300 000 км/с при светлината.


     Правилно! Само че правилното е мълния, дори последното "трескавица" сам си го измислих.  Скоростта на звука много зависи от средата във въздуха е около 333-334 м/с или 1 200 км/ч. Дори без технически средства лесно може да се установи на какво разстояние е мълнията. Броим 121, 122, 123... или 1001, 1002, 1003... Това е време в секунди и умножаваме по 333 и получаваме разстоянието в метри.
     


10. Колите се водят като "Фарадеев кафез" иначе казано защитени са от електрическо поле. Тогава Трабанта като не е изцяло метален или кабриолетите, там защитени ли сме? И в частност, мен като ме е „бил” тока дълги години в тролеите (600-700 Волта). По ли съм защитен от повечето обикновени хора, ако се возя в Трабант или някои от негови роднини?[/b][/i]
Защитени сме, освен ако главата ни не стърчи над рамката на стъклото и антената на кабриото. Мълнията търси най-краткия път до земята или иначе казано "удря" най-високата точка.
Теб като те е бил тока в тролея, едва ли си развил имунитет, по-скоро си загубил част от невроните си  Ухилен

     Правилно! Значи въпроса е има ли метална рамка Трабанта?


11. Какво е микрон?
Мерна единица равна на 1/1000 от милиметъра. По-правилно е микрометър.

      Правилно! Много отдавна е желателно да се използва микрометър, а не микрон.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #57 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 18:02:29 »
ОтговорОтговор

       Понеже имаш в потребителското име Драго, което вероятно не е истинско. Целта ти е да се "дракаш". Е, където можеш!
Сега ще кажеш, че е фотошоп  Ухилен
Аз не се "дракам". Просто обичам да показвам на хората грешките им в областта, в която се изживяват като корифеи...
Относно "дракането", твоите постове могат да се тълкуват като дракане - не пропускаш нито една дума без да я кометираш, и то в отделен цитат  Намигване
       Отново да кажа понеже ти и Росен ме гледате "под лупа". Все си мисля, че горе-долу бива за човек с 3 по граматика?!
Не си вдигай рейтинга... Чак пък да те гледам под лупа... Правописни грешки ми се набиват на очи, дори без да ги търся... А коментирам само твоите поради горецитираната причина. Ако тръгна да апострофирам всеки с правописна грешка трябва на напусна работа, че да ми стигне времето... Ако пък се загледаме в пунктуацията ще стане "Олеле майко!"...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 14020002.jpg (185.72 KB, 888x500 - видяно 471 пъти.)
Активен
Roshko
Гост
« Отговор #58 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 20:05:29 »
ОтговорОтговор

Понеже името ми бе замесено ще го повторя за пореден път, явно се налага...  Завърти очи
За каква лупа говорим!?!?! Това е смешно! О, да! С лупа търся текст, който с лекота да прочета и разбера! Когато го намеря ще алармирам, а май съм го правил веднъж-два!
Грамотността е умението да се общува писмено, а не да се пише правилно /правопис/.
Може правописът на човек да е перфектен и нищо да не му се разбира или пък да се разбере точно обратното на това, което авторът е пожелал да сподели.
Не знам дали се дължи на липса на умение или мързел да използват достатъчно думи подредени по правилен начин /словоред/, но смея да твърдя, че правописът съвсем не е най-големият проблем във виртуалното общуване, а грамотността...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #59 -: Петък, 07 Февруари, 2014, 22:00:07 »
ОтговорОтговор

Ако на поетите им се даде чук и длето, да пишат стиховете си на камък, тогава щяхме да четем най-добрата поезия.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 7   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!