Форум на българските шофьори
Неделя, 19 Май, 2024, 22:39:49
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Товарни автомобили
>
Mercedes-Benz
>
Особености при управление на Мерцедес Актрос
Страници: [
1
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Особености при управление на Мерцедес Актрос (Прочетена 16459 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Lorinser
Гост
Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 18:25:16 »
Отговор
Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?
Активен
Форум на българските шофьори
Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 18:25:16 »
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Особенности при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #1
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 19:15:24 »
Отговор
Скорости ; на джоистика има две копчета(от ляво и дяно) под джоистика има палец.Скоростите за 8бавни 8 бързи (16).На дисплея ти излиза на коя скорост си ,като над или под цифрата ти излиза и стрелка , ако е над цифрата си на бързите ако е под си на бавните.Камиона е спрял натискаш педала на съединителя и буташ джоистика напред и на дисплея ти излиза скорост (2 бърза или бавна) и тръгваш (приемаме че е на 2бърза).Ако бутнеш пак джоистика напред сменя с една полувинка ,от 2бърза става 3 бавна , ако бътнеш джоистика напред и натиснеш лявото копче сменя цяла и става 3 бърза.Ако вместо джоистика вдигнеш палеца на горе сменя пак само полувинка (от 2бърза става на 3 бавна).Ако си на 5бърза(примерно) и бътнеш палеца или бутнес само джоистика надолу или назад сменя с една полувинка надолу (става 5 бавна).Ако бутнеш джоистика надолу и натисне лявото копче сменя с една цяла надолу(става 4бърза).Ако изкаш да изключиш от скорост натискаш дясното копче и на дисплея ти излиза N .Ако камиона се движи бавно по енерция (примерно преди сфетофар и светне зелено) натискаш съединителя и буташ джоистика напред.Камиона е спрял и искаш да включиш на задна , буташ джоистика назад и натискаш лявото копче и на дисплея ти излиза R ,изключваш от скорост пак с дясното копче.Всяка смяна на предавки и всяко спиране и тръгване освен с скоросния лост се извършва и с педала на съединителя.Като смениш предавка се чува едно штрак.Не натиска и не пускай много бързо педала на съединителя защото понякога компютъра се бърка и предавката остава не добре вкарана и се чува штрак штрак штрак штрак , когато стане така пак натискаш съединителя и се оправя.Някой Актроси имат копче А/М ,това е автоматичен и механичен режим на смяна на скорости.Аз карам само на механичен режим.
Обурудване на Актроса: Това дали ще има ретардер или моторна зависи от това как е поръчан камиона.Ако има моторна то тя е двустепенна.Лоста от дясно на волана командва ретардер, темпомат, вдигане на обороти и лимитатор.Ретардера е като на всички камиони ,няколко степени лоста назад , темпомата е чукаш лоста надолу и напред го гасиш , оборотите се вдигат като помпаш лоста нагоре ,а се нормализират като го бутнеш напред ,лимитатора е копче отстрани на лоста (избираш скорост лимитваш я и повече не можеш да вдигнеш).Менюто на дисплея на камиона се командва с квадратно копче (на копчето има стрелки) ентер , връщане , и нагоре надолу.Манометъра за въздуха е едина (не е като при Волвото два).
Общо взето това е.За старите полуавтоматични скорости на Аксор и Актрос.
Да допълня разликата между Актросите и Аксорите при управление на менюто е ,че копчетата за управление при Актроса са точно под километража и оборотомера , а при Аксорите е от дясно на таблото.Също има и копчета на волана и при двата модела.
«
Последна редакция: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 03:52:02 от LKW
»
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Форум на българските шофьори
Re:Особенности при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #1 -:
Сряда, 04 Януари, 2012, 19:15:24 »
Активен
Mandor
Потребител герой
Рейтинг: +543/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 740
Теми: 33
Активност
0%
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #2
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 20:02:34 »
Отговор
Активен
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
georgi87
Потребител герой
Рейтинг: +107/-257
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 567
Теми: 8
Активност
0%
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #3
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 22:36:14 »
Отговор
На модела от горната снимка менюто се управлява от лявата страна на вулана и за да го включиш на някъква скорост освен джойстика напред трябва да се натисне и левия му бутон.Това важи за MP2иMP3.А MP1 включва и без левия бутон.
«
Последна редакция: Сряда, 04 Януари, 2012, 23:19:08 от georgi87
»
Активен
godji
Потребител герой
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 652
Теми: 10
Активност
0%
трактор автоматик
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #4
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 23:06:12 »
Отговор
той няма да кара нито единия от двата , още повече че първия е самосвал !
Цитат на: В.Димитров в Сряда, 04 Януари, 2012, 18:25:16
Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?
Какво имаш в предвид под полуавтоматична кутия ? Предполагам с Telligent управление и със съединител ! Ако е така то при потегляне избираш предавката като натиснеш левия бутон на джойстика и бутнеш същия напред ( ако си натоварен избираш 2бърза , ако си празен 3 бърза , ако си соло и празен натискаш левия бутон и буташ два пъти джойстика напред - тогава минава на 4 бърза ) . Когато си избрал предавката тя излиза на дисплея за инфо на водача мигаща и едва когато натиснеш съединителя управлението вкл. на скорост и предавката вече не мига ;отпускаш съединителя и потегляш ! След като си потеглил със палеца пред джойстика можеш да качваш предавките с половинки , а като бутнеш джойстика напред Telligent системата определя коя е най подходящата предавка спрямо натоварването ,скоростта и оборотите на двигателя ! Ако не си карал такъв камион в началото превключвай само с джойстика на предавката която управлението си избере като първо буташ джойстика и после натискаш съединителя , в противен случай ще гори много ! Използвай ниските до средните обороти на двигателя ( не е бързооборотен като на Волвото ) като буташ за следваща предавка на около 1300 оборота и макс. на 1500 натискай съединителя ! Десния бутон на джойстика изключва от скорост N . При маневри от N натискаш левия бутон и дърпаш назад (избира се задна R ) като натиснеш съединителя ще я вкл. Ако трябва да мръднеш напред не е необходимо да изкл. от задна , а натискаш левия бутон и буташ напред ( избира 1 бавна ) като натиснеш съединителя ще превкл. Ако няма съединител ,зад джойстика има бутон А/М - за автоматично и ръчно управление на скоростите . При автоматично избираш предавката само при потегляне , после камиона си ги превкл. сам ! При ръчно управление ти избираш кога да превкл. а управлението избира на коя предавка ! Менюто на компа се разлиства от бутоните на волана ! Оттам се избира и аварийното превкл. на предавките (дано да не ти се налага да го ползваш ) На лоста в дясно от волана са комбинирани моторна (евентуално ретардер ), темпомат , темпосет (LIM) , упр-е на оборотите на празен ход ! Моторната е на 2 степени като дърпаш лоста към теб (ако има ретардер има още 3 степени на лоста ) дали темпомат или на темпосет се избира с бутона на върха на лоста ( ако на дисплея за информация имаш символ на километраж значи е вкл. темпомата , ако има символ LIM значи е вкл. темпосета . С дърпане на лоста към волана се увеличава скоростта или се запаметява нова скорост , с бутане надолу се намалява скоростта или от изкл. положение се избира последната запаметена скорост! В дясно от бутона за аварийните има бутон със символ на камион върху наклон - той вкл . система за подпомагане на потеглянето по наклон ! Когато бутона е вкл. при спиране в покой светла лампа на таблото че системата работи - ако камиона е със педал на съединителя системата държи камиона на място без да се налага да държиш спирачката , но педала на съединителя трябва да е поне леко натиснат ! Ако няма съединител спирачката трябва да е натисната колкото да светят стоповете ! Ако не държиш съединителя или спирачката се чува пискане във колонките , системата изключва и камиона ще потегли по наклона !
Активен
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #5
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 23:31:47 »
Отговор
godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Lorinser
Гост
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #6
-:
Сряда, 04 Януари, 2012, 23:54:52 »
Отговор
Благодаря на всички за разясненията.
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +200/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #7
-:
Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:30:58 »
Отговор
Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2414/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7183
Теми: 538
Активност
0.2%
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #8
-:
Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:35:28 »
Отговор
Цитат на: LKW в Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:30:58
Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Нека да остане. Просто направи редакция и уточни, че става дума за Axor.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
godji
Потребител герой
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 652
Теми: 10
Активност
0%
трактор автоматик
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #9
-:
Четвъртък, 05 Януари, 2012, 23:10:43 »
Отговор
Цитат на: LKW в Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:30:58
Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Усетих те аз че се бъркаш нещо
На Аксор не съм се качвал , а 2-та са ме учили във Балкан стар да я карам
Педал за съединител и комбинирано управление на кутията съм виждал само във МР1-та , но там имаше една ръчка над съединителя която се издърпва и педала се натиска навътре . Като се бутне ръчката педала си остава скрит .
Цитат на: LKW в Сряда, 04 Януари, 2012, 23:31:47
godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.
Възможно е , но аз не съм виждал нито карал такъв МР2. Тези които съм карал със съединител не са имали ! В момента карам такъв който има копче , но той пък си няма педал за съединителя , и няма да ти разправям в снега какъв кеф е да се кара
Активен
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
Lorinser
Гост
Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
«
Отговор #10
-:
Петък, 06 Януари, 2012, 01:19:32 »
Отговор
Ами аз събота ще тръгвам на курс, предполагам до Франция ще се науча в движение да го карам.
Точно камионите, които най-не обичам Волво и Мерцедес ми се падна да карам.
Дано шефа да купи един даф по скоро.
Активен
Етикети:
Страници: [
1
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...