Да така е , катър е само и единствено заради презапасяването от към здравина на трансмисията.
Мерцедес бяха последната фирма , която слезе от редукторите. А редуктора е нещо което се използва в тежки условия и тежки товари, но е по-скъпо за поддръжка и сложно за ремонт, отделно по-високото тегло за въртящите се части води до по-голям разход, и по голяма мудност.
За удобството съм го казал отдавна...В кабината си все едно в мотокар, волана ти седи в скута и не може да се завърти по височина достатъчно.
За вървенето.... нямам думи .... по муден камион едва ли има, дори в следващите модели е спазена традицията.
За загряването:
Сега слушайте внимателно и асимилирайте- Мерцедес е един от най-бавнооборотните камиони, за да е икономичен се кара в 1100об/мин-1...но опитай да го караш на толкова в баир и да видиш дали ще загрее....
Парадокса е , че ако е над 1500 об/мин-1 не грее но тогава харчи и не само гориво, а даже и масло.
Стигам до извода, че радиатора му е с малък.
Дори и при следващите модели е същото: зимата катеря Витиня на 1100об/мин-1 и не грее разхода е малък, но това не мога да го постигна лятно време. Така, че.... си остава чайник.
Ама те тук не съм съгласен и няма какво да асимилирим.
Загрявал ти е в баира защото си го карал на 1100 об/мин.....той Мечо ти е подсказвал, защо грее, ама............ще се научиш да го караш и тогава ще говориш, че е чайник.
За манджата сам си го каза-с редуктори ли е ще манджори....няма начин.
Ще ме натовари началника примерно, от Доспат или Сърница с 50-60 кубика дървен материал (дето до ония ден са го кацали и чуруликали пилетата,а сега ми в камиона и още вода тече от него) за Варна примерно и на връщане ще ми шляпне 30-35т. шикер от Девня за Пловдив примерно , и аз да минавам Стара планина и в 2те посоки да катеря баири с 1100 об/мин..........ееее Данкааа?
?
На равното 1200-1500 об/мин, на баир под 1500 об/мин не падам-това са му на Мечо най разумните об/мин. и проблеми никога не съм имал с греенето. Не возим прежди и пуканки, за да го карам в баира на 1100 об/мин и да искам да не грее.
За масълцето....ми кво да ти кажа, здравите Мечоци дето карах почваха да го барат маслото, като му дойде време за смяната........сещаш се какво ти говоря, когато шефа вика........айде и тоя курс и ония курс, че сега няма време и те от нямане на време нимаха примерно 7-8к км.- е те тогава Данка ми е погорявал Мечо масълце. Инак една 38ца дето карах и сълзяха всички гарнитури на главите и отделно и турбините правиха локви където и да спра и шефа беше решил да я продава и я тъпчех почти година и половина с М10Д, че файда от сменяване на масло там нямаше 1000км-1л. масло, а последните 2-3 месеца по 2-3 литра на 1000км. а и на шефа не му се даваха пари да я прави и така си замина за Сирия.
Коригиран цитат!