Въпрос за Мерцедес.
Форум на българските шофьори
Понеделник, 20 Май, 2024, 03:40:24 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Въпрос за Мерцедес.  (Прочетена 9589 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #15 -: Петък, 07 Декември, 2012, 21:16:24 »
ОтговорОтговор

Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Петък, 07 Декември, 2012, 21:16:24 »

 Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1863/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #16 -: Петък, 07 Декември, 2012, 21:18:59 »
ОтговорОтговор

Ще мига ако има кой да му сменява крушките(диодите)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Петък, 07 Декември, 2012, 21:18:59 »

 Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #17 -: Петък, 07 Декември, 2012, 22:06:38 »
ОтговорОтговор

Данчо , братче  ти въобще карал ли си актрос? щото като ти чета питанията...не се заяждам ама няма начин да си шофирал такава машина и да не знаеш кое от къде ..  менюто е много подробно и много точно го е описал колегата плюс за което..
Не му задавай този въпрос ! За МР1 срещу него да бягаш не можеш да го стигнеш по знания Усмивчица



Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.
Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 08 Декември, 2012, 01:01:59 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #18 -: Петък, 07 Декември, 2012, 22:15:30 »
ОтговорОтговор

Поредни публикации!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 08 Декември, 2012, 01:03:44 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #19 -: Петък, 07 Декември, 2012, 22:58:15 »
ОтговорОтговор

Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация .

На мен ми е по-лесно с оборотомера. МР3 с малко желание дава яка икономия. Опиташ ли се да настъпваш, обаче, и да гониш Волвото, не е много готино за отчета  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #20 -: Събота, 08 Декември, 2012, 00:09:38 »
ОтговорОтговор

Моментен разход има ! Само че не е даден като на другите камиони , за да не се стресира шофера като види моментен разход 200 и нещо на 100 . Показва с наличното гориво колко км можеш да изминеш ! Ако не те мързи можеш да си го сметнеш горе долу  Усмивчица Манометър за налягането в колектора според мен не му е и нужно , но пък има много готина глезотийка - от менюто на комп
Мислех да не ти отговарям но.....На тракторите незнам ,знам на Актросите(дано да се брой).На Актрос МР 1 показва само моментния разход на дисплея.С най-горното копче(от дясно на таблото ,до уредите).На Актрос МР2,3 копчетата са на волана(от ляво ,4 бр.).Стях се раководи менюто(2 са за отделните страници в менюто и 2 са за сменяне на папките във всяка отделна страница.Там са:
страница (Адблу , ниво акумулатори , въздух ,ниво масло)
страница (разход , работни часове , изминати километри(чисти на 11часа) ,време и пауза на каране)
страница ( радио или оделна песен) радиото може да се намаля с 2те десни копчета на волана
и други.
Разхода при МР 2,3 е от нулиране и от стартиране.Този от нулиране е по стабилен , а този от стартиране е по чуствителен (при изкачване ,спускане ,тонаж,постоянна скорост или постояно вариране)
а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  Усмивчица
А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
 От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
 А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #21 -: Събота, 08 Декември, 2012, 00:33:12 »
ОтговорОтговор

а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  Усмивчица

 А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
 От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
 А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.
 

не знаех за МР1-чката, за другото си мнооогооо точен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #22 -: Събота, 08 Декември, 2012, 01:30:01 »
ОтговорОтговор

А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
 Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #23 -: Събота, 08 Декември, 2012, 04:48:17 »
ОтговорОтговор

А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
 Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Ама гараранция 50% не знаят защо е зелено , жълто или бенбено Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
monterei
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 208
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #24 -: Събота, 08 Декември, 2012, 12:59:48 »
ОтговорОтговор

А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
 Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #25 -: Събота, 08 Декември, 2012, 18:13:18 »
ОтговорОтговор

Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   Намигване
Абсолютно не го приемам за отговор! И оставам с впечатлението, че всички Трактористи са наистина такива.
 Системата е много интелигентна и е направена за улеснение на шофьора... стига да знае кое и кога да гледа.
Ето ви малко снимчици, дано  някой се  опита поне да ги разчете и обясни кое, кога, къде и защо святка в зелено.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* actros full power.jpg (40.76 KB, 482x347 - видяно 954 пъти.)

* actros full power1.jpg (26.27 KB, 551x347 - видяно 853 пъти.)

* actros full power2.jpg (25.37 KB, 455x354 - видяно 841 пъти.)
Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #26 -: Събота, 08 Декември, 2012, 19:41:53 »
ОтговорОтговор

Не си спомням  истинското име на системата дадено от Мерцедес , но по принцип когато светнат диодите е време да се превключи предавка - по-голяма или по-малка ! Ако диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно )  , ако светнат след стрелката се сваля предавка ( прекалено е натоварен и е крайно време да се свали предавка - е това е трактористите Усмивчица  ) При скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #27 -: Събота, 08 Декември, 2012, 20:29:16 »
ОтговорОтговор

Мда точно така, с малка но важна подробност :
Зелените чертички святкат под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването.
  И над стрелката когато не може да се постигне оптимално натоварване.
 
Цитат
Ако диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно
)
 Но в определени случай това си е и икономичен режим, тоест мотора е достигнал момент в който е оптимално натоварен, но релефа и ограниченията не ни позволяват да набираме още и да сменим по-голяма предавка. Продължаваме да си караме на същата предавка и да си пеем. Точно това е на втората снимка 1100 об/мин-1 максимално К.Д.П. най-малък разход и си караме с 50 км/ч. градско.
 В баир се получава същото, но при по-високи обороти(което не е икономично, но оптимално според Мерцедес). Първата снимка.
 Когато обаче го изпуснеш и си на 1100об/мин-1 и подадеш рязко газ и камиона не може да поеме, тоест не му стига сила да набере се получава точно обратното диодите святкат  точно на мястото, което трябва да заеме оборотомера. Третата снимка.

  Така ми беше обяснено в Балкан Стар- диодите светят под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването и над стрелката когато не може да се достигне оптимален режим според натоварването.
 А информацията за натоварването идва от оборотите на двигателя, педала за газта и налягането във всмукателния колектор(турбо режим).
 Значи ако камиона е в турбо режим и не може да набира  светят диодите над стрелката.
 Ако камиона излезе от турбо режим( подали сме малко газ) но все още поддържа скоростта или набира светят под стрелката.
 За това и не му е нужно да има  манометър за турбината.
Цитат
При скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !
Няма и да свети защото камиона сам си избира предавка и това  не е информация която те интересува  когато си в автоматичен режим. Просто камиона е винаги на най- подходящата според компютъра прердавка.
 По същата причина не светят под стрелката и на директна.... няма по оптимална за движението от нея, а и няма на коя по-голяма да превключиш. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #28 -: Събота, 08 Декември, 2012, 20:50:32 »
ОтговорОтговор

Не каза взех ли си изпита Усмивчица или да ти снимам диплома издадена от Балкан стар  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #29 -: Събота, 08 Декември, 2012, 21:38:28 »
ОтговорОтговор

Разбираш от Трактори и отсрами цялото АПК.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!