Регламент 561:
Член 9
1. Чрез дерогация от член 8, когато водач придружава превозно средство, което е транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща продължителност не повече от един час. По време на такава дневна почивка водачът следва да има достъп до койка или кушетка.
Много е добре, когато се използват някакви аргументи. Пише. че може да бъде прекъсвана единствено нормална дневна почивка, когато могат да се направят 11 часа или 3+9 часа. Практиката обикновено показва, че и намалената почивка се прекъсва без проблем.
...
Сега ако кажеш, че това е за дневна почивка, а ти питаш за седмична... отговарям, че седмичната почивка всъщност е удължена дневна почивка както е описано в член 8,т.3 от регламента:
Член 8
3. Дневната почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или намалена седмична почивка.
...
Струва ми се, че това се тълкува, като дневната почивка след работния ден и останалото време през което се почива прави седмична почивка или няма нужда да завърши първо дневната и тогава да започне седмичната.
Но в никакъв случай, че седмичната почивка е равна на дневната! Тълкуването на запознати също потвърждава, че седмична почивка не се прекъсва с ферибот или влак. Не само не се прекъсва, а и не може да се прави на подвижно превозно средство.
...
P.S. Препоръчвам ти да си пазиш билета за ферибота.
Задължително е да се пази билетът при позволените прекъсвания на дневни почивки. За непозволените като седмичната е желателно да не се правят излишни самопризнания, в случай че не се забележи и мине "номерът"! Като това, че е направена на непозволено място.