Колеги, благодарности за отговорите!
Това ако беше комбайн в къра, щеше да е сложно само през некое мосте. Па и нема навалица.
Та за прицепа и по коя лента в кръговото да се движи - и аз го правех по "правилния" начин, но стария щеше да ме бие. Викам правилника за помощ, ама той не го признава.
По "неправилния начин" - влизам в кръговото по дясната лента, броя изходите, чета табелите и като дойде "моя", се муша в него като топче от ролетка.
С тия отзад нямам проблеми, с тези отпред и в дясно - също. Ако не дам мигач, си чакат.
Ако подмина изхода си правя още една "почетна" обиколка.
Лявата лента може да я ползват за изпреварване, ама поне ги виждам, ако стане зор от засичане.
Интересно откъде си прочел, не чул за правилно и неправилно преминаване или разположение в кръгово движение?
Такива правила няма и не е имало. В по-предни издания на Закона единственото нещо което се казваше, че при кръгово кръстовище важи правилото на дясностоящия, когато няма знаци относно предимство (не го пишеше точно така). Сега вече и това не пише, ама предимството на този който се намира отдясно или приближава оттам, не е отменено, изобщо. Дори и за тези с "милиони километри" които не са виждали кръгово с равнозначни пътища (без знаци относно предимство).
Така че освен в случаите когато е указано със знаци или маркировка, разположението в зависимост от посоката на движение, което в България е рядко срещано. В Бургас има няколко такива кръгови. Има приказка, че първи и втори изход се навлиза в дясна лента, а от другите в лява - това е разумно, но е само пожелание. Например Винарово колело в София може да си за първи изход, да влезеш в трета лента и пропускаш попътно движещите се направо. НЯМА НАРУШЕНИЕ! Също така можеш цял ден да въртиш в най-външната или средна лента - при това кръгово няма нарушение. Но, ако се движиш в "правилната лента" което е само шофьори фолклор и при въртене наляво видимост отдясно няма, при камион с ремарке. Ако стане ПТП, виновен е този който се престроява, нищо че няма как да види този във външната лента.
Пътните знаци относно предимство са група Б и са само 6. Указателен знак за при приближаване на кръстовището с кръгово движение или задължителна посока на движение. Не указва предимно, не дава и не взима предимство, както и разположение върху платното за движение.