Често срещани технически грешки
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 08:44:21 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Често срещани технически грешки  (Прочетена 29135 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #30 -: Понеделник, 04 Ноември, 2013, 22:08:02 »
ОтговорОтговор

     Тази килограм-сила, като бях ученик не се използваше само в бившия СССР, същата е, но има друго име Нютон (този на който му е паднала ябълка на главата).  Везните които сравняват маса и тези с еластичен елемент. При първия (които сравняват маса) не е проблем да ти я измерят на Луната. Докато тези които мерят сила, ще покажат в случая шест пъти по-малко тегло. Така че има разлика, струва ми се!


Ще се пробвам пак.

Теглото на какво ще да е / зеле, домати, свински врат ..../, е сила.

Мярката е килограм сила.
Понеже сме недостатъчно интелигентни, се е наложило и се ползва мярката килограм, което е мярка за маса, а не за тегло.

Като купуваме нещо, което трябва да се претегли, не поръчваме

правилно

2 килограм сила, или
19,6 нютона

а неправилно

2 килограма


Това е обществото-вътре в него да сме, иначе ще ни сочат.

Това не е ли противоречие? Работим правилно въпреки, че се изразяваме неправилно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Понеделник, 04 Ноември, 2013, 22:08:02 »

 Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1923
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #31 -: Вторник, 05 Ноември, 2013, 10:31:39 »
ОтговорОтговор

Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Нютон ако беше попаднал в този форум щеше да се чувства като у дома си  Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Вторник, 05 Ноември, 2013, 10:31:39 »

 Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #32 -: Вторник, 05 Ноември, 2013, 11:35:52 »
ОтговорОтговор

Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Нютон ако беше попаднал в този форум щеше да се чувства като у дома си  Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен

Нютон, ако реши да стане международен шофьор, ще стане за една седмица. И после трябва пак да ляга под ябълката. Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен Ухилен

За Айнщайн ще е по-трудно особено като почне да смята разстояния и скорости.....  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #33 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:43:29 »
ОтговорОтговор

Малеей, философи.. Ухилен
чакайте да ви питам тогава и аз нещо.

Крокодила по-дълъг ли е или по-зелен?
Внимавайте, щото си има сериозен отговор, това не е шега.

Който е учил висшо в МЕИ гаранция знае отговора

И още нещо, на дамата да отговоря, че много се е разпалила по мъжките работи. Разход на двигател с вътрешно горене, според спецификациите на производителя се мери в грама/час, а не в литри на сто, ама не ме карай да обяснявам защо, лесно е, сети се сама.. Де бъди си жена, не се мери с нас, че не е красиво някак си.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #34 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:57:18 »
ОтговорОтговор

Крокодила по-дълъг ли е или по-зелен?
Внимавайте, щото си има сериозен отговор, това не е шега.
Ухилен Ухилен Ухилен
Естествено че е по-дълъг отколкото по-зелен  Ухилен
Сега да видим дали някой знае защо  Плезещ се

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #35 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 14:14:34 »
ОтговорОтговор

Защото не навсякъде е зелен Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1923
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #36 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 14:33:05 »
ОтговорОтговор

Баси,,,,  Нютон верно ще стане шофер,,,,,,,, ама моя идол Никола Тесла кво ще дири у тоя Свят,,,,,, баси,,, тая сутрин вместо кафе подкарах с Уиски,,,,,,,,,,,,,,,,, аре весел уикенд,,,,,,,,,,,,

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #37 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 15:02:32 »
ОтговорОтговор

Защото не навсякъде е зелен Намигване
Точно така, защото е зелен само отгоре, а е дълъг и отгоре, и отдолу... тоест крокодила е два пъти по-дълъг, отколкото зелен, и това си е научен факт Усмивчица Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #38 -: Понеделник, 02 Декември, 2013, 01:39:23 »
ОтговорОтговор

Илчев, спокойно. Ще ти отговоря някога. В момента нямам време за дъги постове, но след седмица, две съм си планирал отпуска - ще ти отделя няколко часа  Намигване

Като попрочетеш туй-онуй,че да можеш да отговориш ли? Ухилен Ухилен Ухилен

     Да считам ли, че поне едно от условията го има?! Имам и още въпроси:

     Понеже в темата се коментира обстановката на Луната, възниква ми въпроса:

12. Защо виждаме само едната страна на Луната?

13. Защо не укрепим товара като го застопорим да не се движи напред? Например, вързани отзад?

14. Защо като се натовари нещо и гумите изглеждат "по-смачкани"? Ако ги напомпим повече, това достатъчно ли е?

15. Защо се преобръщат в завой камионите? Защо се накланят?

16. Вярно ли е, че черното привлича Слънцето, как? Като лупа, съседните лъчи ли ги взима?

      В темата: "Разход на гориво" (отдавна) някой беше споменал, че в Турция на някои бензиностанции затоплят горивото преди да ти го продадат тогава правих някакви сметки и излезе, че средствата за затопляне се възвръщат 30 пъти от увеличения обем на горивото (измама). Тогава  НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ (сега го няма вече) каза че сериозно съм се объркал (ето поне една моя техническа грешка) и по негово тълкуване, ако си купи един тон нафта и я подгрее ще я продаде за 30 тона!
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?

18. През даден резистор тече някакъв ток и има някакво напрежение, можем ли да намалим напрежението и да усилим тока? Подобен пример: Взимам си захранване от 12/24 V на 5 V/2А изход за USB, продавача каза, че мога да зареждам таблет, но не и телефон защото дава по-силен ток и батерията се издува. Послушал ли съм го?

19. Какво е измерението на инерцията? Колко е по-голяма на дадено МПС инерцията спрямо друго? Вероятно натоварен камион е с по-голяма инерция, а претоварен?

20. Зимата почти е налице. Казват че тежките машини са по стабилни, по трудно се хлъзгат! Колко по-трудно? Какво е количественото измерение?


     Имам въпроси към rider777, само тези!!!
1. Има ли лидери?
2. Добре ли е да има?

,,,,,,,, ама моя идол Никола Тесла кво ще дири у тоя Свят,,,,,,

Всеки месец получавам стотици писма,,, някои месеци са с хиляди от тъпи парчета дето съм им бил идол,,,,,,,,,,,, в Библията пише да нямаш идоли,,,,,

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #39 -: Понеделник, 02 Декември, 2013, 09:01:51 »
ОтговорОтговор

           В темата: "Разход на гориво" (отдавна) някой беше споменал, че в Турция на някои бензиностанции затоплят горивото преди да ти го продадат тогава правих някакви сметки и излезе, че средствата за затопляне се възвръщат 30 пъти от увеличения обем на горивото (измама). Тогава  НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ (сега го няма вече) каза че сериозно съм се объркал (ето поне една моя техническа грешка) и по негово тълкуване, ако си купи един тон нафта и я подгрее ще я продаде за 30 тона!
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?

Не си прав! Той никъде не е писал, че от един тон нафта ще направи 30 тона. Идеята му беше, че вложените пари във вид на електроенергия например ще се възвърнат 30 пъти. С други думи, ако похарчиш 1 лев, за да загрееш 1 тон нафта, ще получиш 30 лева в повече спрямо обемът й в студено състояние.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #40 -: Понеделник, 02 Декември, 2013, 14:53:53 »
ОтговорОтговор

Не си прав! Той никъде не е писал, че от един тон нафта ще направи 30 тона. Идеята му беше, че вложените пари във вид на електроенергия например ще се възвърнат 30 пъти. С други думи, ако похарчиш 1 лев, за да загрееш 1 тон нафта, ще получиш 30 лева в повече спрямо обемът й в студено състояние.

     Да, получават грешки като се работи по спомени. Не е било 1 тон, а са 10 и не е 30, а 300! Всъщност е написал, че такива изводи си прави от моите сметки. Ама аз къде съм написал, че има лесен начин за сътворяване на материя?!

  Да се повторя: Влагаш 1 лев, печелиш близо 30.
  Аз, за такъв бизнес си мечтая. Вложеното да се връща трийсет кратно.

Което по други сметки е купуваш 10тона нафта продаваш 300тона баце ......стегни се  Намигване Намигване Намигване Намигване


     Но колегата НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ, го няма да каже и той! Нали така Христов? Обаче Драго или там който е ме притеснява, че няма да ми отговори. И ще разчитам "на двата реда прочетени някъде" да си отговоря на 20 въпроса!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #41 -: Неделя, 12 Януари, 2014, 20:36:06 »
ОтговорОтговор

Ето че дойде време да отговоря кратко на въпросите на Илчев, или поне на тези на които мога:

         1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?
Заради центробежната сила. Основно зависи от масата, центъра на тежестта и съпротивлението между колелата и настилката.
2. Помагат или пречат виражите?
Едни помагат, други пречат - зависи от наклона.
3. Когато е хлъзгаво, защо се вземат завоите по-бавно?
Защото е влошен един от основните показатели изброени по-горе.
4. Как можем да се движим в завоя по инерция (физическото явление)?
Теоретично погледнато движение по инерция в чист вид не съществува на Земята.
5. Ако сме пред някакво препятствие (много широка стена) по-лесно е да завием или евентуално с ръчна и поднасяне (справка американските филми, при всички е едно и също) или само натискаме спирачка? Или ако сме 4х4 включим на задна предавка?
Лично мнение не подкрепено от научна обосновка - само спирачки в повечето случаи. Ако сблъсъка е неизбежен, то по-добре ръчна и страничен удар вместо спирачка и челен, според мен.
6. Какво е центробежна сила и това интересува ли ни?
Центробежната сила е налична при въртене или движение по окръжност, каквото е движението в завой. Следователно ни интересува.
    7. Някой казват, че при "челен" сблъсък скоростите се събират! Така ли е? И ако имаме две еднакви МПС-та с еднакви скорости, как е по-добре да се сблъскат "челно" или всяко поотделно в бетонна стена? Кой е по-добър вариант при неизбежна необходимост?
Не, не е така. Последствията от челен сблъсък с 50 км/ч в стена и челен сблъсък между две еднакви МПС-та движещи се с 50 км/ч биха били еднакви, ако челният сблъсък е абсолютно идеален. Такъв на практика не може да се случи - винаги съприкосновението е с част от челната площ на МПС-то, а не с цялата площ. По-малка площ, по-голяма сили, по-големи поражения. Затова пораженията са по-значителни отколкото челен удар в стена със същата скорост.
По тази причина в САЩ смениха миналата година методологията за провеждане на "краш тестове".
8. Защо по-спортните автомобили са по-ниски гуми? И тези камиони с по-ниски гуми ("меги") по ли са стабилни в завоя?
По-ниските гуми са с по-твърди бордове, карат се с по-високо налягане, което ги прави по-стабилни при аксиални натоварвания.
Стабилността в завоя основно зависи изброените по-горе характеристики. По-ниските гуми биха оказали незначително влияние на стабилността ако циитираните по-горе характеристики са същите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #42 -: Неделя, 12 Януари, 2014, 20:52:29 »
ОтговорОтговор

 1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?

От масата зависи максималната скорост при спускане. При изкачване зависи предимно от мощността на влекача!  Завърти очи
При взимането на завой допустимата максимална скорост с която можем да го "атакуваме", зависи от  центъра на тежестта! Едно е да си натоварен с 24т керемиди, друго е с 24т ламарина на пода... При втория случай си като бобслей...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #43 -: Неделя, 19 Януари, 2014, 14:18:06 »
ОтговорОтговор

9. Мълния, гръмотевица, светкавица, трескавица – как е правилно? И като светне и ни касае, ако реагираме преди да сме чули гърма, изпреварили ли сме я?! И защо има разлика във времето – светлината и звукът?
Тук не съм много компетентен. Но си мисля, че мълния е синоним на светкавица - освобождаване на електрически заряд в отмосферата. Обикновено са съпроводени от гръмотевица.
Като светне, значи вече е тук - за да я изпревариш трябва да си по-бърз от светлината  Ухилен
Разликата във времето е заради различните скорости на звука и светлината - около 1290 км/ч при звука и 300 000 км/с при светлината.
10. Колите се водят като "Фарадеев кафез" иначе казано защитени са от електрическо поле. Тогава Трабанта като не е изцяло метален или кабриолетите, там защитени ли сме? И в частност, мен като ме е „бил” тока дълги години в тролеите (600-700 Волта). По ли съм защитен от повечето обикновени хора, ако се возя в Трабант или някои от негови роднини?
Защитени сме, освен ако главата ни не стърчи над рамката на стъклото и антената на кабриото. Мълнията търси най-краткия път до земята или иначе казано "удря" най-високата точка.
Теб като те е бил тока в тролея, едва ли си развил имунитет, по-скоро си загубил част от невроните си  Ухилен
11. Какво е микрон?
Мерна единица равна на 1/1000 от милиметъра. По-правилно е микрометър.

12. Защо виждаме само едната страна на Луната?
Нямам никаква идея...
13. Защо не укрепим товара като го застопорим да не се движи напред? Например, вързани отзад?
Тук ти си специалиста.
14. Защо като се натовари нещо и гумите изглеждат "по-смачкани"? Ако ги напомпим повече, това достатъчно ли е?
Защото върху тях е упрацнена по-голяма сила, породена от по-голямата маса. Ако са напомпани до номиналното си налягане преди товаренето, не мисля, че има нужда да се помпят повече. Най-много да гръмне някоя. Тук ти трябва да кажеш, ти си специалиста.
15. Защо се преобръщат в завой камионите? Защо се накланят?
Заради центробежната сила.
16. Вярно ли е, че черното привлича Слънцето, как? Като лупа, съседните лъчи ли ги взима?
Черното не привлича Слънцето. Тъмните цветове поглъщат повече от лъчите, отколкото светлите. И обратното - светлите цветове отблъскват повече лъчите, околкото тъмните.
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?
Тук вече материята е тъмна Индия...
18. През даден резистор тече някакъв ток и има някакво напрежение, можем ли да намалим напрежението и да усилим тока? Подобен пример: Взимам си захранване от 12/24 V на 5 V/2А изход за USB, продавача каза, че мога да зареждам таблет, но не и телефон защото дава по-силен ток и батерията се издува. Послушал ли съм го?
С тока не съм много силен, ти си специалиста.
19. Какво е измерението на инерцията? Колко е по-голяма на дадено МПС инерцията спрямо друго? Вероятно натоварен камион е с по-голяма инерция, а претоварен?
Вече бяхме коментирали инерцията, но тук ми се струва, че имаш предвид потенциалната енергия на натоварен и претоварен камион?
20. Зимата почти е налице. Казват че тежките машини са по стабилни, по трудно се хлъзгат! Колко по-трудно? Какво е количественото измерение?
По-тежките се хлъзгат по-трудно поради по-голямото триене между колелата и настилката. Триенето е функция на коефициента на триене и силата на триене. Колкото по-голяма е силата, толкова по-голямо е триенето.

Илчев доволен ли си???

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #44 -: Понеделник, 20 Януари, 2014, 15:06:32 »
ОтговорОтговор

Въх убихте ма!
Какви бяха тия въпроси?!
И браво на Павлов, че се е наел да отговори, някои бяха такива провокиращи сякаш. Аз единия немаше да се занимавам

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!