На колко хиляди се сменя ангренажен ремък на дизелов автомобил?
Форум на българските шофьори
Вторник, 21 Май, 2024, 21:19:06 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: На колко хиляди се сменя ангренажен ремък на дизелов автомобил?  (Прочетена 48244 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #15 -: Вторник, 01 Октомври, 2013, 22:58:48 »
ОтговорОтговор

Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
За крома 1.9тд 1993-97г. аутодатата ми дава, че се сменя ангренажният ремък на 120000км.
Другото което не видях да го пише в аутодатата но го знам е, че ремъка ако е минал 5 год. пак се сменява независимо, че няма километрите.
Може и моята AUTODATA да е "ментак", ама дава за всички 1.9-ки на Крома на всеки 32000 мили(около 51500 км) проверка или ако се налага смяна, а на всеки 60000 мили(около 96 500 км) директна смяна.
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
По принцип колега за качеството на ремъците в Бг си прав, но ако говорим за качествени марки като GATES( особено усилената XS-серия). DAICO, CONTITECH и т.н .интервала на смяна на ремъците зависи от предписанията на конструктора и устройството на газоразпределителния механизъм и у-вото на горивната с-тема (имам предвид за дизелите най-вече). Затова и съвременните дизели(комънрейл) имат такиваа големи интервали на смяна по 240 000 км или 10 год. не толкова заради повишенто качеството на ремъците колкото до устройството на газорапредилителния механизъм защото при повечето съвремнни дизели ремъка задвижва само в единия вал(най-често изпускателния вал) а той предава движението на всмукателния чрез верига и пиньони или само чрез запчатки- това намалява опъна и натоварването в/у ремъка, при комънрейлите при една голяма част помпата за високо налягане не зацепена или е в/у "гърба" на разпределителния вал-това също намалява натоварването в/у ремъка, ролковите повдигачи на клапаните са с иглени лагери, което индиректно също намалява натоварването.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 01 Октомври, 2013, 22:58:48 »

 Активен
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #16 -: Понеделник, 05 Декември, 2016, 21:43:15 »
ОтговорОтговор

Преди имах Темпра 1.9 TDS, мисля че мотора е като на Кромата и по спомени смяната на ангренажа го даваха на 40000км. За бензиновите интервала беше по-голям. Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Понеделник, 05 Декември, 2016, 21:43:15 »

 Активен
Dilyan_Zagorchev
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-3
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 201
Теми: 8



Активност
0%


Dilyan Zagorchev LinguaTertiiImperi LinguaTertiiImperi
Ел. поща
« Отговор #17 -: Понеделник, 05 Декември, 2016, 22:09:59 »
ОтговорОтговор

Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
redboy
Младши потребител
**

Рейтинг: +9/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 76
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #18 -: Вторник, 06 Декември, 2016, 15:05:36 »
ОтговорОтговор

Аз преди няколко месеца сменявах ролки и ремъци за дизелак и майстора,който ми ги сменява каза,че ремъците,които съм взел са много добри и го попитах на колко хиляди да ги сменям и каза,че амбреажа спокойно ще изкара 70-80 000км,а пистовият поне 50 000 км,ама аз тръгна ли да сменям пистовия,като ми разкачат всичко отпред ще сменя и амбреажа,а не след 10 000 да я карам пак. И така средно на 60-70 000км ще сменям всичко.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #19 -: Неделя, 11 Декември, 2016, 20:26:55 »
ОтговорОтговор

Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата
Точно така,мотора 1.9 тдид се слага единствено на Крома,докато мотора на Темпрата 1,9 тд е идентичен като на,Типо,Дедра,делта,Алфа 146-145,155...Мотора на Крома-та си е само на нея и е много по добър от по горе назованите...А на темпри типота,делти,дедри,мотора е също много добър,но не колкото на Кромата Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hasan Alimehmed
Младши потребител
**

Рейтинг: +27/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 91
Теми: 12



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #20 -: Понеделник, 12 Декември, 2016, 20:40:05 »
ОтговорОтговор

А какво ви е мнението за последния модел на Крома?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +9/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 139
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #21 -: Понеделник, 12 Декември, 2016, 20:53:43 »
ОтговорОтговор

Tihomir78, предполагам си се объркал като си казал .."Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км" ?!?!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-100
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #22 -: Понеделник, 12 Декември, 2016, 20:56:07 »
ОтговорОтговор

Стой  далече от новата Крома, Хасане.
С две думи така стоят нещата :
Взимаш ФИАТ - получаваш Опел

Цялостно купето е опелско, бензиновите двигатели също. Единствено дизеловите двигатели са фиатски, не са лоши, но реално са остарелите вече 1,9 и 2,4

Ако искаш Фиат - загледай се в новото Браво, там нещата комплексно са доста по добри - и дизелите, и бензините.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
Nachinaesht
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +29/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 195
Теми: 18



Активност
0%


« Отговор #23 -: Понеделник, 12 Декември, 2016, 21:20:14 »
ОтговорОтговор

Хасане, виж във форума на Фиат, там ще получиш повече информация. Тука сме повече камионджии, а колата е доста рядко срещана. Ето една тема за колата: http://www.axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=2870&sid=2aa12b774097b2a11af1bba053043888
И не слушай какво говорят "опелофобите". Опел имат много здраво окачване, за разлика от други прехвалени марки. А и чаркалъците са ефтинджоз.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Dilyan_Zagorchev
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +21/-3
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 201
Теми: 8



Активност
0%


Dilyan Zagorchev LinguaTertiiImperi LinguaTertiiImperi
Ел. поща
« Отговор #24 -: Четвъртък, 15 Декември, 2016, 19:57:13 »
ОтговорОтговор

Да,но при новата Крома опелското окачване май не държало много като чета форума

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!