• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 21:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

micyri

Цитат на: Boroman21 - Събота, 12 Август, 2017, 12:49:45
Хем работен процес па хем е на закуска или друса крушата , и немчорлята са му измислили калема ама нас ни кълчат за глупости само.
Не,те се чудят защо сте толкова работни!

latzi

Е кой с лежане не иска да лапа пара. Видехме ги  отдавна фрицовете но така са си постлали.

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Челно с 70!

micyri

Цитат на: latzi - Събота, 12 Август, 2017, 15:06:55
Е кой с лежане не иска да лапа пара. Видехме ги  отдавна фрицовете но така са си постлали.

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Не,не,това не е лежане.Това е нормален работен процес!
Това ,че ти бързаш си е твой проблем.Да ,казвам проблем.Тук ,никой не бърза.....просто защото е излишно.Достатъчен е другия стрес. ;)

latzi

Никой не бърза па почти всеки кара с превишена скорост.

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Челно с 70!

latzi

Дневната пауза от 45 минути колко пъти в седмицата мога да я раздробя на две?
Челно с 70!

Hristo Lishev

45-минутната "почивка по време на работа", както е известна в Регламента, е без ограничение в "цепенето". Всеки път можеш да правиш първо 15 минути, после да допълваш до 45. И без значение на каква стратегия караш за деня - на 1, 2 или 3 почивки по време на работа, което пък зависи от това дали денят ти е само за каране или ще има товаро-разтоварна дейност, дали ще правиш "десетка каране" и така. Дано съм бил полезен.

D.V.Nikolov

Колеги един въпрос относно тълкуването на регламент 561.Стартирам работен ден в 05.30 карам 5 часа разтоварвам и в 12.00 ми казват да пусна пауза 9 часа защото ще товаря в 21.00 часа.Въпроса ми е за по малко от 24 часа ще стартирам втори път това разбрах ,че е ок но ще карам седем часа и в рамките на 24 часа ще съм карал повече от 10 часа нищо че съм стартирал нов работен ден.Това ок ли е ? Става въпрос за Германия и тукашния работодател казва ,че в Германия 561 е с други параметри и допълнения и можеш да си стартираш и повече от 6 работни цикъла.Благодаря

micyri

Регламента е един за всяка страна!
След правене на 9 часова пауза,нямаш проблем да работиш.

pirovski

За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка.Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка.

loshdancho

Цитат на: D.V.Nikolov - Понеделник, 09 Април, 2018, 20:13:17
Колеги един въпрос относно тълкуването на регламент 561.Стартирам работен ден в 05.30 карам 5 часа разтоварвам и в 12.00 ми казват да пусна пауза 9 часа защото ще товаря в 21.00 часа.Въпроса ми е за по малко от 24 часа ще стартирам втори път това разбрах ,че е ок но ще карам седем часа и в рамките на 24 часа ще съм карал повече от 10 часа нищо че съм стартирал нов работен ден.Това ок ли е ? Става въпрос за Германия и тукашния работодател казва ,че в Германия 561 е с други параметри и допълнения и можеш да си стартираш и повече от 6 работни цикъла.Благодаря
Точно по подобен повод комуникирах с джадайте.
Слага се край на работния ден, после си правиш паузата. После слагайки начало на работния ден, караш тахографа да записва отделни работни периоди. По същия начин се процедира и със шайбите: Всеки нов работен период, на нова шайба....ако искаш да не попадаш на екземпляри, които ще свалят звездите от небето, за да те убедят, че си виновен.
Точно това, ме убеди даяджията, казвайки ми, че е с не слагането на край и начало работния ден...тахото има навика да сборува часовете до момента, в който сложиш край....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hristo Lishev

Колега Николов, твоят работодател е един долен, мазен и подъл лъжец и използвач. Ни в Германия има разлики в регламента, ни никъде. Просто иска да те използва, ако мине номера, мине, ако  не, не. Моят съвет към теб е да го смениш (работодателя де) при първа възможност. Ако така си отваряш и затваряш работни дни, както на него му се сака и един хубав ден в Италия или пък, не дай Боже за теб в Испания ти разгледат картата, ще има леееле майкоооу.

ПП: Колеги, днес чух едно ЕШК, колко е вярно, колко не е, не знам. Колега от българската фирма Х е бил заловен в Унгария с две карти, осъден е на 5 години затвор и 6 хиляди евро глоба. Пак повтарям - ЕШК. Но и така да е, умната и полека. За манчовци не коментирам, по този казус отдавна вкарват в затвора.

Boroman21

В един 24 часов период максимални 10ч каране , отваряне и затваряне на работен период ограничение няма.
Принципно закона е един навсякъде ама всяка членка приела  го има право на ДЕРОГАЦИЯ .

micyri

Аз работя на този принцип в Германия.
Тръгвам в 4:00ч.,карам 3ч.,разтоварвам още 2ч.,карам още 1ч. и правя пауза от 11 или 12-22:00ч.
След което карам още 2:20 и разтоварвам и товатя 3ч.
След което си отивам в къщи в 3 или 4ч. до другия ден пак до 4ч.

Dilyan_Zagorchev

Преди време колега ми разправя,че е бил глобен във Франция не защото е отворил втори работен период за 24 часа,а защото е превишил 10 часа каране общо за двата периода.с две думи:първия период си карал 3 часа да кажем.Карат те да правиш пауза 9-11 часа.Отваряш нов работен период и караш 8 часа.Ето ти го нарушението-имаш 11 часа каране.Така ми бе обяснено и така го предавам

Boroman21

ГЛАВА ІІ
ЕКИПАЖИ, ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕ, ПОЧИВКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА И ПОЧИВКИ:

Член 6
1. Дневното време за управление не следва да надхвърля девет часа.
Независимо от това дневното време за управление може да бъде удължено до максимум 10 часа не повече от два пъти седмично.....
.....ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 4
За целите на настоящия регламент се прилагат следните определения:
....
к) ,,дневно време на управление" означава общата продължителност на времето на управление между края на една дневна почивка и началото на следващата дневна почивка или между дневна почивка и седмична почивка;...