Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка
Форум на българските шофьори
Понеделник, 13 Май, 2024, 19:21:29 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3 4 ... 8   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка  (Прочетена 30098 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #15 -: Вторник, 27 Декември, 2011, 21:23:22 »
ОтговорОтговор

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=LnrDEISTagM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LnrDEISTagM</a>
 Като се остави на страна скоростта и непрекъснатата линия защото не е по темата, при тази ситуация няма как да се направи нищо просто няма време и разстояние.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 27 Декември, 2011, 21:23:22 »

 Активен
JoroBoro
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +49/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 206
Теми: 12



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #16 -: Сряда, 28 Декември, 2011, 00:59:39 »
ОтговорОтговор

Наклон, мокра настилка.....изтърва го .... преумора може би?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Сряда, 28 Декември, 2011, 00:59:39 »

 Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1852/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #17 -: Сряда, 28 Декември, 2011, 05:12:11 »
ОтговорОтговор

Момци ,мислим у туй клипче не ремаркето ми влекача оправи работата,нормално е кат влекача се изговни после каруцата да довърши работата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


fxmaster
Младши потребител
**

Рейтинг: +32/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 52
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #18 -: Сряда, 28 Декември, 2011, 09:50:17 »
ОтговорОтговор

На 1 клип който си пуснал, ако не си забелязал гондолата се удря в снегорина и затова занася.

... после и в мантинелата, и така...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dino412
Старши потребител
****

Рейтинг: +126/-8
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 472
Теми: 5



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #19 -: Сряда, 28 Декември, 2011, 21:05:37 »
ОтговорОтговор

На 1 клип който си пуснал, ако не си забелязал гондолата се удря в снегорина и затова занася.

... после и в мантинелата, и така...
Едно от нещата който го отърва е двата двигателни моста на влекача а другото е празната гондола.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=LnrDEISTagM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LnrDEISTagM</a>
 Като се остави на страна скоростта и непрекъснатата линия защото не е по темата, при тази ситуация няма как да се направи нищо просто няма време и разстояние.
Това щеше да стане и на горния клип ако влекача беше двуосен.Макър че явно колегата с IVECO-то тръгвайки да изпреварва е видял насрещната кола и е решил че АBS-а ще свърши чудеса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #20 -: Събота, 21 Януари, 2012, 22:39:07 »
ОтговорОтговор

Мисля че ще бъде полезно за всички,по старите и опитни колеги да споделят и дадат съвети и тънкости при зимно шофиране,примерно при спускане изкачване на наклони и така нататък,при нашите чистачи на пътища няма да е лошо да си даваме съвети при по екстремни ситуации Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #21 -: Събота, 21 Януари, 2012, 23:08:00 »
ОтговорОтговор

Правилно трябва да подбереш:
 - ако прецениш, че трябва да сложиш вериги при катерене, не се инати - направи го
 - предавката-нито да е висока, нито да е ниска
 - правилно да подбереш оборотите на двигателя и да не си играеш с газта
 - усетиш ли, че започва да боксува с поднасяне - СПРИ и дай назад до изходно положение. Никой не може да знае какво има под първия слой сняг
 - при спускане карай бавно. Усетиш ли поднасяне-в никакъв случай не натискай спирачката. Опитай се да коригираш само с волана
 - кажат ли ти от КАТ да чакаш - не се прави на герой, чакай. Загледай се колко паметници има по пътищата - те са на "героите"
   Айде и някой друг да помогне

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #22 -: Събота, 21 Януари, 2012, 23:12:19 »
ОтговорОтговор

Ето тема за карането през зимата - http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1502.0
Ще помоля всички преди да пуснат тема да се уверят, че няма вече пусната такава. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #23 -: Събота, 21 Януари, 2012, 23:12:25 »
ОтговорОтговор

Направи едно кръгче във форума и ще намериш такава тема.Темата е на Boroman21 , а аз съм писал там точно по този въпрос.Верно  млад съм (23 год.) ,но ако ми нямаш вяра може някой да направи заверка правилно ли е.Там съм написал всичко друго няма.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1852/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #24 -: Понеделник, 23 Януари, 2012, 12:32:02 »
ОтговорОтговор

Опит да ни изпревари ремаркето при спиране . Намигване

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-49UtRsQSl4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-49UtRsQSl4</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1852/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #25 -: Сряда, 25 Януари, 2012, 17:59:44 »
ОтговорОтговор

Резките движения и високата скорост. Намигване
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=iyUVMdv9W3Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=iyUVMdv9W3Y</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1852/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #26 -: Четвъртък, 26 Януари, 2012, 19:51:29 »
ОтговорОтговор

Катерене на байр. Намигване
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aZeCDKSyzBs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aZeCDKSyzBs</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3002
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #27 -: Четвъртък, 26 Януари, 2012, 22:03:15 »
ОтговорОтговор

Евала на пича! Така се катери баЙр!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #28 -: Четвъртък, 26 Януари, 2012, 22:18:13 »
ОтговорОтговор

Евала на пича! Така се катери баЙр!
Много ясно - а спре , а там си е останал !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
stoan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +48/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 185
Теми: 95



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #29 -: Петък, 27 Януари, 2012, 23:59:31 »
ОтговорОтговор

Ако има някой, който разполага с известен опит в стартирането на двигател при температури под -20 градуса, това определено са руснаците. Ето някои съвети, които циркулират из тамошните автомобилни форуми и биха могли да спестят ядове в задаващите се сибирски студове у нас.

 

● Първото, което трябва да направи водачът още преди да завърти контактния ключ, е да натовари слабо акумулатора в продължение на около 5 секунди, за да се загрее електролитът преди същинския старт. Най-добре е да се включат късите светлини или габаритите.

● След това задължително трябва да се проверят всички превключватели и консуматори на електричество - подгряване на седалките и стъклата, вентилатора на парното, мигачите и т.н. Така акумулаторът няма да бъде натоварен с допълнително потребление, докато захранва най-важния в случая агрегат - стартера.

● По време на опита за запалване не бива да се натиска педалът на спирачката. Светлините на стоповете също хабят скъпоценния ток.

● Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.

● Ако автомобилът е дизелов, добре би било подгряващите свещи да бъдат активирани 2-3 пъти преди старта.

● Няма смисъл да се върти повече от 5 секунди. Ако колата не запали за толкова, няма да успее от първи път. По-добре в акумулатора да се съхрани енергия за втори опит, какъвто трябва да бъде направен най-рано 10 секунди след първия.

● Ако двигателят не запали от три или четири опита, по-добре да се откажете, за да не изцедите силиците на батерията напълно. Тогава помагат други хватки от руския автомобилен фолклор, които могат да се видят тук - http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulatorat-padne-a-niama-koi-da-buta.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Етикети:
Страници: 1 [2] 3 4 ... 8   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!