Оле майко, че и "компетентни" съвети сте му дали на човека, тцтцтц.
Така - първо - Мазда не само, че няма само 3 завода в света, ами и ...незнам откъде да започна дори. В Япония са в Хирошима и Хофу, а по света имаме на няколко места, включително в Индонезия, Тайланд, Китай, Русия, Белгия, и т.н. В САЩ Мазда собствени заводи НИКОГА не е имала. Това е от времето на Форд, когато притежаваха контролният пакет акции в Мазда. Или по-скоро, годините когато изтеглиха всичко ценно за тях като технологии и платформи и т.н. за собствени облаги. В САЩ заводите са заводи на Форд в които се произвежда и модели на Мазда. Мазда имаме в Мексико, не в САЩ собствен.
Както и да е, това е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ, понеже за европейският пазар, 95% от колите ( изключая пикапите и вече старата Мазда 2 - 1-ва генерация) идват единствено и само от ЯПОНИЯ!!!
За качеството и ръждата...... пак "компетентни мнения". И за да не влизам в прекалено дълги и безмислени спорове ще ви кажа нещо, базирано на НАД 10 ГОДИШЕН РЕАЛЕН ОПИТ в точно ТАЗИ сфера!!! Когато си търсите НАЙ-ЕВТИНОТО, то това най-евтино неминуемо ЩЕ Е с проблем и/или предстоящ проблем. Без значение от какво естество и почти без значение марката. Да, Мазда 6 и 3 има ОТДЕЛНИ проблеми с корозията, така както такива имат ПОЧТИ ВСИЧКИ други марки. Винаги ми е било интересно, коментари, когато Мазда или някоя друга марка има повърхностна ръжда при отделни екземпляри, но когато Мерцедес например, "еталона за качество", гние нагло и почти ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, то тогава ....нито дума нали? Примерно говоря де...
Проблеми с електрониката не само при 6-ца, ами и ВЪОБЩЕ при Мазда, не само че практически няма, ами и никога не е имало!!!
Двулитровият дизел си е чисто наш и не е никаква "обща" разработка и НИКОГА не е бил. Общата разработка ( което дори и не е обща с Мазда) е 1.4 литровият дизел от ПСА, "кацнал" пак по линия на вече , за щастие нямащият думата в Мазда , Форд!!!
Проблеми които могат да се очакват от този мотор са ..... турбо след систематична НЕсмяна на масло ( относително доста рядко срещан проблем), ЕГР - също рядкост, и най-вече съединител ( да демпферен, както и на 95% от конкуренцията) . Съединителя обаче си е консуматив по право за всяка кола.
Пак за ръждата - запомнете, когато една кола е карана на места където има здрава зима.... и през година сменят различните химии за пръскане..... и когато зимата е не 3 месеца, а 6 месеца примерно ..... и където чистят ЗДРАВО и ПОСТОЯННО и респективно пръскат нон стоп ..... то тогава отдолу, положението става като ......."котенцето" на 45 годишна проститутка
. Няма спасение, кой каквото ще да ми говори. Да, някой коли са по-добре, други по-зле, но като цяло ... не е опция. Имайте го на предвид просто.
Мазда 6 като цяло е една цяла нова епоха за концерна. Практически няма място по света където да е продавана и да не се е доказала ( не говоря само за стотиците награди които спечели модела по цял свят) като изключителнно сигурен, здрав и надежден автомобил. Автомобил който за разлика от доста други, с оглед на възрастта си, не само че не остарява, ами и изглежда страхотно.
Отделно от финансова гледна точка модела е много, ама наистина много изгоден, което също е важно!
Последно - моето лично мнение е Мазда 6 , но БЕНЗИН. Поради ред причини, но това си е мое мнение. Ако ще е дизел, нека да е много добре проверен. И запомнете...... ИГНОРИРАЙТЕ ЕВТИНИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ. Тук марката няма значение. Мазда 6 също НЕ прави изключителние. Запомнете - получавате това за което плащате. Ако я искате за 1000Е , ще си получите качество, като за 1000Е. Ако искате добра 6-ца , поне, ама поне 2Е. Всичко друго са глупости.
N.B. - Написаното дотук е от човек, занимаващ се с автомобили от достатъчно много време, а отделно на това , започнал с Мазда, каращ Мазда и ЩЕ провължаващ да кара за лична кола САМО И ЕДИНСТВЕНО МАЗДА!!! Което обаче не ме кара да съм необективен по темата
!
P.S. - "Защитника на VW" , много ми е интересно защо сега не цитира "официоза" на автомобилната журналистика , немският "АутоБилд", на чийто страници, години наред Мазда 6 беше НОМЕР 1 по здравина. Не само от 100.000км. им тест на нов автомобил, ами и като втора ръка? Защо и не цитира докладите на ТЮВ, АДАК и ДЕКРА ( различни по значение и информация) , където не само Мазда 6, ами и марката Мазда като цяло от 1998 година е на челни места в която и да е класация......? Защо ли? :-)