След Hino подчти няма какво да се добави. От 15г. карам Мазда. Следващата отново ще е мазда. Общо взето скучен автомобил, не те занимава със себе си. Разбира се ако предишният собственик не е направил някоя магария.
Ако серийният номер на колата започва с (J) значи е Японска.
От механик на Мазда съм чул, че 6ца 2004-2006 дизел правят проблем с дюзите. Но не съм го проверил, не мога да ти кажа със сигурност дали е така.
Двулитровият дизел си е чисто наш и не е никаква "обща" разработка и НИКОГА не е бил. Общата разработка ( което дори и не е обща с Мазда) е 1.4 литровият дизел от ПСА, "кацнал" пак по линия на вече , за щастие нямащият думата в Мазда , Форд!!!
Проблеми които могат да се очакват от този мотор са ..... турбо след систематична НЕсмяна на масло ( относително доста рядко срещан проблем), ЕГР - също рядкост, и най-вече съединител ( да демпферен, както и на 95% от конкуренцията) . Съединителя обаче си е консуматив по право за всяка кола.
Двулитровия дизел на Мазда 2004-2006 си е проблемен, че и масларка става. Там проблема е в дюзите или по-точно в уплътненията на дюзите , след като се износят започва да гори масло(самата архитектура на мотора си е чисто Фордова не прави изключение и разположението на дюзите)а, ако не се усети на време смятам, че ясно какво става. А за турбините има доста свалени, поне такова е инфото на колеги включае и в сервизи на Мазда, но все пак това са употребявани мотори със съмнителна сервизна история.
Ако Мазда бяха взели от ПСА и разглобили на съставния части едно 2.0 ХДИ(RHY 90 hp) , а не да взаимастват от Форд(защото този мотор като архитектура си като фордовите мотори) резултата щеше да е ... . Ама да не правя спам. Този мотор 2.0 ХДИ(RHY 90 hp) е в основата на 2.0 дизелите на ПСА 17 год., но за това някоя отделна тема
.