Емо, позволи ми за първи път тук да не се съглася с теб. Двулитровият мотор на Мазда, си е ИЗЦЯЛО НАШ. Това, че Форд ни беше собственик ( в Хирошима го наричат дори "американското робство" :-)) ) и изсмука де що можеше от Мазда, в никакъв случай не значи, че мотора НИ е техен. НЕ!!! ИЗцяло наш си е. Може да виждаш някой прилики, но те са по-скоро в обратната посока, ако ме разбираш накъде бия.
Всякакви проблеми може да има, но те НЕ са причинени от мотора, модела или марката ( тук те НЯМАТ значение), а от ПРОИЗХОДА на конкретният автомобил. Знаеш ли колко Мазди точно има в Италия които се продават за по 800-1000Е? Е да, в движение са и дотам. Абсолютни боклуци, главно от Южна Италия. Карани ДО ДУПКА или докато не спрат. После се купуват от "вносители", кърпят се и после ...."ела изгрей" и ...... еди кой модел е проблемен. Проблемен - чушки :-). Проблема е в произхода и/или нежеланието на клиента да плати ЕКВИВАЛЕНТНИ пари за качеството което си мисли, че получава.
Проблеми с дюзи и аз съм чувал, че има, да. Само че , интересното е, че такива проблеми съм чувал само и единствено в .... България. Защо ли? :-) . Тук марката няма значение според мен. Всички знаем защо. Навън проблеми с дюзи НЯ-МА. Поне не и масови де, единични случай винаги може да има факт. Както на дюзи, така и на много други неща при най-различни модели автомобили.
Турбините да, има такива случай ( главно, да не кажа основно на коли внос от Италия, при това на италиански боклуци евтини, а не качествени хубави коли от Италия, че тя разликата е прекалено голяма), но обясних защо се получава така. Тук марката също няма значение. Поддръжката е от първостепенно значение. Или по-скоро наличието на някаква поне поддръжка. Така както мога да дам пример и за Ниссан Примера с френските мАтори, но там вече е крайност до извращение :-)).
Ако Мазда бяхме разглобили едно ХДИ 2.0 ...... сигурно щяхме да се хванем за главата от "консуматорският" стил и програмируемият ресурс на този ---> БОКЛУК
. И това не е само мое мнение.
P.S. - Мнението на сервизни "специалисти" от Стар Моторс не е меродавно за абсолютно НИЩО. Практически няма сервиз на Стар Моторс, където един собственик на Мазда да е бил доволен от каквото и да било. И това е традиция от самото създаване на тази фирма. Нищо лично, но мога да говоря за това прекалено дълго. Примери "от-до". И не е като да не познавам темата от години. Само един личен пример ( мнението ми НЕ се базира на това де) - ходих един единствен път да ми сменят маслото на почти чисто новата ми тогава 8-ца ( RX-8) . НЕ за друго, ами понеже беше гаранционна все още. И вместо Декселия масло ( оригинално от Мазда за Ванкели) , ми сложиха някаква минералка, понеже те така мислили, че е по-добре
. Щях да ги УБИЯ буквално и след един час лекция (граничеща с явен скандал) ЗАЩО трябва еди какво си и до какво води еди кое си , се съгласиха, че "може би" са сгрешили :-). И това официален сервиз. Както и да е, Стар Моторс е просто малко по-добре от Мото-Пфое в БГ и това е.