Емо, разбрахме се
.
За дюзите, какво точно имаш предвид? В смисъл, аз лично за първи път чувам за точно този проблем. В Европа го няма със сигурност и/или е неотчетен като типичен. Ако има проблем какъвто ти описваш, то тогава ме навежда на мисълта, че може да се действа с "тактика", като при Тойотите. Ако проблема е с бренера и след това увлича долу в полата на буталото, то тогава най-добре да се гледа през картера. Въпреки, че при нас, няма такава цедка както при Тойотите де. Но това е решение за констатация първоначална.
Или вариант 2 , да се действа като при три-литровият дизел на Исузу Трупър ( който дори не е мотор на Исузу, а на Катерпилар разработка и е дори с две маслени помпи :-) ) - вадене на дюзите и то ще се види директно. (пиша го този пример, понеже този Трупър има точно същият проблем с уплътнения..... много често дори. Самите те струват смешни стотинки, но уреда за смяната им е .....майка си и баща си :-) )
Като цяло ..... аз винаги съм го казвал - при дизелов мотор, ако ще е за себе си - ВАДЕНЕ НА ДЮЗИ и тест при КОМПЕТЕНТЕН специалист. Същата процедура и с помпата. След това ако трябва да се сменя нещо се сменя задължително, а след това и абсолютно задължително центровка. Тези неща не струват милиони, но ефекта е почти винаги осезаем. При това в МНОГО отношения, включително и разход.
При всички положения е по-добре тази инвестиция, отколкото систематични проблеми със самият двигател и на финала пак нищо..... и пак пари...!
Това е личното ми мнение....
А за ХДИ-то ..... да, всъщност 90-те коня са много по-добре от другите версии. Прав си, но това не променя факта, че е консуматорски продукт ( лично мнение), нямаш дори и допирни точки с японски продукт, и като качества и като здравина. Пристрастен съм да, но това е базирано на практиката ми
. Ако ще е френски дизел, нека да е 1,9 старата генерация :-). А за бусове например имам един лаф аз : "от всички френски мотори най-много харесвам Софим"
.
Поздрави