Добре - основните пътища са същите от много време - логично е всеки с претенция за международен шофьор с опит да ги знае.
Европа не е чак толкова голяма.
Ако разчиташ на карта - как се кара по нея ? Разпъваш я и я залепяш на предното стъкло ли. Или преди това си назубряш маршрута аусфарт по аусфарт.
Последното ми каране по карта беше доста комично. Преди много години трябваше да намеря къде са панаирните палати в Букурещ. Самонадеяно тръгвам и на място ще се оправям. Знам посоките на румънски, знам къде отивам, кво повече му трябва на човек.
Обаче то Букурещ си е голям град, и в началото усетих че само с питане ще ми замине деня, само се ориентирах че се намира в най отдалечената част на града, влизайки от Дунав мост.
Купих си карта на Букурещ, относително евтинко. Голям мащаб, подробна, слънце.
Разпъвам я, 15 минути с персонала на бензиностанцията търсим къде трябва да отида. Намерихме и дойде следващия проблем картата перфектна, обаче голяма че голяма. Малко по голяма от предното стъкло на буса. Никакъв шанс да я сложа някъде и да я гледам и да карам. И на прибежки и припълзявания - гледам до някъде и карам до там, спирам, гледам напред по картата и карам още малко. Една идея по бързо стигнах, отколкото ако карах с питане ...
След това, като се появиха навигациите, всички карти, включително и букурещката бяха набързо подарени на който ги е поискал.
Сега и навигация нямам, с телефона в джоба съм готов да тръгна по целия свят. Пеш, с влак, или квото и да е МПС. Даже и по море върши перфектна работа, но все още нямам яхта, че да го пробвам.
А навигацията на телефона я ползвам по следния начин - преди да тръгна вкарвам адреса, за да съм сигурен че е верен, хвърлям едно око на маршрута, спирам я и тръгвам. Пускам я няколко километра преди адреса, за да ме заведе до него.
Ивчо е прав за новите пътища - наистина са много. И купуването на хартиени носители са хвърлени пари на вятъра.