Тежкотоварен автомобил е прегазил майка с дете в квартал ,,Гео Милев", съобщиха от МВР.
Жената, която е на 32 години, е починала на път за болница. Детето е настанено в ,,Пирогов", съобщава ,,Фокус".
Инцидентът е станал на ул. ,,Гео Милев" в посока ж.к. ,,Слатина", на място, където спират автобуси за други населени места и пътници пресичат улицата. Катастрофата е станала към 20.10 часа. Тежкотоварният автомобил е връхлетял върху майката с детето. Жената е била прегазена и е починала в линейката. Детето е на три години и е в шоковата зала на ,,Пирогов", без опасност за живота.
Източник: www.dariknews.bg
Още малко по темата : http://www.btv.bg/news/katastrofi-incidenti/story/1428402663-Kamion_pregazi_mayka_s_dete_na_zebra_v_stolitsata.html
От днес : http://www.novini.bg/news/19394-%D1%88%D0%BE%D1%84%D1%8C%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%82-%D0%B1%D0%BB%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B0%D0%BB-%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0-%D1%81-%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B5-%D0%B5-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D0%BB-%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%85%D0%BE%D0%BB.html
Както и да е станало, шофьора е виновен .
Цитат на: velizar - Понеделник, 05 Септември, 2011, 16:09:53
Както и да е станало, шофьора е виновен .
Подкрепям те напълно. Съжалявам, че това се е случило с наш колега, но принципно няма как да е станало като в горната публикация. Хем камиона да е бил на платното, хем майката с детето да са били на тротоара. Явно или те са били на платното, или камиона е минал през тротоара. Изключително неприятен инцидент.
В пресата, където четох, нямаше становище, че шофьора е виновен.
От описанието според мен най-вероятно жената е попаднала в мъртвата зона от дясната страна на камиона и водачът изобщо не я е забелязал. Защо е решила да слиза на платното в този момент не ми е ясно, но със сигурност не е знаела, че водачът не я вижда, нито каква е траекторията на композицията в завоя...
За съжаление обаче, заглавието си беше "ТИР помете ...." и независимо каква е причината за инцидента, в главите на хората остава това.
Не съм очевицец и немога да кажа кой е виновния.......морално.
По всички закони е водача на "TIR-а".
Като редовен участник в пътното движиние,понякога и като пешеходец,ще си позволя да взема отношение.
Как може да тълкуваме този цитат от Закона
(4) Светлинните сигнали имат следното значение:
1. червена светлина - означава "Преминаването е забранено". Пешеходците, които се
намират на платното за движение при подаването на този сигнал, са длъжни да го освободят;
,като малко хора си съобразяват с габаритите на колите от градския транспорт и тежкотоварните автомомили.Никъде в Закона непрачетох на каква дистанция пешеходеца изчаква зелена вълна.
Аз управлявам VW Polo,и с таз малка кола попаднах в подобна ситуяция.На светофар при десен завой щях да помета една госпожа,изчакваща зелена светлина на пътното платно.
Жалко е когато си отиват млади хора,а от момент на невнимание други страдат цял живот!
В тези текстове от Закона за движение по пътищата е уточнено какви задължения има всеки участник. За съжаление нито по-голямата част от водачите, нито по-голямата част от пешеходците спазват тези правила. Всеки ден съм на пътя и виждам как превозните средства преминават през пешеходни пътеки.
Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не
трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени
вреди;
2. трябва да опазва околната среда, като не изхвърля и не оставя на пътя
предмети или вещества, както и да вземе мерки за отстраняването им или за
предупреждаване на останалите участници в движението, когато това ги застрашава.
(2) Водачът на пътно превозно средство е длъжен:
1. да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движението,
каквито са пешеходците и водачите на двуколесни пътни превозни средства;
2. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) с управляваното от него превозно средство да не
затруднява другите участници в движението и живеещите в крайпътните имоти, като
спазва действащите норми за шум и вредни емисии на отработени газове от моторното
превозно средство, както и други норми и изисквания за опазване на околната среда;
3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) да не управлява пътно превозно средство под въздействие на алкохол, наркотици или
други упойващи вещества.
Чл. 32. (1) Преди да навлязат на платното за движение, пешеходците могат да
сигнализират за намерението си чрез подаване на сигнал с ръка -лява или дясна ръка,
изпъната нагоре или напречно на пътя.
(2) Сигналът по ал. 1 не освобождава пешеходците от задължението, преди да
навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянието до приближаващите
се превозни средства и с тяхната скорост на движение.
Чл. 117. При приближаване към място, където на пътя или в близост до него се
намират деца, водачът на пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при
необходимост - и да спре.
Ок, обяснете ми нещо простичко, без да поствате цитати от закони и др нормативни актове: зелен светофар за завой надясно и за пешеходците. Камионът започва да прави маневра, няма пешеходец на платното, започва да завива надясно - оттам нататък какво вижда шофьорът?
Цитат на: !na - Понеделник, 05 Септември, 2011, 19:35:19
Ок, обяснете ми нещо простичко, без да поствате цитати от закони и др нормативни актове: зелен светофар за завой надясно и за пешеходците. Камионът започва да прави маневра, няма пешеходец на платното, започва да завива надясно - оттам нататък какво вижда шофьорът?
Ще се опитам да ти го обясня простичко. Но ще си позволя да копирам част от правилата на пътя. И го правя, защото някой някога е преценил, че така ще бъде най-безопасно. И за щастие това не са нашите законотворци. Както знаем, България е страна по Виенската конвенция за движение по пътищата и като такава е възприела до голяма степен правилата й. Друг е въпроса, че тук никой не си прави труда дори да прочете закона. Всеки е голям специалист и майстор зад волана. И е такъв, докато стане непоправимото. Някои всъщност и след инциденти не си вземат никаква поука. Виждал съм, и то доста често, "водач", който използва клаксона на автомобила си, за да накара пешеходците да пробягат по-бързо разстоянието до спасителния за тях тротоар. Случвало ми се е тези пешеходци да са възрастни и трудноподвижни хора. Съвсем скоро, може би преди два или три дни стана подобна ситуация. Пешеходецът беше мъж с нещо като патерица и в очите му се четеше съжаление, че ще отнеме време, докато пресече. В очите на водача на насрещната кола, която нямаше начин да не спре, се четеше едно отегчение от създалата се ситуация. Дори нямам обяснение що за идиот трябва да е този, за да си позволи подобно вандалско поведение на пътя! Ето и въпросния текст, който казва какво трябва да се прави.
Чл. 35. (1) Завиването надясно се извършва от най-дясната пътна лента по
посока на движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока -
от лента, предназначена за завиване надясно.
(2) Когато радиусът на завиване на пътното превозно средство е по-голям от
радиуса на завоя, завиването може да започне и от друга част на платното за движение,
но водачът на завиващото превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни
средства, преминаващи от дясната му страна.
(3) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът на
пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в
дясната част на пътното платно по посока на движението.
(4) Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при
наличие на съответен пътен знак или светлинен сигнал, като водачът е длъжен да
пропусне пешеходците, да не пречи на движението и да завие, когато се е уверил, че
пътят е свободен за преминаване.
Не знам защо , но имам някакво чувство че само !na има някакъв поглед върху ситуацията на пътя и се поставя на мястото на водача! Как може да обвиниш шофьора на камиона че е виновен , при условие че вината му е само че кара камион ! Как може той да предотврати нещо което не вижда в този момент . Аз точно се зарадвах ,че един път са оправдали някой и вие почнахте да вадите точки от закони и да го обвинявате . Едва ли камиона му ако не е бил под ъгъл спрямо ремаркето и е виждал какво става е щял да ги прегази !
Цитат на: godji - Понеделник, 05 Септември, 2011, 21:18:30
Не знам защо , но имам някакво чувство че само !na има някакъв поглед върху ситуацията на пътя и се поставя на мястото на водача! Как може да обвиниш шофьора на камиона че е виновен , при условие че вината му е само че кара камион ! Как може той да предотврати нещо което не вижда в този момент . Аз точно се зарадвах ,че един път са оправдали някой и вие почнахте да вадите точки от закони и да го обвинявате . Едва ли камиона му ако не е бил под ъгъл спрямо ремаркето и е виждал какво става е щял да ги прегази !
Годжи, лично на мен и през ум не ми е минавало да обвинявам шофьора. Най-малкото защото нямам никаква представа от случая и не зная въобще какво и как е станало. Просто новината за този нелеп инцидент стана повод да дискутираме правилата на пътя и задълженията на водачите и на пешеходците. Например вчера бях свидетел как един колега с гондола с кюстендилска регистрация премина с доста висока скорост през една от най-оживените пешеходни пътеки в Благоевград. Даже се учудих къде е тръгнал с тази гондола, при положение, че след 500 метра има знак, забраняващ движение на камиони. Смятай, че точно на тази пешеходна пътека масово преминават деца с велосипеди и направо от тротоара скачат на платното. Колегата обаче въобще не беше помислил за такъв вариант.
Админ, съгласна съм с повечето от написаното, но в случая коментирахме конкретна ситуация и въпросът ми касаеше точно нея.
Когато в началото на годината инициирахме кампанията "Малки и големи заедно на пътя", проведохме няколко срещи със служители на различни нива в КАТ. По повод ПТП-тата с фатален изход и участие на товарен автомобил, и случаите на инциденти в градска среда, с пострадали пешеходци или велосипедисти, експертите от КАТ споделиха, че в 100% от случаите вината не е била на водача на камиона.
Дразнят ме журналистическите интерпретации и заглавията, които в крайна сметка се набиват в главите на обикновените хора и в съзнанието им остава негативното отношение към камионите и шофьорите на същите. Без значение от това каква е причината и има ли вина водача.
Аз също се дразня от преекспонирането на пътно-транспортните произшествия. По-долу съм прикрепил една официална статистика от КАТ за броя на жертвите и ранените при катастрофи. Внимателното вглеждане в данните води до мисълта, че в посочения период е имало години с повече жертви. Може би в момента медиите са виновни за това преекспониране. Има обаче и нещо друго. Трябва да се съпоставят по някакъв начин пътищата тогава и сега, както и превозните средства тогава и сега. Явно има нещо глобално сбъркано в цялата транспортна схема.
Конкретната ситуация ми е трудно да коментирам.Не ми е познат терена и не съм била там за да давам оценка на ситуацията.
С примера ми исках да кажа че в повечето случай пешеходците неспазват правилника и нямат никаква култура на движение.
Годжи, вината на всеки шофьор на камион е точно в това, че е станал такъв в стремежа си да храни себе си и семейството си! И точно това е козът в ръцете на властите, защото отнемането на свидетелството за правоуправление на един такъв шофьор е равносилно на гибел за това семейство. Неслучайно всеки от нас , попаднал в условията на среща от трети вид (с КАТ, ДАИ и др. такива знайни и незнайни властимащи), се бори със зъби и нокти, разбирай пари и обещания, да запази заветния документ!
Мисля си, че подготовката на всички видове шофьори трябва да бъде на много по-високо ниво и да се прилагат същите изисквания, както за нас.А на всички, които участват като пешеходци на пътя, да бъдат разяснявани и показвани нагледно всички рискове, произлизащи от специфичните характеристики на видовете пътни превозни средства. Преди години бях свидетел как една жена се опита да надбяга трамвай на "Мария Луиза" и "Козлодуй" при ляв завой на мотрисата, но не успя, падна пред трамвая и само оня отгоре я спаси. Ватманката сигурно остаря с 20 години след този екшън. Друг път пък жена с бастунпадна на втората врата на тролея и само виковете на пътниците успяха да накарат шофьорката на тролея да спре на сантиметри от тялото на жената.
Писах, че водача е виновен при всички случаи, защото ...
Карам различни по вид и габарити МПС по родните пътища и съм се нагледал да изпълнения от " професионални шофьори " .
Пример:
На кръговото в Айтос. Посредата е път само на право за София и за Бургас. За да се завие на някъде, трябва да се завъртиш през колелото, ако ще да е и на 270 градуса. Но има едни водачи на цистерни и гондоли, които цепят направо от средата и завиват, макар че има знаци и маркировка. Те или са от тези с купените книжки или за кеф бъркат движението и създават опасни ситуации за ППТ-та.
Друг пример:
В Сливен на кръстовище със светофар. На десен завой завива камион с люлка и не дава път на хората от пешеходната пътека. Даже в последния момент хората се отдръпнаха назад , да не ги завлече ремаркето.
Тук във форума можем да гадаем как е станала белята с майката и детето, но при завиване нали знаете кой дава предимство, но и майката може да има вина. Ако е говорила по телефона, или се е зазяпала на някъде и детето да е хукнало напред, или , или , вариянти много.
Движение с несъобразена скорост с пътната обстановка, вероятно ще е заключението. Започват големите проблеми на колегата водач. Ще има дело, ще плаща кръвнина, макар и застрахователите да платят за смърт, няма да е повече от 15000 лв, а съпругат и ще иска повече и ще осъди колегата водач за още.
Лошото в случая е , че адвокатите се разбират преди делото заедно със застрахователя за една малка сума, а остатъка трябва друг да ги плаща, а уж ГО покрива почти до 1 000 000 лв.