Коментирайте.
Причина за редакция: Правопис!!!
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 17:47:10
Коментирайте.
Причина за редакция: Правопис!!!
Колега, какво да коментираме? Не изпитваш ли срам, че си написал една единствена дума и тя беше написана погрешно? Скоро с тези пет минуса, които си събрал, ще си само зрител във форума. А по въпроса ти за 15-те минути, за нищо не се броят. Единственото, което печелиш е че над 15 минути престой, дигиталния тахограф не ти отчита време за каране.
Почивка под 15 мин. не се брои за почивка, но и не се брои за карано.
Причина за редакция: Правопис!!!
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 18:31:35
Почивка под 15 мин. не се брои за почивка, но и не се брои за карано.
Причина за редакция: Правопис!!!
Колега, пак ще те посоча с пръст. Наистина не те разбирам. Пишеш "коментирайте" като "коментираите", а "брои" го пишеш "брой". И то с някакво странно ударение, дето се чудя откъде си го изровил. Обърни сериозно внимание на правописа, защото в момента обмислям при колко минуса да ти спра състезателните права във форума. Нищо лично, просто правилата тук важат за всички.
Шофьор и правопис... трудна работа :) все едно - ловец и правопис ;D
От друга страна, ако не ги натиснеш, няма да се напънат дори и малко...
пп. Поздравления за хубавия форум, отдавна трябваше да имаме такъв ::)
Емиле, човече, явно имаш нещо предвид, ама с по една дума на пост не става ясно какво. Разкърши пръсти и разкажи повече, за да стане разговор/дискусия, а не тема по правопис.
Турнах на колегата един +,и за това си требва майсторлък,една дума няколко пъти само грешки.Евала колега с неграмотността към прогрес.На бабини трънкини-тогава.След като не можеме правилно да напишем едно нещо как ,че си отстояваш правата.Прост народ-слаба държава. П.П.Не претендирам ,че съм некой отличник,но бива неграмотност ма ние чак дрънчим,па защо лошо живеем.
Отговорете на питането ми. За какво не се брой почивка под 15 мин.
Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:19:54
Шофьор и правопис... трудна работа :) все едно - ловец и правопис ;D
От друга страна, ако не ги натиснеш, няма да се напънат дори и малко...
пп. Поздравления за хубавия форум, отдавна трябваше да имаме такъв ::)
Благодаря за поздравленията. Предполагам, че и ти си шофьор. Станаха вече близо 11 000 публикации и не повече от 10% са написани с правописни грешки. Останалите 90% са написани повече от добре. Което от своя страна показва, че не трябва по никакъв начин да се срамуваме от професията си. Нека на страниците на този форум разсеем общественото мнение, че сме неграмотни.
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:35:05
Отговорете на питането ми. За какво не се брои почивка под 15 мин.
Нали ти отговорих. До 15 минути включително не се брои за абсолютно нищо. Просто дори и да си спрял, работното ти време си тече. Ако обаче престоиш повече от 15 минути, но по-малко от 45, тогава тези 15 минути не се добавят в работното ти време. А ако престоиш над 45 минути, текущите часове за шофиране се изчистват и можеш да караш отново 4 часа и половина.
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 17:47:10
Почивка под 15 мин. за какво се брои?
Коментирайте.
Причина за редакция: Правопис!!!
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 18:31:35
Почивка под 15 мин. за какво не се брои
Почивка под 15 мин. не се брои за почивка, но и не се брои за карано.
Причина за редакция: Правопис!!!
Емиле, какво да коментираме ? Написано е в РЕГЛАМЕНТА
член 4.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Чети внимателно!За всичко друго но не и за почивка се <<<БРОИ>>>не брой.Например за друга работа,не става в и дума за шофиране поради което не ти се признава и за почивка.
Брои се за пускане на една вода в храстите край пътя....
Съжалявам,ама на тъп въпрос-тъп отговор...
Ще ви питам по друг начин ...10 минутен престой брой ли се за карано
Цитат на: admin - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:37:15
Благодаря за поздравленията. Предполагам, че и ти си шофьор. Станаха вече близо 11 000 публикации и не повече от 10% са написани с правописни грешки. Останалите 90% са написани повече от добре. Което от своя страна показва, че не трябва по никакъв начин да се срамуваме от професията си. Нека на страниците на този форум разсеем общественото мнение, че сме неграмотни.
Ами, по принцип съм шофьор(засега безработен) :)
А за неграмотността... трудна работа.... неграмотните не влизат по форумите, а по мои наблюдения са доста, по форума никой(почти де) не си създава мнение за шофьорите, ловците, мотористите или джипарите....
Хората си знаят - псува кат тираджия... ;D
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:44:13
Брои се за пускане на една вода в храстите край пътя....
Съжалявам,ама на тъп въпрос-тъп отговор...
Колега, няма тъпи въпроси. След като е зададен, значи, че не го разбира и се нуждае от отговор. Не всички са знаещи.
Похвалното за Емил е, че МИСЛИ, правописа е без значение. Преди време и аз не можех да си отговоря на този въпрос. Нали заради това пишем тук - за да си оказваме помощ.
ЛЕКИ ПЪТИщА !П.П.
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:55:13
Ще ви питам по друг начин ...10 минутен престой брой ли се за карано
Да, прибавя се към времето за каране. Прочети все пак РЕГЛАМЕНТА.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Аз се отказвам,написах ти прочети внимателно.Под друга работа не се подразбира,,,,,,ШОФИРАНЕ,,,,,,,,,,,,,,
За мен не е подходящ начина по който е зададен въпроса....
Да,аз също съм питал за доста неща,но не и с ултимативния тон с който е зададен въпросът в тази тема.Никой не е длъжен да ти помага,това е въпрос на добра воля.
До тук разбрах че 10 минутна пауза не се признава за почивка . Това което не разбрах е 10 мин. пауза смятали се за карано време
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 19:55:13
Ще ви питам по друг начин ...10 минутен престой брой ли се за карано
Ще ме умориш. 10 минути престой се брои за карано.
Извинете ме колеги но аз съм начинаеш шофьор и мисля че 10 мин. престой не може да се брой за карано време
Емиле, наистина
Еxon е прав:
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:07:24
За мен не е подходящ начина по който е зададен въпроса....
Да,аз също съм питал за доста неща,но не и с ултимативния тон с който е зададен въпросът в тази тема.Никой не е длъжен да ти помага,това е въпрос на добра воля.
Два пъти ти писах да прочетеш РЕГЛАМЕНТА, но ти удряш спирачки. Дори ти писах и какво да прочетеш, но... Дадох ти отговор, Админа също... е като те мързи, прочети го на готово, но така едва ли ще го запомниш.
Цитат
ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 4
р) ,,период на управление" означава общата продължителност на времето на управление от момента, в който водачът започва да управлява след период на почивка извън работно време или в работно време, до момента, в който той вземе почивка извън работно време или в работно време. Периодът на управление може да бъде непрекъснат или прекъснат.
Управлението за по-малко от 15 мин. е прекъснат период на УПРАВЛЕНИЕ ! Надявам се, че ти стана ясно ?
УПРАВЛЕНИЕ=КАРАНЕЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:32:18
Извинете ме колеги но аз съм начинаеш шофьор и мисля че 10 мин. престой не може да се брой за карано време
Явно наистина си начинаещ. Нито за миг ли не допусна, че когато попаднеш в едно задръстване и престоиш на място 10 минути, това няма как за тахографа да е престой? Нали не очакваш, че спирането на светофар за 1 минута ще ти се приспадне от работното време? Имам чувството, че си правиш някакви шеги с всички нас. И ако е така, съвсем скоро ще заключа темата!
Колеги, благодаря за коментарите, но от регламента не се разбира как можеш да накъсаш времето за каране. Знам, че 9 часа за каране можеш да ги направиш във рамките на 15 часа.
Причина за редакция: Правопис!
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:50:40
Колеги, благодаря за коментарите, но от регламента не се разбира как можеш да накъсаш времето за каране. Знам, че 9 часа за каране можеш да ги направиш във рамките на 15 часа.
Причина за редакция: Правопис!
ТРО, тоалетна, 45 мин. почивка и 15 часа са изминали.
Според мен, на водачите явяващи се за кат. "С", трябва да държат изпит за ПРАВИЛНИКА и РЕГЛАМЕНТА.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:50:40
Колеги, благодаря за коментарите, но от регламента не се разбира как можеш да накъсаш времето за каране. Знам, че 9 часа за каране можеш да ги направиш във рамките на 15 часа.
Причина за редакция: Правопис!
Всъщност часовете за каране могат да бъдат и 10. Обаче само два пъти в седмицата и в непоследователни дни. А принципно можеш да си ги "накъсаш" както си искаш, като трябва да спазваш две неща. Първото е общата продължителност на работното време, която не може да бъде по-голяма от 15 часа. И второто е времетраенето на каране, което не може надвишава 4 часа и половина. След което трябва да направиш задължително 45 минути почивка.
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:50:40
Колеги, благодаря за коментарите, но от регламента не се разбира как можеш да накъсаш времето за каране. Знам, че 9 часа за каране можеш да ги направиш във рамките на 15 часа.
Причина за редакция: Правопис!
Работното време + почивката = 24 часа. Когато трябва да почиваш 11 ч. работното време е максимално 13 ч. Ако си карал 9 ч. +45 мин. пауза, след това почивката ти е 14 ч. 15 мин.
Чети РЕГЛАМЕНТА и няма да имаш проблеми.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: admin - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:59:52
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 20:50:40
Колеги, благодаря за коментарите, но от регламента не се разбира как можеш да накъсаш времето за каране. Знам, че 9 часа за каране можеш да ги направиш във рамките на 15 часа.
Всъщност часовете за каране могат да бъдат и 10. Обаче само два пъти в седмицата и в непоследователни дни. А принципно можеш да си ги "накъсаш" както си искаш, като трябва да спазваш две неща. Първото е общата продължителност на работното време, която не може да бъде по-голяма от 15 часа. И второто е времетраенето на каране, което не може надвишава 4 часа и половина. След което трябва да направиш задължително 45 минути почивка.
Всичко това е вярно. Но помислете и проверете сами. Ако почиваш два пъти по 10 минути, това време не се брой за пауза, но и не се брой за карано. Дигиталния тахограф сам смята времето за каране и почивка. Проверете го сами!
Като си толко наясно с нещата,що задаваш тъпи въпроси бе,правиш се на алипав ли и ни бъзикаш-начинаещия
За нищо само за пускане на една вода.
Не се сърдете но се опитвам да разбера кое е правилно
Кой е ЗА и кой е против ?
Редакция на правопис.
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 21:40:15
Всичко това е вярно . Но помислете и проверете сами. Ако почиваш два пъти по 10 минути това време не се брой за пауза но и не се брой за карано.Дигиталния тахограф сам смята времето за каране и почивка проверете го сами.
За да имаш шофьорска книжка, навярно си завършил 8 клас. Вземаш молива и пишеш. Така правят и западните шофьори.
ПРОЧЕТИ РЕГЛАМЕНТА ! Този казус е засегнат там.
Цитат...при проверка на данните от дигиталния тахограф, имат право да допускат толеранс до 15 минути за период от 4,5 часа(четири часа и половина) време на управление, за превозни средства, с които се извършват превози с чести или многократни спирания, при условие че наличието на такива спирания може да бъде доказано...
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Казваш,че дигиталния тахограф сам смятал времето на работа...Доколкото съм запомнил нещо от инструкцията за работа с такъв,за да регистрираш "почивка" трябва да избереш това ръчно!Когато не си избрал ръчно "почивка" или "време на разположение"(когато сте двама водачи),при престои се отчита като "работа не свързана с автомобила"- товаро-разтоварни дейности и др.
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:09:53
Казваш,че дигиталния тахограф сам смятал времето на работа...Доколкото съм запомнил нещо от инструкцията за работа с такъв,за да регистрираш "почивка" трябва да избереш това ръчно!Когато не си избрал ръчно "почивка" или "време на разположение"(когато сте двама водачи),при престои се отчита като "работа не свързана с автомобила"- товаро-разтоварни дейности и др.
Правилно колега.
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:09:53
Казваш,че дигиталния тахограф сам смятал времето на работа...Доколкото съм запомнил нещо от инструкцията за работа с такъв,за да регистрираш "почивка" трябва да избереш това ръчно!Когато не си избрал ръчно "почивка" или "време на разположение"(когато сте двама водачи),при престои се отчита като "работа не свързана с автомобила"- товаро-разтоварни дейности и др.
Сега новите дигитали автоматично преминават на пауза. Не си спомням дали на разпечатката излиза като пауза или работа при по-малко от 15 мин.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Единствено колегата ЕХОN отговори правилно уважаеми колеги. Има и хартиен носител към тахографа.
Причина за редакция: Две поредни публикации!
Доколкото съм питал насам натам,при новите диг.тахографи автоматично излиза почивка ако няма движение на автомобила за повече от 45мин,на 46-тата вече е на почивка.не съм работил с такъв,така че ако има някой който си е имал вземане-даване с тази техника нека да каже.
Най-после един верен отговор от ЕХОN колеги. 10-минутната пауза не се брои за карано. Запомнете го.
Причина за редакция: Правопис!
Темата изпит за знанията на съфорумците ли беше?
Но не се броИ и за почивка!Така че пак си влиза към работното време!От тази гледна точка с тези 10 минути не печелиш нищо друго освен облекчен стомах,топло кафе,10-минутно зяпане на стоповете пред теб или нещо подобно.
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:43:36
Но не се броИ и за почивка!Така че пак си влиза към работното време!От тази гледна точка с тези 10 минути не печелиш нищо друго освен облекчен стомах,топло кафе,10-минутно зяпане на стоповете пред теб или нещо подобно.
Сякаш колегата Емил не пожела да ме разбере и се наложи да му спра писанията за 24 часа. Съжалявам, че взех тази крайна мярка, но явно той не иска да разбере какво му обясняваме. Последният камион, който карах, DAF XF 105, е с дигитален тахограф и каквито и да са спирания за по-малко от 15 минути се водят в часовете за каране.
Цитат на: SOLAR - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:17:14
Сега новите дигитали автоматично преминават на пауза. Не си спомням дали на разпечатката излиза като пауза или работа при по-малко от 15 мин.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Solar, бившия ми работодател плати 80 лв. в сервиз и направиха тахографа да минава автоматично на "легло" при изгасяне на двигателя. Направиха го така, защото много се забравя да се сложи тахографа в такъв режим. Принципно казаха в сервиза, че могат някъде в Европа да ни направят проблем за това. Обаче така и не се е случвало.
Цитат на: admin - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:51:01
Solar, бившия ми работодател плати 80 лв. в сервиз и направиха тахографа да минава автоматично на "легло" при изгасяне на двигателя. Направиха го така, защото много се забравя да се сложи тахографа в такъв режим. Принципно казаха в сервиза, че могат някъде в Европа да ни направят проблем за това. Обаче така и не се е случвало.
Преди няколко години във Франция, по време на уикенда имах подобен случай. 24 ч. на "чукчета", след това 22 ч. пауза. При контрола разбраха грешката ми и нямаше проблем. Полицаите им не са прости.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: !na - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:38:10
Темата изпит за знанията на съфорумците ли беше?
ДА .........
Цитат на: Емил - Вторник, 06 Септември, 2011, 18:31:35
Почивка под 15 мин. не се брои за почивка, но и не се брои за карано.
Причина за редакция: Правопис!!!
Запомнете го, колеги!
Причина за редакция: Абсолютно е забранено писането с изцяло главни букви!!!
"Почивка" под 15 мин се брои за ходене по нужда в работно време! "Запомнете го колеги"!
Голема файда ще се окажат тез 10 мин кат гледам,баси трее си го запишем.
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:43:36
Но не се броИ и за почивка!Така че пак си влиза към работното време!От тази гледна точка с тези 10 минути не печелиш нищо друго освен облекчен стомах,топло кафе,10-минутно зяпане на стоповете пред теб или нещо подобно.
Работното време започва от момента на първото тръгване. И 45 минутна почивка, влиза в "работното време". Между другото, в Регламента, такова понятие "работно време". Не се употребява. Напоследък карам камиони марка Рено. На таблото излиза, "чистото" време за каране. Както с цифровия, така и аналоговия тахограф. Така, че дори и пет минутно спиране, се вади от караното. Може да се брои за 4, а не за 5 минути, но не и за карано. Така, ако тръгнеш в 12:00 спреш в 15:30. По време на този период от три и половина часа, спреш три пъти по 10 минути, независимо на легло или чукчета имаш 3 часа карано. Съответно остават 6 или 7 часа.
Скоро карах от най-новите тахографи, при спиране и запален двигател, е на друга работа, около 5 секунди след загасяне на двигателя, преминава сам на почивка.
Тези изключения, толеранс от 15 минути, говориха ни, на "курса за квалификация...". Това означава ли? Ако тръгна в 12:00 и до 16:00 часа, съм спирал често ще ми покаже карано 4 часа и 10 минути. Или се отнася, за тази една минута която добавя тахографа, като карано при всяко спиране.
По въпроса, на разпечатка как излиза кратко спиране. Понеже нямах подръка, истински тахограф. Използвах "един ненужен симулатор", както го нарече един нов/стар съфорумник.
Илчев бацин пак някви намеци по мой адрес сезирам,но си свери RAM памета в главнио мозък питах за какво е,не съм казвал ма никогиш нужен или ненужен.Но ще си призная кефите ме е с вашата педантичност и как само цепите секундата,но в реалният свят или си 10 мин.предварително или с 10 закъснение още не са в състояние да ви правят отбивка кат тахото ви изцъцка и последната секундичка,но вие си дерзайте коя минута накъде отива у работа у карано,даже пуснете предложение и секундите в задръстване да ви ги махат от часовете карано.Ей стабилни сте нали ви кихат по уж незаконен метод на км и Вие гледате да избиете по законен начин време та да врътнете поечко км.Сметайте там и си се оправяйте ,както казах голема файда са тез 10 мин.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 14 Септември, 2011, 02:38:31
Цитат на: exon - Вторник, 06 Септември, 2011, 22:43:36
Но не се броИ и за почивка!Така че пак си влиза към работното време!От тази гледна точка с тези 10 минути не печелиш нищо друго освен облекчен стомах,топло кафе,10-минутно зяпане на стоповете пред теб или нещо подобно.
Работното време започва от момента на първото тръгване. И 45 минутна почивка, влиза в "работното време". Между другото, в Регламента, такова понятие "работно време". Не се употребява. Напоследък карам камиони марка Рено. На таблото излиза, "чистото" време за каране. Както с цифровия, така и аналоговия тахограф. Така, че дори и пет минутно спиране, се вади от караното. Може да се брои за 4, а не за 5 минути, но не и за карано. Така, ако тръгнеш в 12:00 спреш в 15:30. По време на този период от три и половина часа, спреш три пъти по 10 минути, независимо на легло или чукчета имаш 3 часа карано. Съответно остават 6 или 7 часа.
Скоро карах от най-новите тахографи, при спиране и запален двигател, е на друга работа, около 5 секунди след загасяне на двигателя, преминава сам на почивка.
Тези изключения, толеранс от 15 минути, говориха ни, на "курса за квалификация...". Това означава ли? Ако тръгна в 12:00 и до 16:00 часа, съм спирал често ще ми покаже карано 4 часа и 10 минути. Или се отнася, за тази една минута която добавя тахографа, като карано при всяко спиране.
По въпроса, на разпечатка как излиза кратко спиране. Понеже нямах подръка, истински тахограф. Използвах "един ненужен симулатор", както го нарече един нов/стар съфорумник.
Браво колега.
Малко подразнен от отношението на Емил(щом е изпит има ли оценки подаръци) да напиша и аз нещо.
Всеки разчита по свое му регламента;да,не се споменава работно време а "Дневното време за управление".
Аз също карах такъв камион Мерцедес на който на таблото му излизаше времето на каране и спиранията,но когато направиш няколко спирания за 10 мин да кажем две и после още 25 мин и тогава ти исписва,че имаш 45 мин,но това не е пауза.
Трябва да имаш най-малко 45мин не прекъсната пауза или прекъсната на най-малко 15мин и последвана от 30мин.Когато правиш 15мин то те трябва да са след най-малко 2 часа каране.
Колегата явно си е нямал работа та се шегува с тази тема според мен де,и след като си спрял за 10 мин направи ги 15 та да приключваме с темата.
И аз съм с мнение да приключваме безсмислената тема дали тези 10 или 15 минути се броят за нещо. В моята практика пък дори не карам и 4.5 часа, защото като си правя такива тънки сметки и накрая се налага да правя пауза в аварийната лента или на на някоя автобусна спирка.
Прав си админ. Аз лично си разпределям времето с поне две 45 минутни паузи, за 10ка това е задължително. На колегата Емил ще му кажа само, че има едни такива държави като например Унгария, където с неговите доводи за тези 10минутки ще бере доста ядове. Гаранция.