Анкета
Въпрос:
Има ли криза в България?
Опция 1: Да
гласа: 11
Опция 2: Не
гласа: 3
Опция 3: Нямам мнение
гласа: 0
Темата ми е във връзка с едно изказване във форума, че кризата в България била повлияла негативно на много български транспортни фирми. Има ли според вас криза в България, или всичко е плод на журналистически измислици?
Кризата беше световна. Тръгна от финансова и след това балона помете всичко.
В този смисъл едва ли България е на самотен остров, неприкосновена и подмината.
Да, криза имаше и продължава да има. Не засяга само транспорта, но този бранш пострада първи и се възстановява бавно.
Свързано е с липсата на средства за инвестиции в нова техника, междуфирмената задлъжнялост, обема на превозите от и за Европа, слабото производство...темата е дълга.
За съжаление мога да кажа.- Да има криза и аз хапнах от нейните плодове
Работех си добре но в един хубав ден шефчето рече.
- Гледайте сега . От тук на там не мога да ви плащам тези пари ,които ви плащах... доволен съм от вас ,но на мен ми намалиха заплащането ,а от там и аз на вас защото за мен иначе не остава нищо....
И това на два пъти Естествено аз му възразих , и след няколко дена напуснах.
Работата в бг падна значително преди време . Сега се бачка яко но заплащането и печалбите(с много от шефовете ми съм личен приятел) с на светлинни години от това което беше преди кризата.
знам поне 5 човека, на които им взеха камионите . В София е пълно с паркинги в които са върнатите камиони...
Донякъде съм съгласен, но може ли да дадете примери за намаленото заплащане на навлото? Как е било преди кризата и след нея? Според вас само в България ли така драстично се отразява тази криза на транспорта? Защото ми се прокрадват някакви идеи, че голяма част от камионите, за които се споменава, че стоят на паркинги, са купени от случайни хора. И тези хора просто са чули, че имало някаква "далавера" и се впуснали в бизнеса.
За мен всичко дойде от Кредитите раздавани "от сърце" .Беше време балона да гръмне .
Не хората са случайни ,те добре си работеха ,а Банките алчни .Транспорта е зависим от други отрасли,са съжаление те намалиха дейността а си . Имаше случаи на паднало навло но рядко, уби ги това ,че разходите скочиха много (гориво,гуми,и др. консумативи) за лихвите да не говорим.
Най-страшното беше (говорих с един шеф преди около месец) да имаш да вземаш ,да не можеш да се ги вземеш ,а банката през това време идва и ти взима камиона като от него са платени 50% ...Мъка
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 18:45:12
Донякъде съм съгласен, но може ли да дадете примери за намаленото заплащане на навлото? Как е било преди кризата и след нея? Според вас само в България ли така драстично се отразява тази криза на транспорта?
Конкретни примери за навла в момента не мога да дам, но бяха толкова изпилени, че имаше фирми, които работеха буквално на загуба. Не беше само в България. Най-общо казано когато има криза, потреблението се свива, съответно превозите на стоки намаляват.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 18:45:12
.. Защото ми се прокрадват някакви идеи, че голяма част от камионите, за които се споменава, че стоят на паркинги, са купени от случайни хора. И тези хора просто са чули, че имало някаква "далавера" и се впуснали в бизнеса.
Имаше и такива, да, но далеч не са преобладаващата част.
П.С. С Данчо сме писали заедно.
Аз пък познавам хора, които на камион не са се качвали никога, обаче това не им попречи да вземат кредити и камиони на лизинг. И няма нищо по-нормално от това такъв човек скоро да фалира. Просто излиза като онази поговорка, за жабата, вола и подковаването. А например не мислиш ли, че такива хора не само имат да вземат пари от навло, и не само имат да дават на банки? Лично шеф на фирма ми е споделял, че всеки ден му се обаждат най-различни хора за най-различни дългове. Било за нафта, за ад-блу, за гуми, за акумулатори.... То май междуфирмената задлъжнялост преди "кризата" беше към 250 милиарда лева.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:08:08
Аз пък познавам хора, които на камион не са се качвали никога, обаче това не им попречи да вземат кредити и камиони на лизинг. И няма нищо по-нормално от това такъв човек скоро да фалира. Просто излиза като онази поговорка, за жабата, вола и подковаването.
Всички познаваме такива, но както споменах, те не са преобладаващите.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:08:08
А например не мислиш ли, че такива хора не само имат да вземат пари от навло, и не само имат да дават на банки? Лично шеф на фирма ми е споделял, че всеки ден му се обаждат най-различни хора за най-различни дългове. Било за нафта, за ад-блу, за гуми, за акумулатори.... То май междуфирмената задлъжнялост преди "кризата" беше към 250 милиарда лева.
За междуфирмената задлъжнялост писахме и двамата с Данчо.
"Живите" пари и сега са дефицит.
Това отговаря и на въпроса ти от името на темата. Не е в кавички, админе, криза си е.
Всъщност под криза аз лично разбирам невъзможността на определени хора да върнат парите, които са взели. Кризата е финансова и няма нищо общо с класическата криза, при която няма стоки в магазините. Да попитам тогава нещо друго пак във връзка с кризата. Според вас правителството прилага ли някакви адекватни мерки, за да се справим със ситуацията, или нещата се задълбочават? А що се отнася до "живите" пари, не мисля, че която и да е банка ще откаже финансиране при подобаващо обезпечение.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
Всъщност под криза аз лично разбирам невъзможността на определени хора да върнат парите, които са взели. Кризата е финансова и няма нищо общо с класическата криза, при която няма стоки в магазините. Да попитам тогава нещо друго пак във връзка с кризата.
Кризата си е криза.
Няма значение какъв е произхода й.
И честно казано, ако трябва да избирам, предпочитам криза, при която имам пари, но нямам какво да купя с тях, отколкото щандовете да пращят от стоки, а аз да подсмърчам пред витрината с хляба като Гаврош.
Що се отнася до "класическа" криза, то това са кризите на относително свръхпроизводство и те са циклични.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
А що се отнася до "живите" пари, не мисля, че която и да е банка ще откаже финансиране при подобаващо обезпечение.
:) при какви условия обаче? И какво значи подобаващо и откъде ще го вземеш?
А и тези пари не са "живи", а на хартия.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
Според вас правителството прилага ли някакви адекватни мерки, за да се справим със ситуацията, или нещата се задълбочават?
Ей сега отивам да взема кристалното кълбо и ще ти кажа :D
Чета Ви и заключих,че кризата е финансова поради липса на суха пара и задлъжнялост на фирми,хора и т.н. към банки,хора,фирми и т.н. е ако е така някой ше ме светне ли къде е отиде таз пара.
Според мен криза в БГ си имаме порождение,но сегашната ни я натрапиха малко изкуственно и изведнъж и за жалост тя така ни понесе,че все още си потъваме и поне според мен няма начин за изплуване.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:40:54
Чета Ви и заключих,че кризата е финансова поради липса на суха пара и задлъжнялост на фирми,хора и т.н. към банки,хора,фирми и т.н. е ако е така някой ше ме светне ли къде е отиде таз пара.
Без претенция да съм права, става въпрос за безналични пари, т.е. те никога реално не са съществували.
Като пример, банка ти отпуска кредит в размер на Х в някаква валута за покупка на жилище.
Ти пари не виждаш, придобиваш ги на хартия, после по банков път отиват в продавача на имота, пак по с/ка.
Той пък ги превежда някъде другаде, пак по банков път.
И т.н., и т.н.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:40:54
Според мен криза в БГ си имаме порождение,но сегашната ни я натрапиха малко изкуственно и изведнъж и за жалост тя така ни понесе,че все още си потъваме и поне според мен няма начин за изплуване.
Не бъди такъв песимист.
Вярно, че по рождение сме си в криза. Може би затова и някак ги понасяме все още.
Но ми се иска да вярвам, че все някога, все някак ще се оправим.
Чакай да те светна парите дали са кеш или са на хартия са си реални рано или късно стигат до някой или някои,тъй че оттам финансова криза не става,просто се получава,че някой или някои дължат пари,но и те са си реални.
Проблем е че изведнъж на всички им врътнаха кранчето ето това е странно.
Не мога да съм оптимист при положение ,че ако се замислиш безработицата расте,заплатата пада това не е излизане от криза ,а напротив навлизаш в нея още повече и повече.Една икономика за да съществува трябва да има пазар ,а хората които са пазара са безработни или все по-бедни как ще излезеш по този начин от криза не ми е ясно и за тва в момента драскам тук .
Пара не е имало никога, просто имаше кредити и като спряха всичко гръмна.
Жив пример за натурална размяна в момента.
Няма да споменавам имена на фирми по разбираеми причини...
Един бетонов възел дължи пари за цимент на фирма (бетоновият възел има и кариера), завода за цимент го съди и има опасност да вземе възела(както междувременно е сторил с друг бет. възел в София). От там се принуждават да пращат кариерни материали за да изплатят вноските за получения цимент, на новопридобития възел от циментовия завод.
Това лесно, но от тук става още по объркано. Няма кой да го превози. Викат друга фирма за превоз, на нея плащат отново с материал от кариерата. Транспортната фирма също има бет. възел и с произведения бетон обаче, плаща на друга фирма (строителна, също имаща кариера), защото от там преди време е взимала кариерни материали, без да плаща.
Или с други думи, работа има, но пари не! За съжаление всичко е истина.
:) колко и да е завъртяно баце всичко е абсолютно нормално и навързано в твоя пример.
Просто ги няма парите аз тва се мъча да питам къде изчезнаха парите?
Бригадире, едва ли ще мога да го обясня с няколко думи.
Темата наистина е много дълга.
Примерът на Данчо също е удачен.
По отношение на заплати и безработица - по принцип те са втората и трета вълна на кризата, след спада в потреблението и производството. Икономиката започва да се възстановява, но хората реално ще го усетят на по-късен етап.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:03:35
:) колко и да е завъртяно баце всичко е абсолютно нормално и навързано в твоя пример.
Просто ги няма парите аз тва се мъча да питам къде изчезнаха парите?
Физически никога не ги е имало, това е.
Пара не е имало никога, просто имаше кредити и като спряха всичко гръмна.
И като казвате, че в България няма налични "живи" пари, мислите ли, че в останалите страни от ЕС разплащанията стават с налични пари и в брой? Не е в това проблема, но не държа да влизам в подобен спор. Личното ми мнение е, че така наречените наши "бизнесмени" не обичат да се издължават качествено и в срок. Нито на контрагенти, нито на персонал.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:07:01
И като казвате, че в България няма налични "живи" пари, мислите ли, че в останалите страни от ЕС разплащанията стават с налични пари и в брой? Не е в това проблема, но не държа да влизам в подобен спор. Личното ми мнение е, че така наречените наши "бизнесмени" не обичат да се издължават качествено и в срок. Нито на контрагенти, нито на персонал.
Е как да не е в това проблема?!
Не помниш ли фалита на Лемън Брадърс в Щатите през 2008-ма?
От там тръгна всичко и се спука големия балон с
несъществуващите пари в световен мащаб.
А как ще коментираш факта, че фирми от Западна Европа бавят плащания?
http://www.kamioni.bg/rdetails/3/28/1/1747
Колеги ,
Моето мнение съвпада напълно със статията ,само не виждам идеята да просъществува с родни превозвачи .
Примера на Данчо не е пример,защото всички стават длъжници заради един а този един е примерно някой строител взел парите от кредит или спестени на хората.
Хора съвсем сериозно ви питам как в България изчезнаха парите изведнъж?
Изглежда отговор няма да получа за тва да ви светна за тази темичка в глобалната криза потребителя обеднява глобално и транспорта който се опитахте да обсъдите е в сферата на услугите ,тоест потребителя спестява от услуги и съответно негово величие транспорта увяхва.
Да за по бавно загряващите да поясня шофера е кат продавачки,сервитьори,бармани и др. в една сфера са колко и да ви е чудно.
3 поста сте дрънали докато пиша,но да отговора на един България не е света ,Китай да не би да е в криза?Определено обаче не ми се спори по-въпроса и за тва приятно ви обсъждане,малко икономика сме учили тъй че примери като с възела или с оня де върнал камиона са ми абсолютно безинтересни.
Аз също имам пример ,но той е как едни 20 -30 милиона евра просто изчезнаха и е свързан с примера на Данчо,че е от строителният бранш.
За мен проблема е Алчността на банките, изразяваща се в скритите клаузи, таксите, правото да увеличават лихви едностранно и високите комисионни които си разпределят. От там идва и дойде при нас всичко а тука си повярвахме ,че се развиваме
Цитат на: свилоза транспорт - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:16:43
http://www.kamioni.bg/rdetails/3/28/1/1747
Колеги ,
Моето мнение съвпада напълно със статията ,само не виждам идеята да просъществува с родни превозвачи .
Съгласна съм с теб.
Това е практика от няколко години.
И работи.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:17:56
Хора съвсем сериозно ви питам как в България изчезнаха парите изведнъж?
Изглежда отговор няма да получа ...
Последен опит - банката отпуска кредити с висок риск и/или потенциална неплатежоспособност от страна на кредитополучателя. Отпуснатият кредит е на хартия, банката ги няма физически тези пари, но се надява, че в рамките на периода ще получи парите+лихвата.
За парите в България - чужди банки и инвеститори идват с парите си, работят тук - печалбата излиза от страната; идва кризата, дърпат ги. Какво не е ясно?
Щом си учил, значи знаеш как стоят нещата и няма нужда от обяснения.
А това, че има хора, които са крали, крали та са се забравили е вярно, но на фона на цялото е капка в морето.
Цитат на: loshdancho - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:19:24
За мен проблема е Алчността на банките, изразяваща се в скритите клаузи, таксите, правото да увеличават лихви едностранно и високите комисионни които си разпределят. От там идва и дойде при нас всичко а тука си повярвахме ,че се развиваме
Лихвите преди не бяха проблем,проблема с лихвите рефлектира срещу самите банки колко повече искат толкова повече е шанса хората или фирмите да не платят,за тва сега вместо пари по банките ше си имат камиони и апартаменти.
Ина Лемън брадърс е факт,но тва е пак част от икономиката по-страшна част от нея е финансов балон,което е малко по-различно от лош фалит и опит за изкуственно подържане. ;)
http://www.ubb.bg/bg-BG/News/Single/63/1/1169
Ето пример с ОББ ,колко фирми могат да се похвалят с печалба и то в такива размери.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:23:46
Ина Лемън брадърс е факт,но тва е пак част от икономиката по-страшна част от нея е финансов балон,което е малко по-различно от лош фалит и опит за изкуственно подържане. ;)
Лемън брадърс = финансов балон
Цитат на: свилоза транспорт - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:24:13
http://www.ubb.bg/bg-BG/News/Single/63/1/1169
Ето пример с ОББ ,колко фирми могат да се похвалят с печалба и то в такива размери.
Тази печалба също е на хартия ;)
Цитат на: !na - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:10:04
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:07:01
И като казвате, че в България няма налични "живи" пари, мислите ли, че в останалите страни от ЕС разплащанията стават с налични пари и в брой? Не е в това проблема, но не държа да влизам в подобен спор. Личното ми мнение е, че така наречените наши "бизнесмени" не обичат да се издължават качествено и в срок. Нито на контрагенти, нито на персонал.
Е как да не е в това проблема?!
Не помниш ли фалита на Лемън Брадърс в Щатите през 2008-ма?
От там тръгна всичко и се спука големия балон с несъществуващите пари в световен мащаб.
А как ще коментираш факта, че фирми от Западна Европа бавят плащания?
Помня го фалита на Леман Брадърс. Доста милиарди потънаха там. А за фирмите от Западна Европа не мога да коментирам, но където има намесени българи, има и забавени плащания и неуредени отношения. Ето нещо, което можете да прочетете през свободното си време.
Източник: http://www.larryhannigan.com/EarthPlus.htm
Превод: www.relfe.com
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:27:55
... където има намесени българи, има и забавени плащания и неуредени отношения...
Генерализираш, не си прав.
Твърде много оплюваме себе си, твърде много величаем другите.
Мое мнение.
Цитат на: !na - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:27:33
Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:23:46
Ина Лемън брадърс е факт,но тва е пак част от икономиката по-страшна част от нея е финансов балон,което е малко по-различно от лош фалит и опит за изкуственно подържане. ;)
Лемън брадърс = финансов балон
Даването на кредити и още кредити и още кредити при положение,че никой не ги връща ако за теб е балон така да е,според мен е точно обратното примерно правиш чаша продаваш после пак така и пак така съответно на всяка врътка си на печалба и пак печалба,но в скапаната икономика тва нещо в един прекрасен момент гърми не за друга а защото така е устроена не можеш да продаваш чаша на печалба вечно в един момент трябва да загубиш иначе се получава бум ;) (примера е тъп,но ако човек помисли може да му просветне кво имам впредвид)
Цитат на: !na - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:32:00
Генерализираш, не си прав.
Твърде много оплюваме себе си, твърде много величаем другите.
Мое мнение.
Иска ми се българите да сме като германците например. Обаче не става. Просто ген. Нямам друго обяснение. И не ги величая, констатирам факти.
И от елините можем да понаучим нещичко...
Не съм видял гръцки камион да прави сметки на разхода на гориво.А и при товаренето в Гърция техните камиони не чакат ред.
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:38:18
Цитат на: !na - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:32:00
Генерализираш, не си прав.
Твърде много оплюваме себе си, твърде много величаем другите.
Мое мнение.
Иска ми се българите да сме като германците например. Обаче не става. Просто ген. Нямам друго обяснение. И не ги величая, констатирам факти.
Не познавам швабите и не ми е зор кви са,но българите трябва да сме българи в тва ни е чара.Лично мнение
Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:27:55
Помня го фалита на Леман Брадърс. Доста милиарди потънаха там. А за фирмите от Западна Европа не мога да коментирам, но където има намесени българи, има и забавени плащания и неуредени отношения. Ето нещо, което можете да прочетете през свободното си време.
Източник: http://www.larryhannigan.com/EarthPlus.htm
Превод: www.relfe.com
Жестока статия! Само опипвах проблема и не можех да го видя в Огромната му цялост!
Мерси много! :) +1
Причина за редакция: Коригиран цитат!
Цитат на: свилоза транспорт - Сряда, 21 Септември, 2011, 20:42:19
И от елините можем да понаучим нещичко...
Не съм видял гръцки камион да прави сметки на разхода на гориво.А и при товаренето в Гърция техните камиони не чакат ред.
От елините може, но от днешните гърци на какво да се научим?
Как да си фалираме държавата може би ...
Явно темата за кризата е наистина много дълга. Ще си позволя да припомня, че всъщност гръцката икономика е около 10 пъти по-голяма от българската. Съответно и дълговете им са около 10 пъти по-големи. А за тези, които все още не могат да вникнат в същността на проблема ще припомня, че атаката срещу Гърция всъщност е атака срещу еврото. И ако в началото на гръцката трагедия имаше някакви начини, то сега Гърция е нарочена за изкупителна жертва. Гръцкият дълг не е никак голям в сравнение с дълговете на САЩ. Където по последни данни всеки втори похарчен долар е взет на кредит. Колко време още може да продължи това?
Обемът на икономиката не е пряко пропорционален на дълга.
Гърците години наред представяха неверни данни на Евростат за ръста на БВП и другите маркоикономически показатели.
За каква атака говориш?
Цитат на: !na - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 09:40:48
Обемът на икономиката не е пряко пропорционален на дълга.
Гърците години наред представяха неверни данни на Евростат за ръста на БВП и другите маркоикономически показатели.
За каква атака говориш?
От думите ти оставам с впечатление, че имаш доста познания в областта на икономиката. Ще се радвам, ако ни разясниш по-обширно нещата.
Колко е лесно да се обвинят гърците, че са лъгали. Сякаш тяхната икономика е била покрита с воал и никой не е могъл да види какво има отдолу.
Питаш за каква атака говоря. За такава, при която финансовите спекуланти извличат огромни печалби от сътресенията на борсите. Замисли се само на кого всъщност Гърция дължи тези пари?
Познанията ми са скромни, стигат ми да имам собствено мнение.
Изразявам го, но не бих си позволила да го налагам. :D
Да са живи и здрави гърците, и да се оправят, защото нашата икономика е много зависима от тяхната.
Що се отнася до финансовите спекуланти, тях ги има навсякъде, а докъде успяват да стигнат зависи и от стабилността на държавата.
П.С. Относно воала, да точно така е било, Евростат просто получават данни, но допреди Гръцкия сценарий понятие като контрол и проверка не е съществувало. Наивно според мен и със съответните последствия за общността.
Вероятно успяват да стигнат доста далеч спекулантите. Особено когато държавите се отказват от суверенитета си в името на някакви благородни каузи и го поверяват в ръцете на шепа хора.
Има и още как :) ;) :D
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1465923622601&set=a.1265430010386.31174.1668859117&type=1&theater
:D :D :D Определено туй девойче е у криза.