Форум на българските шофьори

Леки автомобили => BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford => Темата е започната от: Trucker_Boy - Събота, 01 Октомври, 2011, 19:17:30

Заглавие: Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: Trucker_Boy - Събота, 01 Октомври, 2011, 19:17:30
 (http://www.picvalley.net/u/2119/115507902915077857591317485713jgxgacBTVrtvLLMcVP7T.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2119/115507902915077857591317485713jgxgacBTVrtvLLMcVP7T.JPG)

През септември 1979 Daimler-Benz представя новата S-клас генерация на IAA във Франкфурт. Гамата от модели модели в началото се свежда до седем разновидности : Избор от 4 двигателя - от 2.8 литровия, 6 цилиндров карбораторен 156 к.с.. 115 киловата до 5.0 литровия V8 двигател с лека сплав, директна инжекция и 240 к.с. - 176 kW, както и 2 варианта на каросерията - в допълнение към нормалната има удължена каросерия, като допълнителното място е за задните седалки.В допълнение към комфорта на пътуване и сигурността, разработванетo на новите модели е фокусирано и за намаляне на разхода на гориво. Използване на леки материали и оптимизирана аеродинамична каросерия помага на S класата да спести 10 % от разхода на гориво в сравнение с предишния модел (W116). Двата осемцилиндрови двигателя са заменени с нови с лек колянов вал. 5.0 литровият който заменя 4.5 железен агрегат, вече е познат от модела 450 SLC 5.0, докато 3.8 литровия е нова разработка, базирана на дълго служещия 3.5 литров V8 с метален блок. С двата по-мощни, но по-леко двигатели, динамиката е увеличена, като е намален разхода на гориво. Карбураторния и инжекционния 2.8 шестцилиндров двигател остават непроменени.

Дизел за експорт

Както W116, така и W126 продължава развитието на дизеловите варианти за експорт за Америка. 300 SD Turbodiesel с 3.0 литровият, 5 цилиндров двигател сега вече е с 10 к.с. по- мощен - 125 к.с. )92 kW).
Шасито е почти еднакво. Новият S клас вече е с диагона;лна стабилизираща щанга отзад и двойно рамо с нулево изместване на управлението отпред. Конструкцията на новата каросерия е уникална и много сигурна. Това е първият автомобил в света, който покрива стандартите за неизместване на пътническата клетка при фронтален удар с 55 км/ч


Купе към модела

В края на 1981 на автомобилното шоу във Франкфурт (IAA), 2 години след появата на W126, елегантно купе е добавено към семейството, предлагано само с 8 цилиндрови двигатели. Двата V8 са видоизменени като част от програмата за икономия на горивото "Мерцедес Бенц Енергиен Концепт". В допълнение към повишена компресия имаме включен разпределителен вал с модифициран момент на клапаните, инжекция във "въздушна баня" и електронно контролиране на скоростта. Тези модификации позволяват достигане на максимален момент при ниски обороти. При осемцилиндровите двигатели това довежда до малка загуба на мощност и затова диференциалното число е сменено. Шестцилиндровите модели претърпяват много малки промени, което не променя тяхната мощност.
4 години след въвеждане на програмата за икономия на горивото "Мерцедес Бенц Енергиен Концепт", през септември 1985 на IAA Франкфурт се представя напълно обновената S класа. В допълнение към дискретния фейслифт, променил броните, страничната защита и джантите, се фокусира на реструктурирането на двигателите.
Два нови 6 цилиндрови агрегата, които са били монтирвани 9 месеца преди това в Mercedes E класа W124, сега заменят верния 2.8 литров M 110 двигател. На мястото на карбураторния идва 2.6 литров с директна инжекция, докато паралелно конструирания 3.0 литров агрегат става наследник на инжекционния вариант на M 110. Ново допълнение е 4.2 литровия V8, конструиран на базата на 3.8 литровия и монтиран на S-Class седан, SEC купе и SL. 5.0 литровия двигателсъщо е модифициран - вече с електронна запалителна система и електро механично контролирана "KE Jetronic" инжекционна система, генерирайки мощност от 245 к.с.(180 kW)


5.6-литров двигател


Най - вълнуващото нововъведение при двигателите е 5.6 литровия, осем цилиндров двигател, разработен с удължаване на цилиндрите на 5.0 литровия V8 и достигащ мощност от 272 к.с.- 200 kW. При изискване с още по-голяма компресия е достигана и 300 к.с. - 221 kW, въпреки че не било възможно да се комбинира този двигател с катализаторната система за контрол на газовете. Но дори и без нея, така наречената ECE версия, покривала нормите на Европейската икономическа комисия. Моделите с такъв двигател са 560 SEL и 560 SEC - най-мощните коли на Мерцедес Бенц по това време.Всички модели в серията, с изключение на 560 SEL и 560 SEC в ECE версията, са покривали нормите за изгорели газове с вградения 3 пътен катализатор. Все пак, поради не голямото разпространение на безоловен бензин, някои коли са били с така наречената ретро система -без катализатор и кислороден сензор, но със смесена подготвена и запалителна система, даваща възможност на клиентите да конвертират към катализатор на по-късен етап. Такива автомобили са продавани до август 1989 година, с намалена за катализатора цена.
С появата на новите двигатели, дизеловите модели, резервирани само за Америка са вече с нов, модифициран такъв. Новият 300 SDL е с по-дълга база и променен двигател, базиран на познатия 3.0 литров , 6 цилиндров от W 124 с турбо и мощност от 150 к.с. 110 kW, с 60 к.с. повече от този без турбо и 30 к.с. от 5 цилиндровия си предшественик.Както и очаквано, моделите с фейслифт нямат фундаментални модификации. Все пак задният мост е преработен с малки детайли за увеличаване на комфорта при пътуване и намаляне на шума. В допълнение всички модели на W126 са вече с 15 цолови джанти и по-големи спирачни апарати. Дизайна на летите джанти като опция ( стандарт само на 560 SEL и 560 SEC) са преработени за да приличат на тези от по-малките класове. Малки модификазии<
Другата стилистична промяна е не само визуална, но и направена заради специфични технически причини. Понижавайки престилката става възможно да се намали въздушната сила, която повдига предницата и подобрява преминаването и към задната част. Това подобрява и страничната стабилност, специално при мощния 560 SEL.Страничните предпазни ленти са вече изгладени и както броните уголемени, за да стигнат по-ниско, както и имат допълнителна лайсна. 5.6 литровите модели са с 215/65 VR 15 гуми стандарт, за разлика от по-малко мощните модели. Предната престилка и калник са измененеи, за да създадат нужния страничен просвет на предните колела.> През септември 1987, когато S класата среща необичайния студен полъх от появата на BMW 750 i, нови, по-мощни варианти на всички V8 двигатели са интродуцирани. Компресията е повишена до 10:1, както и допълнителни разработки повишават мощността между 6 и 10 %.


Нов дизелов вариант

От юни 1989 година нов дизелов двигател е произведен. Производството на 300 SDL е било спряно оше от септември 1987. Новия 350SDL модел има 3.5 литров, 6 цилиндров двигател и е конструиран с разпробиване на буталата на добре известния 3.0 литров агрегат. Новият шестак е мислен повече да повиши въртящият момент, отколкото мощността с рециркулациоя на отработените газове и катализатор, понижавайки мощността с 14 к.с. Но 136 к.с. (100 kW) на 350 SDL са повече от достатъчни, специално имайки предивд ограничението на скоростта в Щатите. Максималният момент е повишен с 15 % и се достига при 2000 оборота в минута. През юни 1990 се добавя и модел с удължена база - 350 SDL.Както и при предшественика си W116, осемцилиндровите модели W126 се предлагат и като брониран вариант. 1465 бройки са произведени като специален интерес предизвикват два 500 SEL модела - удължена с 200 милиметра база и повдигане на покрива с 30 милиметра. Първият е построен през януари 1983 и е ползван като фирмена кола на Мерцедес, а вторият за папа Йоан Павел II (Pope John Paul II) през август 1985.Наследникът на W126, W140 е показан на Женевското изложение през март 1991 година. Въпреки че производството на новата серия започва само месец по-късно, 126 продължава да се произвежда още известно време за експорт. Продукцията на повечето варианти спира между август и октомври 1991, въпреки че някои бронирани модели напускат фабриката през април 1992. През 12 годишното производство 818 036 автомобила напускат фабриката в Sindelfingen, 97 546 от тях с дизелови двигатели. Това прави W 126 най-успешния премиум клас серия в историята на фирмата.

Източник: www.mercedes-bulgaria.com

Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: velizar - Събота, 01 Октомври, 2011, 21:22:31
W 126  винаги съм го харесвал, но най-вече SEC. Като малък бях си обещал , като порасна да си купя такъв, но сега вече са доста стари и ми остана само гледането .
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: georgi87 - Петък, 16 Декември, 2011, 14:47:26
Евала Тръкър ако имаш инфо и за други модели публикувай ги тука
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 00:09:53
Много съм харесал следващия модел S-класа W140 живот и здраве като искарам повечко парици мисла да седна в една такава 300д. Ако някой е имал или е карал нека си каже впечатленията от тази хубава кола.Аз от тази хубава марка съм карал само W124-300тд автомат и W124-200д механична с 4 скорости.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 00:27:24
Цитат на: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 00:09:53
Много съм харесал следващия модел S-класа W140 живот и здраве като искарам повечко парици мисла да седна в една такава 300д. Ако някой е имал или е карал нека си каже впечатленията от тази хубава кола.Аз от тази хубава марка съм карал само W124-300тд автомат и W124-200д механична с 4 скорости.
По-добре 500,че 300д е малък мотор,а купето си тежко.Не знам точно колко тежи,но е повече от 124 каквато карам,а тя е около 1900кг.Иначе е хубава кола старата С-ка.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 00:49:03
500 е бензин а аз тая глупост няма да я направя никога да си взема кола която не е на дизел.А300д доколкото знам е 177коня по як е от 350д той е 150коня и е по-стар.Инфото за конете го имам от обявите в mobile.de и autoscout24.de но дали наистина е така незнам.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: admin - Събота, 31 Декември, 2011, 00:52:59
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 00:27:24
По-добре 500,че 300д е малък мотор,а купето си тежко.Не знам точно колко тежи,но е повече от 124 каквато карам,а тя е около 1900кг.Иначе е хубава кола старата С-ка.

С 5 човека и куфари в багажника може и да я докараш до 1900 кг.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 01:23:36
Цитат на: admin - Събота, 31 Декември, 2011, 00:52:59
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 00:27:24
По-добре 500,че 300д е малък мотор,а купето си тежко.Не знам точно колко тежи,но е повече от 124 каквато карам,а тя е около 1900кг.Иначе е хубава кола старата С-ка.

С 5 човека и куфари в багажника може и да я докараш до 1900 кг.
Еми аз казах че незнам точно колко тежи,но си е тежка,моята е 136 кончета ама неще да се набира,ускорява бавно.Всъщност реших да проверя колко тежи в един сайт за мерджани и там пише,че напълно оборудвана с пълен резервоар е 1700 кг.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 01:55:05
С какъв мотор ти е 124ката?Баща ми имаше с мотор 300тд 92г.Беше автомат и бегаше много но незнам кви коне беше.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 02:04:48
2000 кубика,бензин с ръчни скорости 136 к.н.Става въпрос за W124 E200.Добра е,пък и на мен не ми трябва вървежна,да развива високи скорости и да има големи ускореня.Да ме откара от т.А до т.Б и по-рядко в сервиза.То този модел W124 се слави с изключително редките си посещения в сервизи.Моята ходи там за масло и филтри засега.Дано не се налага за друго.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: Rammbon - Събота, 31 Декември, 2011, 18:41:44
От W140 има само с такива двигатели :
МАРКА
МОДЕЛ
МОЩНОСТ
ГОДИНА

Mercedes-benz
S 300 Turbo-D (140.135) (177 Hp)
177 к.с.
1996
Mercedes-benz
S 280 (124.028) (193 Hp)
193 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 420 (140.042) (279 Hp)
279 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 500 (140.050,140.051) (320 Hp)
320 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 350 Turbo-D (140.134) (150 Hp)
150 к.с.
1992
Mercedes-benz
S 320 L (231 Hp)
231 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 420 L (279 Hp)
279 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 500 L (320 Hp)
320 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 600 L (394 Hp)
394 к.с.
1991
Модела е известен като  голямата мечка  на Мерцедес :)
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 18:47:25
Интересно инфо,не знаех че мечока има 280 двигател.Мислех че 300 е най-малкия.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: georgi87 - Неделя, 01 Януари, 2012, 01:59:13
Цитат на: Rammbon - Събота, 31 Декември, 2011, 18:41:44
От W140 има само с такива двигатели :
МАРКА
МОДЕЛ
МОЩНОСТ
ГОДИНА

Mercedes-benz
S 300 Turbo-D (140.135) (177 Hp)
177 к.с.
1996
Mercedes-benz
S 280 (124.028) (193 Hp)
193 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 420 (140.042) (279 Hp)
279 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 500 (140.050,140.051) (320 Hp)
320 к.с.
1993
Mercedes-benz
S 350 Turbo-D (140.134) (150 Hp)
150 к.с.
1992
Mercedes-benz
S 320 L (231 Hp)
231 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 420 L (279 Hp)
279 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 500 L (320 Hp)
320 к.с.
1991
Mercedes-benz
S 600 L (394 Hp)
394 к.с.
1991
Модела е известен като  голямата мечка  на Мерцедес :)
Евала ти баце полезна информация си дал ще ти дам + от мене.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Януари, 2012, 08:30:37
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 18:47:25
Интересно инфо,не знаех че мечока има 280 двигател.Мислех че 300 е най-малкия.

През далечната 1990 година на един приятел братовчед му беше докарал точно такъв S280 от Германия. Когато ни возеше, се шегувахме, че сме като от Политбюро. За онова време този модел беше невероятен.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: pumix - Неделя, 01 Януари, 2012, 18:25:16
Цитат на: admin - Неделя, 01 Януари, 2012, 08:30:37
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 18:47:25
Интересно инфо,не знаех че мечока има 280 двигател.Мислех че 300 е най-малкия.

През далечната 1990 година на един приятел братовчед му беше докарал точно такъв S280 от Германия. Когато ни возеше, се шегувахме, че сме като от Политбюро. За онова време този модел беше невероятен.
И все още е хубава кола.
Заглавие: W 140
Публикувано от: Rammbon - Неделя, 01 Януари, 2012, 21:27:17
От модела W 140  има и купе с 2 врати  :) Използват същите двигатели като лимузината.
Заглавие: Re:Mercedes S класа, серия W126 1979 - 1991
Публикувано от: Дамян Йончев - Вторник, 03 Януари, 2012, 16:13:42
Цитат на: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 00:09:53
Много съм харесал следващия модел S-класа W140 живот и здраве като искарам повечко парици мисла да седна в една такава 300д. Ако някой е имал или е карал нека си каже впечатленията от тази хубава кола.Аз от тази хубава марка съм карал само W124-300тд автомат и W124-200д механична с 4 скорости.


от дизеловите само 300ТД гледай там мотора е вечен като на 124-ка. 350тд много криви главата. и е много муден за това голямо купе.
И аз се оглеждам за такъв но хубавите все още държат цена.
Аз съм карал 300тд и 350тд от W140 и просто разликата е огромна.