ДАИ няма да допуска камиони и автобуси с износени гуми и без здрави вериги да влизат в планинските проходи и опасни участъци по пътищата през зимата. Това обяви главен инспектор Красимир Костов по време на закриването на кампанията "Малки и големи равни на пътя", организирана от КАТ, транспортното министерство, "Волво България" и др. Акцията се предприема заради многото задръствания, които причиняват всяка зима закъсали камиони по заснежени и заледени пътища. "Всички сме виждали как още при първия сериозен сняг много междуградски пътища и важни проходи биват затваряни заради затънали в преспите тирове, които блокират движението. Често причината са лошите им гуми, които са абсолютно неподходящи за движение при зимни условия. Поради тази причина ДАИ още отсега започва да проверява товарните автомобили", обясни Костов. Той допълни, че в момента инспекции се правят не само по пътищата, а и по паркингите на различни транспортни фирми. Невинаги акцията завършва с писане на актове, а органите по-скоро се стремят да направят съответните предписания на собствениците на фирми и шофьори, които да вземат мерки, за да бъдат автомобилите им безопасни за останалите участници в движението през зимата, обясни Костов.
Той обяви още, че през първите 9 месеца на тази година се отчита леко намаление на тежките катастрофи, причинени от камиони и автобуси. Докато от януари до септември 2010 г. те са били 348, за същия период на 2011 г. са паднали на 344, а жертвите при тях са намалели от 53 на 48 души. Костов отбеляза още, че катастрофите, причинени от камиони, са около 7% от всички тежки произшествия на пътя, докато на леките коли се падат близо 80 на сто.
източник : http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=389092
Както беше казал един руснак навремето "Има камион - има проблеми!". Вместо да се чистят тези пътища, търсим виновните на друго място. Чувал съм за някои други държави, че, докато не се изчисти снега, не се пускат превозни средства с вериги по пътя. Вероятно ние сме по-богати и можем да си позволим да сменяме асфалта след всяка зима.
Цитат на: g_dandy - Четвъртък, 17 Ноември, 2011, 12:41:37
Както беше казал един руснак навремето "Има камион - има проблеми!". Вместо да се чистят тези пътища, търсим виновните на друго място. Чувал съм за някои други държави, че, докато не се изчисти снега, не се пускат превозни средства с вериги по пътя. Вероятно ние сме по-богати и можем да си позволим да сменяме асфалта след всяка зима.
Ти си чувал за тези държави, а аз съм го виждал с очите си. През януари тази година стоях 4 часа на магистрала А8 в Германия между Залцбург и Мюнхен. Докато не изчистиха снега и не опесъчиха магистралата, не пуснаха да премине нито едно превозно средство.
То има една приказка за японеца видял КРАЗ. И казал:
-Какво ли не правите, само и само да не си оправите пътищата.
:D :D :D Е те тва е са и отде да дирим ланци па и ко ше ми помогнат на ледо бем ли го,ма шом треба ше кичиме синджири.
Некой знае е ли ,тез Пазарджишките ланци важат ли или требва са Кѝонинг ;) оти съм им фен мое се опъват с ко ти роди акъло ,а и са маде ин Бългериан.
Молим и да ми разясните кат се откине ланецо и джустирам МПС изотдзадзе за злополка ли се брои или за опит за убийство.
Напълно споделям мнението ти. В Словения е забранено движението над 7.5т при снеговалеж.
Причина за редакция: Правопис!!!