Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: Trucker_Boy - Четвъртък, 08 Декември, 2011, 00:45:15

Заглавие: Mercedes-Benz Vito
Публикувано от: Trucker_Boy - Четвъртък, 08 Декември, 2011, 00:45:15
 (http://www.picvalley.net/u/1527/97101768015948247951323297859Nlg1cjHQXYPhrtZSJ8kL.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1527/97101768015948247951323297859Nlg1cjHQXYPhrtZSJ8kL.JPG)

Напоследък на пазара се нароиха многобройни лекотоварни модели, чийто комфорт все повече наподобява този в луксозните леки автомобили. Ако се загледаме в представителите на средната категория ванове*, ще установим, че доста от тях вече се предлагат дори в модификации с въздушно задно окачване. Разлика в подхода на отделните марки към пазара все пак има и тя е обусловена главно от специфичните предпочитания на всяка от техните клиентски групи.

(http://www.picvalley.net/u/1874/5688558887550706241323297863VrrvNkI5Mw1CFFoldVW4.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1874/5688558887550706241323297863VrrvNkI5Mw1CFFoldVW4.JPG)

Както вече стана ясно, основното нововъведение се крие под предния капак. Новите двигатели с Common Rail, които покриват актуалните норми Евро-5, са значително по-тихи и по-икономични (средно с около 1 л/100 км) от предшествениците си. Тестваната от нас модификация с мощност 163 к.с. и въртящ момент 360 Н.м може да се похвали и с отлична динамика, превъзхождаща досегашния двигател Евро-4, чиято мощност беше фиксирана на 150 к.с. Все пак тези, които очакват ускорение, залепващо гърба за седалката, ще останат леко разочаровани и това е напълно разбираемо на фона на собствената маса на вана - цели 2115 кг.Паралелно с корекциите по задвижващите агрегати са оптимизирани и предавателните кутии, чиито предавателни числа са така подбрани, че да поддържат оптимални оборотни режими на коляновия вал. Доста полезна е индикацията на таблото, която подсеща водача в каква посока да превключи скоростния лост, ако не е сторил това навреме. Самият лост функционира прецизно, но все още не е на нивото на Transporter.

(http://www.picvalley.net/u/2419/283938918167393173613232978674sbPjiLWPl7oBJuNP8Dv.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2419/283938918167393173613232978674sbPjiLWPl7oBJuNP8Dv.JPG)

Нищо ново няма и при разнообразието от варианти на каросерията - две междуосия (в нашия случай - късото) и три дължини (средната). Същото се отнася и за двата налични теглови варианта с максимално допустима обща маса 3050 и 3200 кг (ние пробвахме по-леката версия с товароносимост 935 кг). Да, въпреки някои сериозни забежки по посока на лукса това е един истински автомобил за работа и тази негова същност си личи по необработените му сиви брони. Колкото и практично да е това решение за всеки друг ван, то някак не пасва на елегантния силует на Vito, особено в комбинация с основния цвят - черен металик.
Всичко това обаче е въпрос на спецификация и на финансови средства.
Източник : www.kamioni.bg

(http://www.picvalley.net/u/2229/14990310132342641231323297872hHcZNbpTfDXuOD0YVRmu.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2229/14990310132342641231323297872hHcZNbpTfDXuOD0YVRmu.JPG)