За Ваше улеснение предоставям възможност за изтегляне на няколко нормативни документа, свързани с управлението на МПС и работата на водачите.
колега защо не си качил и наредба 33, все пак някой се ръководим и от нея
Къде мога да прочета какви са изискванията към товарите ? В смисъл кои трябва да връзвам с колани и кои не ! Благодаря предварително !
Ето и Наредба 33.
В Държавен вестник, бр. 92 от 22 Ноември 2011 г. е публикувана Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 за международен автомобилен превоз на пътници и товари. (7) (Предишна ал. 6 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.). Променен е начинът за доказване на финансова стабилност на превозвачите. Те трябва да разполагат с достатъчно ресурси, с които да гарантират нормалното стартиране и функциониране на транспортното предприятие, в размер левовата равностойност на 9000 евро за първи автомобил плюс левовата равностойност на 5000 евро за всеки следващ автомобил. Финансова стабилност се доказва при кандидатстване за издаване или продължаване на срока на валидност на лиценз на Общността, при издаване на допълнителни заверени копия на лиценза и ежегодно. За доказване на финансовата стабилност се представя справка, придружена от ГОДИШЕН ФИНАНСОВ ОТЧЕТ, ЗАВЕРЕН ОТ РЕГИСТРИРАН ОДИТОР, банкова гаранция, договор за застраховка и удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от ДОПК.
Лицензираните превозвачи, чиито годишни финансови отчети не подлежат на задължителен независим финансов одит съгласно чл. 38, ал. 1 от Закона за счетоводството, представят по избор годишния финансов отчет на предприятието за последния отчетен период, заверен от регистриран одитор, и/или банкова гаранция, и/или застраховка и удостоверение за липса на задължения. Когато размерът на собствения капитал е по-малък от предвидения размер (левовата равностойност на 9000 евро за първи автомобил плюс левовата равностойност на 5000 евро за всеки следващ автомобил), освен годишния финансов отчет се представя и договор за застраховка или банкова гаранция. В този случай договорът за застраховка или банковата гаранция могат да бъдат сключени, съответно издадени, за размера на разликата между собствения капитал на превозвача и средствата, които се изискват за доказване на финансова стабилност.
Дано е от полза.
Цитат на: miki07 - Сряда, 21 Декември, 2011, 20:08:47
....Дано е от полза.
Определено е от полза.
И в досегашната наредба имаше условие за доказване на финансова стабилност, но не знам с какви документи. :(
Една от целите на Държавата в случая е изсветляване на сектора предполагам.
П.С. +1 от мен за тази и другата публикация.
ЛИЦЕНЗ № ....
за международен автомобилен превоз на пътници за чужда сметка или срещу възнаграждение
Общи разпоредби:
чл5. Настоящият лиценз може да бъде отнет от компетентния орган на държавата членка, който го е издал, по-специално когато превозвачът:
а) престане да отговаря на условията, предвидени в член 3, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 1073/2009;
б) е представил невярна информация относно данните, които са били необходими за издаването или подновяването на лиценза;
в) е извършил тежко(и) нарушение(я) на общностното законодателство в областта на автомобилния транспорт в която и да е държава членка, по-специално що се отнася до правилата, приложими за превозните средства, периодите на управление на превозното средство и почивка на водачите и предоставянето без разрешително на посочените в член 5, параграф 1, пета алинея от Регламент (ЕО) № 1073/2009 паралелни или временни превози. Компетентните органи на държавата членка на установяване на превозвача, който е извършил нарушението, могат, inter alia, да отнемат лиценза на Общността или да отнемат временно или постоянно някои или всички заверени копия на лиценза на Общността.
ПП:
Държавен вестник - брой: 92, от дата 22.11.2011 г. Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВА стр.26